1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581537 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2225024 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2021
LEKTION
hur man spelar hockey
se o lär
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Men hur går det att spela försvarsspel?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
7-3.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: haha ser jag i syne eller har inte olofsson skapat typ mest i timrå idag?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Olofssons mål!

Vilken stjärna!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Inte bara Olofsson dock. Mängder av spelare från HA som inte syns till. Lodin är väl undantaget denna match
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Rattie
du är förlåten
6-3
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Istället för utlåning så får Olofsson tid i PP.
Jag är orolig att Freddans oförmåga att ta till sig ny information är kvar (lex Svedberg) osv.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Det blir väldigt uppenbart att Brynäs inte är bra.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
luleå är inte laget att slå
Oskarshamn..brynäs
är LAG vi ska slå
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Olle: Olofsson måste lånas ut snarast. Det hade jag tyckt även om Timrå spelat i Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Rallarn: Ja!! Sjukt att vi ligger under denna match! 🤔😆
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: han släpper några enkla men vad ska han göra? Vad har han för backar framför kassen? Kolla bara nu när han blir inknuffad i målet av luleåspelare och timråbackarna (AC) står bara och kollar på. Timrå måste bli brutalare framför egen kasse, motståndarna glider in där precis som dom vill. Ta en slashingutvisning eller en roughingutvisning så att motståndarna blir lite försiktigare framför kassen, det måste göra lite ont. Kontaktmässigt är det damhockey som timråspelarna visar upp framför egen kasse, ingen ställer upp för JJ.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Nisse på Mon or: Så mycket ha motstånd? Timrå har mött fler shl lag än ha? 🙂

Fy fan vad det luktar surt här inne. Haha
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Ganska bra…

Lätt för mig att komma gnällandes nu men försäsongsmatcherna inför i år kan man ställa sig frågande inför…

Äh nu får jag rycka upp mig…
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Tydligen kan man avvakta med att åka 30 mil enkel resa till NHC...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Fattar inte varför Lundin skall teka, som inte vinner några tekningar…händer ingenting..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Jadu: 4e friläget vi bjuds på den här matchen, 0 utdelning.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
stoff: När man lägger manken till, kommer med fart och passar där de ska sitta, ser man potentialen. Än ska vi inte ge upp!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Jadu: Men skönt ändå att Lule slappnat av lite och låter oss ha puck. Kanske var avtalat innan.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Fan Olofsson… där ska du göra mål, drömmen hade varit med han på 20 baljor denna säsong men det är väl större chans att Molinder stänker dit några…
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Det var någon här inne som undrade varför Timrå mötte så mycket ha-motstånd. Ja, hur skulle det annars sett ut?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
JJ är inte alls bra ikväll. Jag hoppas man tänker finnen som 1:e
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Olle: exakt.... Vann inte lulä mot löven med typ 9-1? Vi håller lövenklass. Kanske lite under
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Alla Nubbens värvningar suger inte i alla fall.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Mååål ... smguld
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Hank: men inte tror du väl att sm-guldkandidaterna Luleå hockey tränar mindre och snällare än Timrå? Eller nåt annat av dom lagen vi torskat mot denna säsong? Om Timrå är tröttare än dom andra lagen så beror det på att man är dåligt tränade, inte att man tränat hårdare än alla andra.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Luleå ska ligga i toppen och vi i botten så skillnad ska det vara. Vi får tacka för lektionen och det är bra på ett sätt för det får Fredde o Co och jobba ännu mer för att få spelet att sitta. Nubben var ju vansinnig på ståplats förra matchen när Danielsson obehindrat fick cross-checka framför vår kasse utan notis från domaren. Jag kan tänka mig att Nubben inte är gladare efter denna match.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
För att komma med nåt positivt tycker jag att PP har sett bra ut hittills, tror att detta lag kan göra en hel del mål där denna säsong.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Det är väldigt oroväckande att Albin Carlson under hela försäsongen inte har varit ens nära att nosa på den klass han höll under förra säsongen. Och hujedamig vad tunt det är offensivt om inte Hanzl-Rattie tokpresterar i varje match
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: när vi spelade mot löven var känslan att Timrå var tyngre i närkamperna. När vi nu spelar mot luleå någon vecka senare känns vi väldigt klena i närkampsspelet. Timråspelarna slår ut med armarna mot domarna när man ger upp och tycker sig blivit orättvist behandlad i en närkamp men ingen verkar vara beredd att riktigt göra jobbet? Vet inte om det är nubbens fel. Är det ens freddans fel, vad har han för SHL-rutin förutom att ha blivit förnedrad i 55 raka omgångar?

