1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578039 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

1199835 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Såg först nu klippena från igår. Det är ju sanslöst och låta den där pojkfan i Brynäsmålet stå och briljera en hel match, det är ju ett stort hån mot allt vad ishockey heter. Det ska bara smälla till i målet med dom alla klara målchanser som fanns i Timrås favör igår, nej istället låter man ett tamt Brynäs få stå orörda vid målet och peta in returer. Tror jag dör snart. Börja för fan och sätt chanserna som uppstår då och då, annars bär det här rakt åt helvete.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
TIKbiff: Måste få tillägga att vi även gjorde en jäkligt bra match hemma mot LHC tidigt på säsongen när vi vann med 5-2. Då var vi riktigt bra. Men totalt sett har insatserna av denna dignitet varit alldeles för få.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
haggen: "Heder till Hynning som efter lite blödspill på isen kom tillbaka riktigt snabbt några byten senare, har han äntligen fattat vad inställning är för något så måste det faan smitta av sig på hela laget."

Jag instämmer. Karln fick 2 tänder avslagna o går in o kör bytet efter.
Han börjar visa vilja o hjärta killen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
erathoo:
Det här laget håller inte elitserieklass, man saknar topparna på alla positioner...Ett mkt, dåligt komponerat lag helt enkelt!
Men truppen är billig-Linkan är billig o jag tror trots allt att 08-orna är billiga jämnförelsevis...Med den ekvationen så ser vi resultatet tydligt, vi är sämre än alla andra es-lag, o faan vet hur många allsvenska lag som står bättre rustat än TIK?
Ställ ut M-Karlsson-Anger till försäljning (Finns säkert lag som dom passar bättre i o som kan ta större delen av deras löner) Bort med Starkov o kanske nån till. Använd pengarna som finns på banken/alt, ut o tigg av sponsorerna det som behövs (Ett jobb för bl,a T-J som ställt oss i den här sitsen)
Målvaktsidan är ett stort problem oxå, men låt en av dom få vara 1-a målis o kanske växa av det, själv ser jag större potential hos Lindbäck...

Hur långt skall det gå innan styrelsen agerar o inser vidden av bedrövelsen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vi är för snälla och väger för lätt framför mål, det gäller både vårt eget och motståndarens, tror ta mej sjutton vi förlorat minst hälften av våra matcher pga det.
Och det värsta är att det i första hand verkar vara inställningen, för vi kan väl för sjutton inte vara så pass mycket klenare än de flesta andra lagen?

Nää, börja käka taggtråd och grisa mer, VRÄK omkull ALLA som kommer inom 1 meter från egna målet, och höj blicken....

Linkan tyckte ju vi vägde för lätt framför eget mål redan förra säsongen - därför värvades Sonntag, Granath, Karlsson och Caslava ..... men det verkar inte spela nån roll...suck!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Heder till Hynning som efter lite blödspill på isen kom tillbaka riktigt snabbt några byten senare, har han äntligen fattat vad inställning är för något så måste det faan smitta av sig på hela laget.

Kan hålla med andra om att det skulle vara spännande att släppa fram Sundsvallsmålisen och varför inte redan i nästa match, tror inte han skulle göra bort sig samtidigt som det sänder signaler till laget att spelet som varit inte alls duger på något sätt.

Har varit anti-Boork tidigare men efter hans utspel i Canal + igår så är jag av en annan uppfattning, han är nog mannen som kan få denna skuta på rätt köl igen, såklart mycket snack i mellanåt men han har en hel del i bagaget som visar vad han går för.

Nåt måste hända i alla fall och jag skiter i vad, Challe, ny målis, nyförvärv whatever, bara klubben visar någon sorts handlingskraft.
Går inte att spela så bedrövligt match efter match utan att det händer något,
byt Stormare mot Huss i båset eller varför inte Dolph Lundgren, nån måste väcka liv i dessa välavlönade hockeyspelare.

/Magnus
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ang. 2-0 målet igår i diskusionen kring det.
Det är skillnad om Timrå gör såna där mål. Det är alldeles tydligt det.

Saxat från Dagbladet:
"Vad säger du om situationen som låg bakom 2–0-målet?

– Det har varit domarutbildningar med ”Kuben” (domaren, Thomas Andersson) där man har sagt att man inte får forcera in pucken i mål. Vi har själv haft tre liknande situationer när pucken legat mer fri men målen har blivit bortdömda, säger Nygårds.

