1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1873669 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
JobbaPuck: Svarar på mitt egna inlägg från igår angående några reflektioner.

Var det verkligen motiverat att spela Hållander och Olofsson? De kom hem i måndags efter en hektisk tid i nordamerika. Oavsett så fick de för mycket förtroende, särskilt den sistnämnde.

Nåt annat som stör är päpä-spelet. Att vi ligger tvåa rent statistiskt är starkt, men det känns mer som om att det är baserat på indviduella prestationer än ett väl fungerande och uppställt spel. Hampus Larssons roll förstår jag inte. Som det är nu är han inget hot från blå överhuvudtaget. Vi behöver ingen back där för att safea. Det vi behöver är nån som tar avslut. Man ser också att lagen jobbar djupt i boxen och skär av diagonalaren som Lavoie i 95% av fallen vill slå, och detta gör de mycket för att just Larsson är stationär och inte kommer till skott. Alternativen bör vara flera. Vi har en hel drös av spelare med offensiva uppsidor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey4ever: jag är obotlig optimist. Klart vi spöar Västervik. Nu har Park fått en match i bejna oxå. 5-0 till Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Hoppsan! Det är nog många lag som tänkt " Förlora mot Västervik?? Ge dej nu.:)"......och suttit i bussen hem som ett gäng fågelholkar med 0 poäng i bagaget.
Det finns inga dåliga lag i denna upplaga av HA. Förr om åren kunde de 2 sist placerade lagen ha mellan 28 och 45 poäng efter avslutad serie. Nu med 15 poäng kvar att spela om ligger de 6 sämst placerade lagen på c:a 60-70 poäng innan de sista 5 matcherna är spelade.
Förr fanns det alltid slagpåsar-men icke denna gång. Slår sig lag 1 bara aningen till ro och inte är helskärpta mot lag 14 blir det mål i arslet direkt.

Lag 12: Västervik är hur motiverade som helst att slå TIK. Så även om du gjort en :) så ta Västervik på allvar. De vill slå TIK och kommer att gå för det!

Jag hoppas verkligen de misslyckas och TIK får en angenäm hemresa från Småland med 3 poäng och en massa plusmål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle:

Tror att det var den straff som gav 3-0 mot MoDo i absoluta slutsekunden av matchen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Absolut inte lätt att toppa det, därför jag la till "light" för att han har nånting i spelstilen som fick mig att börja tänka på Manderville konatigt nog. 😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jo han gjorde ju det, sen skanderade publiken hans namn om jag inte minns fel. Kommer ihåg att han frågade reportern i intervjun efter, är det alltid sånt här tryck i hallen typ. 😀

Var själv inte på plats utan såg den matchen på Canal plus som det hette på den tiden. 😃
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: klev inte manderville in och stänkte dit en straff i sin första match i timråtröjan? Har den på film någonstans. Sedan proppen på norrena i slutspelet. Svårt för parks (eller någon annan) att toppa det :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
EArk: Meca hockeyrace... Svenska spel Trophy... Vilka tider vi lever i.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Är det bara jag som fick lite Manderville light vibbar av Parks? Graciös skridskoåkning och jobbade stenhårt, stark kring sargerna och själv sa han att han bara försökte spela enkelt och komma in i laget. Likt Manderville så hyllade han Timråfansen direkt också. Ser fram emot Leksandsmatchen, då skall vi visa dom hur man lirar hockey. 😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snart kan vi bli klara för finalserien i "Svenska spel Trophy"
Glöm Meca Hockeyrace. Dessutom 100 000kr till det lag som vinner finalen
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
Sputnik: Bor själv i Småland (Kronobergs Län) men kan inte komma tyvärr. Alltså Smålandslagen är trots sina lägre tabellplatser jäkligt besvärliga att spela emot. (Västervik, Troja, Tingsryd, Oskarshamn).
Hoppas många kan komma och hjälper TIK till en riktig överkörning av Västervik.

Det är klurigt lag som man inte får räcka lillfingret. Det gjorde AIK och då spelade Västervik över sin förmåga som tack. Vill bara varna efter att ha sett dem i aktion. I sin lilla islada är de nästan hopplösa att få bukt med. Otäckt ställe om man inte är på tå direkt och 60 min framåt. Nästan lika svårt som Ljungby Arena och Troja som i sin hemmaarena vunnit eller tagit poäng i de 16 senaste matcherna av 17 om jag minns rätt.

TIK kommer att få en svår nöt att knäcka eftersom Västervik just nu ligger precis över strecket som annars innebär negativt kval och kommer att kämpa för livet.

