1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581619 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

« · 1224979 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps:
christer ...jonasson?
han kom nog i kalsongerna.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
TIKbiff: Ja Sanny-J-Andersson o O-Sund skulle jag byta mot dom 5-6 sk, toppspelarna i TIK...Dom hade det som saknas i laget-inställning-lojalitet o engagemang varenda j-vla match!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse:
pär mårts..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
TIKbiff:
Men dom är väl nöjda nu TJ, Challe och Christer.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Det finns bara ett att göra nu. Sparka Challe han har 3,5 mån kvar på kontraktet, han kommer att gå i vilket fall som helst, Nygge kommer då att gå frivilligt så vi spar den kostnaden. Anställ Bork som får ett enda uppdrag att rädda oss kvar i eliten. Rekrytera en ny tränare inför nästa år under denna tid. Det måste vara någon som klarar av att leda ett elitlag. TJ och Linkan kommer under inga omständigheter att avgå. Det har blivit prestige från TJ när det gäller Linkan, och själv vad skall han få för jobb med den lönen ? Läs även Jimmy H:s blogg där han skriver att vi måste ha en större trupp till nästa år, MEN sänka spelarlönerna ytterligare. Varför tar han inte upp att ledarlönerna, styrelselöenerna skall sänkas.....?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Tjalle:
we shall overcooooome
we shall overcooooooome..
....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Icing-Ove:
idiotiskt att skratta åt dom vi möter nästa säsong....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Jag stämmer med:

UT MED CHALLE OCH IN MED LEFFE BOORK
IN MED LEFFE BOORK
IN MED LEFFE BOORK
UT MED CHALLE OCH ON MED LEFFE BOORK
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Bragd-Birger:
Vi skulle behöva träffas och supa ihop! ;-) Kom upp till Umeå så kan vi skratta lite åt Björklöven i alla fall...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
TIKbiff: och jag pyrret och lello . jag gillar mååål
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Ambroo:
Du menar han som är en lagom fet man i sina bästa år? Eller han som flinar från öra till öra så fort han missar öppet mål. Eller han som har sånt lillebrorskomplex för att brorsan hans gick i första rundan?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Oj, förlorade vi ? ovanligt ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Men fy vad dåliga vi var idag, juniorerna som skulle rädda oss har de inte kommit än? nä fy va kassa.

Mattias Månsson, bra Challe det var honom du inte ville ha, vilken fingertoppskänsla du har. Tufft att hör Mattias med sundsvallsdialekt i intevju i Skåne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Ambroo: Absolut! Hehehe...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
När det gäller Karlsson och Hynning ska givetvis kontrakten avslutas när säsongen gör det. Allt annat är kapitalförstörelse, såväl som sportslig idioti.
Corso bör bjudas ut till hugade finnar. Finns säkert ett gäng klubbar som tar emot honom med öppna armar och tar kostnaden.
Förhoppningsvis är detta uppenbart även för Linkan.

Men, det är nästa säsong det. Och det förutsätter att vi lirar i elitserien. Jag tänker inte köra den martyrlika 'buhuu, vi hamnar i kvalserien, sen åker vi ur, går i konkurs och harvar i ettan i 35 år'. Hamnar vi i kvalet ska vi klara det. Basta.

Dock finns det inga garantier. Allt kan hänta i den läbbigaste av alla serier. Därför vill jag inte alls se Timrå där, alldeles oavsett hur positivt det skulle kunna bli för den sargade ekonomin.

Matchen mot Rögle blir, minst sagt, intressant. Nu får vi se vilka som är agnar och vilka som är vete. I den matchen kan man göra mycket, men faen inte vika ner sig. Här vill jag se stenhård fokusering och coaching. Spelare som inte tar kampen ska bänkas efter första, alldeles oavsett om man får slutföra matchen på två femmor. Nu handlar det enbart om attityd. En jävla kamp för att stanna kvar i serien.

Det finns ett antal spelare i laget som är veka och bekväma. Tyvärr. Men nu gäller det för de ledande (från Styf till Challe/Nygårds och uppåt) att hantera detta den tid som är kvar av den här bajssäsongen. Gör vad som krävs för att få dom att underkasta sig kämparhockey. Vägrar dom så bänka skiten.

Sisu!, för fan. Detta gäller hela föreningen. Inte oss supportrar, dock. Gjorde det det skulle det kanske innebära att vi var tvungna att göra någonting åt situationen, någonting annat än det man kan göra med laptopen från tv-soffan.
Nä, inte vi, men resten: sisu! Stå upp för föreningen! Agera!!1
(Och om ni inte gör det: expect a storm på hockeysnack!)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Förresten, borde man inte skriva in NHL-klausuler i Hynnings och Karlssons kontrakt om de vill ha det?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pär: Intressant synpunkt som jag också känner en viss oro inför.
Sebbe, Lander o.s.v. lär säkert ge allt i en ev. Kvalserie men resten?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken:
tycker bara att eget smicker luktar ILLA.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pär:
Ursäkta att jag svär, men faan vad jag saknar sanny...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle:
Förslag till ny ramsa till nästa hemmamatch.

UT MED CHALLE OCH IN MED LEFFE BOORK
IN MED LEFFE BOORK
IN MED LEFFE BOORK
UT MED CHALLE OCH ON MED LEFFE BOORK


vi får skynda oss bara innan brynäs tingar honom..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps: När det visar sig att man faktiskt hade rätt... ; - )
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Perkan: grejen är väl den att de är väl de han inte har tycker jag .. de finns oerhört mycket mer att plocka ur den här truppen med rätt ledning och lite självförtroende ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse: I normala fall skall en E-S-klubb klara en kvalserie, men tvivlar starkt på denna upplaga av TIK.....Tror inte många av spelarna skulle kröka ett hårstrå för klubbmärket, dom flesta av spelarna ser ut att tänka på nästa säsong i en annan förenig! (Incl, Balle Berglund!)

