1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598907 inlägg · 6213 ämnen

ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Dunc: Kul att du roar dig själv :)

Dunc: Ha, ha, ha,,,,,Den va bra.

Dunc:
Jari Kaski? Har inte han slutat?

Varför händer inget?

Vill ledningen varva ner i Allsvenskan?

Värva nu!

Timrå IK är dom bästa.

Laken: *Slurp* Det vattnas i käften. Det skulle vara svårt att inte känna guldsmak om dessa herrar skulle återvända. Men det är ju ytterst önsketänkande.

Laken: Du som är så insatt. Vad tror du om Jari?

The Palm: Han har väl ingen klausul för att lånas ut till Europeiska klubbar, då Ottawa vill att han ska vänja sig vid dom mindre rinkarna. Jag har för mig att det är som så iallafall.

The Palm: Skadad eller ej så gjorde han 2 assist för Binghampton Senators i Fredags iaf....

Uno Gordon: Haha, ja så var det ju ja.. Nä, då får Regin - spåret vara kallt ett tag.. Men så fort det där nyckelbenet sitter på plats igen så återupptar vi snacket.

Uno Gordon: Ja, just det, så var det ja!
Då vore det ju dumt att värva honom... ;-) Sorry, börjar nog bli trött.

The Palm: dröm center vet jag väl inte .. ojämn som fan .. och lite tunn defensvt .. men visst vore de fint att få regin tillbaka .

The Palm: För att han har går skadad för tillfället. Nyckelbenet brutet.

Imorgon när jag vaknar hoppas jag få läsa några PRESSMEDDELANDEN:

1) Wandell återvänder till Timrå.
2) Regin återvänder till Timrå.
3) Strålman återvänder till Timrå.
4) Sanny återvänder till Timrå.

Då skulle jag personligen se till att adla Linkan! ;-)

Här är iallafall min drömcenter. Varför spekuleras det inte mer kring honom? Är det spåret fullständigt kallt?
www.eliteprospects.com/player.php?player=4104

Anonymous: Skippar den där länken :/

Citerar lite istället:

"En vinnare på årets svaga börs är Västernorrlandsfonden. Fonden investerar i lokala företag i Västernorrland och målet är att stimulera näringslivet i regionen."

Bort med linkan johansson.In me Gerhardsson och Johan piller miljonären Andersson 74 var ju en legend när vi gick upp med Zäta Lind tjobba Aal Mathiasson mfl.Hoppas J andersson tar över omg efter snål tok Johansson han vet hur ett företag ska bedrivas och inte förfalla

Loomis:
Ett snitt på 5000 som 30 hemmamatcher blir ca: 20 millar. Hela publiken är med andra ord bara 20 % av omsättningen. Ett tapp på 1000 i snitt är då inte mer än 4 miljoner i minskad omsättning. Jonte i tio månader a 350 tusen är 3.5 miljoner.......

Loomis: Men har inte folk fattat det än? Publiksiffran är antalet biljetter sålda till matchen.. Det är både betalda vid entren och säsongsbiljetter så även folk som har säsongsbiljetterna räknas med så det är en stor skillnad på hur många som är där och hur många biljetter som är sålda...

Loomis: Klart som faan att timrå har pengar att värva för. Sen att man försöker snåla sig ur krisen är en helt annan sak.

Klubbledningen är inte längre trovärdig ena dagen har vi penngar andra dagen har vi inga. 4900 på matchen i lördags nej max 4000. Men vi kommer förmodligen i framtiden få veta vad som hänt för nått måste ju ha hänt innom klubben.

diffe: Gäller dessa siffror Conferera AB? Med tanke på antalet anställda och omsättning och resultat efter finansnetto dvs - amortering och räntor!!

Baker: Jag förstår inte hur jag ska tolka det iaf? Du kanske kan förklara igen?

Per HApps: Det enda jag har gemensamt med Ranelid är läpparna, solbrännan och behåringen på underarmarna.

Sen, vad gäller de frigjorda pengarna efter flyktade spelare: Nubben körde väl sin patenterade 'fet sign-on, modestare lön'-variant när han värvade ihop det lag som stod som starkast förra säsongen. Hahl, Pärssinen, Kokko och Hedström första året, Pyrret, Hynning, Marttinen förra säsongen. Dyrt som fan, och jag tror nog att det låg någonting i det som den (med all rätt, förvisso) bespottade Ros bloggade om när han förutspådde att 'Timrå lever på lånad tid' - antydandes att klubben gått lite väl långt i sina täjningar av de ekonomiska ramarna till förmån för A-lagets budget.

Det har gått snabbt i elitserien. 03/04 låg vi femma i publikligan med ett snitt lägre än dagens. Två år senare låg vi sjua, och förra året nia.
Jag vågar påstå att det är både lättare och svårare att bygga lag i dag. Lättare, eftersom det faktiskt inte är så att enbart kvalitet skänker resultat. Det går att bygga ett väl sammansatt lag av brunkare och ett fåtal hårdjobbande stjärnor. Problemet är bara att få det att hålla över tid. Det kräver ett stort inslag av lokal förankring, eller påfyllandet av spelare som har något att bevisa för välrden och som inte fått sin karaktär besudlad med lättförtjänt framgång.

