1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581776 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21

« · 989320 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Snoop: Calle.j är en sillstrypare,han var en bra back på sin tid.
han gör sig inte på tv,inget att haka upp sig på vad han säger
han är västkustens svar på skrikegård=snackar bara en massa skit.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Ice Tea: Men Johan Andersson har väl inte så tokig teknings procent?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Ice Tea: Ja och en sådan får vi inte till nästa säsong heller, känns inge kul längre.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Snoop: Jorå P.P blir bättre och bättre men just att ha en som är stensäker på tekningar saknar jag, typ Paksalahti i SSK, Svartvadet, Warg m fl.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Snoop: allt rätt, utom mål! O de e de som räknas.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Snoop: Känns även jättekul att Call J sa att vi inte har chans till sm guld, känns som att de kvittar om vi missar slutspel elr går dit, detta är bara så trist att vi aldrig får se ett fullt o friskt Timrå :/
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Ice Tea: Tycker Timrås PP endå blivit mycket bättre senaste 6-7 matcherna, och Tenkrat gör exakt som han ska göra och han står på rätt plats, hoppas Pyörälä är tillbaka snart så han kan lira med Tenkrat och Hahl.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Frella: byta och byta, får väl se om ni får behålla honom någon längre tid nu när säcken slutar :).
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Micke Lind, Manderville och Fredrik Warg de kan/kunde teka de. idag märktes det än mer att vi saknar en sån som kan vinna 60-70% av tekningarna..
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Frölunda såg starkare ut men fy f-n för domarinsatsen idag igen. Hur kunde Lahti missa hög klubba på Koskinen, hakning och armbågstackling på Johan Andersson av Kallio - han står ju bara nån meter ifrån i båda fallen. Jag tyckte Timrå var på gång efter Tenkrats mål där så förstår att Challe blev förbannad.

Sen så har Timrå spelat 3 hårda matcher med kort om folk så jag tror att det blev lite soppatorsk ikväll men Frölunda var riktigt bra. Hahl direkt från sjuksängen men så var han ju blek ikväll oxå...

Pyörälä körde 1 timmas träning idag på egen hand med Fys tränaren.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Så länge motståndarlagen bara checkar med en forward så kan vi nog gå långt. Men när motståndarna ligger på högt med två så spelar vi ju fast oss gång på gång. Främst när raketerna Lotvonen och Koskinen är inne känns det som, till viss del även Jonsson. Även om han spelat upp sig starkt på slutet, däremot var kvällens match ett fall tillbaka för hans del.

Jag kan köpa sega backar om de likt Åkerman producerar framåt och kan bidra med kvicka öppnade passningar från egen zon. Men som vi ha två st med backhopparskidor på fötterna och cement i handlederna 50% av passningarna håller inte om man ska slåss om guld framåt våren som det känns.

Det känns som vår backbesättning i dagsläget består av Sanny, Styf , Kokko och i vissa matcher efter nyår Jonsson. Resten är med som utfyllnad.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Frella: Och det har nog inte varit lätt för Challe att ta över efter poppisen Lill-Kenta. Särskilt inte med det lag vi hade innan serien drog igång. Förväntningarna har ju varit skyhöga, med all rätt. Många har tippat oss i toppen och en mycket het kandidat till SM-pokalen. Så hade det kunnat sluta också, om inte skadorna kom.
SM-Guld kan det ju självklart fortfarande bli. Men den chansen och förhoppningen har ju sjunkit något enormt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Kan ju tillägga att jag inte på något sätt önskar byta tränare mot någon av de övriga dökötten som härjar i ES eller därikring. Känns skönt med nytt och det är fan så mycket roligare att höra en ärlig eller sarkastisk Challe i periodpauserna motför en floskelmaskin som Melin för att nämna en.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Hmmm..fan, man kanske skulle skicka in en hundring på 0-0... borde ge tillräckligt för att finansiera några lördagsgroggar
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Frella: Jag har ingen åsikt alls faktiskt. Det var bara vad jag hört. Jag har aldrig träffat Challe och aldrig sett honom in action. Framtiden får utvisa.

