1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602124 inlägg · 6213 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9037}: Belov. Han drog så fort länsstyrelsen i Västerbotten stängde restaurang Tores.

{9037}: Belov väl?

Någon som vet vilken utländsk back som åkt hem från löven och inte tänkte komma tillbaka?

Lub: Snart kör vi igen!

Timrå IK mot SHL!

Costanza: Den känslan har ja var da rabben ✌️😅😎

3 dagar 10 timmar 21 minuter 56 sekunder...

Spock: Inte helt säker, men tror att DN själva kan granska en situation utan att domarna gjort en anmälan.
Den här kan omöjligt ha missats då både tv-sändningen och jumbotronen rullade situationen osmakligt många gånger.

Sargad: Ja, jävla Rifalk, så dags att vara ihålig nu.

RunarUp: Själv undrar jag varför Rifalk silar pojkar-12 skott i den här matchen. Det kunde han väl gjort för 2 år sedan i stället?

RunarUp: Är det inte så att matchdomarna måste anmäla för att det ska granskas? Har inte något minne av att någon annan än just domarna anmält.

EXPLORERSMÅLAND: Tog just en Bacardi Cola och kan bara tänka på Statt i Ö-vik 1994. Har du haft en liknande känsla?

Spock: Man måste onekligen ställa sig frågande inför vilka muppar som sitter i Disciplinnämnden.

Som Växjö-bo följer jag Lakers förehavanden på isen också. I den senaste finalmatchen sätter en hoppande Erlend Lesund en armbåge rätt i fejjan på Brendan Gaunce.

En mer solklar huvudtackling har inte synts på en is sedan Jagrs debutmatch härunder.
Men DN tar inte ens upp ärendet. Ett gäng pajasar som borde skämmas ögonen ur sig och som aldrig ens borde få komma nära en hockeyrink igen.

Vad tror ni om Freddan i dessa väntans tider? Kan Nubben sitta på händerna även när det gäller huvudcoatch? I MoDoboken surras det fortfarande om Freddan. Men nog borde väl Timrå ha klart med nåt namn nu? Tror Freddan blir kvar oavsett serie, speciellt nu efter denna försening.

Spock: Skandal. Du har lyckats få mina känslor att gå igång.

En hälsning från JC:
Uppladdat:

500x0-92aa4d07-a9d1-4184-bce7-97ac2d9f99d5.jpeg

Sonnenberg:

För att få igång känslorna inför söndagen kan man ju alltid titta på den här bedömningen.

Som Sonnenberg skrev:

"
Såg att det stod i beslutet att Reinhardt kunde gjort mer för att skydda sig själv vid huvudtacklingen. Jag undrar VADÅ?
"

Ordagrant från disciplinnämnden:

"
Motspelaren kunde ha gjort mer för att skydda sig (förmildrande).
"

Länk: www.hockeyallsvenskan.se/artikel/2p4zaknps-1el1/beslut-alexander-hellstrom-stangs-av-tre-matcher

Det är det mest verklighetsfrånvända jag har läst, höll jag på att skriva. Men det är disciplinnämnden, så det är bara en av flera verklighetsfrånvända saker de gjort.

Argumentet: "motspelaren kunde ha gjort mer för att skydda sig" kunde definitivt ha använts när Lodin blev avstängd, men det kanske Lodin skulle behövt anföra från sitt håll? Till och med tomten nämner det i klippet.

Länk:www.hockeyallsvenskan.se/artikel/md6bakkwq-1el1/beslut-viktor-lodin-stangs-av-fyra-matcher

{9386}: Tack fö att du försvar mäj 🙏🤗
Ida bjud på mä själv!!!
Nu ä skägge lik stort som nä vi lir mot Karlskrona 2018!!!( Sheriffen å ja 😅😅)
Ja har haft tröja på mäj nu i en månad var da..å natt...
Timrå IK mot SHL i vått och torrt alltid!!!
Låt dä rinna lätt rabbuslingar ✌️🥳🤪
Uppladdat:

500x0-d6062816-2e7c-4c46-9de4-62c4a10adfb0.jpeg

Saxat ur ST's träningsbevakning... "Freddan samlade spelarna i en cirkel och höll en minuts långt tal, vilket är långt med Timrå-mått mätt. Vad han sa hörde jag inte men spelarna slog hårt med klubborna i isen."...
"Freddan säger att det är en bra träning med engagemang och driv. Att de har ett mission kvar att genomföra och det ska de göra bra."

Känner mig lite mer optimistisk efter dagens träning. Föthoppningsvis lindriga symtom på laget...Ante dock inte med än...

Heisenberg: Om det varit spänt bland spelarna före så borde de släppt med 7-0, nu blir det ju som att allt startar om och tyvärr blir det lite som att det blir bäst av 5 matcher nu

Förhoppningsvis finns det även positiva aspekter med detta uppehåll. Jag hoppas att pressen släppt lite för grabbarna så de kan gå ut och spela mer avslappnat. Jag är i alla fall betydligt mindre nervös nu än innan. Känns lite som att allvaret över det hela släppt lite, och känner spelarna likadant borde vi gynnas av att kunna gå ut och bara ha kul över att få spela hockey igen - med bibehållen mördarblick hos Dahlén och övriga.

BlackBay: Snart dags för match!

