1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582163 inlägg · 6215 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

« · 1199606 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Det känns lite löjligt att du hellre tuggar på om hur värdelösa Brynäs är efter en förlust med 4-1 mot samma lag, plus att ditt eget lag befinner sig i ett ganska desperat läge..

Det kanske är bättre att kolla sig själv i spegeln innan man öser skit över andra. Luktar ruskigt dålig förlorare här.


För övrigt så har vi Markström att tacka för det mesta idag. Sedan var vi löjligt effektiva, något som inte hör till vanligheterna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken: Tror inte det - Vem skulle våga det? Det måste vara hopplösa 0-3 eller nått för att man ska våga det.

Allvarligt talat....en sån som Axie... inget ont om hans kämpande, men under hans år i TIK undrar jag om han gjort ett enda viktigt mål? Han är typen som petar in 2-4 3-5 och liknande nån gång i mitten av tredje. Aldrig ett viktigt mål.

Återigen:

Hälften av laget är fullkomligt impotent. Det är max 6 spelare som kan göra mål.

Missförstå mig rätt med Axie...inget fel på hjärtat
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken: Om man ändå hade varit dö-född ändå.

Godnatt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Undra om Timrå kommer att "desperat-kämpa" ifrån start nästa match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Raggaren Putte: Det får nån annan ta. Jag är för upprörd nu o för grinig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Raggaren Putte: Att TIKs första 30 inte var bra. Att man spelade bra sista 15, men att det var så dags då... Att TIK inte spelade tillräckligt intensivt och desperat. Att man visade klass sista femton och spelade mer som man är vana att se TIK...ungeför - fritt översatt från Borkska
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo:

Fan, äntligen en till som ser problemet!! Snacka om att det vänder och oflyt är bara skrattretande! Tycker det bara är att gratullera ledningen till ett riktigt skit jobb! Hur man kan jobba sig nedåt som tik har gjort är en bragd!! Från ha varit ett av Sveriges 4 bästa till att nu vara ett av de två sämsta på 3 år är starkt jobbat!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Taurus: Jag håller med dig. Det är för dåligt på alla plan. Det material vi har idag kan spela hyffsat. Tyvärr så gör man för enkla misstag som blir ödesdiger sett under en hel match. Vi saknar helt klart ett par riktigt tongivande spelare som kliver in och tar tag i matcher. Vi har inte en enda sådan spelare. Styfs försök är rent av löjlig.

Det kommer antagligen inte att räcka med tränarbyte, kortsiktigt kan det ge effekt men på längre sikt...nej. Spelare med rutin och tyngd måste in i laget och helst skulle en ny röst i båset vara att föredra. Jag har blivit varse om att ett spel som många gånger ser hyffsat ut och där Timrå långa stunder styr matcherna inte räcker. Så här kommer det att se ut också fortsättningsvis om inget drastiskt görs.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Vad sa Boorken? Jag orkade inte se klart eländet så jag missade det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Man har spelat desperat hockey en gång denna säsong. Då förstummade man alla genom att slå Frölunda hemma. Idag gör man det efter 4-1...vips så kommer det heta chanser. Spelar man desperat tidigare i matcherna kanske vi kan skapa heta chanser innan matchen är över också.

Boork hade rätt på varenda punkt i sina analyser. Fan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
StoltBrynäsare: Ett litet tips, om du vill diskutera brynäs formkurva, är ju att lufta åsikterna i brynäsboken. Här finns nog med problem med det egna laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
StoltBrynäsare: Kom ihåg var du hörde det först...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
StoltBrynäsare: Ursäkta,men vi har större problem härinne än att, i ditt tycke, älta Brynäs dåliga spel!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Olle:

Ännu en gång! Man har en trupp som inte håller i ES!! Man saknar kilon, man saknar temprament, man saknar spets, man saknar det mesta!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Imorgon är allt som vanligt. Då kommer man att få läsa kommentarer i lokalpressen och i en viss blogg som lyder: "Vi för matchen", "Vi får inte in pucken", "Vi släpper för enkla mål" och "Vi får inte till det i powerplay".

Jaja... Men när ska man förstå att det är oförmåga och inte oflyt det handlar om?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Ibland är det faktiskt skrämmande svårt att se spår av samma lag som sköt över 35 skott både borta mot Modo och mot Färjestad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Olle:

Jag tror det kvittar vem som är tränare! Materialet räcker inte till!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Nåt måste göras NU!
Boorken hade rätt på varje punkt när det gäller Timrå!
GÖR NÅT NU!

