1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581409 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1903243 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Blir inte någon back i klass med Ahnelöv enligt Nubben, passar inte in i budgeten..
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
JanneH: Varför inte snuva Mo-domdjö på T. Enström och ge han ett fint avslut på karriären. Vore ju fint.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: en sak jag tycker man kunde utläsa redan igår (förutom den allmänna bedrövelsen men som sagt, första träningsmatchen) var kortpassningsspelet. Visst var det många felpass under hela matchen men jag tycker man spelade sig ut försvarszon på ett sätt vi inte kunde göra förra säsongen. Det känns lite lugnande, att vi har höjt kompetensnivån på backsidan. Det kommer att bli viktigt mot aggressivt checkande motståndare till hösten.

Sen de som jämför drugge med Enock efter en träningsmatch. Sätt er ner i båten igen. Enock hade en hel säsong på sig att fila till sitt spel men fick avsluta på bänken, jag tycker vi ska ge drugge chansen att visa upp sig också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: då blir man ju nyfiken på vad som finns på marknaden. Ahnelöv har ju inte sajnat med nån än. Eller är det nån här inne på forumet som har några sköna Eliteprospects värvningar att tipsa Nubben om...?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tjalle: haha, läste artikeln på nätet. Bra att åka ur, nu kan vi vinna ibland också. Större intresse för klackbiljetter. Roligt att möta Tingsryd.

Skönt att både vi och de är nöjda med kvalet ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tjalle: Glädjande att KHK-supportern överlevde. Han såg ut att vara på randen till sammanbrott senast det begav sig och måste ha gått på terapi sedan dess.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ungefär exakt så ja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Hampus, Harde, Kinnwall och Falk känns som 4 backar som borde kunna prestera på denna nivå. Molinder är en klok gubbe och kan säkert gå in och avlasta på ett bra sätt men bakom där känns både Drugge och Söderberg som osäkra kort och nog skulle vi behöva få in 2 SHL backar om vi ens ska ha skuggan av en chans att nå 12e platsen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från dagen BLT. Lite trevligare med tjänsteresor till Pottis/Pinan numera. Känner igen herulen till vänster på bild som hade ett mer förtvivlat uttryck sist jag såg honom på bild :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Drömscenariot hade så klart varit att vi fått behålla Didrik och dessutom värvat Falk. Nu stack Didde och ersattes av en liknande back med fyra SHL-säsonger bakom sig. Den lösningen tror jag Nubben är väldigt nöjd med, Falk ser jag som vår förstaback. Om man då inte väljer att fastna i att termen ”förstaback” alltid per automatik innebär att de lirar varenda PP. I min värld ska ha han vara en härförare, en som sätter en tydlig prägel över hela försvarslinjen. Åtminstone initialt, han måste göra det med tanke på hur oerfarna vi är i övrigt.

Detta är höga krav att ställa på någon som mestadels lirat sjundeback i DIF, men han får en oerhört bra chans nu. I en klubb som täljde guld av betydligt mer begränsade spelare så sent som förra säsongen. Det kan bli bra.

