1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13

1087544 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Olle: HA HA HA, Fabricius, förväntar mer av dig, det är ju verkligen helt logiskt att tänka så här när man är målis:

" Oj här kommer ett backskott - men vänta - En frölunda klubba - jippi - jag försöker fånga den med min mask istället för att ställa mig i rätt läge inför skottet som kommer :-P"
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
TIKbiff: Det visar ju bara att diciplinnämnden är ett gäng pajaser.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Maggan:
ja sån kan man dra hur långt som helst, var går gränsen
någonstans?
död säl, apa...
död säl kommer man nog undan med,men om man kallar en spelare
för apa torskar man nog ordentligt, (om killen är mörkhyad)
Fast om någon idiot skulle dra till med det så är man värd en avstängning tycker jag.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Herminator: Ja vad är skillnaden med att kalla någon jävla idiot eller död säl....? :P
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13

Tvåtallar: Pinsamt eller inte, Indianerna kände sig berövade på ett mål och i förlängningen matchen. "Död-säl-syndromet".

Det är stora ord spelarna häver ur sig, något för Diciplinnämden?

Jag är då nöjd med domherre Sjöberg.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Olle: Herregud vad pinsamt. Tror han på fullt allvar att en målvakt skulle söka en klubba med masken och sen slänga sig. I ett skede när motståndarna står i possition att skjuta. Och sen chansa på att domarn dömmer bort målet om skottet eventuelt går in.
Sen avslutar han med att säga att det ska bli skönt att få revanch så fort mot Brynäs. Som den matchen redan är vunnen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Olle: finns det ingen film på händelsen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Olle: Riktigt irriterande artikel, fan vad arg jag blev så här sent åxo -.-

OK Backe försöker ju förhelvete stå på skridskorna så gott han kan men snubblar till i någon sekund för att klubban SLOG TILL backe (inte backa som "skallar" klubban) i detta skede skjuter Frölunda spelaren!

Pinsamt gnälligt av Karl MoDo varning!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Olle: Och här är den skitnödige herren på video.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Ok för att det här står i expressen men "han söker upp klubban med masken"? :)

Karl Fabricius låter verkligen som en god förlorare, speciellt när man ser bilden där fabricius klubba ligger som en snara runt halsen på backe och han förflyttar sig i sidled för att mota ett skott på andra stolpen.

Sen avslutar han lite vackert med "Det är väl synd att domaren går på det", som om Timrå verkligen var det lag som hade fördel hos domaren i afton...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Tyckte Boggen såg riktigt säker (trygg) ut med pucken, såg så lugn ut när han hade den. Hoppas han fortsätter som han gjorde idag, då blir jag glad :)

Tenkrat bra som alltid...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
DJ Hemp: Ärligt talat så tycker jag att det är för mycket tabellsnack här just nu, lite fel skede av säsongen att börja räkna poäng upp till nästa tabellplats. Just nu gäller det för laget att börja spela för varandra igen, att se till att man gör jobbet som ett lag. Lite som att ligga under med 0-3 inför sista och bara gå ut och göra slitgörat. Om Timrå spelar som man gjorde idag (plus en ökad effektivitet) så slår vi vilket lag som helst i Elitserien och om inställningen håller i sig så kommer det onekligen synas i tabellen när vi summerar i vår. Vi är bättre än tabelläget och det kommer visa sig.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Ja, det var ju för jävla skönt att vi tog en oväntad trepoängare i kväll! Med tanke på att skitlagen LHF och SSK tog lika många skulle det ha varit närmast kört i annat fall. Vi hade varit grymt akterseglade. Nu har vi dock vind i seglen fram till lördagens sjöslag...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Berglund:
Han värderade att i stället för att ge bort pucken när Honken täckte målet så vände han hem och lät sekunderna gå i stället, rutinerat.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Riktigt skön seger. Vad höll Bogg på med vid friläget förresten? haha
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
*Trots en hel drös med boxplay vinner vi rättvist. Fantastiskt. Dessutom har ju Tenkrat, Pyörälä, Wandell och Bogg kanonlägen till fler mål under matchen.
*Fantastisk kul och viktigt för Backe att hålla nollan. Han var under hela matchen stabil och säker. Fortsätt så.
*Försvarsspelet över hela banan var en rejäl förbättring mot för tidigare. Fortsätt så.
*Det här så kallade styrspelet som vi fick se ikväll hoppas jag vi får se varje bortamatch nu framöver. Finns inget annat nu med tanke på tabelläget.
*Uppträder man som ett lag (så som ikväll) finns det goda chanser att vinna varje match.
*Bogg gör en mycket fin debut.
*Den här segern hamnar mycket högt på min lista.
*En ny bra back samt Pärssinen på det här så ser det bra ut. Sedan gör det inget om Styfs finger skyndar på lite.
*Det vore väldigt trevligt, men också väldigt realistiskt, om det blir så gott som fullsatt på lördag. Men det kanske är för mycket begärt?
*Nu kör vi.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
-Gurra-: Idag hade vi vår alldeles egen VM-målis :) Backe var suverän! Makalös! Magnifik! Fantastico! Wowistico! Svinbra! Superbra!

Överlag såg Timrå ut som ett lag ikväll och det gläds jag för. Låt oss hoppas att detta var början på något nytt, början på en återhämtning, början på upprättelsen!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Så kom äntligen trepoängaren. Vi kunde banne mig inte få en bättre nystart än så här. Bra jobbat av Wandell och Lehtonen. Åh "Backe" som höll nollan också... naaaaajs :-). Grattis grabbar.