Dom sitter som några värsta primadonnor på kansliet o säger: Tålamod. Det vänder snart. Jo,Tjena kamma bena!

En kärring på 89 år som inte har en tand i käften o som käkar oxfile genom sugrör, är inte lika tandlös som Timrå IK är nu!

Nä, Challe måste bort. Boorken har rätt även om han fiskar efter jobbet. Låt han få det då.
Jag orkar inte bry mig! Alla förändringar är bra förändringar nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Det där med kvalserien får stå för dig. Tro det eller ej, så här har Brynäs spelat i 5 år...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: Jag tycker att man spelar rakt osmart i pp. Det går för långsamt och man söker inte skott från blå. När det väl kommer skott så är det dragskott därför att forwards inte har gett backarna tillräckligt mycket tid med pucken eller för att backarna är felpositionerade. Det funkar bara inte.

Vi behöver skitpuckar som styrs på någon framför mål, det är så man gör mål i pp. Vi avlossar inte dom skotten nu och då får man heller inga enkla mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Det trista är att det känns som om Modos tabellplacering gör att vi inte tar vår situation på allvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Såna här kvällar tackar man Gud för MoDos tabellplacering, Brynäs lovande spel och Rögles ras...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: i norrland satsar vi norrlänskt ? hur många spelare som spelat i timrå dom senaste åren har varit från norrland menar du .. personligen så skiter jag fullkomligt var dom kommer ifrån bara dom levererar .. men challe kan dra hem . de har du rätt i
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Olle:

Tik har inte ett lag som räcker till! Snurra på i hörnen tills man tappar puck är vad man mäktar med! Man har inte kompetens att göra mål!! HELT ENKELT INTE TILLRÄCKLIGT BRA ATT ÖVERLISTA SINA MOTSTÅNDARE!!! Man saknar spets!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Rooster23: VI är klart mycket sämre än Brynäs det här kommer att sluta med kvalserien.Åk hem Challe..........
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
StoltBrynäsare: Ja så här kan ni ju inte hålla på hela säsongen. Då kan ni ju bli nerdömda en division av ren desperation från Hockeyligan. Att sedan Borken håller på att bevisa sin egen tes just nu är en helt annan femma. Nä, det ska du inte fästa nån vikt vid.

Sug på den här karamellen och förbered dig för kvalserien
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: Själv förbannar jag mig själv varje minut hur det kunde bli Timrå som man håller på!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Jävla typisk alibi-offensiv på slutet. Så jäkla dåligt att tömma sig när det inte längre finns nått att förlora längre.

Några frågor:

- Hur ska Gabriel Karlsson kunna göra mål?
- Hur ska Björn Svensson kunna göra mål?
- Hur ska Anger få till ett skott på mål?
- Hur ska Meunier kunna göra mål?
- Hur ska Skogs kunna göra mål?
- Hur ska Axelsson kunna göra mål?
- Hur ska Starkov kunna göra mål?

Kan nån svara på dessa frågor?
Personerna i fråga är så iskalla att Antarktis framstår som ett chartermål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tack, förresten tror jag det inte handlar om kasshet till 100 %. Det handlar om en tränare som propagerar berlinmur i försvarszon. Det är mkt svårt att glädjas när man spelar sån skithockey. Tycker vi spelade mycket bättre i början av året. Men sanningen är ju bara den att Lasse står för ca 99 % av vårt offensiva spel..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Olle: Och den som bär ansvaret är naturligtvis Challe även om jag inte tänker göra det här till en "avgå"-diskussion. Han har haft en hel massa omgångar att få till det här och en hel veckas uppehåll men det funkar inte. Utan PP vinner vi inga matcher, som alla säger så är det en jämn serie i år och vi saknar det som får vågskålan att väga över till våran fördel. Tråkigt men sant. Kanske läge att hyra in någon som kan träna med spelarna på just det här spelmomentet för charles har inte vad som krävs där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hemmamatchen mot Rögle om en vecka verkar bli sjuuuukt viktig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
sarg ut:

Precis så är det nog! l Laget räcker inte till!! Så länge den här ledningen sitter vid rodret kan jag garantera att vi är ur ES inom snar framtid! Börjar nästan förstå varför Nubben försvann. Han hade väl visioner att gå längre! Men nu har man en som man kan köra över hur man vill!! Lättsamt och bekvämt!! Varför slutade Robban?? De flesta såg väl var det skulle bära hän med den här truppen på förhand utom ledningen!! Man skriver i tidningen att vi har pengar till nyförvärv, men varför andvänds inte dom till att göra en spelduglig trupp innan säsongen startar?? Tycker det är pinsamt att se Tik spela hockey nu! Finns inte linjer eller ett strukturerat anfall för fem öre!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Pär: Problemet, som jag ser det, är ju att man spelar bra och inspirerat i 5-5, tillräckligt bra för få till powerplay men när vi väl är där så suger vi så förbannat mycket. Ett hockeylag kan numera inte vinna matcher utan att ha ett fungerande powerplay och det har vi inte. Vi får inga lätta mål i år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo:

Jag ger mig.
Ärligt så trodde jag att man skulle ta sig i kragen inför sista, men vad händer.
Ingenting.

