1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580355 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27

2399164 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Dubbeld: ja mot serieledarna borta behöver vi nog en hejdundrande anti-jinx
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
JohnnyHockey: känns lite för tidigt för mig att komma med såna profetior. Men något av dom lagen kommer vi i värsta fall möta i ett kval om vi hamnar där.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
sargad: dom fyra lagen som ligger i botten nu kommer hamna där, i vilken ordning kan man lotta om. Men det kan man slå fast att Oskar, LCHF, HÅVE och Skåne ej kommer klättra
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Dubbeld: Jamen okejdå... fortsätter vi så här pekar mycket på att vi kommer få hemmaplansfördel mot HV i kvalet. Jobba, jobba, joooooba@@
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Behöver Snushane med anti jinxen inför imorgon
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tigerhjärta:

Kan varmt rekommendera:

podcastaddict.com/episode/142384948
podcastaddict.com/episode/142679017
podcastaddict.com/episode/142978943

Om du inte hänger med i hur det hör ihop med uttråkande av publiken så har du i alla fall fått höra en av Sveriges skickligaste sportjournalister berätta om pionjären för totalfotbollen och hur den ännu idag ligger till grund för fotbollen som spelas.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
sargad: upplevde att Brynäs i några perioder under matchen lyckades få till långa anfall utan de där riktigt vassa avsluten. Jämn match överlag. Kändes som att Timrå kom till avslut snabbare och många var farliga.
Gällande Brynäs intensitet och disciplin skulle jag säga att detta var en mellan match. Mycket har med defensiven att göra, släpper in väldigt mycket mål (mest i ligan). De matcher som är bra är defensiven på plats men sedan kommer matcher som är som en hönsgård i egen zon. Exempel 8-4 mot Malmö.
Upplevde att Timrå var starkare framför båda målen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
bradberry: Större delen av matchen hade Brynäs mer intensitet och energi igår.
Då blev matchbilden, ur våran synpunkt, lite som flera av de 5-6 första matcherna. Vi hamnade lite på hälarna.
Var gårdagen match representativ för hur Brynäs spelat denna säsong gällande intensitet och disciplin?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Hakning-Henrik: för en gångs skull har den gode Wennerholm rätt, eller halvrätt. Vi är bäst i Sverige vill jag nog påstå just nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tigerhjärta: Jag tror på kval mellan Oskarshamn och Linköping
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
JanneH: 1. Lovande 2. Ja och ja 3. Dom var på tårna, inte Timrå!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Kebab_House: jag missade matchen igår... har några frågor:
1 Hur såg Pääjärvi ut?
2 Spelade Alvarez, Andersson och Walli i samma kedja? Tunga att möta i s f!
3 Hur faan kan man förlora mot Brynäs? Jag trodde inte det gick längre.

Sedan en udda iaktagelse från min sida men av nån anledning så går vi nästan alltid bra poängmässigt under en period när Skellefteå går dåligt. Tydligen hade de 6 raka förluster innan torsdagens omgång och under den tiden har vi väl 4 raka segrar. Igår vann de på straffar och vi förlorade på straffar.
Jävligt onödigt att de ska vara ett topplag om det stämmer. Hoppas de inte vinner en matchjävel till ;-)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Brynäs spelar riktig tråk hockey
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae:

"Tyckte först Sputnik var lite hård med sin magiskt fyndiga spellista, men burskydden avlöstes endast av sargklet och icingpuckar. Jag förstår nästan att brynäsboken är som den är, tråkhockey V.59.3"

Tråkhockeyn i all ära men fatta hur bedrövligt det måste vara att sidan sköts av en person som på riktigt går in i ett annat lags bok och är i sådana affekt dagen efter match att den inte kan förstå innebörden av text.

Att samma person sedan klagar på de sina över deras läsförståelse gör det hela så parodiskt att klockorna stannar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: En av de sämsta matchanalyser jag läst. Äckligt subjektiv.

Matchen igår var jämn. Timrå har lite mer kvalitet i anfallen och spelar sig procentuellt sett oftare till målchanser när man kommer i anfall. Brynäs dock spelförande matchen igenom… Styrspelet som nämns används efter avvägning. Antingen checkar man eller så ställer man upp och styr beroende på situationen. Styrspelet påverkar dock inte anfallsspelet nämnvärt.

