1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580572 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18

« · 2256022 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
☕🍪!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
SMÅLAND: vinner de mot IKO på lördag så ska jag ta mig fan också streama en Lönnå trudelut på stereon jag med
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Djurgården har visserligen bara 19 spelade. Men det viktigaste av allt är att de AGERADE. De visade att de har vinnarskallar och att de VILL något. Deras sportsliga ledning har inte tagit siesta som vår dito. De är inte nöjda med att vara en liten förlorarförening. AGERA, gör NÅGOT! Det spelar ingen roll vad, bara någon gör något NU. Jag står inte UT.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Woody:
"
Fan vad vi hånar domarna. De försöker och försöker, men det får inte ut ett piss.
"

SIF- och SHL-styrelsens chatt med domarbasen Tomas Thorsbrink:

"
För helvete Tomas!
När det inte finns några utvisningar får ni ju börja hitta på! Det räcker inte med ett gratis 5 mot 3. Minst två i rad!

Se för guds skull till att Holland inte får match penalty för sin idiotslashing på Lööke, annars kommer vi bli tvungna att råka glömma hans tidigare incidenter denna säsong. Det håller bara en viss tid.
"

Jag har inget förtroende för svensk elithockey eller svenska ishockeyförbundet.
Känner mig som Mark Ruffalos karaktär i Spotlight, i scenen när de sitter ute på en brandtrappa.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Stor eloge till hela ”bortakurvan” på Hovet ikväll. Trots att ni var färre än Järnkaminerna så hördes ni desto högre, underbar inramning och en fantastisk match att se på plats. Tack JJ för ännu en avgörande sista utpost ( ja frånsett första målet då) när laget sjunker ihop så förbannat under delar av matchen. Skägget finns det inga superlativ kvar längre för hur bra han är och vad han betyder i det här laget, 2 ass. ikväll tror jag det blev. Didde såg OK ut tycker jag, nån felbedömning och slarv men spelar resolut och fysiskt och är precis vad vi behöver nu. Framförallt tycker jag att man städade bort returpuckarna framför mål på ett sätt man misslyckats kopiöst med i början av säsongen.
På minussidan, för det fanns det tyvärr också, Alvarez det händer fortsatt inte mycket där tyvärr även om det blev en ass. ikväll. Här behövs en uppryckning deluxe för att motsvara förväntningarna. Vidare släpper vi till alltför många lätta skott i slottet och vi hamnar i långa perioder i egen zon där man blir stillastående. Kan vi bara ”tweaka” till detta, för hyfsad offensiv det har vi, och nån mer förstärkning, så är resan mot ingenmansland inte omöjligt att nå till våren.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Fridens Liljor vi vann 🙏
Lönnå på Grammofon i hemmabaren!!!🎶🎶🎶
Andra raga matchen å 5 strutar i mål!!!
Ja bli mållös som hann sa!!
Vi ä Timrå IK å vi ge fan aldri upp!
Låt dä rinna lätt inatt rabbuslingar!!
Halleluja va ja ä glat 🎉🎉🎉🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
mikenomad: Nog för att du varit aningen deppig på sistone men i min bok så är du långt ifrån dom som bara är inne och spyr ur sig massa skit.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Hassan: deal 🤝
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Sputnik: Fast vinner vi resten av matcherna med 5-2 så kan vi spara pengarna istället
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
RunarUp: Jag känner ändå ett litet frö av hopp. Visst känns ingemansland som en utopi i dagsläget, men att vi både ser ut att kunna rå på Djurgården och Brynäs som skulle kunna vara potentiella motstöndare i det negativa kvalet är ju en liten glädje mitt i missären.
Får Nubben in ett par spelare som kan färga denna trupp bra så tror jag att det tunga favoritskap en etablerad SHL klubb har på sig om man möter Timrå kan bli deras fall.

