1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601660 inlägg · 6212 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9108}: Var läser du det?

Dr.Krykov:

"
Västerbottens-Kuriren skriver i dag om en ?olustig händelse? i samband med ?game 2? i den hockeyallsvenska finalen mellan Björklöven och Timrå.
"
Västerbottens-Kuriren har tappat mycket trovärdighet de också. Men det är lustigt att de använder game 2 som ord om matchen, väldigt amerikainfluerat måste man säga.

De här vinklade versionerna av sanningen känns mest Fox News. Maybe Västerbottens-Kuriren embraced Americanos a bit too much?

I syfte att kortsluta en framtida maratontråd med pajkastning så vill jag meddela att Umeås fd starke man har förärat världen med ett ointelligent blogginlägg om Timrå IK. Detta är ingenting att bry sig om, INGEN vettig person i Umeå bryr sig ett skvatt om vad denne person säger/skriver. Så strunta i all argumentation kring detta. Slut!

Dr.Krykov: Alltså, det här börjar mer och mer likna en installation från konstfack. Gör ni alla det här för att fucka med min hjärna för jag upplever det nästan som att jag håller på att tappa förståndet. Händer det här verkligen? Finns det en grupp människor som håller på såhär?

Jag vet att Björklöven är en riktig förening med en massa fina människor som bara vill heja på sitt hockeylag, var är de? Varför är det ingen som sätter stopp för det här helt osannolikt konstiga som sker? Till alla fina Björklöven-fans (jag känner flera och det är genuint fina människor som precis som jag bara önskar framgång för sit lag); om ni ser det vi ser här, kan ni inte försöka få rätsida på tramset högst upp?

" Tidigare under slutspelet riktades även hotfulla ord mot Timrås tränare, Fredrik Andersson.
Nu upprättas en polisanmälan. "

blir bara mer och mer.. det var det här jag trodde, det kommer bara eskalera ännu mer om dom inte får stopp på denna bebis nivå, vissa bör nog se sig själv i spegeln igen och hoppa tillbaka till sandlådan igen

KulltorpsOlli: Brandlarmet i A3....

Förlåt men jag kan inte hålla mig. Deras VD bör ställas mot väggen om varför han bekräftar felaktiga uppgifter, detta är ju bara ytterligare en sak som gör att man inte tror en sekund på deras påstådda coronakris.
Uppladdat:

500x0-58a9065b-fc3a-4446-adc2-aaa7f167d64c.png

500x0-975701ff-3d95-4ea5-832f-ddadfb7a45f9.jpeg

Rallarn: Jag skulle inte räkna med det. Laget Timrå IK har uppenbarligen skrämt skiten ur föreningen Björklöven så till den milda grad att de inser att på isen är de chanslösa. Over and out.
Enda chansen de har nu är att få Timrå ur balans. Å jösses vad de drar fram grejer ur sin smutsiga byk....
Detta kommer att slå tillbaka till slut, Sanna mina ord...
Vad blir nästa grej?

Den där Wallson måste ligga väldigt nära en stroke eller hjärtinfarkt. Huvudet rycker snarare är rör sig och ständigt någon torr stresshosta. Ser alltid ut som han är stressad att hinna iväg någonstans högröd i fejan. Rätt komiskt att se honom studsa omkring haha.

Frebog: Ja alltså känns ju som så. Vill inte negligera reella hot. Men det jag vet om elithockey är att det förekommer grova smädelser lite titt som tätt mot de flesta tränare och endel spelare. Det är dock på en annan nivå än det t.ex politiker blir utsatt för eller andra myndighetsmänniskor.

Inte på något sätt okej att skriva eller gå ut i radio med grova grejer sådär dock, men lite skillnad på hot och hot. Lite låg nivå faktiskt att gå ut i media direkt istället för att ringa polisen om man känner sig hotad.

Bragd-Birger: Haha nu har man läst allt, the båtten is nådd.

thorwald: Viktigaste för dom kanske var att smutskasta Timrå inte att få in en anmälan känns det som. Viktigare att kontakta tidningen än polisen

Ja jag säger då det... Björklöven har inte mycket på fötterna. Mr madhawk har rätt. AB borde fråga honom också.

