1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581141 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09

1244398 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Undrar om Thomas Andersson även ikväll, när isen gick sönder, lyckades yttra orden: "Vad f-n ska vi göra?" å "Det är ju ändå Elitserien!"?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
T T:Nja trycket är väl på Lulio och västra frölunda..
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Knylan: De två sista säsongerna har vi haft Luleå i sista omgången och Luleå har vunnit båda. Med andra ord dags för Timrå att vinna i år.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09

T T: Precis, samtidigt som Frölundavinklingen känns mer relevant om man ser det objektivt. Dom är nu nerdragna i skiten och vi får fortfarande förlita oss till andra resultat för att det ska bli något. Att vi inte har varesig Rögle eller SSK i de två sista matcherna gör att nerverna orkar med detta. 

För övrigt så känns det som att vi har haft Luleå borta i sista omgången åtminstone hälften av alla säsonger sedan 2000/2001.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
lincoln: Just nu är det bara bra. Allt tryck på Frölunda och Modo. Vi smyger i bakvattnet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Knylan: Fascinerande med alla kvällstidningar och övriga medier med för den delen...

- Frölunda förlorade, honken tavla, VF indragna, Dahlen rasande, VF hit VF dit... bla bla bla...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09

Vilken jävla defensiv. Fantastiskt. Vi gjorde det som behövdes och blev belönade med den där fantastiska rötan som är så oerhört äcklig när vi själva blir drabbade av den. Folk som kan finna negativa saker att lyfta fram efter en sådan här match ombeder jag att skjuta sig själv i munnen.

Vi brukar ofta bli hånade och nämnas i samma sammanhang som "samhall" och andra mindre smickrande smeknamn. Men se då på Frölunda. Herregud. Inte en människa i den klacken som föddes med proportionerliga ansikten. 

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Hoppas Södertälje får tillbaka lite spelare till Modo-matchen?!?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Tur förtjänar man genom att jobba hårt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Bra kämpat grabbar en viljeseger och lite flyt och tålamod också Linbäck såklart
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Tycho: Då hade jag redan köpt biljett till kvalserien. Nu blir det till att beställa en ny biljett till SM-finalen och sälja kvalseriebiljetten. Jag undrar vilka vi får möta?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Johnny Hazard: Det skrev jag redan i november... :P
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
SM-Guld SM-Guld SM-Guld...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
lincoln: Bra dock av Rönnqvist att säga att Timrå haft oflyt hela säsongen och nu i säsongens elfte timme har vi lite flyt...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Oh fy fan! Jag säger bara Anders Lindbäck! Vilken jävla match han gör, jag kan inte erinra mig nåt liknande sedan Kapanens absoluta toppmatcher.

Drar han vidare kommer jag att gråta en tår eller två. Hur i helvete skall vi lyckas hitta en jämbördig?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
The Palm: även små spelare som är bra "klasen, Zuccarello Aasen och även Tedenby"

Vafan är inte Corso kort......
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
DJ Hemp: orkade inte redigera en tredje gång... he he he
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
lincoln:

Mmmm, "pool position". Sippandes på en paraplydrink då, eller...? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
T T: Jag tycker också Rönnqvist visar upp sin "fingerspitzgefül" i sin eminenta (?) lilla programpunkt "Petter Plockar".
En av punkterna var "Succé genom tränarbyte". Han pekar då främst på hur pass bra Modo gått efter Aravirtas inträde och även FHC:s exempellösa framgångssaga efter att Lillis börja lukta på svettiga hockeyskydd på närmare håll igen.

Succén är för närvarande total. Fler tränarbyten! Typ.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Kan inte sluta gräma mig över att om vi bara hållt i EN av alla dessa 2-0 ledningar vi haft denna säsong som vi sedan förlorat, så hade vi legat på slutspelsplats nu.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Det här var ju en aldelens formidabelt grym seger! Satte definitivt hela slutspelssnacket i ett helt nytt läge.

Först och främst: Vilken jävla pissmatch vi gör. Satt med två kompisar på besök och skämdes i TV soffan. Cement i rillerna och bly i benen. Bedrövliga i 40 minuter. Nu var det inte bara backarna, utan också centern som släppte egen blå och backade in i suspensoaren på Lindbäck. Måtte, måtte måtte nu bara inte någon galen människa på kansliet få för sig att vi har ett lag som håller... Hujeda mig. Detta lag är inte ett slutspelslag - Det har 53 omgångar visat. En av de brunaste upplagorna sedan vi gick upp.

Men skit i det nu.

Vi vann och vi kämpade på. Och vi har lite medflyt. Det är väl unt.

Jag tycker att sludelen ser intressant ut. Vi kan ta Djurgården i nästa. På hemma is är det normalt sett kanske 65-35 till oss. Just nu i år kanske 55-45. Den kan vi ta. MoDo kan definitivt tappa pinnar mot SSK eller Ouäögle. Inte alls otroligt faktiskt. Dels bajsar de på sig och dels är inte dessa lag kassa om de får för sig att vilja avsluta snyggt eller spelar ut.
Om detta händer spelar det ingen roll hur det går för Fuleå. Då blir det en avgörande match mellan Fuleå och Timrå.

