Kan någon förklara för mig varför snubben som axeltacklade Hartmann i huvudet inte blir anmäld? Man ser ju på reprisen hur han siktar mot huvudet och går in med full kraft med axeln i ett onödigt högt läge.
Synct: Var ju direkt pinsam "inramning" redan innan matchen, lite spridda skurar med folk här och var på läktarna. Att hålla på Mif i Malmö måste vara som att heja på stadens curlinglag i Madrid
Zäta75: ja man kan nog lova vad fan som helst because it aint gonna happen. By the way, if satan is listening... you can have my first born if Timrå vinner SM-guld!!! Hoppas inte han har koll på att jag är en gammal barnlös gringubbe bara
Dubbeld: Kan lägga till att dom kasta flaggor i matchen mot OIK, slog över till deras match när vi mötte Leksand å man såg en flagga flyga när OIK gjorde mål. Säkert samma snubbe :D
Dubbeld: ”Bara” 0-3 i 2a och påväg mot sin 4e raka förlust med ett uselt spel? Då har jag full förståelse att frustrationen kan ta över och att man agerar i affekt. Det har hänt liknande saker på våran ståplats. Förstår inte problemet. Men vi alla tycker olika.
Tom Topp: Noll hockeykultur runt det jävla skitlaget. De har en supporter som kan hockey och det är Madhawk. Tycker jävligt synd om honom som blivit utsedd till Mif-supporter av hockeygudarna. Måste vara ett straff, han höll kanske på LHC el Oink i ett tidigare liv. Han verkar hur som helst både sympatisk och kunnig
{9386}: Om du på verkligen tror på det du skrev, så är du mer skrockfull än hälsosamt "Vi vinner ju när jag spyr galla, så det kommer jag fortsätta med. Har gärna fel bara vi vinner".
Jag får väl lära mig att "scrolla" mer så kanske man kan reducera ångestkänslorna!🤣😂🤣
Nu när man kollar på highlights från matchen igår så blir man fan irriterad på Malmö klacken, inte bara för deras skit beteende efter matchstraffet men man såg även nu att dom kastar iväg flaggor och andra supporter saker efter målen
Chrille: Inte sett någon av deras match men poängmässigt... nej Ska han slå igenom måste han nog dessvärre till slut börja leverera poäng annars kommer han nog även i Löven till sist hamna i en brunkarkedja.
sargad: Precis. Han undviker helt enkelt att ta upp ämnet. Det hade ju lätt kunnat bli en "elefanten i rummet" av det, men han sköter det på ett professionellt sätt 👍
Hörde att Malmö kommun kallat till möte idag och på agendan står byte av riktnummer. Tydligen vill man ha något som beskriver malmöiterna bättre än nuvarande siffror. Var man fick det nya förslaget 07 ifrån har jag dock ingen aning om…
Det hade varit jättekul om vi lyckas ta 3p mot Luleå på torsdag och sedan vända hem och ta ytterligare 3p mot Rögle. Då är vi uppe på 18p och säkerligen på en 7e plats i tabellen med en match mindre spelad än hälften av lagen. Vi behöver verkligen få till en vinst-streak nu så vi kan fortsätta mala på.
Dubbeld: God morgon alla härliga timråiter! Har ni nyktrat till efter vår sköna kross igår? Nu är vi med i matchen igen. Ett par till 3 poängare på det här så. Helst redan mot Luleå på torsdag
Villervalla: Tackar mig själv efter vinsten igår. Utan min utskällning av spelare och ledare hade det aldrig gått. Nu är vi på banan igen. Så tack till mig själv igen. Älska Timrå IK alltid.
{297}: Alltså Timråiter kan ju inte annat göra än att erkänna att sossarna i Timrå räddat vår hockeyförening både en och två gånger, då i det offentliga rummet. Misstänker att det kan ha delats ut några allmosor även bakom stängda dörrar.
Men
Torskars hade sannolikt gjort någon NHC-liknande hall för kommunens pengar. Baserat på hur det ser ut i hockeysveriges mindre orter.
Måste bara nämna att det var en fröjd att se en Dahlén som vågar vara lite ego och utmana/själv ta avslut ikväll. Sättet han själv sökte sig in i banan resulterade bland annat i hans mål i första, plus några till fina aktioner bland annat stolpskott. Bådar riktigt gott för hans del om han fortsätter så.
Sputnik: Visst fan plockar vi hem Johansson en stund nu? Vore onödigt om vi ska behöva åka upp med 11 forwards till Luleå och böka på. Eller att man lyfter fram någon annan junior.