1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

« · 1198818 Till forumet


Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Efter gårdagens kämpaseger känns det som om det finns hopp om att kunna plocka lite bortapoäng också.
Det är läge nu. JUST GO FOR IT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
John K:

Gör ni två mål så vinner ni.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bissett19: Och jag tror tyvärr tvärtom. Timrå har ingen bra bortastatistik i Läkerolen. Tror det blir en tråkig och tillknäppt historia.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tikinmyheart: Jag förstår vad du menar men tråkigt är nog inte rätt ord som tabelläget är. Det är ingen risk att jag gäspar hur tillknäppt det än blir.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: Får vi en ren hundkedja snart igen? Det känns som att Anger måste få chansen med Pärssinen och Karlsson snarare än med Axelsson och Starkov.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kedjorna ska se ut så här ;)


Sonnenberg - Corso - Hynning

Anger - Gabbe - Pärra

Meunier - Lander - MPS

Axie - Samuelsson - B. Svensson



Synd att placera Anton A i fyran egentligen , men så blir det pga av konkurrensen.

Åke bör stå , eller ja , mot Brynäs finns de väl inget att välja på , men jag tycker han ska ha 1a spaden resten av säsongen också.

För övrigt vinner Timrå imorgon med 3-2

Hynning , Sonnenberg och Caslava målar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Andersson: Starkov har väl både spelat center och på klanten? in med honom i fjärde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
KniveN: Personligen tycker jag att Starkov har visat för lite . Samuelsson må vara tunn , men han är väl mer en 'riktig' center. Vore kul att höra vad Jimmy tycker :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Andersson:

Jag tror på 3-1 till Timrå.
Målskyttar : Caslava, Meunier och Anger

Länk till ST:s nedsläpp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
PEAP: 2-1 till Timrå blir det, Sonnenberg och sedan Lander som vanligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vinner man i kväll har man i princip ätit upp hela slutspelsglappet på tre omgångar. Vore naturligtvis hur tjusigt som helst. Just därför har jag väldigt svårt att se det hända.
Timrå vore inte Timrå om inte säsongen har en bergmansk ande svävandes över sig. All the way.

Därför: 2-1 till Brynäs i en ohyggligt tråkig och tillknäppt match. Timrå försöker, men stoppas gång på gång i mittzonen av ett defensivt prickfritt Brynäs.
Molin och Lauritzen gör Brynäs mål. Kahnberg och Suomervouri går av isen poänglösa och utan ett enda skott på mål, likväl är Huge lyrisk över hur dom ändå 'lyfter lagets offensiva spel'.

Efter matchen kraschar HS-servern efter att 2500 inlägg försökts postas inom tolv minuter. En tredjedel av dessa står RR2 för, och innehåller orden 'Linkan', 'Challe', 'avdankad', 'sundsvall' och 'avgå' 1943 ggr.

Modo plockar på något outgrundligt sätt en trea borta mot FBK. Detta resulterar i en ny banner, omröstning samt 427 inlägg på temat 'vi vann men inte Timrå'.

Så, nu vet ni. Gå ut och gör något vettigt av kvällen i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bragd-Birger:

Ha ha ha, mkt bra !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bragd-Birger: Klockren analys! ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Fet-Ecke: Heter det "analys" före en match??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bragd-Birger:

Ähh vafan jag ska se matchen....

Gratis hos en kompis med C+ dessutom.

Är man masochist så är man och det blir fan så mycket billigare än att åka in till den kungliga huvudstaden och gå på någon etablerad sjaskig smisksalong....antar jag....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bragd-Birger: Klockren förstudie!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Jocke Lundström följer med till Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Andersson: Starkov verkar få centra fjärde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Bragd-Birger: Låter som en genomarbetad analys tycker jag.
Men om du hade sett hur mkt Kahnbergs och Somervuoris inträde i laget hade höjt vår offensiv jämfört med förra säsongen så hade även du varit "lyrisk". Och det oavsett om dom nu skulle gå mållösa från kvällen match, vilket jag betvivlar. Jag kontrar med att det lossnar för båda två ikväll och att ni inte ens kommer att få chansen att komma så långt som till mittzon. Mer än när det blir tekning efter alla våra mål.
Man måste ju iaf få lov att drömma... 

