1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601605 inlägg · 6212 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Det är en oberoende läkare som kollar om resultatet ifrågasätts. Förmodar att Björklövens läkare har utfört snabbtest. Sedan borde Björklöven vara transparent och berätta om det är spelare som var med mot Timrå med tanke på smittspårningen.

2magisk: Inte borde, enligt smittskyddslagen så ska man meddela för att underlätta smittspårning.

Gå in i Brynäsboken och läs vad Axle San och de övriga skriver nu... De är rent ut sagt inte kloka där!

Hockeyguru: det tog dom ett par dagar att tappa all ödmjukhet igen :)

Rallarn: De där två som kör Lövenpodden låter ju som 2 fjortisar på maja, fjortisfnitter blandat med haschhosta och mordhot. Garanterat folk som skulle få gå i första led i krig för att offras, begåvningsreserven som det kallas. Lever väl i mammas källare och försöker låta cool för dom har en podd.

Öndulat: det där med W.O. vid corona gällde väl bara i slutspelet om SM-Guld. I kvalspelet hade inte SHL sådana regler.

Vill bara förtydliga att jag vill verkligen inte tro att ens Löven är i stånd till att fejka Corona men försäkerhetsskull borde ingen som hanterar deras prover ha ens så mkt som en koppling till Umeå.

Imorgon kanske man vaknar upp till rubriken "Timrå också drabbat av coronautbrott" och kommer texten jag skrev ovan känns jävligt löjlig och obetydlig

OlliJanne: Det som talar emot att Björklöven fejkar är att kontrakten köper ut 30 april och de kan få problem med deras jänkare om finalen löper över det datumet. Oavsett är det för dåligt att smittan letat in sig där när hela Hockeyallsvenskans slutspel klarat sig fram tills nu...

Alltså det känns ju skumt hela vägen, 4 spelare skadade eller vad de har och 2 avstängda och helt plötsligt nu kommer corona. Det känns märkligt minst sagt! Men jag vet inte. Jag vill bara se Timrå i SHL nästa säsong så jag hoppas detta inte påverkar dom utan tänder bränslet ännu mer!

Det värsta är att vi aldrig kommer få svaret om det är fusk eller ej, snart kanske någon i Timrå också har corona och då lär det ju inte snackas så mycket längre om fusk eller så. Tycker vi ska vara försiktiga med sådana uttalanden än så länge.

Lub: ja men av erfarenhet så ligger smittspårning på individ nivå. Aldrig varit företag, skola eller förening dom har meddelat genom e-mail att man har smitta men inte vem. Men för att underlätta smittspårningen skulle Björklöven meddela Timrå spelarnamnen om dom deltog i matchen. Men alla Timrå spelare kanske sitter i karantän och inväntar svar.

Redan under vikingatiden var stort skägg ett tecken på en ärlig stolt krigare.

Nu förstår man ryktet bättre och bättre om fejkade lösskägg i Björklöven;)
Uppladdat:

500x0-d066e0d6-4802-4cfb-93cf-1738ae23e7b0.jpeg

Hockeyguru: Jag tror och hoppas på spel imorgon eller senast fredag. Ge oss mer hockey nu!

Timrå IK mot SHL!

I banndyslutspele lämnade dä w.o Saik å Willas.
Då kan löven mä dä 👍

Personligen tycker jag att det känns tröttsamt att diskutera eventuella konspirationsteorier, i synnerhet nu när det stormar kring tamigfan ALLT. En oberoende läkare dubbelcheckar, och då får vi svaret svart på vitt. Om de har corona, fine då blir det ett avbrott. Om de inte har det, fine då spelar vi snarast möjligt igen.

Oavsett utfallet ovan så kommer de ha två backar borta, där framförallt Rahimi gör avtryck i egen zon(och framförallt framför eget mål, där vi är som svagast). Givet detta så bör vi ha goda chanser att göra något bra av denna matchserie, oavsett hur många andra spelare de hinner kurera.

Kan vi inte bara återgå till lite vanligt hederligt hockeysurr?

Intressant dag. Skulle det visa sig att Löven har typ 4 smittade efter att ha tagit PCR-testet borde väl matchen imorgon spelas? Eftersom det var en gräns på 5 smittade för att matcher ska skjutas upp?

Vet ni vad det bästa är då?

Oavsett hur den här serien slutar, så slipper vi beblanda oss med den där genomruttna föreningen nästa år.

Håkkybåkky: Jag håller med dig, men hederligt blir nog jäkligt svårt att klämma in... Björklöven försvårar ju det begreppet en aning;)

Håkkybåkky: Medgives. Jag "hoppas" dock att de nu faktiskt har corona, inte för att jag önskar någon jävel den sjukdomen men för att annars kommer teorierna kring att de fejkade för att få vila få anses vara ännu mer troliga. Kan ju inte vara över fem test som visar fel samtidigt även om det nu är de mer osäkra snabbtesten. Ett absolut, två kanske men fler än fem.... nja.