Charles Berglund:

– Sören (Persson, gårdagens domare) säger att det är här och nu som gäller. Och jag säger inte att han gjorde fel, men vi blir frustrerade där just eftersom vi fått flera mål bortdömda själva."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Bragd-Birger: Framförallt måste vi se lite nyanserat på nuvarande situation. Realistiskt är knappast att ropa efter Johanssons avgång, realistiskt är att jobba utifrån den trupp vi har idag och försöka få ut max vid varje tillfälle. Realistiskt är att föreningen försöker med alla medel att få hit spelare som kan bli den injektion laget behöver. Realistiskt är att få hit en spelare med attityd, som blir förbannad, som jagar skiten ur de spelare som inte gör sitt yttersta. Realistiskt är att använda alla eventuella undanlagda medel, alla eventuella reserver (utan att för den skull rensa hela kassakistan) för att få ordning på det här. Realistiskt är också att se över tränarbiten. Realistiskt är att reda ut detta prekära läge vi hamnat i.

Efter säsongen tycker jag, liksom Pär varit inne på sedan den dag han registrerade sig, att man bör se över hela organisationen. Det är lätt att tycka så här i bistra tider att grunden i föreningens kräftgång stavas klubbledning. Kanske har man varit för naiv, kanske var det inget bra beslut att värva Linkan som ytterst ansvarig för hur truppen skulle sättas samman?! Vad gjorde marknadsavdelningen under lagets tunga period? Satt man och tittade på eller jobbade man febrilt med att försöka mjölka fram mer pengar från lagets sponsorer? Hur hanterade Thomas situationen? Förmedlade han "det-blir-inga-mer-pengar" eller hade han någon annan inställning? Vilka krav sattes på Challe/Nygårds? Och vad hade dessa två för svar på dessa krav? O.s.v.

Men, det viktigaste just nu är att fokusera på laget, göra kloka åtgärder för att om möjligt undvika en degradering. Personligen har jag räknat bort slutspel, vi har ändå inget där att göra. Nu fokuserar jag mig på att se små ljusglimtar i laget och spelet som får mig att tro att vi fixar en kvalserie framåt våren. Just nu, just idag, finns inget som tyder på att vi reder ut en kvalserie. Årets Timrå är för dålig på väldigt många viktiga punkter.

Tyvärr.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tellus:
Hoppet mot FBK är att dom verkar ha drabbats av "svinis", att challe chansar att slänga in Jocke Lundström i målet.

I dagens Timrå känns det som att det finns en kedja med lite jävlaranamma
det är när Lander och Pääjärvi är inne, det blir lite av den "gamla" timrå hockeyn, man kommer med fart och kommer ner djupt i motståndarzonen.

Jag är kräsen och tycker att timrå gjort EN riktigt bra match denna säsong, mot Frölunda hemma, hela laget åkte skridskor som att faan själv var dom i bakhasorna, det var det Timrå som vi vande oss att se när Timrå gjorde sina första år i ES, motståndarna fruktade de första 10 minuterna i Eón arena och var glad om man släppt in bara ett mål.
Mot Frölunda såg man lite av det spelet av hela laget, nu är det bara 51:an och 91:an som kommer ihåg hur man gjorde.

Det som skrämmer mig mest nu är att dessa spelare kommer att vara borta på VM i Canada, samling den 15/12 i uppsala och sedan spelas sista matchen i nordamerika den 5/1, dom lär missa 6 eller 7 es matcher.
Matcher som Timrå får vara glada om dom tar några poäng med ett lag med trötta herrar som inte orkar åka skridskor och göra sitt jobb.

Kvalserien here we come,,,,väl mött.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Per HApps:Han kan få med mig åker till sthlm vid 11:00 jag ringer honom...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Pär: Fanns det något hopp före brynäsmatchen? Finns det något hopp om Timrå vinner mot FBK?

Lite sansning nu, ladies and gents. Timrå har tagit 6 pinnar på de tre senaste. Låt oss avvakta och se vad utfallet blir på de kommande tre.
Matcherna mot RBK och SSK är en nyckel för säsongen. Torskar vi dom kan vi börja snacka kvalserie på riktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Pär:

Håller med, jag kommer att åka ner till Stockholm igen på söndag kväll. Det finns plats för Tjarles "the challe cam" Berglund. Jag skulle gladerligen göra TIK denna tjänst.