Slår tillbaka: ”Var inget hotfullt alls”

www.aftonbladet.se/a/gW9Bm1

wallson o kentä
är 2 BAJSKORVAR💩
HOT..ska alltid tas på allvar
men f.r.o.m bik matchen..kasta skit på domarna
o sen har wallson svamlat massa dynga

Varför säger Wallson och Rahimi att de polisanmält dödshot, men polisen säger att de inte fått in någon anmälan men nu upprättar en på eget initiativ? Hmm

Haha. Det här är den sjukaste slutspelsserie jag varit med om. Och då har jag ändå följt Timrå sen Pekka stod och rökte i pauserna.

Vad sägs om att vi kör en Super League och skrotar det här dokusåpaexperimentet som Löven lanserade i måndags, och så kör vi lite hockey istället? Låter två lag glida ut på isen och med klubbor och en puck försöka avgöra skiten?

Olli Nomadinen : Det här liknar en dålig västerbottnisk fars från Holmsundsteatern...
Nog är dom skitskraja alltid. Börjar bli många nyanser av brunt däruppe.

{8399}: Absolut, håller med dig helt. Domarna kommer nog känna stor press på lyckas göra det också. Men, det är inte alltid så enkelt att klara av det. Dem ska helst vara rutinerade med lång erfarenhet.

OSIS
att de inte blev SHL domare

Bifbiffen: Hör inte vad du säger... Men du sitter ju också så högt upp i ditt Elfenbenstorn....

Till övriga som befinner sig på mänsklig samtalsnivå så är det aldrig Ok med hot.(punkt)
Hur illa jag än må tycka om vissa personer så är det så.

Sedan kan jag tycka att vissa personer och ledare verkar vara i behov av att samtala med psykolog eller samtalsterapeut men det är en annan femma.

Ursäkta att jag drog upp det här på nytt(det har nog malts tillräckligt nu) och om jag råkade mata ... i tornet.

Puckat: Man blir faktiskt mörkrädd. Hela föreningen verkar bestå av rättshaverister.
Detta är det klassiska sättet att försöka få den den skyldige att framstå som offer.
Det är bara så osmakligt.

Är Björklöven hockeyns svar på Paulo Roberto?

roger_sundsvall: Haha ja just nu är allt utanför isen i fokus och det förvånar ju inte att allt verkar ha sin start i Umeå lokalmedia för att sedan snappas upp av riksmedia. De gör allt för att flytta fokuset från 7-0. Heder åt vår lokalmedia som (iaf ännu) inte börjat gräva i smutsen i Björklöven leden, låt spelet på isen tala sitt tydliga språk, när det nu kan tänkas fortsätta.

Puckat: Nästa blir väl att Timrå spelarna försökte skada deras målvakt genom att skjuta puckar mot honom i match 3 ?!

Artic Joe: Viktigt att domarna klarar att sätta nivån rätt också.

va händer?
nåt vid spelarbussen
ALLT skit rena rama.. paradise hotel

Olli Nomadinen : Roligast är när Lövensupporten ifrågasätter Mrmadhawks och han svarar.
-Jag stod bredvid!

Puckat: Kanske ska säga som Liss, bara bra för oss om de inte vågar åka bussen ner till Timrå nästa bortamatch. Eller det kanske var elakt att skriva så? 🤷🏻‍♂️

Olli Nomadinen : Sveriges oseriösaste klubb, rättvisan kommer att segra!

Puckat: Hahahahaha, humor! Snacka om att vi fått dem ur balans, de är tamejfan vettskrämda däruppe 😂

Olli Nomadinen : Nu väntar jag ivrigt på Willyssons comeback i HS också...

Känns som att Löven försöker göra en höna av en fjäder av allt nu.. Vill bara få oss att se dåliga ut känns som nu när det stormar så mycket kring dom
Uppladdat:

500x0-screenshot20210421-162704twitter.jpg

Så här ligger det till i mina ögon ang hockey klimatet mellan Timrå o Löven: Wallson får faktiskt bära skämskudden i det här fallet.
Där har Hartmann Sr helt rätt.
Att Wallson tillsammans med Kentää får piska upp detta som om det vore Timråspelarnas fel är under all kritik. Skämmes...säger jag... Skämmes!

