1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581016 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13

1913781 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
PontusPilatus: Det är ju så lätt att de mörka tankarna kommer efter 2 förluster, men jag kan inte se ngr moln på himlen än. Dessa två matcher var kanske de tuffaste i SHL just nu och vi har fått två hedersamma förluster med mersmak.
Viktigt nu när vi möter Rögle, Mora och Örebro, att vi plockar poäng. Jag tror att de är lag som vi kommer slåss med i botten.
För vi kommer att vara i botten 4 innan detta är klart om inget mirakel händer.
Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
PontusPilatus: Av vad jag har sett av Timrå har ni överpresterat lite, som många lag gör i början av säsongen speciellt nykomlingarna. Men ni är tillräckligt bra för att undvika kvalplatserna det tror jag. Kanske att ni hamnar ännu lite längre upp . Vem vet. Men det är känslan jag har fått hittils.

Vilka hamnar på 14 och 13 platsen tror ni? Riktigt tajt där nere. Förutom att Rögle har halkat efter lite. Kommer det verkligen bli så att ett storlag måste kvala? Både Brynäs och FBK långt nere. SHL känns mer intressant än HA nu enligt mig iallafall,då det är ganska klart i HA redan hur det kommer att bli. MEN det har bara spelats runt en femtedel av säsongen så man kan ju inte dra för stora växlar :).
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
JanneH: Håller med! Ledaamt att läsa vissa negativa utläggningar och utdömningar av spelare så fort det blir förlust... Visst, det är aldrig kul att förlora, inte minst när man gör fyra mål framåt. Men det kan väl inte finnas någon som trott att man kan vinna alla matcher? Kanake är det lördagsdrycken som framkallar alla sådana trångsynta tankar? Nej, jag hoppas att det helt enkelt är hjärtat till TIK som gör att man vill skriva av sig all frustration som finns när laget i ens hjärta torskar matcher man faktiskt lika gärna hade kunnat vinna.

Personligen är jag åter igen imponerad över att se hur laget växt in i SHL-kostymen. Timrå har ett klar och tydlig spelidé som man bevisat fungerar. Det kommer sannolikt inte leda till SM-guld iår, kanake inte heller slutspel, men jäklar vad kul det är att vara Timråsupporter just nu. Underbara grabbar på isen som i princip ingen av dem hade varit intressant för andra SHL-lag.
På papperet HADE Timrå en Allsvensk trupp, i stort sett. Idag vill jag påstå att man är på god väg att förvandlas till en SHL-trupp. Ett LAG där alla spelare visar god karaktär och i många fall kvaliteter som överraskar. Skitlul att se och följa - och nog bäddar det gott för framtiden!!!
Idag var det faktiskt, enligt mig, några individuella misstag (vilket såklart ingår i spelet) och en klart sämre dag för Svedberg, som gjorde att vi förlorade. Men att påstå ”nu kommer raset” känns väldigt märkligt med tanke på att vi faktiskt har skakat om två av seriens hittills bästa lag, på bortaplan dessutom.
Absolut, tyngre perioder kommer, till och med ett ras om det vill sig illa. Men att just dessa två matchen skulle tyda på något sådant håller jag verkligen inte med om.

Ser med tillförsikt fram emot Röglematchen!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Axle San: Ja bättre än 5:a lär vi inte bli. Men 7:a, 8:a, el 9:a får duga.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
JanneH: jag hoppas faktiskt att ni håller i det ända in i kaklet.....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
mikenomad: Er botten är inte nådd men förmodligen så är er topp nådd. Den som lever får se.. 🎻🎻
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Axle San: Raset är ett faktum. Bara 4 p före Brownass, the bottom is nådd.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Raggaren Putte: Håller med, Wedin sniffar på bra nu.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Bragd-Birger: Wedin ser verkligen urstark ut. Han är t o m där och sniffar på att hålla SHL-klass för tillfället. ;) Hoppas att han med växande självförtroende släpper lös och tar för sig mer och mer, för det är ganska tydligt att i de byten då han bestämmer sig för att köra fullt ut så är det han som dikterar utfallet och inte motståndaren.

