1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19

« · 2241280 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: 100%
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse på Mon or: Undrar om jag ändå inte hellre ser Madsen än Liljewall, bättre skridkoåkning och hänger bättre med i tempot i SHL.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Hockeyleksing: ca 34 miljoner tror jag budgeten låg på när vi gick in i säsongen. Sen vet jag inte ifall alla de är förbrukade, pengar skall ju till viss del finnas enligt Nubben som sagt. Den krassa sanningen är nog att man behöver externa finansiärer, speciellt som liten förening.
Lägg därtill att vi saknar 6 mille pga fallskärmen, den måste ändras om så att alla lag i ligan lägger en mindre del i potten istället varje säsong.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Andersson: kontrakt är till för att brytas. Det är sen gammalt. Att Timrå skulle få svårt var nog de flesta medvetna om. Men inte att det skulle se ut så här. Hoppas jag tänker fel...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Hockeyleksing: Vi drog väl in 3,2 miljoner förra året i swishkampanjer och andra gåvor. Inte så att det räcker till mängder av bra spelare, men kan man bara få in en spetsspelare för den slanten gör ju det skillnad tillsammans med pengar ur ordinarie budgeten till två till värvningar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
JanneH: vist underlättar swish kampanier men att tex betala 250000 i lön som dem flesta topp spelare har kostar i runda slängar över 4 miljoner med alla försäkringar sociala avgifter och liknande. lönerna i shl är hiskligt dyra. som många här vill värva 2-3 spelare så blir det en hel del mer än vad någon swish kampanj kan dra in. tror dock att man har en del kvar av budgeten man kanske kan skicka någon spelare med och frigöra kapital. men det är jäkligt dyrt och ha ett topplag i shl. 2019 när ni senast var i shl hade ni en löne budget på 27 miljoner enligt allabolag.se Leksand förra året 46. har ni 30 nu kanske? det är inte på långa vägar nog för att etablera sig i shl det är den tråkiga sanningen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse på Mon or: Helt rätt ,skulle kunna tänka mig backparen skulle se ut u framtiden Svensson,westerlund ,Strömberg Leleggia.ny ,ny extra bohm ut ur truppen sejdjac ,carlsson,på forwards sidan 1a W edin,Hanzl,Rattie ,2a,Lodin Lundin,Lööke 3e,Hartman,ny Oliver 4e Blomqvist Liljevall,Walli Extra madsen bort liljegren,boyce,alvarez,olofsson
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Görs inget, utan allt får rulla på, då åker Timrå ur till 100% säkert. Förra vändan med bättre lag, jämförbart, då skulle laget trimmas i hop inför kvalet. Från jul till kval. Den trimningen fungerade inte nåt vidare. Det tär något fruktansvärt för förening och supporters när förluster läggs på varann utan slut.

Nåt måste göras, spelare måste bort...
Fler skulle i en perfekt värld skeppas, men detta är väl realistiskt?

Rajaniemi och JJ ska inte röras.

Bom och Erixon torde ha gjort sitt. D.Strömberg, om han nu vill och kan ska in, plus en defensiv klippa. Dela på Zajac och LaLeggia, Skägget och Westerlund givna. 7e back valfri junior.

Två offensiva kedjor
och två defensiva

Under förutsättning att inga "toppspelare" tappar sugen och drar.

Hartman, Hanzl, Rattie
Lodin, ny center, O. Johansson
Blomqvist, Lundin, Alvarez
Boyce, Liljewall och Walli
Valfri junior 13e

Utlåning eller skeppning
Liljegren
Olofsson
Albin Carlsson
Morten Madsen
Jens Lööke

Vartefter serien fortlöper kanske fler behöver skeppas, vem vet?
Sen finns det ju begränsade resurser.
Ser man krasst på truppen är det väl JJ, Westerlund, Skägget, Hartman och Lodin som har något med sig från Ha.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nubben sa väl i intervjun att de fanns pengar, sen finns de ju säkert inte så mycket, men något måste ju han göra, bättre å göra det så tidigt som möjligt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse1: De borde göra om mätaren för insamligen till olika steg. Steg 1: Låser upp toppback Steg2: Låser upp Spetsforward. Steg 3: Låser upp spetsforward med NHL erfarenhet

Är de ambitiösa så kan de bygga ett mobilspel mmo där man köper utrustning till sin karaktär och låser upp monsterspelare som blir som en slags minion inne i spelet. PTP transaktionerna går oavkortat till nyförvärv.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
thorwald: Tycker att Nubben kan gå i bräschen för sin egen insamling, backa Nubben 3. Han själv och andra ledande personer i klubben visar sina rejäla swishar som start.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
En fråga: ponera att man köper flera matchbiljetter när det ändå inte ser ut att bli fullsatt. Skulle då dessa pengar kunna gå till nyförvärv, eller är de öronmärkta för annat? Tänkte i brist på "backa nubben"-kampanjer. Man skulle ju kunna köpa biljetter och ge bort
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse på Mon or: har väl kontrakt med oss iaf
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Vår gamle kapten tvingas sluta spela 😔
Hampus Larsson tvingas sluta som spelare efter nackskadan

