Snart är det dags för match i Fyllhallen igen, konstigt namn med tanke på att Tores restaurang har stängt för säsongen, blir inte mycket fylla där då. 🤔🤔🤔
Synct: "It's the elbow" såg man att han tydligt sa till deras läkare efter första smällen igår, sen ramlade han igen på samma armbåge och fick utgå. Det känns lite som att Plant åkt på olika skador under i stort sett varje match vi mött Löven den här säsongen, helt otroligt att han spelar egentligen. Varje match är det något.
Vi mönstrar precis samma lag som igår i alla fall. Det känns bra.
ionloo: Jag gissar att han kommer spela något byte, får en tackling i någon närkamp och springer ut i omklädningsrummet igen. Han lär verkligen inte vara 100% iaf, smäll på bara.
{8518}: Verkligen en talang! Och han visar att han är villig att jobba för det också! Undrar om han skulle kunna ta en offensivare roll i ett annat HA-lag eller i Timrå nästa år om vi blir kvar i HA!
TiKTenkrat: spela mycket landhockey med Lindholm som barn vi bodde grannar han var duktig redan som ung, idag har han blivit en extremt bra grovjobbare!
{9386}: Hann tyvärr få iväg mitt svar innan jag hann läsa ditt efterföljande. Ber om ursäkrt för påhoppet, men vidhållet att damsidan kan vara nog så kul också. Tycker inte heller fighting ska vara sanktionerat som i NHL, men smaken är som baken.
{9386}: Hmm, du antyder att om Timrå hade ett damlag i SM-final så skulle du inte vara intresserad? Tråkmåns. Inget fel med damsidan i sport enligt mig, i vissa fall roligare också.
{9386}: Och vem minns inte detta? Derbyseger mot Modo. Foppa blev tagen hårt av Per Styf :) Jonte Hedström avgör matchen. Ca 18.30 min in i videon.
Underbart att se Zätas samspel med Niklas Nordgren. Och Fredrik Modin samt vår magnifika målvakt Kiprosoff. Vilka lirare och vilken publik. Längtar tillbaka till dessa tider.
Spock: damhockey är fint att se på, sa ingenting om att det är ovärt. Men jag personligen vill ha känslor..och där ingår det fysiska spelet. Finns det nåt bättre än ett härligt slagsmål i en slutspels match te x? Det livar upp lite.
Zäta75: Hade glömt att Dan fick så mycket spö. Samtidigt är jag väldigt ointresserad av slagsmål i hockey, tycker inte att det hör hemma. Sånt larv kan de hålla på med i ECHL.
Det man vill se i ishockey är det vackra spel som Timrå fick så mycket beröm för igår. Alltså det Hellber vevade i sista powerbreaket, två klassavslut på dem så hade det varit 10/10.
Årets mål 20/21, Lodins fina mål i första finalen och Dahléns magiska mål mot KIK. Det är vad jag vill se när jag är i NHC.
Sputnik: Vi fostrar grymma talanger, allt enligt Frölundamodellen!
Kommer ni ihåg vad vi gjorde under för Zdeno Chara? Jävlar vad han växte som spelare av att få ha andats in luften från fabriken och sparra mot universums bästa lag.
Ajdå, hur var det nu med hyllningsartiklar till målvakter mitt i brinnande slutspel. The mother of all Jinx! Inte oväntat så är skribenten bosatt i Umeå *blir konspiratorisk* :P
Bragd-Birger: Fel rubrik men orkar inte leta rätt.... Kul att vi får representation i VM också. Isac Lundeström klar för spel. Solklart att det är tiden i Timrå som ligger till grund för detta!
Tom Topp: framförallt vore det väldigt märkligt om man började räkna hem matchserien, med tanke på hur tajt det var i både kvart och semi. Och, trots allt, i den här finalen. I match 1 hade vi ett massivt spelövertag, men lyckades inte förvalta det i mål. Istället gjorde Löven 2 mål per halvchans. Match 2: inget snack, överkörning. Men där var Löven både tröttkörda och coronastinna. Match 3: massivt spelövertag, dålig utdelning och likaläge med 52 minuter spelade. Oflax och felsynkade marginaler, så...hade vi kunnat torska matchen.
Det är mikrokrig och potentiella matchvinnande/-förlorande moment i varje byte i ett slutspel. Och Timrå verkar inte kunna låta bli att ge handicap genom att behöva 5 målchanser för varje mål motståndarna gör. Så länge det fortsätter är det dans på onödigt slak lina.
Räknar med ett tokladdat, fokuserat Timrå ikväll. Inte ett skit är vunnet än. 2 vinster återstår. Att dom inte kommer gratis tror jag både spelare och ledare är fullt medvetna om.
Laken: Jag tror inte att dom går i den fällan att dom tror att det är klart. Och skulle det finnas såna tendenser så känner jag mig oerhört trygg med att ha en sån rutinerad kille i båset som Dahlen den äldre!
Timrås värsta motståndare nu är dom själva! Att spelarna tror och känner att detta är klart. Vi kommer möta ett skadeskjutet och desperat Björklöven - sådana motståndare är ALLTID svåra att hantera. Björklöven kommer med största sannolikhet backa hem och lägga sig på försvar. Björklöven får hoppas på kontringar och powerplay. För Timrå kommer fokus, koncentration och effektivitet betyda allt.
Nyckelmatch ikväll. Vid Lövenvinst så kan det gå hur som helst. Timråvinst och 3-1 i matcher så ser jag det så gott som klart. Man ska aldrig säga aldrig, men vi förlorar inte tre raka mot dom