1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598359 inlägg · 6213 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Springsteen: Agree !!! Kolla på Brynka... Där ser man vad en bra målvakt betyder. Men vi kommer värva utfyllnads forward typ DiCasmiro.... Skit säsong !

Uswch. Pinsamt nu.

pingvin: Det vore bättre om vi värvade en riktig målvakt !!!

Vilken fantastisk hockey vi presterar ikväll gubbar och gummor! Vi har verkligen gett effektiviteten ett ansikte. Rena rama ketchupeffekten. Nu blir det SM-guld.

Halleliujah!

Laken: Charles Berglund, inse att det är över: AVGÅ FRIVILLIGT!!

StoltBrynäsare: Snygga mål ni gör... Lycka till i kvalserien

Underbart!!

Gorkyman:Fan också...nu fick vi powerplay....helvete....

Ser ut som vanligt på bortaplan... Sitter mentalt.

Dream Team: Har sagt det hela tiden, vi har två 2-a målisar o en tränare som borde syssla med trav på heltid....Usch!

Frella: Du vet vad du snackar om du

Frella: "3-0 inom 3 min i tredje är mitt tips."

Klockrent!

Frella:

Okej, det var det.
Nu skyller jag på dig.
Din önskan slog in.

Frella: Det tog knappt 30 sek.

liston: Pinsamt i egen zon var det.

Natta!

Det är väl själva F

Bissett19: Vad kallar du räddningen på Pääjärvis direktskott om jag får fråga? Det var väl en sidledsförflyttning av hög klass?

3-0, matchen klar. GRATTIS!

Frella:
mm ser så ut att det blir kvalserien

250kg kärlek: Det är ju en väldigt tydlig skillnad på hur laget uppträder på hemma- respektive bortaplan. Vad var det för fel på arbetsinsatsen hemma mot SAIK i tisdags tycker du?  Där räckte vi väl till alldeles utmärkt som jag ser det. Däremot behöver vi jobba på att bli bättre i samtliga moment på banan. Spelet i PP är ju den stora grejen förstås, och förmodligen den största anledningen till att vi ligger där vi ligger, som man sa i studion här i period 2. Kampen, den tar vi, för vi försöker då stå upp. Att Brynäs sedan tar ner oss har ju att göra med självfötroende som vi kanske saknar, o.s.v.

Frella:
håller med

250kg kärlek: Jag använder ditt inlägg som svar till liston.

liston:

Markan har varit bra ikväll,men det är direkt inga idioträddningar han gjort,dom hoppas jag kommer i tredje.

Frella:
Kan bara hoppas att får fel.

liston: 3-0 inom 3 min i tredje är mitt tips.

250kg kärlek: Får trösta oss med att det blir en mysig Kvalserie iaf. Bofors verkar ju vilja vara med och där har man åtminstone bra minnen ifrån...

Frella:

Köp å köp, aldri hör jag anne.

Få se om det skrivs lika om matchen vinns, vilket det finns stora chans till.

Markström är en j-ligt bra målis och svår att få hål på, men bli lite grinigare mot honom.

VÄRVA & SPARKA

§ 1 Ett bottenlag vet att de är bättre än tabellen visar.
§ 2 Ett bottenlag satsar på att vinna de svåra poängen mot topplagen, inte de lätta mot sämre lag.
§ 3 Ett bottenlag gör aldrig enkla mål.
§ 4 Ett bottenlag släpper in mål direkt efter avspark.
§ 5 Ett bottenlag släpper in mål på stopptid.
§ 6 Ett bottenlag förlorar jämna matcher.
§ 7 Ett bottenlag tar aldrig 3 poäng mot lag strax över i tabellen, så kallade ”sexpoängsmatcher”.
§ 8 Ett bottenlag använder så många spelare som möjligt under en säsong.
§ 9 Ett bottenlag har en eller två nyckelspelare som måste vara friska.
§ 10 Ett bottenlag har skador på en eller flera nyckelspelare.
§ 11 Ett bottenlag har sina dyraste spelare på bänken.
§ 12 Ett bottenlag säljer sina bästa spelare billigt.
§ 13 Ett bottenlag har alltid otur.

Alltid är det väl några paragrafer som stämmer in även på hockeyns Timrå IK...