Han är Timrås tränare - Alltså håller jag på honom och hoppas att det går bra för honom och laget. Han var ju en bra ledare på isen
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Ja vi får ju verkligen hoppas att Backe är lika het som ikväll och att Riku Hahl vaknar till liv igen. Han har varit nästintill helt ofarlig framåt ända sedan hans finska kamrater gick sönder. Han bör nog hinna friskna till till den superviktiga matchen på lördag mot jagande SSK och få igång lite fart och idéer. Men han är ju bra defensivt. Förutom tekningarna då.

Utgångstips: 0-1. Eller 2-1.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Precis som många andra förstaårselittränare tränare har han väl kanske problem med att hitta den nivå han ska ligga på. Något som kommer med rutin. Se på Per Joar Hansens första år i GIF. Dömde ut spelarna efter noter till och från och fick väl heller inte resultaten med sig efter första året då spelarna lessnade. Nu är han tillbaka, fortfarande verkar kraven och och hårdheten i ledarskapet finnas kvar, men det verkar som att han håller en ödmjukare nivå till spelare och media. Östblom i Brynäs gjorde väl inte världens smartaste grej då han öppet gick ut i media och sågade Sjödin i samband med en petning, inget direkt som höjer moralen i laget. Challe kanske överarbetar vissa saker i början och uttrycker sig plumpt i media. Men jag tvivlar inte på att han blir en riktigt bra tränare, men det kanske tar en stund att bli varm på riktigt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Nä, det har du rätt i. Men det där andra ger ju ingen ´mumma smak i munnen direkt.

Men mycket skit med otur och annat är det.

Segare än idag har jag sällan sett. Jag tror jag ger noll getingar till Kimmo och Robin idag. Hynning får en han med för att han lyckades se så makalöst håglös ut. De får plocka varsin femma på lördag.

Hoppas att de fått ur mjölksyran ur benen till på lördag. Där gör vi aldrig mer än två mål, så det gäller att hålla tätt bakåt
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Kanske att Challeallergikerna inte har helt fel ändå.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
73Sjöbba:

Surt. Nu gäller det att samla krafterna tills på lördag och rädda tabelläget. Hur ser det ut på skadefronten?


Vi fick 2-3 nya skador idag. Kanske glädjer det någon i denna bok. Krizan (som först inte kunde stå förra matchen pga olyckligt skott på handen) fick ett skott på halsen! på uppvärmningen idag.

Wargh utgick efter en perre med ryggproblem

Peter Öberg utgick i andra efter att han slagit upp sin knäskada.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Torsk på lördag, då kommer det här bli ett riktigt nervdaller. Va så säker. Lägg till om SAIK också vinner. Usch.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Även jag. Hur som helst så verkar inte artikeln finnas på webben. Men vad gör det.

Det är inte Challes fel att vi inte kan ställa upp med bästa möjliga lag, att vi åker på skador och sjukdomar. Att ha 3-4 spelare med landslagsklass i sig borta match efter match blir......jobbigt.

Nu kom jag in på ett litet annat spår. Men ändå.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Första hand info...kanske man ska tillägga
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Hörde det för länge sedan av en bekant faktiskt... men det kändes då som att det var ytterliggare ett pissrykte till att sprida ut, så jag gav fan i det . Men har det nu stått i blaskan är det väl offentligt.

Vad jag förstått är Challe inte alltid så nyanserad i sina dialoger med spelarna...och inte så diskret heller.

Konstigt vad det kan kännas i luften när det inte står helt rätt till mellan människor.

Kan man få i hop laget, tala ut och knyta näven i fickan kan man ju vända det hela till nått positivt. Känns som att vattendelaren blir på Lördag. 3 pinnar då så är det klart. Torsk så kan det bli nerver
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
bisterfinnen: Orken tröt.
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
73Sjöbba:

Jag undrar dels för att vara lustig i och med att jag ställde frågan innan matchen hur ni tänkte förlora idag, hedervärd förlust eller platt fall.

