1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Försäsongen 2014

« · 1625473 Till forumet


Försäsongen 2014
"Timrå har under en lång tid varit en SHL-förening och dragen sitter kvar, både organisationsmässigt men också med träningsupplägg."
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Bra att Pettersson får chansen som center. Sedan tycker jag det är intressant att han nämner John Westin. Känns som ingen förväntar sig något från honom och då kommer tränaren och säger att han stuckit ut när han får frågan om någon överraskat på honom.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Matcherna i Östersund streamas, 99 spänn styck var inte direkt billigt men lär nog inte hindra mig iaf. 

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

dr-nix:

Håller med om att det är dyrt med hundra balobas för en träningsmatch. Dessutom mot halvmediokert motstånd. Fast elitserielagen har väl ingen behållning av att möta oss i nuläget och de mer intressanta allsvenska lagen i söder föredrar väl geografiskt attraktivare motståndare. Jag har nog ännu inte till fullo tagit in att vi inte tillhör den där skaran på 10-12 elitlag som alla vill möta. Timrå klingar nog alldeles för vackert i mina öron för att man ska fatta att vi bara var Sveriges 20:e bästa lag förra säsongen...

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Hörrödu! Amen på den.:)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Hahl Bundy:

Jaji, den Amen tackar man för! Angående kvällens TV-sport faller mitt val på Helsingborg vs Elfsborg i Cmore, även om jag knappt kunde bry mig mindre...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
2-0 EmilP
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Jockz: 0-3! Det ser stabilt ut för att vara i augusti...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Jockz: 3-0 Emil B. Verkar ju gå enligt beräkningarna det här. ÖIK ska ju inte ha en suck trots att det är tidigt på säsongen. Hoppas det rullar på. Att få igång målskyttet på försäsongen är förstås viktigt, detta för alla spelare.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Vad står de i matchen??
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
SMÅLAND: fortfarande 3-0 till Timrå, PP för Östersund just nu dock.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Slut, tydlig skillnad på lagen (minst sagt). Lantz var bra, men då ska man tänka på att Östersund inte direkt var någon utmaning för honom. Pettersson såg bra ut, men det gjorde han iof också förra försäsongen också fast han såg mer rejäl ut som att han blivit lite större rent fysiskt.

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Men nu tror jag... 200 spänn för en ståplats på SCA-cupen i Gärde!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Hoppar till den här tråden istället. 3-1 till Timrå mot Mora nu, Hult målskytt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Hult målskytt till 3-1, trevligt :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby: Det är oxå en viktig kille att få igång!
Bra att börja försäsongen mot såna här dränggäng och få självförtroende.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Det luktar guld... ;-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Kul med lite drag härinne, trots att det bara handlar om försäsongens andra träningsmatch. Alla ni/vi som skriver här nu, i vårt favoritlags värsta motvind på åratal, ska ha all heder för det. Däremot föraktar jag alla skribenter som var så jävla aktiva under glansåren, men nu totalt har försvunnit ur bilden. Antar att det kändes rätt glassigt att kunna glänsa ikapp med Timrå IK när vi presterade som bäst, men att det nu liksom inte är lika roligt längre och då överger man alltihop...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Timrå Icon: Hult tvåmålsskytt. Det är flera som kommit igång bra, om man nu får döma utan att ha sett laget spela. 4-1 känns avgjort.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby: Jag tycker vi borde sikta på att gå upp i år!
Vi startar en egen insamling och köper en riktig sniper!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby: Sett riktigt bra ut denna match, hoppas det håller i sig :)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Tummen upp för Jimmy Jansson, Emil Pettersson och Emil Berglund (överraskande bra i PP tyckte jag, passade fram till Hults två PP-mål) 
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Hallå, nu börjar det snart va?
Förhoppningsvis roligaste säsongen på länge i antågande...

Kanske inte så svårt iofs....men som alltid har man förhoppningarna i topp. :-)

😀😀😀
M
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

DJ Hemp:

Håller med till 100%, men känner mig endast lite träffad. Tror inte jag skrev så mycket här inne under de s.k. glansdagarna.

Men jag grundlade å andra sidan mitt galna TIK intresse under de verkliga glansdagarna på W/Ö tiden med de första åren i allsvenska. På den tiden ringde man ju som  en galning till ST och kollade läget under tiden bortamatcherna spelades. Vid hemmafighterna så tog man så klart bussen/tåget till Timrå även om det var -20 grader kallt. Såg lirare som Eje, Bert-Ola, Biffen, Olle Å, Tigern m.fl. Det gick ju liksom ett dussin hockey-kungar då på varje stjärna i dag.