Ambroo: Känslan av att det blir/är livsfarligt så fort ett motståndarlag kommer in i vår zon samtidigt som man inte får den där "farlighetskänslan" när vi kommer in i offensiv zon har aldrig varit mer påtaglig. Vi räcker inte till, inte i den här matchen och sannolikt inte i många matcher framöver heller. Jag är livrädd för vart det här ska sluta.

liston: Jag tycker nog det är lika illa som tidigare. Av de skott BIF fick iväg i andra så var de flesta heta chanser. TIK hade väl endast Pääjärvis som får beräknas som målchans.

Rooster23:
Matchen är inte klar än.

sarg ut: Köp en BACK så jag slipper se Pär Styf på isen! Köp en MÅLSKYTT så vi gör mål emellanåt. Köp en MÅLVAKT som kan vinna matcher!

Ambroo:
Kul att vi är två som har olika syn här, det ser inte lika ororande ut som gjort tidigare, men vi MÅSTE sätta de chanser som kommer.

håller med om att vid 2-0 så måste man rensa undan spelare och hjälpa Åke i målet.
Den sista räddningen kan vara en tändvätska åt laget hoppas jag.

Raggaren Putte: Hade varit en typisk 0-0 match om inte vår superkapten slagit världens bästa passning...

Att sen Åkerlund lägger vikten på fel sida i hela situationen och Sebbe ser ut att väga 12 kg när Brynäs målkung får slå tills pucken går in är ju sånt som händr oss varje match. Målet hade väl iofs dömts bort för blockering om det varit TIK som gjort det.

Ambroo: Just det, och spelövertaget känns ju inte så jävla mäktigt när det andra laget har matchen som i en liten ask.

Det var första målet som avgjorde den är matchen.

Nu tycker jag ändå att Borken är ute och cyklar.

1. Inte fan har Brynäs kontroll på det här??? Hade de mött HV hade det rasslat ter, fyra gånger när man är så tillbakapressade. Tyvärr möter man ett impotent motståndarlag

2. Inte fan håller Brynäs uppe spelet.

Det känns som att han har bestämt sig för en tes om matchen och gör allt för att bevisa den.

Arto mer nyanserad i så fall

liston: Vi räcker inte till. De håller oss på utsidan i stort sett hela tiden. Sen gör vi misstag som är pinsamma i egen zon.

Brynäs har fått iväg elva skott på mål. Det kanske blir tre till i tredje, ett går nog in också.

KÖP EN MÅLSKYTT!!

Eftersom Timrå inte kan ersätta flyktade sspelare innan säsongen så gör det nu kosta vad det kosta vill.

Ambroo:
Vadå skämslag, de gör en godkänd match hittills, det bara det att brynäs har den turen som de alltid har.

Tycker man kan trycka till Markström lite hårdare vara lite fulare framför mål.

Får vi bara 1:an så kommer resten av sig själv, Brynäs reser sig inte.

Vi är egentligen inte så jävla dåliga idag. Skillnaden är att Brynäs gör mål på skit medan vi inte kan göra mål på något. Markström så klart, men vi måste bli tyngre den sista biten in mot mål. Sedan är ju också extremt bra på att spela den här grishockeyn i ledning.

Rooster23: Skillnaden mellan Markström och Lindbäck är ju att den första är jävligt bra medan den andre bara är helt ok. Likheten är ju att dom är jävligt stora båda två.

Otroligt stakt faktiskt av Brunäss att inte dra på sig några utvisningar när man är så fullständigt utspelade i egen zon

Knylan: Det är kul att kunna konstatera att vi är årets skämslag.

Fanken vad Böna är beige i år. Eller har jag fel?

lincoln: Klassiskt för bottenlag.

Markström vinner den här matchen åt Brynäs.

RocknRolf2: Nu gör vi Markström bäst i världen...

Knylan: Jag kan hockey.. mer än du nånsin kan ana lilla gubben. Dessuton tycker jag att du om någon bör lära dig tillåta att andra människor också överreagerar ibland.

Om jag inte minns helt fel så var det någon som just överreagerade genom att slänga en trumpinne mot modoklacken för några år sedan. Han var slående lik dig... konstigt nog ;-).

RocknRolf2: Jodå, det krävs bara att vi hejjjar extra mycket. Som nu i päpä t.ex. Hejja hejja!

« · 1199499 · »