Han kan få åka gratis, om inte TJ vill betala ;)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Skicka iväg 08-orna, det är nog nu, o skicka med med Thomas J i samma paket..Dom o enbart dom är anledningen till att det ser så jävla bedrövligt ut med allt i föreningen.....
Modo kan i allafal hoppas på att få tillbaka några riktigt bra fn, skadade spelare, plus att man kommer att värva 2-3 klasspelare pga, ett bra agerande av styrelse o spelare med hjärta....Vad ska vi hänga upp det på?
FINNS NADA HOPP FÖR TIK! Christrer Ericsson-Hur faan kan du tillåta detta??

Det är ett STORT JÄVLA SVEK!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Simmalugnt: Nej man kortar givetvis ner nyheten till dessa rader.

"Go´morgon, Challe Berglund lämnar med omedelbar verkan sin roll som huvudtränare i Timrå IK. Sent igårkväll efter förlustmatchen mot Södertälje i AXA Sports Center var ledningen med Challe i spetsen fåordig i kommentarerna kring sin status. Men nu uppger man på sin officiella hemsida alltså att parterna gått åt skilda håll. Även assistenten Per Nygårds kliver av. I eftermiddag kommer klubben att hålla en presskonferens och vi återkommer givetvis i våra senare sändningar kring det hela."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon:

Ett möjligt scenario.

Men jag tror inte att Timrå skulle få så mycket sändningstid i riksmedia. =oD
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kramer: På tisdagkväll gör Challe sitt sista framträdande i rödvitt. Då spricker fasaden. Vi kommer att åka på torsk med antingen 3-1 eller 4-2 mot SSK. Popovic kommer att taktiskt utmanövrera Fröken Berglund. Med bister min vandrar han ut ur katakomberna och svarar fåordigt på journalisternas kommentarer. På frågan om det är över nu spänner han blicken i Länstidningens journalist och frågar hur han kan ställa en sån ini i helvete korkad fråga? Det är ett jävla tjat om min person hela tiden. Fattar du ingenting? Lägg ner pennan grabben och utöka dina studieskulder så kanske åra vägar korsas igen? Adjö!

Det blir det sista offciella uttalandet Challe gör som huvudtränare för Timrå IK.

"Go´morgon här är Sporten med senaste nytt: "Charles Berglund lämnar med omedelbar verkan sin roll som tränare för Timrå IK. Sent igårkväll efter förlustmatchen mot Södertälje i AXA Sports Center ville inte en irriterad Berglund svara på några frågor kring sin status. Men i ett pressmeddelande nu till morgonen lättar han sitt hjärta och erkänner att trycket utifrån blev för stort. Jag ville egentligen stanna kvar för jag avskyr att avsluta som en förlorare. Men efter att ha haft en telefonkonferens inatt med klubbdirektören Thomas Johansson som beslutade vi i samförstånd efter moget övervägande att det vore bäst för båda parter att bryta nu. Det känns surt som fan. Det var inte det här slutet jag ville ha. Jag ville ju successivt förbättra mina resultat stegvis och jag trodde ärligt att jag var på god väg att göra detta när jag gick in till den här säsongen. Jag tycker fortfarande att vi har ett bra lag. Men olyckligtvis har de uppenbarligen brustit i kommunikationen mellan mig och Nygge och spelarna när vi förmedlat någonting. Vi har inte talat samma språk dessvärre. Jag hoppas verkligen grabbarna kan höja skallarna och ta sig ur detta. För jag lider med laget. Bara hoppas att min efterträdare når ut med budskapen och lyckas täta skrovet. Nu skall jag åka på en välbehövlig semester utomlands, vart vet jag inte riktigt än och hämta nya krafter och sedan man får se ifall telefonen ringer igen annars får man sadla om till Galopp och testa nya vägar. Tack för den tid som vart avslutar Berglund. Och redan i eftermiddag håller Timrå IK presskonferens för att klargöra turerna i denna soppa. Vi återkommer givetvis till detta i våra senare sändningar."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Precis inkommen hemma efter resa ner till tablettasken. Känns som det både var rättvist och orättvist med förlust idag. Timrå hade mest puck och tryckte ner Brynäs i egen zon stora delar av både andra och tredje perioden men är för dåliga spetsmässigt i både anfalls och försvarszon.