;-) 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Simmalugnt: Masochistisk är man verkligen om man åker med ner till Gävle... och jag har biljetten beställd. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Huge: Som Jerka sjunger -Dream on, dream on, dreeeeaaaam on...  (c;
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hallå! Är det någon som åker bil till gävle för att heja på timrå ikväll?
jag kör lastbil å lyckas passera gävle tänkte stanna å heja på timrå lite om det finns någon som kan plocka upp mig vid kontroll platsen norr om gävle å släppa av mig där igen efter matchen

Någon snäll männinska som kan det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tycho:

Med Leksandströja kommer du inte in i arenan;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bissett19: Haha, neh den är tänkt att användas för att skapa en trendbrytning. Den trend vi är inne i nu vill jag inte bryta. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Bragd-Birger: Vi har inte vunnit borta mot Brynäs på evigheter och jag tror verkligen inte att vi gör det ikväll heller. Jag är sådär måttligt imponerad av segrarna mot Frölunda och Skellefteå, känns mer som ett bottenlag som sprattlar än ett slutspelslag som har vaknat.

Du har däremot fel i din analys när det gäller postande efter matchen. Jag har annat för mig. Men i sakfrågan har du rätt förstås, mitt svar på omröstningen här till höger är utan tvekan "Nej".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Någon som vill köra från sundsvall till gävle? saknar chaufför..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
söder över:
Slå av slodan på kontrollplatsen och ta bilen in till hallen. Det har jag gjort vid ett par tillfällen. Funkar kanon. Folk flyttar så snällt på sig då man kommer med dragbilen och bufflar lite i kön ;-)
Parkera får man göra på bussparkeringen precis utanför hallen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Jag har inga förhoppningar om nån seger ikväll.

Bissett o Huge kommer att hoppa upp o ner, som små brunstiga transvestitiska ekorrar, av lycka efter matchen.
arnio kommer att leverera 35 inlägg härinne som det troll han är.

Jag kommer att vara lika grinig som vanligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Sluta vara ödmjuk! Har alltid en känsla av att våra moståndare kommer vinna matchen när de är ödmjuka innan match.

Kan du inte totalsåga oss och vara övertygad om att Timrå tar 3 enkla poäng ikväll? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Har en plats kvar i bilen ner till gävle. vill nån åka med så hör av er.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kahnberg och sommar-vår-i kommer bomba Åkerlund totalt ikväll, tror vi torskar skotten med 18-37 men Åkerlund håller helt osannolikt nollan.
I en massiv press i slutperioden snappar Meunier upp pucken och i en fladdrigare stil än självaste Chrippe kommer han fri med Markström och hänger pucken uppe i krysset.

Läkerol tystnar och vi bärgar 3 pinnar, tack för kaffet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
haggen:
Lundström som backup såg jag. Fullgod ersättare enligt mig, har sett några matcher i Gärdehov i höst och han håller garanterat i ES också. Med ett bättre försvar runt om sig som kan rensa upp lite. Får han chansen i Timrå-dressen kommer han inte göra bort sig..

Gör inte narr av mig nu bara för att jag gått på några SH-matcher. :) Farsan fixar gratis biljetter + gångavstånd till Gärde, så varför inte? När man ändå inte har nåt bättre för sig en kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
haggen: Brynäs kan väl få skjuta 70 skott om dom så vill, dom gör väl inga mål ändå?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
MarcusElving: Nej det finns inget att vara positiv över när det vankas bortamatch i Tigerns land. Jag instämmer till fullo i Rockroffes resonemang. Vi ser mer ut som ett bottenlag som sprattlar än ett slutspelslag som vaknat.

Herre jesus min själ vilken lång väg vi har kvar att vandra än. Det som sker nu är bara ett tillfälligt stopp på raset.

Så länge man har riksclown med pudrad näsa i båset och travbongarna i högernäven kan det inte gå annat än åt h-e.

Sätter man JAGET framför LAGET så är det bedrövligt. Nollåttor har inget i Medelpad att göra. Det blir bara disharmoni, snålvatten och jäkelskap för hela entrépengen när dessa människor befinner sig inom en radie utav 500m ifrån en.

BANNLYS OHYRAN OCH SATSAT MED HJÄRTAT PÅ DET GENUINT NORRLÄNDSKA!

Ångestfestivalen kan starta.

0-0 eller 7-1.

Amen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: "Nollåttor har inget i Medelpad att göra. Det blir bara disharmoni, snålvatten och jäkelskap för hela entrépengen när dessa människor befinner sig inom en radie utav 500m ifrån en."

Lill- Kenta var 08.
Återigen: Man kan inte dra alla över en kam så kategoriskt som du gör ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Uno Gordon: Du är inte nådig i dina uttryck.

"Så länge man har riksclown med pudrad näsa i båset och travbongarna i högernäven kan det inte gå annat än åt h-e."

My gosh!!!!