Enda minuset jag kunde sålla fram via sportradion tilldelar jag den som vanligt utvisningsbenägna Robin Jonsson. Hela tre besök blev det på botbänken ikväll. Kan fanimej inte begripa varför han gång på gång ska dra på sig dumma utvinsningar. Dags för bänken kanske ??
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
ÄR DET NÅGON SOM KAN TA BORT Malin Janssons artikel på första sidan.

Botten är nådd, för vem????

Bort med skiten nu, vem har ansvaret för att skaer som är negativa pressenteras så dj,,, länge... FY FY
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
nixXz: Och alla anndra lägg ner den j-la häxjackten nu på jonte, eller är ni så förbannat obilldad och trångsynta, att det fins bara en människa att skriva om,, ni är inte ett enda j-la gram bättre än saik supparna med dockan, precis samma j-la sak vill jag säga,,,Glöm inte vad han gjorde då han var i form, men det är väl bara dumt och tänka på, för då kan man ju inte bedriva hysterisk häxjackt,,,fråga bara när ska karln få vara,,
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Bragd-Birger: Landslagsmässig chochning plus att "Backe" för en gångs skull hade lite hjälp.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Rooster23: -__- är du besläktad med Småland ?!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
dr-nix: My point exactly.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Synd att Södertälje vann men Brynäs kommer nog få det svårt i längden efter en fin start.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
dr-nix: Nio poäng upp till andraplatsen nu!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Laken: jo fast om man ska prioritera (TIK är som bekant inte gjorda av pengar) så väljer jag nog en back.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Ja detta är helt underbart.Speciellt när man bor o jobbar härnere i
nubbenboysland.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Bragd-Birger: det kanske är min inbillning men HS verkar ju ha brakat ihop ett par ggr i samband med timråförluster här på slutet. :P
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
dr-nix: SJÄLVKLART behöver vi fortfarande värva backar! Det har inte ändrat sig. Kanske också en klasscenter till. Men målvakts- och ytterforwardssidan behöver vi inte röra.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Det finns sköna segrar och det finns utomjordiskt sköna sådana. Detta tillhör definitivt den senare kategorin. Inget skönspel, men rejält, stabilt bakåt - boxplay! - och en drypsäker Backlund.
Nu var visserligen Frölunda ungefär så bra att Hockeysnacks server skulle braka ihop om det var ombytta tröjor, men precis som det ibland är när Timrå suger: dom fick hjälp att vara dåliga.

Njöt verkligen av avvägningen mellan noggrant försvarsspel och positiv offensiv. Nu blev det visserligen inte så mycket av den senare varan - första hälften av inledningsperioden undantagen - men när man väl gick på framåt vaskade man fram betydligt vassare lägen än sillstryparna.

Vill ge en eloge till hela laget. Men, om man ska framhålla någon: Backlund. Detta var nog första matchen för i år som hans stabilitet och lugn kändes ända hem i tv-soffan. Oerhört förtroendeingivande. Pondus. Och med tanke på den säsong han haft så här långt går det inte att säga annat än: Respect! Jävlarimej.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
dr-nix: Jag tycker att 6 raka boxplay, och att man fortfarande orkar stå upp efter dessa, är ett gott tecken på en förändring i mentaliteten i truppen. Svårt att dra slutsatser efter en endaste match men ikväll kämpar man för varandra iaf.

Kommer man bara upp i normal standard vad gäller effektivitet så ser det här mycket bra ut.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Laken: haha, men om inte läkar undersökningen går igenom får vi dras med jonte och förluster
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
dr-nix: backtillståndet = Backbeståndet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Låt oss hoppas att kvällens insats inte var ett resultat av en veckas uppladdning inför denna match utan ett tecken på att man gjord faktiska framsteg under uppehållet. Jag hoppas fortfarande på en backförstärkning. En center tackar jag inte nej till men där har vi bättre ställt jämfört med backtillståndet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Manderville: Ja, vi vinner när Jonte inte är med verkar det som, det borde betyda enbart segrar resten av säsongen... ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Hoppas också för Boggens skull att han får trycka in en puck redan i nästa match, Han hade ett par fina lägen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
ralus: Hoppas det här är början på hans lilla "revansch". 3 poäng mot Frölunda på bortaplan med så här mycket utvisningar är ju ett drömscenario men gladast av allt är jag för backes skull. Laget behöver honom nu och ikväll kliver han fram.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
ralus:

Han insats idag var det bästa som hänt denna säsong! Hur säker som helst.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Otroligt skönt, och hur bra som helst för Backlund att få holla nollan. Det behövde han
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Tänk att det går så mycket bättre när Jonte inte är med.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Måste säga att detta är det bästa scenario jag kunnat tänka ut angående omstarten.

Timrå vinner.
Backe håller nollan.
Boxplay funkar bra.
Bogg stabil, håller ihop.
Inga nya skador.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Pestilence: Tre poäng och noll insläppta mål. Ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Föreningen dominerar!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
JAJAMEN! 3p och en nolla i bagaget! Helt otroligt skönt!! GOTT GRABBAR!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
tikrobin: Ja han är bra. nyss så åkte han åttor runt frölundas försvarare;)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Jävlar, 3-2 Dragan Umicevic
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Fan, vem trodde att TIK skulle ta 3p på grund av bra målvaktsspel av Backe och bra försvarsspel...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Lyssnar på radio jag, stämmer det att, enligt vad kommentatorn säger, Wandell är helt otrolig ikväll?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
nixXz: Shyysch!! Sånt pratar man inte om innan det är slut.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Tenkrat.............
Kommentera

1087544 · »