Man spelade på ett liknande sätt ifjol men med betydligt större skicklighet på backsidan har man ett mycket bättre anfallsspel i år…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Hakning-Henrik: Ja, man vill bara grina! 🥺
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tom Topp: Sörjer för er bröder, nu är det kört.
Wennerholm: Timrå bäst i Norrland

www.aftonbladet.se/a/GMy1JV
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tom Topp: Håller verkligen med!
Hoppas innerligt att något nonsens lag likt LHC eller IKO ryker iår!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Här har du svar på din fråga.
Känns som att Timråiter blivit lite väl påverkade av medias syn på Brynäs ”tråkhockey”.
Det är ganska stor skillnad från förgående säsong måste jag säga. Förra året var mångt mycket mer statiskt spel än iår.
Kan tycka det är larvigt/märkligt att påstå att vi spelar ”icke-publikfriande” -hockey när man har 25-13 i målchanser?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Huge: som det känns nu, så kan både Brynäs och Timrå bli mittenlag i serien. Och det vore en trevlig utveckling om man betänker hur fjolåret var!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Håller med, kändes livsfarligt varje gång ni fick tag i oss runt kassen. Vi spelade ofta fast oss själva i komb med er höga och tunga press, sen har ni giftiga och bra spelare i framförallt Lander, Dahlén, Wedin plus sparkapital i några tillfälligt skadade.
Tror ni kommer att gå långt i serien, vi saknar både Rödin och nån mer spets för att jag ska känna mig lite tryggare i den hittills jämnaste och mest ovissa upplagan av SHL.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Huge: 50 skott ja. Men handen på hjärtat, hur många av de skotten var farliga? Tyckte nästan Timrå hade fler farliga chanser sett över hela matchen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: ”När de går för offensiv tar de burskydd och byter”

50 skott på mål som tydligen avlossades från burskydd eller från eget bås igår, ändå 4 gjorda mål och vinst.
Fatta hur mkt större vinsten hade varit med bättre effektivitet, en ”normal” JJ och ifall skotten hade kommit från er egen zon/slottet….
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
mattias - 74: Vill inte se han i Timrå. Vi har tillräckligt med forwards. Men skulle inte tacka nej till Rasmus Dahlin.☺️
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: Just mot Brynäs är det väldigt svårt att gå centralt, se bild. När de går för offensiv tar de burskydd och byter. De gick ut med att spela destruktivt mot Timrås starka offensiv, vilket lyckades. Bedrövligt tråkig hockey, men Manner gör ett bra jobb med materialet.

Är Cruyffiansk och hoppas verkligen aldrig att Timrå börjar spela såhär, ovärdigt mot publiken.

Skulle enbart accepteras om ekonomin är i botten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pinaceae: Jag tycker ändå det är ganska starkt att plocka en poäng i en sådan här match när motståndarna bevisligen hade lagt in 2 växlar större än oss. Som sagt varje poäng räknas och jag är bara glad om vi undviker ett kval i år. Och vi kan inte förvänta oss att den här gruppen ska producera som vi gjorde mot Rögle varje kväll. Jag var lite oroad över att det skulle se ut som det gjorde redan innan matchen. Vi har 4 raka segrar. Spelet har suttit bra, då kan man börja bli liiite väl avslappnad och mot ett revanschsuget Brynäs så går det inte att vara tillbakalutad. Aja en poäng är jag nöjd över. Nu stänger vi den butiken och blickar framåt mot lördag. Forza TIK!!! ❤🤍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
söder över: fair point!

Nu ska jag gå till sängs!
Tack för trevligt bemötande 👍🏼
Ha det bra!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Synct: "Drog en djup suck av Strömbergs dumma icing, och den kostade ju lite."

Wallis icing efter 2-2 målet är det enda som toppar den.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Farsang: Mja…

Timrå spelar Lander i alla spelformer och med Hanzl borta så bär Lander massor av speltid så jo även om det är första perioden så påverkar det absolut Timrå.

Sedan kanske Timrås jättevinst mot Malmö var en match som präglades mer tydligt av utvisningar men Ante grundar nog sin bedömning g på att han inte kunde få ut det han ville av materialet efter utvisningarna..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
The great one: "Brynäs kör samma kassettband som på 90 talet?"

Nä, nä bara det inte är från de senaste fem åren är det godkänt. Viktigt att inte ha med stycken där någon sjunger för då måste man betala Stimpengar. /S
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
söder över: ja i och för sig om han menar orken, men i första perioden så kvittar orken tycker jag lite, 0-0 i perioden och två bp per lag.