Ditt inlägg om Lello var också det (om jag nu uppfattat dig rätt) ett rejält angrepp mot honom. Om jag inte är helt ute och cyklar låter det på dig som att Lello skulle ha problem med alkohol eller droger. Är det så hoppas jag du har rätt i dina påståenden. I min värld handlar det om helt andra saker som gjort att Lello valt att återvända till Finland. Det handlade om samma saker under hans tid i Timrå skall tilläggas.
Nu kan jag ha tolkat ditt inlägg som f-n tolkar bibeln och i så fall kan du glömma mitt inlägg.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Du klagar på challes travintresse, men du borde testa att ta av dig skygglapparna själv. Hemskt med så trångsynta människor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon:

"BANNLYS OHYRAN OCH SATSAT MED HJÄRTAT PÅ DET GENUINT NORRLÄNDSKA"


pinsamma norrlänning.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
KniveN: Jag kanske inte vill skriva rakt ut vissa saker och ting. Jag är sarkastisk över hans travintresse, ja. Men jag vill inte ha några fler infekterade konflikter. Men jag kan säga betydligt elakare saker om den där karln som inte lämpar sig offentligt.

Jag kan gärna diskutera det brevledes men inte här. En sak är dock säker och det är att karln skall bort.

Jag har en alldeles ypperlig julklapp till honom! Men vad det är behåller jag för mig själv. Inte otänkbart att jag genomför den. En väldigt fin sådan.

För även om jag är elak och hård så försöker jag åtminstone utveckla människor. Inte inveckla dem. Därför skulle Challe få en gåva värd att minnas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Match Kommentatorer: Tommy Åström Expert: Arto Blomsten ser bra ut vi slipper iaf Hans "baconfeber" Lindberg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Blizzard: Vart fan fick du luft ifrån då din pinsamma jävel? Du sitter och postar en massa skit i tid och otid och tror att du är rolig. Men så fort jag skriver någonting skall du vara där hugga utan att veta mina skäl.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tänk vad kul det vore om Challe tog guldet till Timrå. Undra om det skulle tysta några av de mest högljudda "Challe hatarna"?

Jag ser de gångna matcherna som ett trendbrott inte som en del andra pessimisterna som "härjar" fritt i forumet att det är någon form av dödsryck. När 55 matcher är spelad ligger TIK topp 8 så är det bara, jag ahr svårt att se laget misslyckas vi har för bra spelare för det.

Ikväll vinner vi 3:e matchen i rad 1-3.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Uno Gordon: "Nollåttor har inget i Medelpad att göra."

Jocke Nilsson hälsar och tackar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
T T: Det går nio misslyckade försök för att få fram ett guldkorn från Esto Colmo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: "Du sitter och postar en massa skit i tid och otid och tror att du är rolig."


Du sitter och skriver massa inlägg i tid och otid och tror du är så jävla smart tamefan!! Men de e klart, du har väl fått insider information av Nubben.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Okej säger du det så. Men varför kategoriserar folk mig i sådana fall för då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Blizzard: Jag är betydligt smartare än dig i vartfall. Har alltid vart och kommer alltid att vara. För när man tramsar på det sätt du gör och använder sig av dräpande ironi kring moraliska värdegrunder och jämför rattfylla med att sitta hemma och dricka grogg och köra Mariocart så kan definitivt inte hissen gå ända upp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Oj, här får man visst dra på sig störtkruka och kevlarväst....


Men det är bra det ska vara heta känslor....

Det är roligt hur många som tror att det största missnöjet med Challe har med resultaten att göra.

Jag stör mig mest på hans offentliga utspel där han ska hänga ut diverse spelare.

Det hade jag gjort om han var infödd Sundsvalls/Timråbo också.

Sen är det väl bra om han har ett intresse han brinner för på sidan om. Kenta hade ju tennisen. Men i bland så känns det som att Challes travintressen går före intresset för Timrå. Och det är inte ok.

För övrigt så tycker jag att Trav är en trevlig och stimulerande sport.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Att vara smartare än mig säger inte så jävla mycket så det behöver du inte få storhetsvansinne av! Men att gå in på HS i jämna mellanrum och skriva av dig alla dina radikala uttalanden och påhopp - och sedan tro att ingen här kommer att reagera är för mig jävligt konstigt, någonting måste ju fattas...Kanske just du som måste hitta en brud som kan ta ner dig på jorden och inte Månsson, aja något är det iaf....social kompetens maybe.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Kategoriserar dig som vad?
Kan tyvärr inte hjälpa dig där, du får lista ut det själv om det nu är nåt.

Men det är så att, personer kan man kategorisera, utefter hur man är, hur man uppför sig o hur man uttrycker sig osv.
Men man kan inte kategorisera alla 08:or eller alla från nån stad, län eller land eller vad det nu är som "nånting", eftersom alla är olika o har olika värdegrunder o tycker olika osv fast dom är födda grannar tex.
Kommentera

« · 1198818