liston: Ja får hoppas han gör det, allt känns väldigt hopplöst nu....men man gör väl bäst i att gå till hallen på torsdag endå...tyvärr behövs vi allihopa nu att sluta samman och stötta dårarna.
Linkan är ett skämt styrt av TJ. Perra vill nog innerst inne inte vara kvar. Feten snackar om att han var i en dåligt skött förening... Ta ansvar för helvete!
Låt ledningen gå hem från Göteborg och suga på överkörda daggmaskar. Detta är åt helvete!!! FAAAAAAAAAAN!
RocknRolf2: Jag håller inte heller med om ditt resonemang angående Nubben. Är helt övertygad att han med sitt kunnande och kontaktnät kan bidra mycket. Jag orkar inte vara bitter på honom längre.
Simmalugnt: Äh, i stort sett alla hockeyspelare och tränare nuförtiden är väl prostituerade i nån vid mening. Det är få som brinner för nån klubb. Perra verkar inte vara något undantag direkt. :(
Klart som fan han kan bidra med mycket!!! Titta bara vad han gjorde då han var här sist!! Att han inte finns på samma plats nu är ju en gåta då han finns i föreningen
keni: Ja, bojkott kommer säkert få en jättebra effekt. Jag tycker att vi försöker få till någon organiserad sådan. Jag menar, det räcker ju inte med att det förmodligen kommer vara all-time-low ändå resten av säsongen. Bäst att verkligen säkerställa att det slår så hårt som möjligt i den timråitiska penningpungen. Då får dom se!!1
Ett annat alternativ är ju att försöka organisera något annat. Sticka dit på en träning och ifrågasätta vad fan det hålls på med? Dra ihop ett par feta jävla banderoller som man håller upp? Ringa/mejla/telepatisera Linkan, TJ, Perra, Nubben....Gud?
Annars har jag som sagt inte mycket att säga om själva matchen. Timrå hade nada, nichts och intet av skuggan av en chans. Total förnedring.
Tycker också att det är riktigt trist att man sista tio verkligen hjälper till att förnedra sig själva. Att försöka, kämpa men vara chanslös är en sak. Att totalt skita i allt och lägga sig och själv sära på skinkhalvorna är förräderi. Fattar ni att det är VÅRT klubbmärke ni har på er? Ni kommer och går, men klubben - och VI - består. Fy fan, säger jag.
Nu är det krishantering iden högre skolan som gäller. Vänd på varje sten. Det här var förmodligen det mest patetiska jag någonsin sett. Fy fan vad vi skämde ut oss.
Kattgubben! Så här skrev du: "I missbrukarkretsar snackas det ju om att man måste nå sin botten innan man kan ta tag i sitt missbruk på allvar. Detta måste vara Timrås rock bottom.
Nu är det 5-0 förresten. Vi finns inte på plan ens en gång."
Vi hade inte ens klarat detta med Strålman just nu, man kan inte vinna med en back och en forward. En tränare som kan taktik måste isf in och rädda detta, hade inte ens kännt något hopp om Strålman kritar på 2år imorgon, så kävla illa är det.
RTS: Ja, Linkan var ingen bra ersättare, men det betyder inte att vi ska ta tillbaka Nubben. Det jag skriver om Nubben och Hahl är fakta. Det går inte att göra så i näringslivet. Därför tycker jag inte heller att vi ska ta tillbaka Nubben med öppna armar. Vi borde ha gjort oss av med Linkan och tagit in någon helt ny.
Taurus: Undrar om det inte finns en viss ekonomisk aspekt till att ha Nubben tillbaka (även om det är som 3e tränare)?
Kanske finns planer på att sparka Perra eller Linkan o isåfall kasta in Nubben på någon av dessa herrars platser.... summan blir att han enkelt bara kan byta arbetsuppgifter på Nubben utan att TJ behöver nån extra lönepost i form av ny tränare elller sportcheflön
Simmalugnt: Han är som en politiker ungefär - slingrar och har sig och slipper undan ansvar i slutändan. De som får ta skiten är FOLKET/supportrarna. Ledarna och spelarna horar sen vidare utan nån som helst skam i kroppen......
RocknRolf2: Jag kan inte spelet bakom kulisserna. Vilka spelare har kommit in sedan Nubbens inträde? Pierre Hedin? En av dom bättre backarna i Timrå i dagens läge.
RocknRolf2: Dra inte in Hahl i det här han är borta och behöver inte kännas vid. Däremot ska ALLA som jobbar inom hockeyn rannsaka sig själv ang. denna start. Det likna det som Frölunda gått igenom underv ett antal säsonger, så vi behöver inte upprepa deras misstag.
Smokey: Int är det bra, som Edwall sa, men vad ska man göra? Tycker man ska ha behållit merparten avfjolårstruppen men även den var svag och föreningen går backär det svårt läge. Linkan är sportslig ansvarlig med värvningar mm men det är styrelsen med TJ i spetsen som är ekonomiskt ansvarig, är själv en slags VD eller VV i BRf föreningen och styrelsen har alltid den ekonomiska makten så är det. Vad göra nu? Tror fler kan få lämna,ledning och spelare inräknat även om det återstår mycket så ekonomin A och o Tack för ordet herr ordförande..
RocknRolf2: Du är då en väldigt bitter människa som alltid verkar leta nåt att klaga på. Skulle man för skojs skulle ögna igenom din historik här skulle 99% av kommentarerna innehålla nån form av klagomål
Visst Nubben gjorde en miss förr men fakta kvarstår, han skapade ett lag som utmanade "de stora" under flera år o när han lämnade började allt barka åt skogen med Timrå..... måhända att han inte skulle lyckas med samma bedrift igen men att kastbyta Linkan mot Nubben skulle nog åtminstånde dra upp oss från bottenträsket till att börja med.
Ja, och typ Jokela, Hirschan, Kolan och Lundmark som varit svindyra, men antagligen helt oscoutade och inte bidragit med ett jävla dugg. Därav är Tiks ekonomi i botten!!! Stark jobbat!!
RocknRolf2: Nu trivs du va? *ironi* Nu är det rock n roll time för dej, Roffe. Ut med det bara. Men skit ur dej rätt saker och lägg inte fokus på fel skit.
Jag syftar så klart på Nubben. Jag tänker inte debattera detta något mer, men en sak måste jag få skita ur mej. Jag tror inte han tjänar så bra i Timjå. Jag tror han har en usel lön från just Timjå IK. Timjå kanske inte ens behöver betala honom.
Nubben är inte sportchef utan assisterande tränare. Ska väl försöka utveckla spelare också är det tänkt. Tre "tränare" har alla lag nu mera.
Så där. Nu är det fritt fram att fortsätta skita. För nu är vi nere i skiten på allra största allvar.
Tar vi noll poäng denna vecka, då kan väl inte dr Perra få vara kvar? Vad kommer hända framöver? Hur vänder man det här?
Det är lite väl långt till kvalserien för att redan nu prata om att värva inför den, men ändå.
Just nu har vi 5(!) st spelare på skadelistan. En hel femma.
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.