Sen var den stora skillnaden mellan Brynäs och Timrå var Markström. Inte för att jag tyckte Åke var dålig utan för att Markström var bättre!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
The great one: Boorken...herregud då är det lika bra att ta Mora-Nisse!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba: Äh..behövs ingen ny målis ,Åke va bra. Men en ful back skulle inte skada..0-2 målet tex va fan äre för fel på en schysst slashing eller kanske gå på kropp!!
Åsså en nån som kan göra mål ådå.
Men ge inte upp....det finns fler lag som är kassa!!
HEJA TIMRÅ!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Boork hade som sagt helt rätt i analysen och dessutom verkar han veta vad som ska göras åt problemet. Får en liten känsla att han redan är tillfrågad och jag tror att han kan vara rätt man att vända detta. Det behövs en tränare med andra kunskaper nu som på ett lugnt och sansat sätt kan motivera och lyfta varje spelare till en högra nivå. Kryddat med några nyförvärv förstås.

Den som inte vill dra åt samma håll som Boorken hamnar som bekant i frysboxen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Klint Östwood:


Måste få editera mig själv och säga att denna rad skall bort innan nån kommenterat detta

"Låt fransosen sitta brevid och matcha backarna enligt följande"

Skall ej stå med i det jag tidigare skrev :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
TD: Jag tycker Boorken gjorde en bra analys när han fick fråga om Challe var rätt tränare för Timrå
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Tvåtallar: Och nyss var Åke given. Och innan det Limpan. Och innan det Åke. Osv...

Kul att man kan redigera. Jag skulle vilja tillägga:

GAAAAAAAAAAAAH!!1!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Markströms är kung just nu. Det synns oxå på Brynäs backar som litar 100%
på honom. Det gör att dom spelar lungt och säkert och gör jobbet lätt för honom.
Det känns som Brynäs har stort själv förtroende i försvarsspelet.

Jag hoppas att bäste kompisen Limpan som spelar i en annan klubb nu, såg matchen och knöt näven i byxfickan och tänkte nu jävlar ska jag visa att jag är minst lika bra.

Det känns givet Anders Lindbäck ska stå på lördag. Även om ingen skugga ska falla på Åkerlund
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tyvärr Challe har nog inte långt kvar. men det är nog inte där skon klämmer
detta har vi varit varse lite var mans, Boorken vore en lösning denne har väl aldrig misslyckas? fortsättning följer..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon:

Kan inte mer än hålla med, 3 riktigt viktiga jävla poäng nu.

Tagga till nu. Som det står här på sidan "TIMRÅ IK - Vi ger aldrig upp"

Tycker också de ska gå ner på 3 kedjor igen,

Med forward positioner som

Hynning - Corso - Sonnenberg

Anger - Gabbe - Timo

MPS - Lander - Axie

Starkov - Måns - Björn Svensson (Vid behov)

Låt fransosen sitta brevid och matcha backarna enligt följande

Styf - Erixon

Caslava - Granath

Sonntag - Skogs

Karlsson - Moe då de båda tillfrisknat.

Dessa spelartyper tror jag passar ganska bra tillsammans, första kedjen känns onödig att bryta, Anger behöver dessa pojkar för att få fram puckarna till honom och backarnas spelstilar passar ganska bra ihop..

Men men, man får väl drömma för att denna laguppställning ska gå ihop.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
El Maco: Lyxfällan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Bonde söker fru och Ullared

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
sundsvall00:

Precis!! Man har gått från fart och fläkt och tyngd till att bli stillastående och överspelade på linjerna! Grisa i mittzon och spela på kontringar som oftast slutar i hörnen helt fantasilöst
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vi bör nog inte dra alltför långt gångna slutsatser av just denna match. Lika lite som vi skulle ha gjort det efter Frölunda och Skellhell-ditona.
Timrå ligger jävligt brunt till, och har gjort så sedan omgång ett.
Även om vi nu skulle vara inne i en vändningsfas är det naivt att tro att det ska radas upp segrar och bra spel tills vi ligger på en trygg slutspelsplats i tabellen.
Detta blir en kamp på kniven. Och då kommer vet man blott en sak: det kommer att blöda.

Och Challe lär sitta där han sitter, åtminstone ett tag till. Det har segern mot Frölunda sett till. Bytte man inte honom under uppehållet väntar man givetvis ett tag till.
Så är det, även om jag i likhet med de flesta skulle vilja se något annat. Vi kan Challe nu.