Kan vi vinna en sådan. Tja, varför inte. Det är kanske inte vi som ligger i pool position, men vi ligger fan i mig i slagläge. MoDo har matcher där de skall vinna genom att ställa in en skridsko, men de vet att det är fördel Fuleå, och med ett vilt kämpande TIK i en sista match...så måste de absolut, absolut hålla sin framstjärt ren från poängtapp.

Slutsats - Nita Djurgården och vi har ett slagläge med allt att vinna. MoDo tappar poäng, jag är heeeelt säker.



Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
T T: Ja helt otroligt vilken hjärnslö "analytiker".

Sedan att han direkt ändrade sitt tvärsäkra tips från att Luleå skulle slå Rögle till att inte göra det när han märkte att det krävdes för att Modo skulle nå slutspelet är ju också förtroendeingivande.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
T T:

Han har verkligen blivit skadad av åren i dövik.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Alltså jag hoppas att  Corso kan bli bra till på torsdag, jag vill ha honom med i dom två sista matcherna. Men hur är det med Piros, hinner han inte bli bra till någon av dom återstående matcherna eller hur ser det där ut? (någon med koll??)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
John K: Jag litar på Challe på torsdag han kan ju dif och peppar även dem till att spöa vf=)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Petter Rönnqvist, vilken analytiker..."Luleå-Timrå blir betydelselös"
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Är Petter modiot eller modoit jävla sopa däraaaaa.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Fattades bara en nakenchock av Kolan i intervjun med Linda så hade det varit jackpot ikväll, hehe.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
hellge: Den borde köras i klacken i lite högre tornart så det inte låter som att alla går på valium eller något sånt ;P
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Fantastiskt!
Sista minutrarna kröp jag på hörntänderna av nervositet. Helt jävla underbart!
Säga vad man vill om den här upplagan, man har fanimej en förmåga att inte vika ner sig när det verkligen, verkligen gäller.
När det gäller hyfsat mycket, visst. Men inte när kniven pressar så hårt mot strupen att blodpärlorna tränger fram.

Blir en episk avslutning detta! Nu jävlar gäller det att ha fokus mot Djurgården. Vi snackar slutscenen i Den Gode (Timrå), Den Onde (Modo) och Den Fule (hm...Modo igen. Jaja, peta in Lule på valfri plats då). Vilka svettas mest? Vilka kisar snyggast?

Dessutom har vi ju Arsel HC som en liten joker i dramat. Vågar man hoppas på stora skälvan där nere nu?

Hohoho. Hockey är en UNDERBAR sport!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Bigthelin: Vad härligt kaxig Challe är i intervjun, "-kul att möta Djurgården i detta läge"
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09

El Maco: jo tackar, man försöker.

Oj så viktig seger, oavsett hur detta slutar så är jag glad över hur man verkligen kämpat på för att försöka nå slutspel. Jag trodde att chansen var borta om jag ska vara ärliga och att snacket om att dom siktade på slutspel var mest ett snack för galleriet. Men jag hade fel helt enkelt.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Icing-Ove:

Fast den där "Timrå hej" är en klassiker. Det är konstigt att de inte har gjort om den till en modern.

Den fick jag lyssna på som liten.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
haggen: Fy fan vad härligt!! Nya tag på Torsdag nu!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
dr-nix: Tack för bra match dr-nix!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Oj så nervös Uffe "vuxenblöjan" Dahlén är i detta nu och så glad man är som Timrå supporter, en till trea på bortais och nära nära slutspel, Corso tillbaka resten av matcherna så kan det greja sig.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
DJ Hemp: Lindbäck for President, Kung eller vad ni vill. Han vann matchen åt oss.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Varför höll inte backen pucken mot sargen på slutet med sekunder kvar?????
Höll på att bli mål när han skickade upp den i banan!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
haggen: Ja, verkligen härligt med 3 poäng mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Hej Nubben! HAHAHAHA
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Nu är denna årets hittills skönaste vinst. Allt jävla missflyt vi hade i början av säsongen har på sistone alltmer jämnats ut till vår fördel. Vi får vara oändligt nöjda med tre poäng en afton som denna. Tack Lindbäck!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09

oj så sköna 3p, trotts mitt mitt misstag.

Jag vill be om ursäkt för 1-1 målet, jag flyttade upp en cd-skiva från tv-bänken upp till mitt cd-ställ. En liten stund senare blir det mål. Jag lyckades kontra med en (sitt)ställning som verkade funka bra och det resulterade i 1-2.


Skit vad skulle Timrå IK göra utan mig :P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Där var det nära att teven rök... Hur kan man släppa den?!

Vinst på tors och det blir en sanslös lör! Vem hade trott det?

HAHAHA
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Haha, vad var det för tjockskalle som skymde på slutet?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Fy faan va gött!!!!
Nu är sveriges framstjärt med nere i skiten, härligt detta!
Kommentera



Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
haggen:

Håll ut nu!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Timrå hej, Timrå heja på, vi ska alla slå, kämpa för vår ära.

www.youtube.com/watch?v=pYAQ2mIx-Hk
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
lu93rowa:

tror på det senare.
Kommentera

1244398 · »