Linn Svahn hade ju nåt sånt där felvisande test i vintras, så visst händer det i enstaka fall.

Olli Nomadinen : Testsvar ifrån en hel trupp lär ta några dagar.
Högst troligt är samtliga negativa.
Ja det är väl kanske möjligt att om man är totalt avsaknad av moral, etik, sportsliga grunder och allmänt hyfs skulle kunna fuska sig till en plats i SHL.
Men.
Spelare byter lag, ledare byter lag, andra i en organisation byter lag.
Någon vet sanningen och berättar.
Skulle det då uppdagas att några ynkryggar stulit någons plats blir de utkastade, utskrattade och fråntagen all framtida möjlighet att ens få komma i närheten av en hockeymatch igen för all framtid.

Det här vinner enkelt om vi står upp och med hög svansföring följer vår plan!

Vi är en klubb värdiga att gå upp i SHL!

Hassan: ja, visar det sig att PCR-testen är negativa är det för jävligt. Att 5 snabbtester visar fel är det ju "hyfsade" odds på. Så vi utgår väl från ett längre uppehåll och smittade timråiter.

Fan. Hade verkligen velat se en överkörning i kväll.

###
Men släpp allt som varit nu!

Vi liksom laget måste fokusera på rätt saker. Vi ser framåt och fokuserar på hockeyn som ska spelas.
###

Hassan: Snabbtest är väl 98% tillförlitliga. Tvivlar starkt på att ens Löven skulle kunna göra en sån fuling att fejka. Det går inte ens att ta in i min värld. Tycker vi lägger undan dom teorierna.

Man vet inte hur långt matcherna blir framflyttad?

Hockeyguru: Hej, jag har gjort avbön å det jag skrev om att varken ni eller Löven är värdiga SHL, det var ju överdrivet och dumt, jag drogs med lite i hetsen där.
Däremot har jag svårt för hintar om fejkad Covid samt även beteendet som Löven hade på isen och från deras ledare sist.
Tänk er denna finalserie med publik, jäklar vilket drag det skulle ha varit.

eliassjo : Tills vidare. Jag är rädd att man kommer behöva korta ner finalserien på grund av transatlanternas kontrakt. Hoppas verkligen inte det blir så. Då blev vår 1:a förlust väldigt tung helt plötsligt.

{3405}: Jag vet faktiskt inte hur tillförlitliga de är men det är säkert rätt det du skriver. Vet bara att Linn Svahn fick ett positivt resultat som visade sig vara felaktigt i vintras, under tour de ski kanske det var? Så det händer ju uppenbarligen.

Det är svårt att fokusera framåt innan man vet när nästa match blir tycker jag. Blir det ett längre uppehåll kommer det ju vara som en helt ny matchserie i BO5 i så fall. Blir verkligen speciellt detta.

bar mofftak: Att dra fram en sådan handlingsplan mitt i finalen tycke rjag är väl drastiskt. Det är väl i sådana fall upp till drabbat lag att lösa hur de gör med sina kontrakt. Skeptiskt till att den skulle kortas när matcher spelats.

Timrå Icon: Kul att se dig i forumet igen!

ionloo: Jo. Samtidigt är det väl inte helt rättvist om vi kan förlänga våra spelarkontrakt medans Björklöven inte kan det p.g.a. arbetstillstånd / SINK-A osv. Jävla skit det här.

bar mofftak: Pengar är inget problem för dem uppenbarligen, så det löser dem nog. Tydligen ska åtminstone inte svenska lag sätta käppar i hjulen för varandra, alltså spelare som eventuellt är klar för andra klubbar ska tillåtas spela färdigt. Däremot har man ju säkert inte den dealen med utlandet. Det känns dock för långt bort för att spekulera i kan jag känna.

bar mofftak: Så är det. Men därför förvånar det mig att det inte verkar finnas tydliga riktlinjer att följa. Borde ju varit spikat inför slutspelet. Ett coronabesked borde ju ha en glasklar efterföljd, i vilken man tagit i beaktan allt som diskuteras för nuvarande i tråden

Man får väl hoppas på utreds ordentligt

bar mofftak: Björklöven kommer säkert hitta ett sätt att sink-a processen ska du se.

{3405}: Vad jag har hört från personer inom vården så är det typ 40% av snabbtesterna som är felaktiga om de görs första dagen man visar symptom, görs testet andra dagen så är det runt 5-10% som är felaktiga.

Hassan: Jag var snabbt ute och ropade ”bluff” men efter att ha sansat mig och funderat på detta 12 timmar så är det bara att konstatera att det inte finns någon vinning i att dra det kortet. Har dom Corona så är det bara att hoppas på ett snabbt tillfrisknande och har dom inte det så säger jag som Freddan, då finns det andra instanser som gör en bedömning av det läget.