Då kommer vi snart att ha Tre Kronor-Wedin till vårt förfogande.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Axle San: näe raset är INTE nära! Vi har spelmässigt sett gjort 2 hyffsat bra matcher mot 2 topplag - på bortaplan. Av det jag sett hittills så kommer vi fan att bli bättre ju längre säsongen går, INTE sämre som många tror (och vissa hoppas). 2 mediokra målvaktsinsatser men laget faller fan inte ur ramen och vi kommer snarare att växa in i detta. Sen kan vi alltid kritisera vissa spelare, själv tycker jag Falk var usel idag trots målet men jag tror på dessa killar!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
sargad: Wedin går mot sin klart bästa säsong i timråtröjan. Bästa forward så här långt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Sputnik: Icke, Hardegård är från Korsträsk och då ska man f#@ spela😉.
Sveriges godaste tunnbröd förr i tiden var från Korsträsk.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Raggaren Putte: Antar att bägge coacherna är lite upprörda över bristen på noggrannhet. Kunde ha slutat 8-8. Det var lite av Lill-Kentas mantra i matchen.

Känns inte som man kan(det ska man vanligen heller inte göra) peka ut en en scapegoat. Inte 2-3 stycken för den delen... Inte specifikt målvakt eller backsida heller. Inte ens ett lag, för DIF bjöd och fuskade lika mycket. Hela matchen var ett fuskvärk och lite av uppvisningskaraktär men med lite mer intensitet.

Några positiva observationer:
- Det är ändå kul med spel i högsta serien o då är det rejält med Timråanhängare på plats. Både runt klacken men även utspritt på sittplats lite här och var. Klacken jobbade o slet bra för övrigt.
- Laget visar en moral och ett självförtroende som kommer tillbaka flera gånger. Viktigt att behålla dessa egenskaper hela säsongen även om det börjar gå emot och när vi blir poänglösa i några matcher.
- Kul att Boyce får näta i 08-land(Emil hade också ett riktigt bra läge i 3e om jag inte såg fel, synd att han inte fick sätta en på just DIF)
- Om det inte var en synvilla p g a att han blivit så uppskriven här på HS, så tyckte jag mig se en Wedin som trampade och tog för sig och var en av få(bägge lagen inkluderade) som stack ut lite.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
mikenomad: Precis. Psykologiskt sett en viktig match. Många av grabbarna har aldrig varit i närheten av att spela inför ett fullsatt Hovet. Tror det betyder mycket att de känner att de stundtals kan hålla jämna steg med Djurgården.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Två bortamatcher med förväntat poängutfall. Trist att positiv överraskning uteblev men summasumarum-man behöver inte skämmas som Timråit.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
alltid surt o torska
kunde blivit vinst..oxå..
-vem trodde de efter 2-0
men..gillar inställning att aldrig ge upp
de kommer att löna sig..
..p.s)palmberg+drugge utanför laget?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
lungan: hoppas du skämtar? Palmberg spenderar matcherna med att hänga med huvet som att hans kattjävel har dött, VARJE match. Drugge försöker slå rekord i antal icingpuckar över 60 minuter och åker runt som att materialaren har slipat planyta på hans skridskor. Dessutom väger han 12 kilo.

Två spelare som hittills har bevisat att dom inte är beredd att lägga ner jobbet som krävs för att platsa i laget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
lungan: ut med Hardegård och in med Drugge i PP!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Matsg: Nej, det är inte 52 minuter bra hockey. Det är ca 4 minuter stabil hockey i inledningen av matchen och sedan är det Vilda Västern som gäller med enstaka briljanta individuella offensiva insatser.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Matsg:

Vad är anledningen till att Drugge och Palmberg står utanför laget. Samt att Drugge aldrig får lira PP de matcher han lirar?

Dessa två herrar måste börja få speltid I PP, tycker jag!

Blandade känslor efter dagens match sista minuterna av matchen oroar, disharmoni på hög nivå.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Olle: Så klart är det så att om Djurgården gjort det de skulle så hade det här aldrig blivit en match efter deras 2-0. Men nu bestämde de sig för att spela klassisk raggarhockey efter deras hyfsade inledning och vi hade inte förmågan att stabilisera matchen någon gång efter alla gånger de bjöd oss in tillbaka.