Jag hoppas att Timrå IK inte trillar in i denna våldshockeyspiral... påminner ju ta mig 17 om NHL på 60-70 tal då allt var tillåtet.
Vi ska spela hockey o inte låta oss skrämmas av sånt här. Björklöven kan inte vinna på annat sätt och det är ett skamligt sätt!
Hockeyligan bör dessutom se till att domarna är medvetna om vad som försiggår o stävja sån här skit... för det som hände i förra matchen var inte hockey det gick ut på att skrämma och skada.
Hur hade det låtit på Wallson o Kentää om det varit vi som hade varit dom som gick in för att skada?
Nä fokus på Hockey o må bästa Hockeylaget vinna dvs Timrå IK.
Nu säger jag inget mer om den här saken... Man blir ju bara högröd i ansiktet så att topplockspackningen går.
Att skriva i affekt har aldrig varit nån lysande idé... det är man smärtsamt medveten om genom åren härinne.

Någon som vet om Löven har tränat idag eller är det bara dom ev. smittade som sitter i karantän?

{8399}: Om det är som du säger kommer dem garanterat att spela så. Men dem får inte ligga över gränsen fortsättningsvis, med kanske ännu fler skador som följd. Rent spel är förutsättningarna för båda lagen. Det lag som spelar bäst och vinner matchserien tar SHL platsen.

Johannes Klenell på Arbetet.se har fattat 😁
Uppladdat:

500x0-screenshot20210421160851.jpg

Olli Nomadinen : Tjenare gamle galosch!

{8399}: Intressant med en analys från en neutral åskådare. Jag delar din analys förutom att Timrå haft lite sämre utdelning i PP i slutspelet (det har iofs kommit igång lite mer). När det gäller BP så är Timrå betydligt bättre än Löven i slutspelet.

Önskar att matcherna kommer igång snart igen.

Blir nog Augusti-hockey av denna final

Lub: Ok, ska lyssna bättre nästa gång. No problem!

Artic Joe: Ha ha du missförstod mitt inlägg, lyssna lite extra noga nästa gång Harald kommenterar (om du nu orkar det, lite plågsamt för det mesta). Men Harald använder termen ”X ställer en del svåra frågor till Y, dvs att spelare X utmanar Y i spelet.” T.ex. rappt skott efter sidledspass...

Olli Hahl: HB 2.0....det var som fan!

Lub: Till er fördel är målvaktspelet, där är det klasskillnad och förstås special teams och er förstakedja Till Lövens fördel? Tja, kanske att de kan dra fördel av det fysiska spelet genom att ligga på gränsen (och ibland över), där ligger nog deras chans och jag tror att de kommer gå all in på våldshockey.

Även Löven verkar ha lagt ut ett liknande inlägg som Timrå

www.bjorkloven.com/artikel/fw3naknrh-2e4ad/baste-supporter

{8399}: I ärlighetens namn håller jag faktiskt med dig om det. Inget att sticka under stolen så att säga. Enögd är vi alla mer eller mindre!

Lub: Studion, svåra frågor till Björklöven? Knappast! Tycker dem låtit löven komma billigt undan tidigare. Men, never say never!

Lub: Tycker även PP såg lite vassare ut, med snabba pass över centrallinjen...

Jag tycker Olofssons kedja spelade bra i senaste matchen. Tror att de kan ställa en del ”svåra frågor” (Haralds favoritfras), till Löven i kommande matcher. Jag kan inte låta bli att nämna Lodin. Han är sevärd i varje match. Även när han inte gör mål så är han sevärd, en spelartyp som alla lag vill ha eftersom det höjer upplevelsen när man tittar. Hoppas han blir kvar i Timrå nästa säsong.

{297}: Tur ändå för Björklöven att de inte fick kramas något i måndags.
Då hade väl ännu fler blivit smittade...

« · 2193093 · »