fredriko74: Absolut, jag skriver ju ledningen. Ytterst ansvarig är ju Christer Ericson. Men en stor del i misslyckandet har också Thomas Johansson. Det var ju dessutom dessa två herrar som beslutade att anställa Stefan Lindqvist som sportchef.
Laken: Ja...de flesta härinne var eller är på Perras sida i det fallet. Dock inte jag. Jag skiter fullständigt i deras sinsemellan relation, jag ser till "mitt" lags bästa. Och kalla fakta är att Corso är den senaste personen avlönad av Timrå IK som levt upp till sin lön. Dvs utfört det arbete han var betald att göra. Fakta är ju också att laget under Corsos tid presterade betydligt bättre än efter att han fick gå. Så jag köper inte laget före jaget i det här fallet.
Laken: Absolut såg vad du skrev i inlägget, köper ditt resonemang!
Det har blivit fel i flera led i styrelsen. Linkan känns som en väldigt avvaktande sportchef, okej att det nu är pengar återigen som det handlar om att frigöra.
Men kika på Brynäs nu, de hugger på han Holös. Modo letar direkt ersättare till Hannula. De är som kobror, gäller att vara vaken och hugga direkt.
Nu kommer det säkert att komma in något namn, men det borde ha kommit för någon månad sedan. Då man haft skadebekymmer tidigare säsonger och vet hur sårbar man blir direkt, allra helst när truppen är nog sårbar som den är.
Ja, men den jäveln fastnade ju i luften så fort han ansträngde sig det minsta. Inte lätt att skotta och klippa gräs med chipspåsar halvvägs ner genom halsen heller. Stackarn...
Icetea: Sedan vad vet man egentligen om fallet Corso vs. snöskottning? Att tro på allt som skrivs här är ju väldigt naivt. Corso kanske bad Linkan om hjälp för att hitta någon som kunde skotta åt honom? Med 300k i månaden så skulle åtminstone jag leja bort snöskottningen.
Laken: Det där med fritt fall o s v är ju en klockren analys! Lägger man dessutom till den bild av föreningen som negativ publicitet ger av bl a Boork, mfl s.k experter och övrig media så ter ju sig föreningen som löjligt oproffesionell. Inte ens lokala media har ju egentligen inte ifrågasatt nånting om lagbygge och föreningens mål och visioner när riksmedia sågade allt jämns med fotknölarna.
Det verkar ju som om ledningen inte bryr sig ö h t, kul så länge det varar typ. så ser det åtminstone ut i mina ögon.
Varför inte kicka Perra direkt, han är inne på sista året och ge han lön för det då. - Han måste bort.
Se till att ta in Leif Boork istället, kompensera canal + för att Leffe ska få ta ett sabbatsår.
Alla måste väl inse att ett eller två nyförvärv inte kommer ändra kurs på denna skuta - Det är avsaknaden av spelidé som saknas och därför måste vi in med en tränare som kan något.
En brandman ska inte träna på elitserienivå - FBK insåg det. Staffläggningen mot Växjö visade det.
Eftersom det är så lamt på många håll, Pikken, Murley m.fl. så verkar inte Perra kunna motivera dessa att "slita som djur" ute på isen.
Med ex. Boork så skulle nog ingen våga sätta ner arslet i avbytarbåset utan att han gokänt det.
Nu behöver det inte vara just Leffe, dom du radar upp kan vara tänkbara namn, även en sådan som Popovic.
Någon som har respekt med sig, ingen verkar ha respekt för Perra längre - om de nu någonsin haft det.
Lägga pengar på nyförvärv kan vara bra men tror det är bättre att lägga pengarna på en tränare som ser potentialen i laget och kan hitta ett spelsystem efter det - Bör vara den billigaste lösningen.
Jag håller med i disskusionen om Perra. Framför allt finns det EN specifik grej som lyser igenom honom. Och den här kommentaren kommer jag aldrig att glömma. I Expressens chatt svarade han på en fråga något i stil med.
" Jo visst är det så, ingen vill ju vara här egentligen. Men för att komma någon annanstans måste man ju försöka visa sig bra på lägre regioner"
Hans utstrålning, hans beteende i matcher, intervjuer med mer talar för en sak.
Perra är antingen en person som allmänt ser ut att vara helt uppgiven och eller så är han bortskämd från tiden i FBK så att han inte har något mål med detta jobb. Ingen glöd syns i hans ögon.
Angående Boork. Jag gillar han som expert. Ofta framför han kritik och beröm som är befogad till skillnad från många andra "experter"
MEN, jag tror inte att han passar till Timrå som tränare. Han är också lite för bortskämd. Ett lag som FBK skulle passa honom bättre och FBK sa han själv att han skulle vilja träna.
Nej vi behöver en tränare som har lite pondus. En tränare som inte sitter med en massa Stanley Cups eller SM-Guld. En tränare som kan känna något för klubben han tränar.
En eldsjäl som aldrig ger upp och tvingar laget att pressa sig till 100%.
Kramer: Boorks senaste tränaruppdrag har väl inte direkt slutat i succé? Boorken är en duktig taktiker måhända men hans främsta egenskap, som han flitigt visar upp i media, är ju efterklokhet. Lätt att sitta i studio och säga vad tränare hade kunnat göra annorlunda när han sett klart matchen och konstaterat att metoderna inte fungerade.
US Property: Släpper dom iväg Vampola så är det bara att lägga ner. 2000 personer på första match efter uppehållet?????? Ångrar inte att jag INTE köpt säsongskort denna säsong.
Det var ju dessutom dessa två herrar som beslutade att anställa Stefan Lindqvist som sportchef.