Tror att vi skulle bli uppätna av hungriga allsvenska lag! (Tyvärr!) Föreningens enda möjlighet att överleva tror jag är att undvika en kvalserie......(Fy faan för styrelsen o ledningen i TIK!)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken:
Men hela tiden?????
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps: Det är väl inget konstigt i det - att man på ett diskussionsforum vill ha/få bekräftat att/om man hade rätt.
Det är ju en del i varför man diskuterar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
T T: Att kontraktet är på 1 + 1 är jag säker på samma som Hynnings. Skulle inte bli förvånad om optionen är ensidig på samma sätt som Jonte Hedströms, suck, ve och fasa.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Ambroo:
Varför får jag Göran Melander-vibbar på vissa inlägg här på HS.????

Hans standardkommentar var alltid.

- Det sa JAG för tre år sedan!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Om de nu går att bryta efter en säsong??
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
SSK utnyttjar sina chanser. 2-0 mot HV71 efter 14.22
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Ambroo: Det är ju sanningen och jag bestämmer själv när jag ska tiga och inte... ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Det skrev jag den 13 okt kl. 23:15...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse: Självklar ska man I N T E förlänga varken med M.Karlsson eller Hynning!
Alldeles för dyra i förhållande till vad de presterar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
haggen: bra . sälj dom till mej .. så slipper jag jävlas med de där jävla ticnet
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse: Är du säker på att det finns en option, och om så, är du säker på att den gäller åt båda håll?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Det där skrev jag för länge, längesen. Buhu, bähä och blaha...

Äh, tig!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Det kan ju faktiskt vara så att kvalserien är klubbens räddning. Hur ? Jo, det finns indikationer, starka och vederhäftiga på att årets resultat pekar mot en förlust 3 - 4 mkr. I en kvalserie kan en stor del av detta tas igen, OM man vinner matcherna och OM supportrarna kommer. Då kan det tas igen samt inte minst viktigt, vi hänger kvar, annars är katastrofen total. Apropå M. Karlsson så har han ett kontrakt på 1 + 1 år som kan sägas upp nu i jan - feb. Skall bli intressant och se om klubben nyttjar den möjligheten för att skaffa sig handlingsutrymme. Samma gäller med Hynnings kontrakt, vilket han lär utnyttja.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Vi vann med 2-1. I perioder alltså, vi vann period 1 och 3 så detta var ett fall framåt. Grabbarna på isen gör ett jättebra jobb idag, bara otur att vi förlorar. Challe visade vilken demontränare han är, måste ha känts skönt att knäppa DIF på näsan genom att vinna 2 av 3 perioder mot dem på deras hemmaplan!

Även TJ och Linkan ska ha cred, utan dem hade vi inte fått uppleva det här.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Förhudningsvis så får vi tillbaka en bunt spelare till nästa match (som spelas nästa torsdag). Får vi tillbaka Styf, Skogs, Meunier osv. så blir laget betydligt starkare i mina ögon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nästa år blir sca-cupens match mot Sönnsvall årets begivenhet även för oss
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Jag har så sakta börjat förlika mig med Kvalserien. Slutspel gav jag upp för ett tag sedan.

Vissa av spelarna i truppen tar inte sitt ansvar och gör heller inte skäl för sin (med våra mått mätt: extremt höga) lön! Så enkelt är det.
Sedan har inte Challe och Nygge lyckats införa någon som helst stabilitet i truppen. Vart finns vårat grundspel att luta sig emot när vi hamnar under press och stress?

Byt tränare/tränarpar! Boork, ja varför inte? Han är ju inte rädd för att göra sig av med de som inte presterar, oavsett namn på ryggen och lön på bankkontot.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Kvalserien? Kanske. Åka ur? Nej. Kontraktet grejar vi.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Perkan: "detta lag timrå har måste vara den
billigaste trupp som nånsin funnits i "Elitserien"

Av allt knas jag har läst...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Gärdehov nästa!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pär: Det kan dyrt att spara sig ur krisen,detta lag timrå har måste vara den
billigaste trupp som nånsin funnits i "Elitserien" nån som har koll på hur mycket det kostar att åka ur ? Det är en jävla gamling T.J o co gör i år.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Snoop: Vilka då ? Fråga vissa "sakkunniga" så får Du svaret att ingen i föreningen någonsin har gjort fel, och kommer aldrig att göra fel. Det är vi supportrar som det är fel på. Notera att Rögle tog 2 p. idag och vinner SSK i kväll är vi 1 p. från sistaplatsen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Snoop:
Det har snurrat länge i Timråspelarnas huvuden, det kan inte bli värre.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
falo: TIK äker ur i en kvalserie, var så säker. Sen behöver man inte fundera mer över hockey i eliten........Därbyn mot s-vall blir höjdpunkten!

FY FAAN T-J, Du har förstört allt!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Finns ingen, tycker du att det ser bra ut? inget görs, fallet är rätt utför men ingen bromsar, man bara låter det falla. bara att ta in en kille från div1 under JVM är ju ta mig fan speechless, vad är det för jävla tänk??

Har vi inte pengar till något bättre kan de lägga ned hela skiten med ES och bespara en en massa förhoppningar och lidande, det är så jävla amatörmässigt skött så man saknar ord...speechless helt enkelt!!!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
nu måste huven rulla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Timrå spelar stundtals bra perioder, att man inte fortsätter med det är pga vilja utav spelarna, hade inte timrå haft bra spel överhuvudtaget hade ett tränarbytet redan skett. Tror inte problemet sitter hos challe.
Kommentera

« · 1224979 · »