Ser gärna en sån som bryggman in som står skridskoåkning och smart och hårt arbete som krävs i SHL. Kanske kan man få ut en och annan poäng ur honom med, sen gärna en "spetsforward" och målvakt in så kan det bära långt. För nog skulle det kännas tryggare med en sån där målvakt som kan kännas som mer eller mindre omutlig match efter match, det känner jag inte att vi har i dagsläget med för låg lägstanivå på båda våra målvakter.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Tack Timrå IK! Fortsätt nu så här och överbevisa mig och alla andra gnällspikar härinne. Tror jag skulle klä alldeles utmärkt i en dumstrut
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
She: Knack, knack vi vann idag!

Det vore kul och få några positiva ord från dig nån gång.
Och Stoff är verkligen bara stoff en sån här kväll. Total tystnad.

PS. Jag vet att läget fortfarande är många nyanser av brunt men ett litet smajl i mungipan tycker jag man kan unna sig en kväll som denna DS.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Rallarn: helt ok skulle jag nog säga, men många ggr man undrar varför han slutar trampa när det känns som han är påväg förbi sin motståndare och vänder om.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Sputnik: Fast Rattie bedömer jag är rätt vass på rören.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
SebastianH: Ja Rattie är inte den mest snabbskrinnande spelararen som drar förbi sina motståndare i 1 mot 1. Hartmann var ett perfekt komplement i förstakedjan med sin speed, rivighet och raka spel in på kassen, precis vad Rattie och Hanzl behöver. Alvarez.. Not so much..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Jag förstår inte vad man i timrå ik ser i alvarez.
Än mindre vad han gör i första linan och pp...

Där gör hartman eller oliver dubbelt så mycket nytta. Tänk vad en snabb och smidig spelare tyo Petersson hade gjort
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Rip Kirby: Om Strömberg spelade i 3e, hur kunda 11 o Albin vara på isen samtidgt så ofta... Rullade 11 växelvis med Strömpan och Abbe?
Viktigt och kul att JJ fick revansch på billiga 1-1.

Oskar blir en tuff nöt att bända upp. Vi behöver nog skruva till defensiven några grader till, inte gå bort oss och släppa till så mycket som idag för att lugga dom på poäng.

Men låt oss nu suga på den här polkagrisen en stund till.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Timrågogogo: Per Svensson är sannerligen vår sheriff!
Vilken busterhistoria alltså. 33 år och verklig SHL debut och levererar på detta sätt. Man blir nästan tårögd när man tänker på vilket hjärta och pondus han spelar med! 💪
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Hassan: Schnabel var kung...minns matchen hemma mot Löven som vi vann med 1-0, tror det var Boman han vände upp och ner på framför eget mål
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
UbbeNils: Ja det är verkligen en björntjänst de gör för han nu. Men detta har man ju sett och tjatat om länge, Olofsson håller absolut inte på SHL nivå just nu.
Tror det är ett måste att gå ner ett stepp och hitta glädjen och att börja förstå vad som krävs i det hårda arbetet och fysiska spelet etc.

Skulle nog ändå behöva gå till ett lag i HA som ändå ställer lite krav på honom men ger han en stor roll. Kanske Modo med en Karlin som piskar på han lite, alternativt Karlskoga där det är en mentalitet att jobba hårt för framgång.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
UbbeNils: skicka Alvarez till samma klubb va är det för fel på han ,inte ett rätt bänka skicka iväg han för fan
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Per Svensson och Didde smäller på o smäller på. Svensson leder ligan i SHL för flest antal tacklingar o tvåa när det gäller blockade skott. Dessutom 4 assist på två matcher. Vilken kung!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
JonteD: Spelade 16 matcher för oss, 2 ass och 72 utvisningsminuter. 108 kg. Han är inte direkt ihågkommen för sina känsliga handleder…
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
söder över: Oskar i nästa match, då blir det lite tuffare motstånd. Håller vi imot mot dom så börjar iaf jag att se ljuset i tunneln!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Otto1: Tycker synd om Olofsson att dom inte ser att han måste ner i nån lägre division. Det dom gör nu är ju lite tokigt för Olofsson.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Det här var ju småmysigt, hörrni!
Kommer inte ihåg senast man fick med sig 3 poäng mot djurgårn borta. Kvalet 11/12?

Har redan glömt hur det känns att torska. Nu knäcker vi Oskars på lördag!