Sista utvisningen i 3:e kan jag väl hålla med om!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Hank:

"
Brynäs har sedan Manner alltid spelat bortaplansspel hemma, måste vara tråkigt som supporter. Nu spelar de i och för sig borta idag men ändå.
"

Tyckte först Sputnik var lite hård med sin magiskt fyndiga spellista, men burskydden avlöstes endast av sargklet och icingpuckar. Jag förstår nästan att brynäsboken är som den är, tråkhockey V.59.3
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Farsang: jag tror att Ante menar exakt vad han säger och det är väl en rätt så korrekt bedömning?

Ett 5-3 i 2 minuter som kostar ork och ger momentum till er…

En too many players i slutet som låter er avsluta i överläge och inleda ÖT i överläge där Timrå har långt till båset…

Då präglar väl utvisningarna spelet?

Det var inte felaktiga utvisningar…
Men dom blev tunga för Timrå.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
bar mofftak:
"Sen tar ju Brynäs skott på varenda halvchans medans vi försöker passa trots att det är öppet mål. Kvalificerade målchanser är nog rätt jämt."

Läser boken efter matchen och undrade hur lång tid det skulle ta för att någon var klarsynt nog.

Brynäs ansvarige för statistiken bör nog ta en titt på de som ansvarar för att bokföra, kan ha klickats lite väl hetsigt av ansvarig för Burskydd IF och raka motsatsen för Trolleri IK.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Jacob Johansson har nu bäst räddningsprocent i hela ligan :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Det blev spännande övertid på jobbet idag så jag såg matchen med förskjutning.

Jag tycker Brynäs gör en ruskigt stark match!

Dom jobbar riktigt hårt! Tar massor av avslut! Checkar fast os stenhårt! Har riktigt bra rörelser i sina anfall och blir riktigt jobbiga att sortera!

JJ höll oss kvar i matchen och Walli och Wedin räddade poäng!

Känslan är ju att vi ska vara riktigt glada för pinnen vi fick med och ödmjuka inför att motståndaren jobbade bättre än oss idag!

Tekningarna var ingen glädje precis.
Backarna fick vi inte ut mycket av i offensiven.
Hejdlöst svårt att hitta avslut när matchen var äldre än 10 min i första perren.
PP haltar…
Jag ställer mig till skaran som vill se ändringar i form av peta Pettersson.

Det går för sakta och blir för svårt 8ggr av 10…

Tempot går ner och avsluten uteblir.

Inte Dahlén och Pettersson i samma PP.

Alvarez gör en ny bra match!

Wedin är ett glädjeämne!

Hanzl saknas hårt!

Hallorans fart med!

Och hitta tillbaka till snabbare avslut och jobba från det gärna från backarna!

Men en poäng känns klart godkänt och det känns verkligen som att Brunass var bättre idag!

Nattinatti!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Bara att hoppas på att Hanzl är tillbaka på lördag. Vi sliter hårt på Lander, han behöver avlastning.

Vi såg rejält trötta ut idag, bussresa i bena och 4 raka, vinster, emot ett Brynäs vi mött på försäsong och hade det lite väl enkelt emot då kanske. Vi var inte 100% påkopplade idag.

Jobbigt att se hur laget hade svårt att kriga längs sargerna idag kändes som vi jagar puck mer än vi tog kommandot. Brynäs stängde mittzon bra idag! Men vi har så mycket spelskicklighet i detta lag så så vi borde kunna göra det aningen bättre.

Första femman väger lätt idag utifrån den Hockey som spelades idag och Petterssons puckdräll verkar aldrig ge med sig. Han behöver backa ett steg för att ta två kliv fram, slappna av och njut. Han verkar känna en press som är ogynnsam just nu.

Ut och ha kul nu killar det är bara hockey, ingen dör. Ni är proffs och lever ett få förunnat liv, där ni lever på det ni älskar. Njuta, slappna av och ha kul.

Vi älskar er i med och motgång.

Nu krossar vi Örebro på Lördag tycker jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Dubbeld: ja det har jag inte sett när han säger.

Men menar bara mest att det var rätt skönt att det inte blev några mål i PP alls denna matchen. En helt rättvis jämn match helt enkelt. Därför jag tyckte det var konstigt att han tyckte det ”präglade matchen”

Sen att manner pratar mycket är ju dem som ställer frågornas fel🤷🏼‍♂️ 0 frågor till Ante men 4-5 frågor till Manner. Inget han kan göra något åt. Gäller ju att svara grundligt på frågorna så!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Redan taggad
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Farsang: Äsch han sa i slutet av matchen att vi var för passiva i egen zon.