Så alla TIK-fans hjälp TIK att slå Västervik och därmed mer eller mindre säkra 1:a platsen.
Jag har tippat VIK som etta sedan i höstas och det vore f-n om de skulle tappa nu.
Ledsen jag är förhindrad att komma!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2018-02-24
flyttad

#1873574 · SMÅLAND 18x20-logogrm.jpg · 47 minuter sedan

Lönehelg och Lördagsparty hela dan i Västervik och vi gästar Småland igen..
Hur många kommer??
Förparty??
Bära hem pojkarna till vinst...
Laddad till 1000 inför lördagens match!!
Tifo??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: precis...men vet hur dopade Lekis är eller om Almtuna var usla?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon:

Okej, jag är med. Men allra skönast kan vara att sopa till Leksand på bortais igen. Då borde det inte vara något snack.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Fysnusk...trodde inte det om honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: nej jag vet, Färjestad har ju rätten att plocka han när man vill också. Däremot så förstod man på Zetterlund att han vill stanna tiden ut i Timrå men att bollen ligger hos FBK, att han kan bli hemplockad vid skador och dylikt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: säsongen är inte slut än
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Saxar mitt gamla inlägg och visar min profetia som slog in angående Zetterlund. 😀

Angående att Zetterlund bara var klar för 3 matcher först.

"Brukar låta så först, sen kommer han komma till ett ungt lag med härlig sammanhållning. Lägg därtill stoltheten han kommer känna när han bär det finaste klubbmärket av de alla, sen är han fast och stannar säsongen ut." 😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Jag anser att han ofta spelar fult
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Denna var inte snygg, bör rendera i en lång avstängning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: tänkte mer på att Timrå sett över säsongen, har haft lättare att ta poäng hemma än borta. Om Timrå vinner 2 matcher till måste i princip Leksand vinna resten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon:

Liksom de tre bortamatcherna. Allra viktigast är väl den i Leksand. Vinner vi den så har vi antagligen råd att torsks mot ett lag med en lägre placering.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Karlskoga och Björklöven hemma torde vara viktiga matcher att vinna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH:

Det där med lätta motstånd på papperet är inget att fästa någon större vikt vid. AIK släppte in sju mål på hemmaplan mot ett sådant i går. Bara ett av otalet exempel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Även de matcher vi förlorar brukar de ändå lösa sig med att nåt av de andra topplagen gör bort sig. Nu ska vi nog inte lita på det till helgens omgång då både AIK och LIF har på papperet "lätta" motstånd så åtminstonde en OT eller straffseger skulle kännas bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Raggaren Putte: aldrig! TIMRÅ studsar tillbaka snabbt och tar en komfortabel seger. Förlora mot Västervik?? Ge dej nu.:)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tingsryd - Karlskoga 0-2
Almtuna - Leksand 0-9
AIK - Västervik 4-7
Timrå IK - Oskarshamn 2-3 SD
Vita Hästen - Troja/Ljungby 0-4
Pantern - Björklöven 2-1

1. Timrå IK - 89p +33, 47 matcher
Västervik (b), Karlskoga (h), Leksand (b), Modo (b), Björklöven (h).

3. Leksand - 82p +25, 47 matcher
Tingsryd (b), AIK (b), Timrå (h), Karlskoga (b), Oskarshamn (b).
------------------------------------------------------
2. AIK - 80p +23, 47 matcher
Karlskoga (b), Leksand (h), Björklöven (b), Vita Hästen (h), Troja/Ljungby (h).

4. Pantern - 77p +10, 47 matcher
Troja/Ljungby (b), Modo (h), Vita Hästen (b), Tingsryd (h), Södertälje (b).

5. Almtuna - 72p -14, 47 matcher
6. Oskarshamn - 71p -11, 47 matcher
7. Björklöven - 70p +2, 47 matcher
8. Södertälje - 69p, -2, 47 matcher
------------------------------------------------------
9. Vita Hästen - 68p -16, 48 matcher
10. Modo - 67p +8, 48 matcher
11. Troja/Ljungby - 64p -2, 47 matcher
12. Västervik - 63p -13, 47 matcher
------------------------------------------------------
13. Tingsryd - 59p -18, 47 matcher
14. Karlskoga - 59p -27, 47 matcher
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: fem omgångar kvar. Även Löven och Almtuna blev av med den teoretiska möjligheten att gå förbi oss. Bara Pantern, AIK och Leksand som har teoretisk chans.

Magic number för både serieseger och säkrad final sjönk till tre - dvs kombon av antingen Timråsegrar eller förluster för LIF respektive AIK som krävs för att det ska vara klart. Vinner Timrå två matcher och LIF torskar en av de fem som är kvar (2+1=3) så kan inte LIF passera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
DJ Hemp: Nä ganska väntat med kjell Lönno som varit musiker i hallen i 30-40 år publiken som är ny måste tro att det är någon begravning på gång. Hörde flera som var där och hörde musiken sa går man på hockey för att få sömnmedel i dyster musi???. Klart som fan pajasen har gjort sitt för länge sedan samma intro samma musik i uppehåll under match vilken nivå. Nä lill Lönno håll dig i Sundsvalls kammarkör. Är det så jävla illa att någon måste åka ut i Arenor Hallar och se hur man tänder till publiken. Träffa en ledare från Örebro som garva när han hörde Lönno spela I love it de spela de för fyra år sen när de gick upp Conny Strömberg va med då grattis Lönno
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: ja det är galet märkligt! Almtuna är mardrömsmotståndare för Lyxfällan också plus att det var på bortaplan.. lite mysko!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
DJ Hemp:

5 130 åskådare lyckades för övrigt inte skapa någon magisk stämning men det hade förstås med insatsen på isen att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Vi fick ungefär vad vi förtjänade i kväll och en poäng efter en medioker insats är ingen katastrof. 52 matcher på ett halvår innebär ungefär nio matcher per månad. Tacka fan för att man inte orkar vara på topp hela tiden. Det är trots allt bara människor som vi snackar om. AIK var uppenbarligen ännu sämre så det lär nog inte vara någon fara på taket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
FH - avdammad:
Det är ju tur att Lekisanden klappar ihop fullständigt ibland med...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Raggaren Putte:
Jag skiter i vilket...
Jag är på plats...
Lördagsmys De Luxe..
Hellre vara där och tömma pungen än att sitta framför Mellotramset!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Det ena utesluter inte det andra och han "slänger" sig definitivt inte.

Oskarsbacken svänger snett bakåt med blicken mot Olofsson för att åka i hans väg när han tar fart, samtidigt som medspelaren sticker iväg framåt. En riktig powerforward hade då givetvis kört rakt över backen men för Olofsson tar det tvärstopp istället och han faller ner på knä.

Att han fortfarande kan vara ganska valpig och gör en dålig match i övrigt säger jag inte emot, men i den här situationen var han ur spel p g a annan orsak.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Raggaren Putte: en klar interference eller lägger han sig lätt? Tycker det är endera eller men i 3-3 så chansar man inte och slänger sig för får man inte utvisningen med sig (vilket man sällan får i sudden) så ger man motståndaren ett kanonläge att avgöra. Å andra sidan hade Olofsson kunnat bli syndabock långt tidigare i anfallet efter vår kvittering då han åker och stirrar i taket och släpper sin gubbe helt ren i slottet. Nä Olofsson är alldeles för valpig i sin spelstil, han kämpar och sliter men helt utan någon tanke i det han gör. Han påminner lite om Enock i sin iver men den senare gör mycket färre avgörande misstag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Jag tänker inte kommentera matchen som sådan, men däremot en del som hör den till.

Johan Persson loggar 4:50 min istid, varav 0 i tredje. Vad är det frågan om? Lavoie slutar på 10 blankt. Det är även det en låg siffra med tanke på att vi jagar offensivt hela tredje.

Hugo Enock är en fullständig katastrof. Han har en styrka och det är skridskoåkningen, när han inte sitter på arslet eller fladdrar runt vill säga.

Tror inte de dryga 2000 marginalåskådarna kommer att känna ett alltför stort sug efter att gå på hockey igen, tyvärr. Trots att vi visar att vi kan spela hockey i tredje så såldes produkten in uruselt. Det hade behövts två poäng där i slutet för att övertyga några själar. Var hundratals åskåkare som lämnade innan matchen var slut.

Tack till nån för att AIK rasade ihop. Det här kommer att gå ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Raggaren Putte: Timrå kan inte vinna alla matcher. AIK måste ta 10 p. mer än Timrå på 5 matcher. Tar Timrå 5 p. på resten måste AIK vinna alla. Leksand måste ta 13 p. Skulle även vilja veta bakgrunden till 0-9.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Modano: Jag trodde aldrig jsg skulle skriva det men jag håller med dig Modano. När Leksand är på topp är de absolut den svåraste motståndaren. AIK känns mer mänskliga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Tyvärr så blir det 0 poäng på lördag. Klarar vi oss från tvåsiffrigt får man vara nöjd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ALLEMAN TILL VÄSTERVIK PÅ LÖRDAG!!!!
Lördagsparty De Luxe..!!
Vi viker ALDRIG ner oss..
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig aldrig upp...!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Olofsson borde inte vart med ikväll inte ett rätt. Bara att hoppas på AIK i finalen Leksand är flera klasser bättre och tyngre snabbare även fast många här tror annat. Såg man senast på hovet att det går att åka sönder de hänger inte med.Får man möta de så är jag 100% säker att man vinner i bäst av 5. Blir nog tyvärr Leksand men hoppas Timrå vinner mot de eller AIK går rent och spöar de på ett fullsatt Hovet
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: Haha med dom där förslagen kan du inte ha nått annat än en sisånadär Ajfone... :p
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bra 3:e period. Parks såg bra ut o Gnaget torska. Det tar vi med oss. 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: borde väl göra det. Men då går man å andra sidan miste om dom stolta ögonblicken när man börjar skriva 'bly...' och mobilen föreslår 'blygdläppsbuffé'.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: Skulle inte gråta ifall man vilar Olofsson och sätter Johnsson som Center istället, bra på teka och rejäl över båda delar av isen. Vi har ju överflöd av vingar/ytterforwards att plocka av ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: Tips, stäng av autocorrect. Ja det går faktiskt. 😉
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: jävla autocorrect. Skriva på mobil suger mer än Almtunas försvar.
Kommentera

« · 1873669 · »