Håller vi oss kvar så är tiden inne att satsa på en erfaren tränare. Så här oförberedda kan man inte vara. Sen tycker jag man kan ha överseende med spelare som Lööke, Svensson och Lundin, dom är (i princip) oprövade på den här nivån. Alla tre kommer inte acklimatisera sig och klara av det här. Däremot är det på nubben att värva bärande spelare som ska lyfta laget. Hanzl, Rattie eller båda två tror jag kommer få kicken inom 10 omgångar. Det måste vara lite Sonnenberg-mentalitet på värvningarna i den här prisklassen.

Jacob Olofsson spelar han gratis den här säsongen också eller? Det ser ut så.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
stoff: Mycket svart eller vitt härinne nu. Ni som klagar på Westerlund vet väl att han inte spelar denna match? Jag tycker det är märkligt att han och Svensson inte fått 1 match tillsammans på försäsongen. Jag tyckte de var ett klockrent backpar. Westerlund var enligt mig bäste back i finalserien mot Löven. Jag upplever att vi känns lite sega denna försäsong, kanske beroende på hård träning och tungt lag (till Modanos glädje). Jag väljer och se det positivt och tror detta lag kommer plocka poäng i mörka november när andra lag viker ner sig. Den oro jag har nu är att vi inte hittat spetsen i 1:a femman bland forwards. Tror på Hanzl men skulle viljat provat Lodin bredvid honom. Känns som de skulle kunna hitta kemi
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Nisse1: Tveksamt, känns som det inte kommer räcka med en eller två forwards.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Nisse1: det riktiga har ju inte börjat ännu, vi spelar utan ord spelare utan med juniorer, ta det lugnt. Vi kommer vinna när vi är ord lag
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Quotar Sven.Savage från Luleås bok:
"15 minuter spelade. Shinnimin felpassade en Timråspelare som hängde 2-1 i klubbkrysset men nyss satte Musik 3-1.

Det känns som att Timrås försvarsspel är ganska vidöppet för snabba spelvändningar och fortsätter det så kommer de att få svårt att undvika streckpositioner i SHL när säsongen strax drar igång."

Ungefär det alla sett idag och man får hoppas vi kan rätta till det genom att vara aggressivare vid blå. Förhoppningsvis får vi tillbaka lite spelare som kan göra skillnad där.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
thorwald: " 4-1 efter två perioder och ju längre matchen går desto mer dominerar Luleå. Timrå saknar tydligen ganska många spelare idag och det märks verkligen. Luleå dominerar över hela isen, är betydligt rörligare och starkare i man-mot-man och det märks att vi spelar med femmor som satt sig medan Timrå har problem, gissningsvis framför allt beroende av att de saknar spelare som ska in i laget just nu. Och Luleå visar ingen pardon utan kör allt de tillåts göra" (från Luleå sidan)

Tycker analysen är bra. Det finns en hel del vi kan förbättra. Nu vill jag se att grabbarna inte viker ner sig i tredje.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Känslan är att man väljer att inte stå upp för sig ikväll…

När Luleå växlar upp så faller man kollektivt tillbaka och ser på…

Som sagt nu är det en match som inte gäller något men det finns kanske en värdighet att börja stå upp för…

Som sagt… ge Omark en bröstvärmare ist, för att åka bakom och se vad duktig han är…

Det kan ju vara en bra chans att peppa upp sig och tuffa till sig nu det är snart skarpt läge…
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
5-1 vilket mål
IMPAD
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Får hoppas att Nubben inte väntar för länge med förändringar i truppen om det behövs.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Det var min positiva sida som talade, den negativa säger att nubben misslyckats fatalt med sina värvningar?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
thorwald: Man kan ju tacka Luleå för lektionen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
luleå..kandidat till sm guld
MEN..är agerandet..passningar m.m
som är uselt..håller inte ens i HA
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: nån som vet? har Lule ord. lag?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Det positiva med den här perioden är att Luleå bara gör ett mål!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Skulle vi inte till play-off? Jag hoppas de kan behålla den målsättningen. Kan inte vika ned oss nu. Luleå är kandidat till SM-guld
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
nubben
öppna SPARbössan
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Underkänd (1/5) första period.
Godkänd (2,5/5) andra period.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Tror lite som nån annan sa, mittzon, vi släpper som vanligt motståndarna in i vår egen zon alldeles för enkelt. Och mot Lule så är det ju dömt att se ut så här då...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
stoff: Vi ska grisa i botten i 52 omgångar och förhoppningsvis efter det vara 3:e sämst i SHL. Det är vad det handlar om. Mot Luleå s k a det vara klasskillnad, i synnerhet när vi saknar 5 ordinarie spelare och ställer upp med 2 junisar i försvaret
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
söder över: Bra, nu har vi INGA förväntningar på oss.
Låt oss överraska hela hockey-Sverige from lördag..
Låst ämne

« · 2225024 · »