Men Djurgården kommer att vara en kandidat till bucklan OM de får till sitt försvar, men det känns jävligt surt att kamma 0 mot dem när de gör en försvarsinsats som är att likna vid ett haveri.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Två bortamatcher mot LHC o DIF, noll poäng. Men så värt mycket mer, säsongen är lång och vi visar vi håller klassen i SHL. Välkommen Rögle till Sveriges rödvita maskin. Välkommen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
kulltorp: Håller med dig helt och hållet! Sista åtta minuterna är ett skämt! Bjudningar och missade frilägen. avlöser varandra. 52 minuters bra hockey och sedan ,,,, Hoppas Freddan pratar ut ordentligt med grabbarna om det här En match varar i 60 minuter! Nu är det bara att bita ihop och käka taggtråd inför Rögle matcherna!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Olle: bra sagt Olle!

Hovet är ju värsta Voodoo land för oss. Globen funkar alltid bättre...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Olle: Hur besviken man än är i stundens hetta så måste man ändå älaka detta lags karaktär att resa sig gång på gång. Det om nått bådar gott imför framtiden. Men nog tror jag Nubben kommer vrida på varje sten för att hitta backförstärkningar framöver. För med lite bättre backar på vissa positioner så hade vi likaväl kunnat legat top 3 just nu. Freddans filosofi håller men tyvärr inte backsidan i vissa moment.

Skickar med lite positiva grejer ändå så det inte bara blir neggo. 🙂
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Raggaren Putte: samtidigt kanske inte djurgården hade släppt in fyra på hemmaplan om dom spelat en ”normal defensiv” heller? Vi har ju sämre backar och sämre forwards än motståndarna, det kan vi inte göra något åt. Vi har inte plånboken, vi fick inte börja värva lika tidigt som motståndarna och vi är nykomlingar.

När man ser djurgårdens speed så inser man ju att vi inte kan tävla mot dom över 50 omgångar men det jag tycker är rejält irriterande det är när Hardegård får hjärnsläpp på offensiv blå och sviker hela laget när vi går för kvittering. Det är så moraliskt förkastligt oavsett om man är AS-back eller SHL-back. Det är inte heller helt okaraktäristiskt av honom att slarva bort puckar i fel lägen, även om det inte alltid lett till förnedrande backlängesmål.

Nu ligger vi 7:a i tabellen och alla hade tippat oss dyngsist. Vi spelar fortfarande en bra hockey för att slå lag på den undre halvan av tabellen och vårt primära mål är att undvika kval. En förlust svider alltid men det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi spelar ändå jävligt bra med det material vi ställer på isen, Freddan är fortfarande Gud.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Så många skitmål av Djurgården så jag får ont i huvudet.
Domaren får en 3/5 och backarna en 1/5. ska bli riktigt skönt med Jalle in!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Bragd-Birger: Rätta mig gärna om jag har fel; men visst var det väl så att Timrå aldrig förlorade mer än två matcher i rad ifjol?

Intressant att se om man lyckas med det i år också.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Reign in red: Tror att Svedberg kommer att hålla nollan de närmaste matcherna i ren ilska och besvikelse över sin insats i dag. Vi bjuder vi på alla SJU målen. Bra att Jalasvara kommer in och städar upp lite där bak.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Nu kommer raset ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Bragd-Birger: hur många tabbar gjorde Svedberg idag då? Kanske han hade kunnat ta första målet. Kanske han hade kunnat ta pucken där han är helt felplacerad. Tycker snarare det är våra backar som är katastrof idag men inte gör Svedberg någon hjälteinsats heller.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Djurgårdens IF - Timrå IK 7-4
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Bragd-Birger: Hua är raset nära??? Hoppas inte
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Olle: Det tråkiga är mest att Djurgården bjuder oss i princip på chanser för tre poäng på ett fat om vi bara hade spelat en normal defensiv. Nu tackar vi bara och ger sedan tillbaka matchen till dem gång på gång med än mer häpnadsväckande misstag ju längre matchen lider.

Freddan måste vara rasande över denna match.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Jaja, vi tävlar bra och står upp mot djurgårn iaf. Men jävlar vilka svängdörrar...och Brattens insats sist överglänste Svedbergs idag.

