lennon: Hjälte Sjögren förespråkar du mer tacklingar mot huvudet och allmänt vårdslöst spel ute på isen måntro???? Det han gjorde var otroligt ful gjort men så har har han ju spelat hela sin tid som hockeyspelare Sjögren över gränsen vad som man ska, Han blev ju avstängd och bötfälld i Engelska Ligan får ett påhopp där och det var bara en tidsfråga innan det skulle ske igen! Jag hoppas att det finns TIK supportar där ute som vill se ren hockey utan dessa tilltag som Sjögren håller på med ute på isen för det är ju livsfarligt!! Annars så måste jag säga ni har gjort en mycket stark säsong!!
NallePhu: Varför stirrar du dej blind på Sjögren? Är det inte fult spel och armbågstacklingar i allmänhet som ska stoppas?!
Faktum är att det förekommer många liknande tacklingar som inte ens resulterar i en 2-minuters utvisning. Kanske domarna som släpper sånt borde bli avstängd i 10-15 matcher oxå...
Efter att nu ha skummat igenom 20 sidor av inlägg inser jag att jag inte alls saknat internet här hemma. Det jag hade tänkt skriva om är längre inte aktuellt så jag sparar det till ett annat tillfälle.
Personligen tycker jag att Sjögrens tackling var ful men jag satt och hejade på honom från soffan. Länge sedan man sett ett riktigt slagsmål och jag hade tippat på att Mackan skulle tappa behärskningen men oj vad fel jag hade.
Snälla diciplinnämd för Elitserien...stäng inte av Sjögren för länge så att jag kan få se returmötet LIVE mellan Sjögren och Bulan den 15/2 i ladan......årets fight rond 2....
SMÅLAND:Håller helt med dig, vore kul att få se matchen mellan TIK o Luleå. När "Bulans" femma kommer in på isen. Då kommer också Sjögren o kompani in. Bulan vänder i båsporten o säger "fan skavsåret gick upp". Jag avvaktar.
bajenmattias: Jodu! Mitt råd är att DU söker hjälp för ditt mindervärdeskomplex. Vad det gäller Sjögren så borde ett kännbart straff på avstängning utdömas trots att han och Bulan kom in i situationen fel. Låt säga någonstans i närheten av 10 matcher trots att han spelat i DIF!
Christian Sjögrens tackling jo den var ful klart att den var.. men om de inte hade dirketsänt det? de sänder aldrig timrås matcher men just den sände de och just då skulle de komma en sådan tackling.. men det är ju klart att han kommer få en avstängning men hur länge kanske 10 matcher räcker.. men hallåå Sjögren är nog inte den ända som gjort en ful tackling är det bara han som kommer att få en lång avtängning? är det nån fler som åkt dit för det?! de finns nog ett 20-tal lika fula tacklingar men de kanske inte åkte dit hm.. de kanske det är eller så är det inte alls så..tänk tacklingen på källarsson mot förjestad tänk om de hade blivit ett himla bråk efter de också hade det blivit en månads avstängning då eller inte ... de är väll bäst att han ber om ursäkt eller nått så kan han väll ändå hoppas på de bästa... *längar till sjögren är tillbaka* ///erica
Han fick sig en rejäl småll tidigare idag också, ganska komiskt att få hårda tacklingar på bara några dagar. Vi får se hur det uppmärksammas. Jag såg dock inte hur pass illa denna tog, men han damp ner i isen iaf.
Jag: Var där och såg matchen. Inte mindre än tre lulingar damp ner i isen (alla reste sig dock och lämnade isen för egen maskin). Varför är alla så elaka mot Lule...?
Mer gröt åt bulan, så att Sjögren bryter armbågen istället?