Svårare givetvis p g a de ekonomiska förutsättningarna. Det finns inte mycket marginal för misslyckanden. De spelare man satsar på i lönekuvertet måste prestera motsvarande på isen. Skellefteå har exempelvis lyckats extremt väl i det avseendet i år. Ta en sån som Dimitrakos. Svårbedömda meriter och en spelare ingen av storklubbarna (HV, LHC eller VF) skulle anse vara värd risken att värva. Nu blev han en hit, och hans agent lär säkerligen få ett flertal samtal från de sportchefer som tryckte bort hans samtal förra gången han gick på raggarstråk.
Men, hade Dimitrakos, Moran och grabbarna visat sig vara chansningar som inte höll hade Saik legat i träsket i dag. Fingertoppskänsla/genialitet eller bondröta? Återigen, upp till betraktarens öga. Klart är att ekonomin hos en klubb av Saiks dignitet tvingas göra den här typen av chansningar. Och som supporter är det bara att godta förutsättningarna och hoppas.

Sportchefsrollen är nog en av de absolut svåraste att ha i en klubb. Man blir sällan bedömd efter hur värvningen egentligen gick till, eller efter de förutsättningar som rådde och de avvägningar som gjordes när värvningen skedde. Istället ges tumme upp eller tumme ner beroende på vad spelaren presterar på isen.
Naturligtvis är just detta - spelarens prestation - det centrala i en verksamhet som trots allt är rent resultatintriktad, men: det är en jävla massa faktorer som spelar in. Tränaren, lagsammansättningen, psyke, emotionell status, mognad...what ever. Alla som sysslat med lagidrott vet hur jävla märkligt en lagdynamik egentligen fungerar. Allt förutsättningar är på topp, likväl torskas varenda jävla match. Sen ser allt skit ut men laget får någon form av kollektiv knäpp och tokpresterar.

Sedär, långt och svamligt min vana trogen. ber om ursäkt för det. Samt även det faktum att mina inlägg möjligen saknar bokstäver här och där. Vill råda samtliga till att inte ställa en milkshake vid tangentbordet samtidigt som barnen ges tillgång till Bollibompa-webben.

diffe: Coola ner dig... sa jag att det var Christer som var uppgiftslämnaren? Lär dig tolka vad som skrivs!

superfalle: ......snacka om fullsatt arena säsongen ut i varje fall :)

Baker: och de där är du helt säker på? . har läst lite andra siffror .. fast allt de där känns ju ganska meningslöst att spekulera om .. de är ju inte vi som sköter klubben som tur är .. då skulle väl malkin och chara vara värvade på krita

Baker: jaha, och!!?? så du menar att dom mörkar vinster när dom skickar in sin års redovisning, men talar om för dig hur det egentligen är och det lägger du ut på ett forum i christer namn??

superfalle: Du bör i så fall också ta med i beräkningen att vissa av dessa klubbar har lånat mycket mer pengar till arenan än vad Timrå gjort.

BlackBay: bättre ekonomer? . jag tror vi ligger nia eller något sådant i publikligan.. svårt att konkurrera med klubbar med mycket mera intäkter. eller hur

FM: Jag känner Christer E :-)

Baker: Vart hittar du den infon?

Bragd-Birger: Jag tänkte likt dig gardera upp mig lite...

Jag är inte nöjd med handlingskraften i klubbledningen men får jag trovärdiga indikationer som pekar på något annat omvärderar jag givetvis situationen.

Hahaha! ;-)

diffe:
Menar du att Timrå gick minus 902 TKR 06/07?
Jag vill minnas att Timrå gått plus ganska många år i rad.

diffe: Här kommer lite mer info och det är från 2008, omsättningen var den högsta som Timrå IK någonsin haft och vinsten blev hela 2,6 miljoner, trots alla skador...
Det egna kapitalet var som många redan nämnt 10 MSEK!

BOKSLUT & NYCKELTAL 2007-04 2006-04 2005-04
Antal anställda 17 13 11
Omsättning (TKR) 16 750 16 350 14 799
Res. e. finansnetto (TKR) -902 366 317
Årets resultat (TKR) -902 366 328
Summa tillgångar (TKR) 57 017 32 523 35 884

Här kommer lite siffror på timrås ekonomi, för er som tror att dom badar i pengar!

Plus att det i dessa tider är svårare med sponsorer pga ekonomiska "kriser"

Per HApps: Ditt inlägg kl. 19.35 var riktigt bra.

BlackBay: ... i en kvalserie menade jag........ såklart :)

BlackBay:
Jag känner doften, och inser att TIK måste värva.

Per HApps: Hmmm.... ja kanske han är smart ändå denna TJ.... han räknar kallt med att vi åker ur med dunder o brak i en kvartsfinal o därmed skulle en fullsatt arena med 5 garanterade matcher ge ännu mer vinst till klubben.

BlackBay:
Men vad faen, en kvalserie kan ju kanske vara ett sätt att få oss supporters att börja åka på bortamatcher igen :)

Kongo: Vad innebär finanskrisen för Timrå iår?

Kongo: märkligt att det bara är vi som märkt av den då? Andra lag värvar då friskt när det behövs..... utan att ha skickat iväg en spelare med en lön på 350 papp. Är det ett tecken på att dom har bättre ekonomer i ledningen än TIK så är det ännu en anledning att TJ borde inse föreningens bästa o ta ett kliv åt sidan

Vakna upp o känn doften av kvalserien!

BlackBay:
Har du hört talas om finanskrisen? Världen består av annat än isovalen i Timråladan.

Laken:
Du har varit en av två som tagit upp det till diskussion. Därför valde jag att vända till mig er båda.

Bragd-Birger:

1,
Klassen på dina inlägg borde göra Björn Ranelid grön av avund.
"Själen väger inte mer än hjärnan hos en fjäril, men gud får ta till sin stora passare om man skall omsluta den"

2, trådvalet är ett hån mot dom på kansliet som jobbar "scvaijnigt" mycket för att få plus och minus att balansera med dom sportsliga framgångarna.

SteneH:
Har du noterat att ditt namn automatiskt står längst ner och att du inte behöver skriva det i kommentarsfältet?

« · 1100766 · »