Timrå IK mot SHL!

dk1ng: Tyckte det var skralt med produkter hos er när jag cyklade ut på Teg igår. Inga paprikachips, mest toapapper i ett hörn, men ändå mycket folk...
Uppladdat:

500x0-ica-maxi.jpg

KulltorpsOlli: Jo det var lite synd på avbrottet efter den grymma 7-0 segern när hela laget var påslaget och taggat och Dahlen hade "killer"- blicken i intervjun efteråt.
Får hoppas dom kör en videorepris med den matcher för grabbarna på lördag så dom kan tagga igång igen.

TimraStockholm: lädte hela rapporten och såg inga kommentarer ö.h.t. angående form...Albin C. stänkte tydligen in 2 mål men annars inget...

Nisse på Mon or: Gissar på ST:s rapport från träningen.

KungTumba: var kan man läsa att J.D har formen i behåll. Har missat det.

dk1ng: Fan vad jag stör mig på dig

KungTumba: Har nog helt ärligt inte levererat ett enda rykte på den här sidan under de drygt 20 år jag huserat här så där högg du i sten

Olli Nomadinen : Tycker dina inlägg mest handlar om hur bra du är som tydligen kommer med högoktaniga rykten du kommer med samt hur tråkiga alla andra är…

Tycker det är mer intressant att läsa om vad som händer på söndag. Känns skönt att vår kapten ser ut att ha klarat detta uppehåll med formen i behåll…! 😃

Timrå Isstadion: Jo, jag förstår det, och det var därför jag var tvungen att skriva. Galet enerverande faktiskt. Sjukt att man kan bli triggad av en sån sak. :D

Timrå Isstadion: Och du är så tråkig så klockorna stannar

dk1ng: Småland är en legend i Timråboken, du nybörjare och gäst här.

dk1ng: Han är "rolig". Ohyggligt enerverande, i synnerhet som han skriver här stup i kvarten.

EXPLORERSMÅLAND: Kan inte du lära dig skriva lite proper svenska?

Ha Bellov öpp baren längs hela rinken på sönda???
Uppladdat:

500x0-5e696fb3-4987-4b6c-8612-9f32ea71aed8.jpeg

Spock: Jag känner bara en djup genomrotad ångest inför fortsättningen.
Vi hade dem på spettet, nu kan det gå hur som helst

Knylan: Tacksam för att det inte är start 19:30.
Men jag är ändå inte nöjd med 18:30.

Kan inte minnas att det var så här sena starter när TV4 lanserades i Sverige.
Men det kanske är minnet som sviker.

19:00 is the klockslag på vardagar!

Spock: Finns väl hur mycket som helst som sänds söndagar vid den tiden, om man bara kikar utanför hockeyns domäner. 400 olika fotbollsligor, trav, osv. Sen verkar det avtalat att inga HA-slutspelsmatcher ska börja före kl 18, med tanke på att det sett ut så genom hela slutspelet. 15.00 är en ganska ovanlig söndagstid för HA dessutom, klassikern är 17.00.

Jag tror att vi skadligt intresserade som ivrigt jagar halvtimmar hit eller dit får vika oss för att allt handlar om att soffliggarna ska kunna kryssa sig genom tablån en hel söndag och att samtidigt bli exponerade för Betsson-reklamen maximalt antal gånger. Be-be-be-be-be-be. Man börjar bli lite mätt på Fimpen Eklund nu. Hade inte SM-final fem schemalagts 20.00 på måndag hade nog vår match startat 19.30 då.

Hassan: Jo, he va som en såndäringa "one-trick-poony".

Synct: Enda jag bett om är att inte bli kallad Löventroll.

Men när ditt patetiska svar till och med samlar likes så vet jag var nivån ligger bland allt för många här.

Spock: Appropå det, längesen man såg till Iran-Sven härinne. Kom som ett yrväder en aprilkväll med ett höganäskrus runt halsen...

rabon: Njae, om personen är agiterande i hur hen framför information så håller jag med om din tolkning.

Men det finns nyskapade konton som inte kallats troll, trots att de kommit med information.

Att starta ett nytt konto när cirkusen är på besök är såklart också en faktor som ökar risken för att kallas troll.

TimraStockholm: Så är det, helt klart.

Men vad sänds vid 15 på söndag, egentligen? Inom Telias kanaler?

Synct: Tror mer att det är att såfort man lägger ut info här så kallar folk en troll istället för att kanske diskutera infon.

gso321: Förväntar du dig att någon ska öppna en Swishkampanj för all smaskig info du sitter på? Du har nog nämnt det i varje inlägg snart.

Spock: Fem matcher på sju dagar. Bisarrt spelschema. Idiotiskt att öht ha back to back matcher i en finalserie. Men det är bara att gilla läget.

Visst minns ni var ni först fick läsa att det inte alls var säkert ett det skulle bli spel på torsdag?

Just det. Hen som kallade mig för Löventroll kan dra något gammalt över sig.

Spock: Beror nog på tv tablån varför den spelas just 18.30.

KB: SHL spelar inte ens på söndag. Hål i huvudet.

Spock: Hade man inte kunnat lägga söndagsmatchen typ kl 15.30 istället? Eller är det viktigt att spelarna får så lite återhämtning som möjligt?

Lub: Samtidigt är det så jävla snett att matchen börjar senare på söndagen än måndagen.

Spock: Känns som att det bör vara ganska säkert att de kan spela på söndag...

« · 2199088 · »