Presskonferensen måste varit en av dem längsta jag sett, Manner pratar och pratar på

Tack för en god match.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Vet inte om någon av er nämnt det här inne. Men kollade presskonferensen nu och Ante säger att det är mycket utvisningar som präglar matchen?

Känns väldigt fel analyserat tycker jag iallafall?

Annars tack för en god match!😊
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Haha Nubben going strong. Ute efter Johan Sundström och Louie Eriksson. Spretigt bygge det där HV. 😅
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Johannes Hedberg: Grattis till segern.
När du ändå tar upp uselhet så sträcker jag på mig där och plockar åt mig den flaggan. Btw så var det allra skönaste med matchen ikväll Timrås kvittering till 3-3 och den regelrätta stölden av en poäng.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Synct: tror att det ser ut så nu för att vi har fått bygga ihop en PP kedja av dom två vi hade tidigare. Tanken är väl att Dahlén ska leverera pass till Pettersson.

Ser gärna Dahlén på "sin" plats när vi är fulltaliga igen, med en högerskytt i slottet och en på andra sidan. Alvarez framför målvakten och Stenqvist på backen, då har Dahlén 3 högerskyttar att hitta med sina magiska passningar, eller själv bryta in och gå på avslut.

Sen får Hanzel leverare pass till Pettersson i andra PP med Lander i slottet, Eronen på backplats. Då har Hanzel 3 spelare med rättvända klubbor att söka pass till, släng Wedin som får göra lita vad han vill 😊
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik:

Skulle ni vilja se Broc Little i Timrå?

Var på plats i Leksand idag

Han är 34 och är typ bäst i varje match jag sett med LHC


Varför spelar han i ett sådant kasst lag son Linköping?

Hur många här inne vill se honom i sitt lag? Jag tar honom alla dagar i veckan om man vet att han levererar :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Walli i första kedjan när?

Kungen i Timrå!

eller en Walli Hanzl Dahlen kedja
Wedin - Lander - Halloran
E.P - Lundin - Alvarez

där är 3 tunga kedjor
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Synct: Kan inte heller förstå varför ante väljer att spela honom där. Tycker Pettersson har fått sina chanser i PP och tyvärr så är det påfallande ofta han inte ser ut att veta vad han ska göra med pucken (dvs. raka motsatsen till när han får frilägen eller straffar). Håller helt med dig, byt sida på Dahlén och Petterson. Dahlén tog oss ändå hela vägen genom allsvenskan upp till SHL på sina avslut i PP.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Rico01: På lördag blir det en tuff bortamatch mot serieledarna Örebro. De var inte speciellt bra mot oss för några omgångar sedan och vi lyckades vända och vinna genom en stark tredjeperiod. Spelar vi som idag kommer vi knappast att ta några poäng. Insatsen måste upp rejält. Om det blir en till match liknande den idag åker nog motorsåga fram ska jag säga. Men där är vi inte än. Finns stora förhoppningar att Hanzl spelar och då är vi per automatik mycket starkare. Det kan väl inte vara så att Timrå är ovana att spela så mycket matcher (3 per vecka för första gången) och inte orkar? Per Svensson mfl såg lite sega ut idag, hoppas det var tillfälligt.

Förväntar mig hårt jobb och vilja i 60 minuter och mycket skott på mål. Då har vi en bra chans att vinna. Vi har inte förlorat i ordinarie tid sedan Lyytinen kom in i laget iaf.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: "men kollar man statistiken så finns det bara en spelare (Soumela 53 skott) som tar fler avslut än Dahlén (45) och han ligger på 18:e plats idag. Det ger en skotteffektivitet på 0,08 medan alla på topp 10 i skytteligan ligger avsevärt högre."

Är trött på att se Dahlén på vänsterkanten i PP. Ska EP behålla sin plats i "direkskotts-cirkeln" får han fan bevisa det och trycka på, annars kan Jonte lika gärna stå där och sikta in sina dragskott, vilket vi vet att han är mer än kapabel till. Tycker han spelar på helt fel sida i alla PPn.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Vill ge en STOR eloge till Timråklacken ikväll som lyckades överrösta brynäsklacken trots bortaplan. Jävlar vad ni höll igång!

Matchen som sådan drar vi ett streck över. Hade vi vunnit 2p hade det faktiskt varit nästan ett rån. JJ stabil som vanligt och roligt att både EP och Wedin hittade nätet. Men därutöver var passningsspel och allt annat ganska B.
Låst ämne

2399164 · »