Idag, boende i Falkenberg, är jag hänvisad till detta foru, olika internet-forum eller att åka till matcherna i Ängelhom eller Malmö för att föjla mitt kära Timrå.

Följer idag favoriterna på nätet och då är det lag som sankar finanser för att köpa dyra lyxlirare som intresserar mig mest. Förutom TIK så följer jag Falkenbergss FF i allsvenskan och Falkenbergs Volley. Att vinna SM -guld i Volley och att som FF ta sig upp till Allsvenskan i fotboll är ju fantastiskt att följa.

Väntar med ett enormt intresse på vad vintern har att erbjuda för Timrå och jag kommer att följa det med ett största möjliga hjärta i varje match.

Jag följe igår 3-0 matchen i Östersund via ÖP och har haft stenkoll  på kvällens kross av Mora. Lysande inledning av säsongen.

Kära Timrå-vänner det känns som vi går en spännande budgetvinter till mötes.

Tummarna hålls, hoppas att vi Timrå-fans gör det tillsammans. Timrå är på rätt väg med satsningen under "galgen" som görs. Ungdomssatsningen är väl värd att hylla eftersom det borgar för framtida egna stjärnor hemifrån. Kulturen finns ju liksom i väggarna.

Oj, kära vänner, detta blev längre än jag tänkte mig först men tankarna inför kommande vinter och framgångarna för vårt kära TIK tog över.

Oavsett vad som händer så kommer jag, snart en 70 årig TIK  fan, att på ett eller annat sätt följa mitt  hjärtas lag, TIMRÅ, till dödagar.......

Åke i Falkenberg

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Essvikare: Härligt brandtal Åke. Värt att plussa och kommentera. Hoppas det kan fortsätta med positiva tongångar runt vad Timrå gör på isen och att den taskiga ekokomiska situationen inte tar ner oss. Kolla ManU (mitt lag på brittiska öarna), jäkligt negativt snack om lag o prestation trots en av världens största kassakistor. Så säsongens motto får bli "Som United, fast tvärtom" :-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Alltså du får det att låta som du gör underverk för Timrå ik som klubb när du sitter på hockeysnack. Du går knappt på några matcher, Du köper nästan inga matcher, Du pratar nästan oftare om jävla giffarna här inne än om Timrå. 

Många som har lämnat HS har inte lämnat för att Timrå ik spelar i en lägre division utan för att denna sida är en lägre division. Folk är väldigt aktiva på twitter tex och dom går fortfarande på så många matcher dom hinner med, annars köper dom en stream. Man kan inte bara klippa banden till Timrå ik på sättet du försöker få det att låta som. 
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
TikAlltid: Vilka är "dom" i det här fallet?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Ni som har hjärtat på rätt ställe (och råd) - stöd klubben! ;-)

(Alla bidrag är viktiga, själv bidrog jag precis med 1000 kr).

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Laken: Mycket bra Laken! Om man har möjlighet tycker jag att man ska lägga minst 1 200 kr (100/månad) så blir det en lång lista med namn på tack-skylten i arenan sen.

Ni som funderar eller planerar att bidra, gör det så snart som möjligt så håller vi tempo i insamlingen. Sprid också budskapet till er omgivning som kanske inte sett att insamlingen pågår.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Kongo: Höjt till 1200 kr! :-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Laken: Kanske bättre och lättare att se och följa resonemanget om detta om ni skriver om det i den tråd som finns.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

TikAlltid:

Var någonstans kan du läsa att jag påstår att jag gör något underverk för Timrå IK? Det har jag aldrig sagt. Däremot är jag i alla fall jämnare i mitt supporterskap än många andra. Jag hävdar vidare att många som passade på att glänsa här när vi gick som bäst i princip ger fan i Timrå IK i dag. Man vill inte synas med någon det går dåligt för. Underbetyg till dessa skithögar - medelbetyg till mig.

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Skribenter kommer och går. För egen del har jag i dagsläget inget direkt sug att hänga här och knåpa mastodontinlägg. Man börjar väl bli gammal och ljum. Intresset för Timrå är dock opåverkat.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Bragd-Birger:

Det är lugnt. Fast det är också synd. För det är just sådana som Mastodontinläggs-Birger som gör det värt att göra sina ständiga besök härinne...