Nu är det ju så att vi är ett bra lag på isen och en eller ett par dagars extra vila förändrar inte det faktumet. Vi har garanterat skavanker i truppen också och lite extra vila kan inte skada. Pajkastningen som pågår från båda läger tar bort all glädje gällande hockeyn och är inget annat än en ond spiral. Tycker alla, inte minst jag själv, ska ta ett steg tillbaka, varken vi här inne eller Timrå IK har något att vinna på detta spektakel som pågår just nu.

{297}: En vecka får vi ju absolut räkna på för de smittade spelarna men ställer de in i morgon och testar alla innan nästa match så går det förstås att fortsätta med de drabbade isolerade. Detta förutsätter att de är max 4 stycken annars blir det ju inställt igen.

Laken: Tror jag behövde höra lite rim och reson. Reptilhjärnan tar över ibland. Håller med om att nu blickar vi framåt!

Om jag förstått det hela så är det i dagsläget Hartmann som inte kan spela nästa match? Reinhardt ska ju enligt uppgift kunna spela nästa match trots fraktur på näsan (får köra med galler). Blev Ragnarsson skadad?

Hur bör vi formera laget nästa match?

{297}: Kollar man under deras slutspel så har dom ju haft spelare borta med "oklara" skavanker. Kan ju rent av vara så att vissa spelare haft corona utan att klubben gått ut med det. Nån enstaka sjuk går ju som sagt, möjligt att det slumpartat råkat eskalera just nu och blivit fler än dom kan hantera när dessutom skador och avstängningar förvärrar deras sits.

{297}: Ja, samt att man hinner stoppa spridning i Timrå. För var någon av de lövenspelare som spelade i måndags i smittsam fas så är garanterat timråspelare smittade

Lägg fokus på matcherna nu. Det enda som kan påverka

{297}: Precis. Åter till det mest väsentliga.

Final ett var på väldigt många sätt ett fullständigt rån från Lövens sida. Den matchen påminde starkt om flera andra av de fåtal förluster vi åkt på under den här säsongen. Monumentalt spelövertag från vår sida, men Löven fick spela på ledning större delen av matchen. Ju mer det studsade emot desto mer kunde de strama åt sitt försvarsspel och bara låta oss ta allt mjukare avslut. Så fort vi fick vittring så fick de med sig en studs och sköt oss i sank.

Styrkan är hur vi sedan hanterar nästkommande match, som så många gånger förr den här säsongen. Efter 60 minuter hade vi återigen haft ett stort spelövertag, men redan från starten av den matchen jobbade vi mer tålmodigt. Till slut var det vi som fick matchens första feta marginal med oss och efter det blir det egentligen aldrig riktigt hotat. Löven vaskade absolut fram sina lägen men nu var det helt plötsligt dom som inte fick med sig varje liten studs och tog lite mjuka och oskarpa avslut. Det farligaste i första blev den där genomåkningen av Crandall(?) där vi uppträdde vekt, men han får samtidigt ett rätt dåligt skottläge. I match ett känns det som att den pucken hade gått stolpe in, och inte stolpe ut.

Under matchens gång så blev det bara allt mer tydligt att vi bara klev ner och slog på vår autopilot – ligans i särklass bästa och mest välkalibrerade autopilot. Nästan varenda anfallsförsök från Löven mynnade ut i att någon av våra forecheckande forwards bara erövrade pucken, passade ner till back och sen sköljde vi tillbaka ner mot deras mål igen. Varje anfall resultaterar inte i målchans, men det behövs inte heller. Inte när vi bara får tiden att rulla på, och inväntar de mest potenta målchanserna som vi under match två (till skillnad mot i match ett) också förvaltade i rätt lägen.

Det är OTROLIGT jobbigt att möta oss så fort vi bara norpar åt oss en ledning, och Löven såg ut som vilket annat HA-motstånd som helst. De kom bokstavligt talat ingenstans. Tror Löven att det berodde på att de lirat många matcher på kort tid och därav såg extra trötta ut så får de gärna tro det, men exakt sådär kommer vi nöta ner dem även fortsättningsvis. Men: det gäller som sagt att ta ledningen och att vara oerhört noggranna fram tills dess att vi tagit ledningen. Men även om vi inte tar ledningen så tror jag det finns så mycket i match ett som vi kan ta med oss framöver i den här matchserien, när den nu överhuvudtaget återupptas.

Timrå verkar träna på som vanligt idag iallafall. Bara Carlsson, Hartmann och Liljewall som saknas. Liljewall har ju en sargad kropp och har missat en del träningar i vinter så gissar att han vilar upp sig istället för gå på is

Fokus Fokus Fokus på hockey nu.
Löven får hitta på vad dom vill.
Vi ska göra vårt och det ska räcka långt.. mycket långt!

En sjävlklar kommentar om att hot & hat inte är ok från Timrå IK.

Olli Hahl: Tycker inte någon form av hot är okej givetvis. Men allt i den här intervjun håller jag med Göran. Jag stöttar han till 1000% förutom "hoten" då

Olli Hahl: Bra rutet Göran. Vi står helt på din sida.

Sonnenberg: Även morgondagens match är nu uppskjuten.

« · 2192706 · »