Besviken är bara förnamnet.

Det är många poäng upp nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Det var mitt livs största misstag att fatta tycke för det här rövgänget till förening.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Känns fan som att vi bara tar i efter deras 4.e mål fann va besviken man blir.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
StoltBrynäsare: Nä - Grattis till poängen...men hu vad kassa ni är
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Gött med 4-1 till oss. Men sedan Jonsson blev skadad tror jag aldrig jag sett oss spela en så bedrövligt tråkig ishockey..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln:

Har aldrig sett nått så ostrukturerat lag, finns inte en tanke eller linjer i spelet....Så här har det sett ut sen balle kom!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Varför inte spela "desperations-hockey" redan ifrån start i matcherna?
Varför alltid börja kriga och kämpa som hårdast när man ligger under med några mål på bortaplan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Snart halva serien spelad och vilka förväntningar man fick efter 2 segrar men man lurar sig själv som vanligt.

Vi saknar målvakt som håller flera matcher i rad. Vi saknar försvarsspelare som kan agera rätt i egen zon, vi saknar målskyttar, vi saknar flera karaktärsspelare och vi har en ledning som satt ihop ett lag som inte håller så är det bara helt enkelt, Tabellen ljuger inte och alla bortdömda mål hjälper inte heller. Detta lag hade fullt sjå med Sundsvall i SCA cupen i år igen och en tränare som inte heller håller måttet. Inget har egentligen förbättrats under uppehållet allra minst powerplay. Avsaknaden av spelskickliga spelare lyser igenom nåt så fruktansvärt. Denna resa började redan innan säsongen startade.

Är Timrå IK kompetent nog att vara ett elitserielag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Springsteen: Vi behöver inte värva någonting alls bortsett EN forward med spets. Krydda det med en ny tränare och hederlig raggarhockey alá Timrå IK så skall du få se på svängdörrar hos motståndarna. Vi måste ju för fan ha en LEDARE i båset som tror på Timråmodellen och inte någon stockholms atomhockey med missiler via mitten.

I Norrland satsar vi norrländskt i Stockholm kan de få satsa på vad de vill för det skiter jag fullkomligen blankt i. Men ledningen måste ta sitt ansvar nu för detta läckage. Ta kostnaden för att entlediga Challe och ta en människa som kan få ihop kollektivet igen och som verkligen älskar Timrå och är beredd att kavla upp ärmarna. Det här fungerar ju bevisligen inte längre.

Det är soppatorsk. Slut på bensin i tanken. Challe har bankat huvudet i väggen och då måste man inse att tiden är inne för att checka ut som Wikegård skulle ha sagt.

FÖRENINGEN ÄR VÅRT ALLT! VI MÅSTE LAPPA IHOP DET TRASIGA ÄKTENSKAPET MED EN MENTOR UTIFRÅN!

Annars kommer allt det vackra fina inuti att vara förlorat för evigt. Jag vill inte att den här epoken skall ta slut. Jag vill bara inte det!

GIV MIG FRID - AGERA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
ha ha ha ha ha nä nu kan man bara garva.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vi får alltid skitmål emot oss. För att vi gör ett skitjobb i egen zon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Alltså...TÄNK bara om vi hade ett ok PP. Tänk hur den här matchen hade kunnat se ut då. Jag förundras över hur man inte kan förbättra pp-spelet trots att man nu tränar det så mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
GurraG: Fyra jävla skitmål... Jag kan bara inte tycka att detta är välförtjänt. Det enda är väl att det är jävligt lätt att köra som vi gör nu nör man inte längre har nått att förlora
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Pär: jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta! ger snart upp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Pär: avgå challe
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Har velat haft bort challe redan efter hans första säsong i TIK. Slutspelen har dock räddat honom.

Men nu finns det ingen återvändo, avgå challe!


In med Boorken, han är mentalt redo för att ta över TIK.
Ni som gnäller på att boork inte är rätt man i detta läge, kan ej ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
pingvin:

Challe driver oss i graven.....
Kommentera

« · 1199606 · »