Den viktigaste anledningen är väl att jag såg ganska mycket av er match och tyckte att det var konstigt att Frölunda rann iväg när det innan jag flippade över såg ut som att matchen höll på att väga över till er. Vad hände?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Eller vad fasen. Det kan ha varit i Expressen också. Minnet sviktar lite. Hade alla tidningar som fanns till hands den dagen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
lincoln: Nästintill en helsida i Sportbladet. I lördags var det. Handlade som sagt om att Jonte och Challe inte dragit jämt med varandra, men att det var uträtt nu.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Skarin: Den har jag inte läst. Var såg du den? Möjlighet att länka?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
SSK-matchen luktar 0-0 lång väg...
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
bisterfinnen: Varför undrar du?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Tvåtallar: Det som inte kom fram där är ju att Jonte och Challe inte varit överens utan haft olika syn på saker och ting.
Enligt en artikel i tidningen med Jonte har de iaf löst situationen på senare tid. Det var vad Jonte sa. I Sportbladet, hör och häpna.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Foyn:

Hur blev det? Platt fall eller hedervärd förlust?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
alexx: Ja SSK super defensiv mot våran super ineffektivetet. Suck.... Vi torskar med 3-1. Go natt....
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Timrå hängde inte alls med idag - ruskigt bra frölunda. Synd vi inte fick 2-2 som var på gång, istället kalldusch 3-1.. Nåja, nu på lördag gäller det!! inte orolig över Timrå för fem öre - men vi ska se upp med Linus pojkarna. Klarar vi dom vinner vi lätt!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Covenant:
Nä Jonte är alltid genom ärlig och säger som det är,utan att ibland tänka efter.
Men det lät inte, och såg inte ut, som han var nöjd med det hela.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Taurus: Han var inte ens nära Tomas Andersson i Tisdags, då hade jag slagit till han efter matchen. Men han var inte bra. Dock ver det INTE pga Lathi vi förlorade...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Blizzard: Om nu spelarna känner så. Om alltså.
Så har nog klubblednigen gjort ett stort misstag.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Foyn: absolut en måste match på lörda
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Acke:

Det är ju också så här att får men spela med en man mindre långa stunder så påverkar det anfallspelet kraftigt. Alla hakningar han hitta på tikspelare har han kunnat ta på VF spelare också, men dom vill han inte se. Det är den klart sämsta domarinsatts jag sett i ES i hela mitt liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det här som står ovan skrev jag lite tidigare. Kolla innan du börjar gapa!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Blizzard: jag låter som en norsk här Lillkenta* och* så ska de vara ..och knapt*
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Sicken skitmatch av Timrå, idag var det inte mycket som stämde i spelet. Att sen VF fick de där psykiskt viktiga målen.
Vid 1-0 går Robin bort sig och ger målet till VF, efter en minut. Det är FÖR dåligt. vid 3-1 var det först vid utvisningen på Johan Andersson där KAllio borde åkt ut innan och höga klubban på Koskinen samt de stutsar som föranledde målet. Det måste vara som ett slag under bältet.

Men idag var det bara Backe som fick godkänt även om han fortfarande har stora problem i spelet runt egen kasse. Halvpluss till Lander, Sund, Axelsson och Pääjärvi som iaf kämpade lite.
Nu glömmer vi det här och drar nått gammalt över oss!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Tvåtallar:

Det reagerade jag också på.
Lät inte direkt förtroendeingivande.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Tvåtallar: reagera på de med, när han skulle gemföra lillkenat ocg Challe, han nämde knapast challe (inte nogot possetivt iaf) hmmm................
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Kerstin_k: Jag tycker att Jonte i studion sa en del oroväckande saker.
Det har varit en tung period nubben mister Timrå, hjärtat i klubben
som alla spelare hade kontakt med, och såg upp till har lämnat oss.
LillKenta sa han och sken upp, den absolut bästa tränare jag haft.
Är det så alla spelare känner tro ?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Satan jag tittade precis i tabellen. Torskar vi mot SSK så ligger slutsspelsplatsen pyrt till.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Kerstin_k: Regin, Axelsson, Sundh och Pääjärvi tycker jag var bra idag. De ville något iaf.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jaaaa skit å piss... Nu ere Tälje på lördag ! Då jävlar vill jag se ett Timrå som brinner !!!!
Kommentera

« · 989320 · »