Hampus Larsson lär nog bli den store ledaren ju längre säsongen lider. Han är en spelare vars potential är lite svårskattad, men jag har svårt att se att inte NHL-scouterna börjat bli åtminstone lite nyfikna. Går ifrån att vara den i stort sett enda stabila backen i ett VIK i kaos till att direkt bli lagkapten och spela mest i en klubb vars defensiv väl får anses vara en av de bästa (om inte bästa, sett till antalet insläppta) som HA skådat. Avancemang till SHL dessutom. Lite måste det ändå väga. 23 bast.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Ärligt talat så har jag inga höga förväntningar på Drugge, han var tyvärr för mjuk i närkampsspelet redan i västervik men tyckte mig se lite offensiva uppsidor igår ändå. Sätt han med en backbjässe som skyddar han så. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
kulltorp: Du måste vara en av få som inte ser potentialen där. Hade du skygglappar på under kvalet? Att komma tillbaka eftet lång frånvaro så som han gjorde där är inget annat än imponerande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon annan som upplever att det blivit väldigt segt att köra hockeysnack i mobilen senaste tiden. Tar "evigheter" att ladda och låser mobilen(Android).
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Falk ska vara topp två hos oss. Allt annat är en besvikelse. Följt honom i DIF och är han samma back här så finns det ingen anledning till oro.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Gallo får man inte glömma heller, vilken utväxling han fick från när det började hetta till. Nu kommer varje match bli som ett slutspel och jag tror att Gallo kan komma att producera mer poäng än i HA faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vilken Drugge såg du? Vi såg en nonchalant, trög back med puckdräll som hade svårt i positionsspelet. "Han har allt som Enock hade, förutom skridskoåkningen" /Hamrin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sen får vi in Hållander och Olofsson med, dom ska bli ruskigt intressanta att se den här säsongen. Ska bli spännande att se hur laget formeras inför matcherna i helgen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Klart att tappet av Didde känns för tillfället men kontentan av mitt förra inlägg var att det svänger snabbt i hockey. Tror att freddans filosofi och ledarskap var en stor bidragande fakto till Diddes utveckling, förhoppningsvis kan Falk få ut mer av sin potential och växa ut till en härförare. Hampus Larsson ttor jag kommer växa ännu mer och va en bra back på SHL nivå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja man behöver inte överdriva tappet av spelaren Didrik, det är en back med hans karaktär vi saknar. Nu måste Carlsson ersättas, jag hoppas det inte blir på bekostnad av den där sista backen vi väntar på. För vi behöver verkligen få in nån med lite tyngd och rutin också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tror att Didde växte tack vare Freddans filosofi och ledarskap, förhoppningsvis får Falk en fin utveckling hos oss i år och kan bli en av hörförarna, Hampud Larsson tror jag kommer va kung även i år med. Drugge måste jag säga såg intressant ut, fina pass och finurlig vid blålinjen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Det som är lite roligt med Didde är att han gjorde en riktigt bra säsong och det var förra, säsongen innan då var han knappt önskvärd av de flesta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Samt Hardegård, hoppas att han kan fortsätta på den vägen han avslutade förra säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Utan att nämna några namn, men vi har på tok för många backar som inte håller SHL mått. Didde kommer att saknas nått enormt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: hoppas pä 2st då lär behövas men finner man dom? Annars får Hampus och Johannes jobbigt har lite svårt att bedömma dom nya men det såg inte allt för bra ut även om Falk reste sig på Hagelins tackling kunde gått illa där Falk är ingen esse direkt..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sen får vi inte glömma att Hampus Larsson inte va med igår, våran klart bästa back förra säsongen. Inte en dålig match vad jag kan minnas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Förlåt mig men tycker Dahlroth va en för stor säkerhetsrisk bakåt, drällde med puck i helt fel lägen. Gillade förövrigt det rejäla spel Falk visade upp igår.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Dahlrot tappade vi inte, han fick inte kontrakt vilket var helt logiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TD: Med Albins ersättare ska det in 2 backar, kan bli bra om det är 2 st som håller Shl-klass.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nubben ska ut och leta ersättare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: jAlbin kan vi räkna bort Algot är ingen SHL back synd man tappa Strömberg och Dahlrot dom skulle tagit plats min favorit Kinnvall stod upp bra som vanligt ser onekligen skakigt ut nu men en månad kvar..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Då är han rökt, tur vi har stor trupp i år
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: 4-6 månader på Carlson
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Sputnik: Ja då får det bli två backar in istället för en. Om det stämmer med axeln och lång rehab. Tråkigt tråkigt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Knylan: Och trots att jag vet att Kinnvall är bra, så var det han som överraskade mig mest. Han kommer bli kung i år om han fortsätter utvecklas. Landslaget nästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: ...den har man inte hört förut. ja nu får SHL-Wedin visa vad han går för. Jag gissar på en grym försäsong och sen skadad inom 10 seriematcher..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: Kan bli en långtidsskada på Carlsson. Han slog upp en skada på samma axel som han opererat 2016 och enligt Kicki Höglund så måste man röntga först, men kan komma agt bli lång rehab som sagt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Reign in red: ska tydligen vara den största jumbotronen i Europa 👌
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Gewe: Själv utnämner jag Anton Wedin som kommande säsongs utropstecken
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Publiksiffran! Överraskande bra måste jag ändå säga, 2396 pers är som en hyfsat godkänd publiksiffra i HA-lunken så sent som förra hösten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Johannes kinnvall tror jag kommer bli ett stort utropstecken i år 👌
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
JanneH: Är det en långtidsskada på Carlsson behöver han ersättas utöver den där sista, stora och ytterst nödvändiga backvärvningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: då blir den där backvärvningen än mer aktuell då
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: skulle satt dom i buren låst..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Heyerdal: jag var otydlig, jag syftade på vilka man vilade intr hur många.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: alltid lite ”otur” när man spelar mot Modo, det märktes att dom tyckte denna match var lite viktigare än vad vi gjorde. Många sena dumsmällar, två långtidsskador i två träningsmatcher i rad mot Modo det borde ha räckt för att ta ner dom på jorden men glöden fanns inte där idag. Annars är det väl som vanligt mot Modo, vi spelar halvdassigt, Modo sparkar in några konstiga puckar men rätt lag vinner alltid till slut.

Med detta sagt så ska man väl inte dra några riktiga växlar alls av en första träningsmatch, laget kommer sannolikt ha bytt karaktär innan vi börjar spela riktiga matcher igen. Viktigt ändå att det är spelare som kinnvall och Wedin som är lite extra på tårna, det är dom som ska visa nyförvärven vilken kultur det är som gäller i laget. I just den här matchen märktes det att vi har betydligt mer spets än motståndaren även om det inte omvandlades i skönspel ikväll, sen är det väl en annan sak om vi kommer upp i tillräckligt hög nivå när vi spelar mot lite tuffare motstånd i SHL.
Kommentera


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Sebastianarna var väl skaplig. Kinnvall och Wedin var också bra. Svedberg? Såg inte speciellt intresserad ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: jag tror inte tik har dispens o får spela med 18 forwards
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Wernblomsjävuln går i sin fars fotspår..
Kommentera

« · 1903243 · »