En spetsspelare in i truppen vore fantastiskt. Problemet är bara att det krävs någon i närheten av Pyrret-nivå för att det ska räcka. Och en sådan spelare är nog hyfsat omöjlig att finna i dagsläget. Jag har synnerligen låga förväntningar.
Däremot väntar jag mig betydligt mer av befintlig trupp. Det är erbarmerligt långt under rimlig nivå det presteras. Det finns liksom ingenting gediget att ta på överhuvudtaget. I någon del av spelet (offensivt, defensivt, BP, PP, whatever).

I det här läget kan jag bara se en enda utväg: desperation. Ligga på utav helvete och ge sig fan på att få till så fysisk, desperat jävla raggarhockey som det bara går. Tjonga puckarna åt helvete ur egen zon. Dumpa puckarna så fort man kommit över röd och bara köra. Älska att gräva efter sargerna. Hela tiden gå på mål och lägga puckarna ditåt. Vara så jävla jobbiga och enerverande som det ö h t är möjligt att vara på en ishockeyrink.

Äh, jag vet inte. Men det här är så klart inte kört än. De kommande tre matcherna kommer ge fler besked.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Klint Östwood: Det finns ungefär 5% att vi besegrar FBK på lördag. Nu bänkar vi Åke och kastar in Jocke Lundström. Sedan är det desperat raggarhockey som gäller. Vi skall skrämma vargflocken på flykt. In med folk i rusningstrafiken. Tvinga Niklas Anger att parkera i motståndarnas box. Tvinga honom att spela brutalhockey. Visa Pär Styf ett klipp ifrån 2003 och en av semifinalerna mot Frölunda när han borrade upp en handske i ansiktet på Ronnie Sundin. Låt Pärssinen ta ett matchstraff efter en privat uppgörelse med Lee Goren.

Åk på målvaktsjäveln deras. Grisa utav bara h-e. Våga kötta för f-n! VÅGA VINN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Har det ärligt talat spelats rolig hockey sen Challe började coacha... Att sen truppen tunnats ut för varje år har väl inte gjort det hela bättre heller! Fattar inte hur dom tänkte inför den här säsongen både vad gällande nyförvärven och spelarna från förra säsongen som tydligen inte dög... Är hög tid att ledningen funderar vad dom håller på med. Beter sig inte som dom har nån som helst aning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k:

Sedan är det ju så här oxå, att Tik:s så kallade "klasspelare" inte är klasspelare utan medelmåttor! Då blir det pannkaka!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Inse att Challe inte har lyckats i grundserien med sitt lag under dom säsonger han varit här. Det har synts väldigt tydligt att ett tydligt grundspel har saknats. Vi har klarat oss tack vare klasspelare som Pyörälä med fler. I slutspelen har varjespelare gått på rus och det har blivit enklare att få med sig laget som coach. Men det gäller även att kunna hitta en röd tråd i grundserien.

Nu har vi kanske inte lika bra trupp som för några år sedan, men då gäller det att ha en coach som kan coacha efter resurserna.

Samtidigt om man jämför våran trupp med lag som Rögle, Brynäs, Södertälje med fler. Så tycker jag att vi har lika bra eller till och med bättre lag på pappret. Vi får inte ut kapaciteten i laget.

Vi har en VM-back i Caslava, en kanadensisk poängkung från SM-Liiga. 2 st super talanger i Lander, Pääjärvi. Rutin från Pärssinen och Styf. Vi ska inte vara så dåliga som vi är just nu.

Tyvärr är det Challe som får ta all skit, men just nu så är det hans ansvar att det inte fungerar, något han inte verkar fundera på själv. Ta pp som ett exempel, laget har tränat under hela uppehållet, men det ser inte ett dugg bättre ut. Vi är pinsamt dåliga i både PP och Boxplay, det håller inte.

Entlediga Charles Berglund omedelbart. Låt Boorken komma in och rädda upp TIK resten av säsongen. Men det gäller att agera nu, inte om några omgångar för då är vi i kvalserien. FBK hemma på lördag, sedan SSK borta samt Rögle hemma. Matcher vi måste vinna.