Trist med juniormisstag (eller HA-misstag, snarare), vilka duggade tätt. Det straffade sig.

Hursom, något strykgäng varken är eller blir vi i år. Men det finns mycket kvar att jobba på. Finnens inträde kommer nog sitta som en fläskläpp också. Det är några backar som har det lite jobbigt.

Bara att bryta ihop och komma igen!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Raggaren Putte: hade vi fått sparka tre backar och värva SHL-mässigt så hade vi varit med i den här matchen. Sen kan man inte bränna alla lägen vi får, inte ens utan stjärnor i laget.

Vi har inte samma kvalitet som djurgården, det är bara att gilla läget. Det är som i matcherna mot Linköping, vi kommer inte att vinna dom matcherna denna säsong. Nu fick vi inga ”bonuspoäng” på denna bortaturné. Nu är det läskigt dubbelmöte mot Rögle, där MÅSTE vi plocka poäng.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Webmaster: Jaha, det blev bara en 3-2 förlust alltså. Men det var ju ganska ok trots allt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Otroligt surt att förlora när man ändå gör fyra mål på hovet och skapar massvis med chanser! Sen hade väl inte Svedberg sin bästa kväll heller med en mix av lite individuella misstag ala Hardegård..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Våra målvakter kostar poäng i nuläget, tyvärr. Ok att vi bränner, men gör man fyra mål så ska man inte förlora. Om Brattström höll låg allsvensk klass i torsdags så skulle Svedberg idag knappt få öppna båsdörren i Kovland.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
kulltorp: nä å spelar Svedberg så jävla dåligt så slår vi inte surgårn på Hovet. Vi gör FYRA mål på hovet och torskar ändå. Jävligt kul ändå att se detta laget spela. Tänk om hållander hängt 5-4 där i slutet på 2a...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Hälge: Fan vad jag hatar DIF
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Nej det är bara att söka rätt på en flaska eller nåt och dränka sig efter detta. Normalt brukar något enstaka matchavgörande misstag diskuteras här på forumet, men den här matchen hade nog fler misstag än korrekta aktioner om man skulle summera dem.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Som " KENT " sjunger.. Vi är inte där...
Som i Linköping i torsdags...
Vi är med i matcherna mot två topplag på bortais.
Men tyvärr...
Vi kunde ha haft med oss poäng i båda matcherna. Men vi kammar noll istället.
Vi tar inte vara på chanserna..
Vi får frilägen.. Men vi sätter dom inte.
Djurgården har satt sina idag..
Nä...vi var nära..
Men nya tag i dubbelmöte mot Rögle..
Forza Timrå IK i med och MOTGÅNG och i vått och torrt ALLTID ❤
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
roger_sundsvall: Hardegård, vilket skämt i den sekvensen som leder till mål. Men det sammanfattar väl vår defensiv ganska väl i denna match. Tycker väl ändå vi tar en hedersam förlust. Vi spelar mot ett lag som ska slåss om bucklan och det ska inte vi. Djurgården är bättre på allt, till och med där dom är riktigt dåliga ikväll för där är vi ännu sämre. Finnen är sjukt efterlängtad i försvaret. Att han slår ut en back ur det här laget är självklart, frågan är bara vem.

Positivt med Hållander som gör två assist idag.
Negativt med Guter som klev av skadad(?)
Pinsamt att inte vara med och slåss om en poäng när man gör 4 mål på bortaplan. Vi hade kunnat göra 4 mål till med allt positivt vi ändå skapar i anfallszon men det blir smärtsamt tydligt att vi saknar målskyttar. Helvete vad lägen vi bränner.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Hälge: Nu är det inte dessa två matcher vi ska vinna. Men jag gillar inte sättet vi förlorar på.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Modano: Kunde vi göra mål på våra frilägen så hade vi nog tagit poäng idag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Per HApps: jahaja ännu en hedersam förlust. Avskyr när det är sånt fruktansvärt slarv som ger bort denna matchen!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Sputnik: Svedberg darrig hela matchen och Hardegård Molinder gör grodda på grodda ska för helvete vara poäng om man gör 4 framåt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Sputnik:
HERREGUD Hardegård
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
Olle: herregud Hardegård sånt såseri
Kommentera

1913781 · »