Hockey ä r en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Familjedag mot Oskars på det här så . Max stämning i hallen , jubla lite åt GIF i pausen och ny vinst . Då jädrar .....
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Lööken måste ju ha vassaste handledarna i SHL nu när Wedda drog till KHL.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Octagon: Får ändå inte till de va han en slagskämpe elr en bra spelare!???
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Tom Topp: alltså… jag törs inte säga det…

Antydningar till vändningar har vi fått se tidigare bara för att matchen efter återigen bevittna hövväunderarmen-försvar…

Jag är öppen för att det får vara vändningen men…

Fool me once…

Osv…

Hoppas målskyttet släpper iaf det var inga dåliga baljor idag!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
thorwald: Sjukt att vi vann på hovet mot Djurgården, wunderbar.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Sputnik: Gillade dicken innan jag plågade mig igenom några podar med honom. Prisa gud för Släpp sargen

Har försökt mig på djurgårdbladets pod några gånger. Men det i stort sett alla samtal om shl börjar med jyyrgårn hit och jyyrgårn hit. Något djävulskt daltande med det där pissgänget.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Otto1: börjar ju från scretz- 3 ganska normalt har lite att jobba på
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Finns fortfarande mycket att fila på, men tar ändå med mig en skön känsla efter denna match. Bonus att flera tidigare iskalla spelare fick göra mål idag. Hoppas dock Nubben inte bara ställer sig med armarna i kors efter detta utan att han ändå letar något som skulle kunna stärka upp.
Låst ämne


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Spock: modosmisk på en torsdag tackar 😁 skål!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Timrågogogo:

Timrå IK
4 - 3
(0-0, 0-1, 3-2, 0-0, 1-0)
MoDo Hockey

Djurgårdens IF
2 - 5
(2-4, 0-1, 0-0)
Timrå IK

Wo-o-wo-oh, vilken härlig dag!
Lalalala lalalalalalala
Lalalala lalalalalalala
Lalalala lalalalalalala

Lala on!
Låst ämne


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Det här var ju signaturen Matsg inne på långt innan matchen:)

”Bara 3p som gäller ikväll så vi kan förbättra vårt bedrövliga bortafacit där vi har varit helt borta (klart sämst av alla lagen) DIF å andra sidan är seriens i dagsläget svagaste hemmalag men nu har de ju fått tillbaka typ 9 spelare från skador och William Eklund från Sharks så de borde gå bättre framöver.

Det är nog många som förväntar sig att DIF ska köra över Timrå men Nubben har ju sagt att vi ska chocka SHL så det är väl ett bra tillfälle att göra det nu på Hovet”.

Är väl bara att trycka upp nya kepsar och t-shirts med:
IN NUBBEN WE TRUST.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Octagon: Vem va Schnabel?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Charlie2: Fimpen kanske är lite skön, men nån hockeyanalytiker är han då inte, samma kan man ju säga om Dick Axelsson, minst sagt..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
söder över: ja,idag hjälpte dom målvakten, en del slarviga uppspel men annars stabilt försvar. Börjar det sitta nu?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Timrågogogo: Segersviten tar aldrig slut.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
-3 på Olofsson idag, trodde han skulle till Frölunda för att stärka självförtroendet..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Faan vilken skön vinst! Härligt tryck på läktarn av våra rödvita också! Och tvåla dit stockholmsjävlarna! Skål!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Andersson: 94,14% mycket bra!

En del svettiga räddningar men ett hyfsat försvar den sista halvan av matchen gav många puckar som inte var av det svårare slaget.

Bra för självförtroendet!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Helt klart! Didrikeffekten! 👍
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Octagon: Kommer inte riktigt ihåg?? Förklara så är du snäll 😊
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
JonteD: tror vi ska vara glada för att han inte försökte. Det är i ett sådant läge Robert Schnabel är saknad.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Sputnik: Va ska kuken å fimp säga i sin podd nu då? hehe, dra ett dif skämt kanske? Hur många ppn å straffar behöver vi för å klå Timrå? Nollor!
Låst ämne

« · 2256022 · »