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Bragd-Birger: Jag som trodde din frånvaro berodde på att du funnit ro i själen med att Kent Norberg är tillbaka i klubben.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Fast du var ju själv inte särskilt aktiv under en väldigt lång tid, förutom enstaka spydiga inlägg där du mest snackade skit om Timrå och hyllade Sundsvall.
Man ska inte kasta sten i glashus.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

hubbenorlen:

Man ska inte bo i luftslott heller, har jag hört. Nej, men det stämmer. Nu är det förvisso så att det på den tiden skrevs extremt mycket härinne och då drunknade mina inlägg i denna enorma flodvåg av inlägg. Dessutom talar det till min fördel att jag inte har några medgångarfasoner för mig. Jag är minst lika aktiv nu när det går sämre för Timrå IK och jag snackar inte längre skit om mitt favoritlag. Det var när jag var full och dum helt enkelt och då visste jag inte riktigt vad jag sysslade med. Beroende på hur det ser ut på fredag överväger jag förresten att se SCA-derbyt mot Sundsvall och då är det ingen tvekan om var de största sympatierna sitter...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Det var en jävla massa klagomål på mig nu på sistone förresten. Vad har jag gjort egentligen? Jag har ju för fan inte gjort nåt... Faaan!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
JimmyH: Haha! Det är en viktig delförklaring givetvis.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

DJ Hemp: Personligen tycker jag att du alltid hållit en konstant bra nivå på dina inlägg. Inte som jag som mest bara skriver skit.

Men anledningen till att man inte är så himla aktiv här jämt är väl mest att det faktiskt inte varit så många nyheter att skriva om sedan vi halkade ned. Inga småfulla spelare på krogen och inga brutala värvningar eller nya konkurshot. Vi har liksom mest levererat som vi bör både sportsligt och ekonomiskt. Inte mycket att skriva om egentligen.....men i år börjar nog vår klättring på allvar och då vässar vi pennorna :-)

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Timrå Icon:

Jag tycker nog att vi håller en rätt så likartad standard på inläggen, vi båda. Det är inte utan att en annan skriver en massa skit emellanåt också. Visst ligger det något i att vi har förvandlats till en grå massa, där inte många av spelarna längre sticker ut på något sätt, men man hoppas väl att det sista du skrev slår in...

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Bragd-Birger: Lite om kvällens drabbning mot Almtuna
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Timrå Icon: I stort sett utspelade i första och två kassar i röven. Inte så mycket att säga än att allt kan och måste bli mycket bättre. Men det är väl därför det heter träningsmatch..
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Hur går det i kvällens drabbning mot Almtuna egentligen? En period lär ju vara spelad. 0-0 ännu eller?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby:

Jaji, där fick man svar på tal! 0-2 alltså. Attans... : (
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Alltjämt 0-2 efter andra perren. Om vi säger såhär, efter 15 minuters spel i period två kände jag mig manad att applådera en bra insats från de röd-vita första gången i matchen. En liten uppryckning har det kanske varit. Man tog timeout efter tio min och kunde iaf få behålla pucken i anfallszon i ett p.p i slutet. Men annars är det pekbok och slipning av grunderna i hockey som gäller ser det ut som. Om jag är hård? Ja, säkert, men det finns få om inga moment i vårt spel som ger några insikter om något positivt.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby:

Jag är tacksam över att du är hård och därmed ärlig. Det finns ingen anledning att skönmåla på något sätt om det ser så där illa ut. Man behöver ju inte tappa hoppet totalt för den skull. Försäsong är försäsong och vi var ju riktigt ojämna även i fjol. Bättre upp i tredje möjligen...?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Pinsamt att loosa mot ett korplag som Almtuna, jag skäms på riktigt! Och kan då inte skylla på att det är försäsongsmatch heller, anaylsera nu vad som gick fel. Inte göra något mål mot den typen av B-lag på 60 min ser jag oroväckande på, hoppas innerligt att Forsberg tar tag i detta bums! 
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
fredriko74:

Vad slutade matchen egentligen, värre än 0-2 eller...?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Det stannade vid 0-2.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby:

Tack, men då får vi ta med oss att vi höll nollan efter första "perren"...
Kommentera

« · 1625473