Spock: Inte helt säker, men tror att DN själva kan granska en situation utan att domarna gjort en anmälan. Den här kan omöjligt ha missats då både tv-sändningen och jumbotronen rullade situationen osmakligt många gånger.
Sargad: Ja, jävla Rifalk, så dags att vara ihålig nu.
Spock: Man måste onekligen ställa sig frågande inför vilka muppar som sitter i Disciplinnämnden.
Som Växjö-bo följer jag Lakers förehavanden på isen också. I den senaste finalmatchen sätter en hoppande Erlend Lesund en armbåge rätt i fejjan på Brendan Gaunce.
En mer solklar huvudtackling har inte synts på en is sedan Jagrs debutmatch härunder. Men DN tar inte ens upp ärendet. Ett gäng pajasar som borde skämmas ögonen ur sig och som aldrig ens borde få komma nära en hockeyrink igen.
Vad tror ni om Freddan i dessa väntans tider? Kan Nubben sitta på händerna även när det gäller huvudcoatch? I MoDoboken surras det fortfarande om Freddan. Men nog borde väl Timrå ha klart med nåt namn nu? Tror Freddan blir kvar oavsett serie, speciellt nu efter denna försening.
Det är det mest verklighetsfrånvända jag har läst, höll jag på att skriva. Men det är disciplinnämnden, så det är bara en av flera verklighetsfrånvända saker de gjort.
Argumentet: "motspelaren kunde ha gjort mer för att skydda sig" kunde definitivt ha använts när Lodin blev avstängd, men det kanske Lodin skulle behövt anföra från sitt håll? Till och med tomten nämner det i klippet.
{9386}: Tack fö att du försvar mäj 🙏🤗 Ida bjud på mä själv!!! Nu ä skägge lik stort som nä vi lir mot Karlskrona 2018!!!( Sheriffen å ja 😅😅) Ja har haft tröja på mäj nu i en månad var da..å natt... Timrå IK mot SHL i vått och torrt alltid!!! Låt dä rinna lätt rabbuslingar ✌️🥳🤪
Saxat ur ST's träningsbevakning... "Freddan samlade spelarna i en cirkel och höll en minuts långt tal, vilket är långt med Timrå-mått mätt. Vad han sa hörde jag inte men spelarna slog hårt med klubborna i isen."... "Freddan säger att det är en bra träning med engagemang och driv. Att de har ett mission kvar att genomföra och det ska de göra bra."
Känner mig lite mer optimistisk efter dagens träning. Föthoppningsvis lindriga symtom på laget...Ante dock inte med än...
Heisenberg: Om det varit spänt bland spelarna före så borde de släppt med 7-0, nu blir det ju som att allt startar om och tyvärr blir det lite som att det blir bäst av 5 matcher nu
Förhoppningsvis finns det även positiva aspekter med detta uppehåll. Jag hoppas att pressen släppt lite för grabbarna så de kan gå ut och spela mer avslappnat. Jag är i alla fall betydligt mindre nervös nu än innan. Känns lite som att allvaret över det hela släppt lite, och känner spelarna likadant borde vi gynnas av att kunna gå ut och bara ha kul över att få spela hockey igen - med bibehållen mördarblick hos Dahlén och övriga.
dk1ng: Tyckte det var skralt med produkter hos er när jag cyklade ut på Teg igår. Inga paprikachips, mest toapapper i ett hörn, men ändå mycket folk...
KulltorpsOlli: Jo det var lite synd på avbrottet efter den grymma 7-0 segern när hela laget var påslaget och taggat och Dahlen hade "killer"- blicken i intervjun efteråt. Får hoppas dom kör en videorepris med den matcher för grabbarna på lördag så dom kan tagga igång igen.
Olli Nomadinen : Tycker dina inlägg mest handlar om hur bra du är som tydligen kommer med högoktaniga rykten du kommer med samt hur tråkiga alla andra är…
Tycker det är mer intressant att läsa om vad som händer på söndag. Känns skönt att vår kapten ser ut att ha klarat detta uppehåll med formen i behåll…! 😃
Timrå Isstadion: Jo, jag förstår det, och det var därför jag var tvungen att skriva. Galet enerverande faktiskt. Sjukt att man kan bli triggad av en sån sak. :D
Spock: Finns väl hur mycket som helst som sänds söndagar vid den tiden, om man bara kikar utanför hockeyns domäner. 400 olika fotbollsligor, trav, osv. Sen verkar det avtalat att inga HA-slutspelsmatcher ska börja före kl 18, med tanke på att det sett ut så genom hela slutspelet. 15.00 är en ganska ovanlig söndagstid för HA dessutom, klassikern är 17.00.
Jag tror att vi skadligt intresserade som ivrigt jagar halvtimmar hit eller dit får vika oss för att allt handlar om att soffliggarna ska kunna kryssa sig genom tablån en hel söndag och att samtidigt bli exponerade för Betsson-reklamen maximalt antal gånger. Be-be-be-be-be-be. Man börjar bli lite mätt på Fimpen Eklund nu. Hade inte SM-final fem schemalagts 20.00 på måndag hade nog vår match startat 19.30 då.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer