1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602079 inlägg · 6213 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Nisse på Mon or: Om man kortar matchserien får man ju ändra spelordningen också. Det tar för givet att man gör i sådant fall.

josha840: Man kan ju inte korta ner något som redan har påbörjats. Såvida inte båda lagen går med på det.

Har svårt att se att Timrå IK skulle godkänna en sån förändring i detta skede då det står 1-1 i matcher.

Propagandus: Att man har tidspress at spela färdigt.
Spelare som sajnat med SHL lag måste man komma överens med spelare och berörd klubb om hyresavtal så att försäkring hamnar rätt.
Transatlanter kan få strul med arbetstillstånd, där hoppas Ryman att man ska kunna förlänga arbetstillstånden på ett smidigt sätt, allt detta gör att man tittar på andra alternativ, tex korta ner serien, då man vill undvika att det avgörs på WO

josha840: Borde bli BHB isf

Nisse på Mon or: Aldrig i helvetet att man går med på att korta serien. Löven är trötta, vi har energi. En kortare matchserie skulle bara gynna dom.

josha840: Tror du på det...
Det blir två i Ume å avgörande i Timrå om vi klar å vinn dä?
Bäst av 5..

covfefe: Hoppas att Timrås enda kommentar till dylika spekulationer är
-Vi förutsätter att matchserien spelas klart enligt gällande regler och förutsättningar.

Att börja ändra förutsättningar nu tror jag inte gynnar Timrå.

Olli Nomadinen : Borde inte hemmaplansfördel i en avgörande vara i NHC? Om det ska vara mest sportsligt sett till placering i serien. Så BHH. Nåja, det får väl bli något att sura för längre fram om det nu är en väg de väljer att gå.

Hann ha nå ett helvete nu Fagelunn på förbund!
Telefon o å fax gå varm 😱

Puckat:

"
Sedan hade de också en grov pååkning på Paulin som är Björklövens målvakt.
" - Lennart Holmlund om Timrå IK

När tror han att det här hände? Har han blandat ihop ett helt annat lag med Timrå?

Gubben framstår som Tucker Carlson på Fox News.

Spock: Följande är ej hockeyrelaterat, men belyser Holmlunds språkliga fingertoppskänsla:

"Sjukvården här i Sverige håller på att ha nått taket för vad man klarar av. Det dör bra många personer om dagen och folk har svårt att följa de rekommendationer som getts."

ionloo: Nja, med 1-1 har de ju spelat till sig hemmaplansfördelen

Olli Nomadinen : Får väl avgöras på målskillnad då? Om HA vägrar att den avgörs på WO :P

kaofl: Om serien inte kan spelas klart pga orsaker så antar jag att det högst rankade laget går upp. Dvs Timrå som vann serien överlägset och som dessutom leder matchserien på gjorda mål.

Jag hoppas dock att allt återupptas omgående och spelas klart.

Nya datum! Lagomt så att Löven kan få tillbaka några spelare..
Uppladdat:

500x0-edd3c84d-fd71-4b34-a204-8ea6e496626f.png

kaofl: kan gå riktigt illa om dom vill göra på målskillnad för då kommer dom ta med hur det gick mellan lagen i grundserien med.

{8179}: Nu vill man ju veta hur många fall de har också. Det lär ju åtminstone Timrå veta då det ska smittspåras

{8179}: Nästa fredag, alltså var provsvaren positiva. Jaja, bara att gilla läget

👍
Uppladdat:

500x0-09c7b674-5dc9-44b1-9a05-a2f98b013abf.png

Olli Nomadinen : Suck en sån abstinens

covfefe: Jag antar att du hade samma åsikt förra säsongen när Björklöven-Modo inte fick spela klart sin serie? Alltså att Björklöven borde ha blivit uppflyttade?

Håkkybåkky: Är det också från Västerbottens-Kurirens bloggosfär?

{9108}: varför skulle man ta med målskillnad i grundserien? Det har väl ingenting med slutspelet att göra? Ska man bedöma något utifrån grundserien får man väl titta på tabellplacering först innan man går på målskillnad.

Tror inte det gynnar Björklöven ett dugg att ha haft corona faktiskt. Visst några av deras spelare som inte smittats får vila. Men känner många som varit i fysiskt halvdant skick flera veckor efter smittan.

{8179}: Fy helvete! Ingen hockey på över en vecka ytterligare. Ni kan räkna ut vilka det gynnar. Positiva test alltså. Vill veta hur många och vilka spelare.

Då finns det stor chans att Eronen och Belov spelar då. Wiklund?

Jag tolkade det som att det var om ca en vecka från i tisdags, dvs tisdag nästa vecka som senast. Men nu blir det fredag alltså. Bedrövligt.

Hoppas att alla Timråiter håller sig friska och bevarar formen nu.

Bäst av 7 står kvar iaf det är bra.

Olli Nomadinen : Undrar när det blir bekräftat och hur många som var positiv, vi vet bara att det är uppskjutna matcher än så länge, jävla cirkus allting.

Badsalt: Jag antar att ironi inte är något du doktorerat i...

Spock: Oh ja, samma Holmlund med samma fjäderpenna i handen

Zäta75: Nu måste matchformen bevaras, Ring Luleå eller nått för en träningsmatch :P

Är nu dom här 5+ spelarna fortfarande positiva nästa vecka och inte får spela får vi väl bara kalla det Karma för Hartis och Gretzky.

Badsalt: Jag ansåg det iaf, hade väl hoppats på att förbundet justerat bestämmelserna till denna säsong angående vad som händer om säsongen inte kan slutföras. Men det verkar som att man inte har ngn riktig beredskap utan snarare sitter och hoppas att allt ska lösa sig ändå. En smula underligt...

Hassan: Återigen, det är grönjävulskt synd om IF Björklöven.

Synct: Walkover lär inte bli aktuellt. Man vill undvika det står det. Hoppas för guds skull att alla Timråspelare håller sig friska. Någon som vet vilka som har haft corona tidigare? Dahlen?

Cmore jublar, ingen kan säga upp sitt abonnemang denna månad :P

Zäta75: Hur lång karantän är det? Har för mig att jag läst 7 dagar varav 2 helt symptomfria, säkert nån som vet exakt? Då förutsätter man ju att spelarna är så gott som friska redan. Många som får corona även i den åldern blir ju sängliggande någon vecka och jag skulle tror att sannolikheten att spela elithockey nån dag efter man tillfrisknat är rätt liten?

Jag hoppas de redovisar hur många och vilka som testade positivt.

colfax: Jag tvivlar på att man som elitklubb har skyldighet att gå ut med sådan info. Men jag kan ha fel?

Zäta75: Detta gynnar ju självklart Timrå.

Löven kommer inte kunna träna på ca en vecka medans Timrå kan köra på. Hur fräscha är dessutom dom som har Corona efter en vecka? Detta är ju typ det bästa som kunnat hända för Timrå.

colfax: Nubben får det rätt jobbigt med tanke på att planeringen av nästa säsong skjuts upp.

colfax: Antar att övriga laget kommer träna på is, lokalmedia där har väl liknande bevakning som ST har så det är ju bara att kolla vilka som deltar för att avgöra vilka som troligen ligger hemma

ionloo: Cmore kryddar med att endast erbjuda en kameravinkel, kommentatorn som lägger till M efter nästan varje ord och Harald är ensam expert i studion.

DödÅtSIF: Inte så säker på att det gynnar Timrå som du är. Corona kan slå olika hårt. Dessutom kan även Timrå drabbas av corona kommande vecka.

thorwald: Och jag känner hur många som helst som inte ens haft symptom men varit smittad.

DödÅtSIF: haha nä? Timrå har ägt ifb spelmässigt 2 matcher i rad samt att ifb har haft skadade backar som kanske hinner läka nu. Detta gynnar självfallet ifb

Zäta75: Protokollet är väl att stänga ner hela verksamheten i en vecka?

Jag vet att vi körde med utomhusträning för de friska när vi blev drabbade.

Zäta75: Nåväl, det är absolut inte självklart vilket lag det gynnar oavsett.. beror väl bland annat på hur sjuka lövenspelarna blir och om dom får tillbaka någon från skadelistan. Nu hoppas jag ju att ni spöar löven oavsett, men just vilket lag det skulle gynna i slutändan.. jadu.. det är väl tämligen spekulativt just nu?

Linkovich: Hur jävla korkad får man vara? Tror du 5+ spelare kommer hinna skaka av sig COVID-19 och gå 100% redan om en vecka? Detta är ABSOLUT inte en fördel för Löven.

Och vi som suger efter längre speluppehåll. Fan vad Björklöven kommer vinna på det här. Får hoppas att det inte endast är nån jäkla målvaktstränare som testat positivt.

Rip Kirby: Tror du har rätt. Men i det man kan läsa just nu så har ju ingen bekräftat att det ens finns positiva test? Bara ett misstänkt corona utbrott. Om Björklöven vill få stopp på spekulationer kan de väl bara gå ut med att X spelare testats positivt. Inga namn behöver anges men skulle vara bra om det var deras klubbläkare som gör uttalandet, tror inte en läkare vill riskera att komma falsk information hur mycket som än står på spel. Läkare är en yrkeskår som jag har högsta respekt för.

DödÅtSIF: Du bör fundera på att byta nick. Annars kanske du blir polisanmäld för mordhot 😜

Är det någon med tillgång till Västerbottenkurirens premiumartiklar?
Något stinker kring VDs citat, men läser gärna hela artikeln innan jag målar fan på väggen.
Uppladdat:

500x0-2c6b5027-f38d-4846-890d-6c149a62b291.png

« · 2193516 · »