AGERA NU!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Ja, jag är inte emot att bryta med Challe nu. Även om jag egentligen är av uppfattningen att det sällan hjälper. Just nu känner jag bara att vilken förändring som helst är av godo. Om det innebär att avskeda Challe så må det vara så, om det inte är det utan att vi värvar någon så är det också okej. Bara föreningen gör något är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k:

Ja, jag vet inte jag! Visst. Karlsson ville många ha, så där håller jag med! Men en spelare gör inte allt! Vad jag minns så tippade Wikegård Tik till kvalserien och flera andra med honom hade tik som bottelag! Men det är ju bara att titta på vad dom tappat och vad som kommit de sista 2 åren så förstår man ju vart det bär hän! Anger panikvärvades som målgörare i grevens tid, så jag tror inte det var så lugnt i klubben heller, och han har ju vräkt in mål, speciellt sedan Challe frös ut honom och kung Hynning får 1000 chanser och är helt under isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: SAIKs trupp är inte å leka med!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k: Just därför anser jag att Challe inte är rätt man för Timrå. De andra lagen som SSK, RBK, SAIK,BIF o nåt till, förutom Modo( tidsfråga där) levererar. Hur kommer det sig för vi är inte sämre på papperet men på plan?
Frågar ni mig är det tränaren!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: Fast på förhand ansågs ju Timrå av de flesta som ett slutspelslag. Många experter ansåg att Timrå hade ett av Elitseriens starkaste målvaktspar. Vi hade vunnit kampen om M. Karlsson och Corso sågs som ett riktigt bra nyförvärv. Det var optimistiskt från många håll, även här inne.

Sanningen var väl, så här med facit i hand, inte alls speciellt trevlig eller likvärdig med förhandstipsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek:

Har inte kunnat sagt det bättre själv :). Visst kan jag förstå att det är viktigt att hålla koll på ekonomien, men man går ju ut nu och säger att det finns pengar! Varför inte skaffa en spelduglig trupp från start och vara med, i stället för attt hamna i denna situation som kan var allt annat än lätt att ta sig ur även med förstärkiningar när det sätter sig mentalt! Alla som är intresserad av Timrå och hockey såg ju redan innan säsongen att det här blir problem med den här truppen! Lite kusligt att dom som jobbar med detta på heltid inte såg det!!!!??? Men har man inte råd med bättre, ja då ser det riktigt mörkt ut! Tycker det är lite förvånadsvärt att SAIK och Luleå har så stark ekonomi mot för Tik!!?? Eller så har dom värvat rätt spelare!! Tror mest på det själv! (Sarkastisk)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: Han har kört fast, han sitter med snoken i brevlådan helt enkelt.

250 kg har rätt. Allt fokus måste läggas på att undvika KS alternativt överleva där genom spelarförstärkningar.
Hur det ska gå till det vet jag inte men det jag vet att vi har haft 10 trevliga säsonger i ES men nu dröjer det 30 år tills nästa gång o då sitter vi på hemmet o får en hjärtattack när vi går upp, så då missar vi det oxå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek:Karaktär Attityd Klass Spets!Finns dom ännu kvar där ute för lilla Timrås plånbok!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo:

Varför började han prata engelska helt plötsligt?

"No doubt about that baby"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Ok, tack!

För min del kan man gärna byta Challe mot Boork rakt av i nuläget. Challe har fått sina chanser, men nån gång måste det vara nog. Att han efter all denna tid fortfarande sliter med att få PP och BP att funka är ett stort svaghetstecken.

Vi kan vinna några matcher i rad på ren inspiration när vi får en bra start, men vi har inte stabiliteten för att klara oss i matcher när vi har lite oflyt. Vi kan inte vända en matchbild som går fel innan det gått helt åt helvete.

Jag tror fortfarande att spelarmaterialet egentligen räcker åtminstone för att gå till slutspel, men nån måste få igång rätt känsla i laget. Att verkligen vilja vinna och vara beredd att offra något för det. För många söndagsseglare nu i matcher där det går lite tungt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vad sägs om att ge Jocke Lundström chansen hemma mot Färjestad? yum yum
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: Vore ju iofs intressant att höra honom säga att vi har näsan ovanför ytan pga att vi har Erixon, Granath, Lander, Pääjärvi och Måns =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Kapten Rödsnok väntade inte med flosklerna till morgontidningarna. Han syntes nyss i fyran med orden: "Vi mötte en bra målvakt, samtidigt som vi inte tog vara på våra chanser. Tyvärr har det sett ut så många gånger den här säsongen. Vi har inte kunnat uttnyttja vårt spelövertag."

Ge mig facit istället för att rabbla samma, samma, samma...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k: Lyllo dig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Nej, faktiskt inte. Jag har något oerhört stort att se fram emot och det är min fulla övertygelse att det kommer att göra så jag slipper fokusera på Timrå IK och kvalserien.
Kommentera

1199835 · »