www.aftonbladet.se/a/x8ekER
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Vet vi om D.Strömberg är sugen att hoppa in i detta säckgäng? Vet vi om HV är och drar i honom igen?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
JanneH: Ja,.men åker vi ur så kommer det ingen Jonte och räddar oss denna gång. Lander skulle ju ha mycket kvar att ge av sin karriär när han kom hem. Tror det när jag ser det. Blir när han är 35 bast och har spelat en halv säsong pga skador och gör ett halvhjärtat försök..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
JanneH: Kanske till och med Lander skulle skjuta till en 500-ing! Själv skulle jag lägga flera, Timrå hjärta som man har.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
JanneH: Men det är klart, FOLK VET INTE VAD DET KOSTAR!!!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
JanneH: #timråurträsketnomatterwhat
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: ja jag kan lätt tänka mig att skiljas från en femhundring bara för att slippa se 10 matcher till av det här eländet. Starta swishkampanjen bara, DO WHAT EVER THE FUCK IT TAKES!!!

Åker vi ur nu är jag rädd de kan dröja många år innan vi blir ett SHL lag igen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Vulgata: Det kanske blir ett uppvaknande i morgon (Förhoppningsvis) när publiken tappat lusten. Kommunikationen är som ett hån.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: tycker att Timrås kommunikation till oss supportrarna är så dåligt, ingenting som lugnar utan Freddan, ante och nubben pratar på som om det ser bra ut på plan, det är klart att vi supportrar ”sviker” när ledarstaben inte visar glöd.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Labban: Helt klart, men man kan som någon uttryckt det tidigare vara en härförare utan att för den delen vara den ledande poängspelaren i laget. Det är med det sagt bra om kaptenen i alla fall spelar, gärna i någon av de tre första kedjorna. Det finns i mina ögon ingen som egentligen är bättre lämpad i dessa i dagsläget, Hartmann skrev någon men njae jag kan inte riktigt se honom som kapten. Blomqvist hade säkert också kunnat funka och är väl snäppet högre i hierarkin än Liljewall men det är ju inget signalvärde i ett sånt byte heller.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: Om pengar behövs, starta Swishkampanj, vädja till sponsorer. Lovar att vi flera som inte orkar med att se en SHL plats slarvas bort en än gång..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
ionloo: En hänförande till kapten har väldigt stor inverkan på gruppen. Det är den person som de andra ser upp till både på och utanför isen. Anledningen till att Dahlén tackade ja och valde Timrå var just målsättningen och den ledande roll han skulle få. Vi skulle till SHL och det var han som skulle se till att alla gjorde sitt yttersta för att nå detta mål. Vem har vi nu som gör allt för att vi ska gå till det uppsatta målet att nå play-in?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: Precis som Adam skriver i xp så är Timrå ett lag i fritt fall. Jag är övertygad om att Freddan och Ante f.n inte har just en susning om vad de sysslar med. På riktigt. De chansar lite hej vilt med det material de har, panikåtgärder. Och jag tror spelarna känner det, kan mkt väl tänka mig att våra invärvade "stjärnor" undrar vart fan de hamnat, vad det här är för ledarskap.

Är lika övertygad om att Nubben står rätt handlingsförlamad också, han har i vanlig ordning ingen plan B för sånt här. Han drar i tålamodsnöret varje gång och så åker offerkoftan på. Om vilka usla förutsättningar den lilla fattiga kusinen från landet, Timrå IK har.

Som jag skrivit tidigare, Nubbens styrka är att bygga lag med små resurser i en betydligt beskedligare konkurrensomgivning än SHL. När det handlar om att bygga lag för en liga där stommen inte kan bestå av ev framtida guldkorn utan när de måste vara kryddan och stommen vara etablerade, erfarna hockeystjärnor så fixar han det inte. Och när så sker står han handfallen.

Då är det bara att blunda och köra för agera under resans gång är inget han gör i första hand. Han sätter ett lag och sen vill han inte peta i det. Han borde ist se och lära av kollegor i t.ex Växjö som ser laget som ett ständigt förändringsarbete. Definitivt under säsong. Spelare kan komma och gå, allt med fingertoppskänslan att hela tiden trimma truppen att bli ännu lite bättre
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
roger_sundsvall: In med Oliver Johansson i första kedjan och sätt han som kapten! :) nej men Didrik kändes ju på förhand som den mest förväntade kaptenen, han kan ju ha fått frågan men avböjt det vet vi ju inte. Det sker såklart ingen magi med att byta kapten och Liljewall har säkert det som krävs för rollen även om det går tungt och segt på isen för stunden.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse på Mon or: Jo och Westerlund imponerade på liten speltid utan Svenssson vid sin sida med. Jag tycker det är värt att testa dom ihop med andra ändå. Hellre flera fungerande än som det är nu..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Håkkybåkky: Jo förvisso, men tycker mig inte se det där drivet och frustrationen hos honom när det går dåligt och när han intervjuad eller hur han agerar i båset. Jag tänker att han mest går runt och är missnöjd över sitt eget spel. En ledare tycker jag ska vara missnöjd över lagets prestation och lyfta andra. De behöver inte vara bäst i laget men gärna där uppe och kriga i top 5 eller liknande. Sen gör han säkert en del bra grejer också vid sidan om, det betvivlar jag inte.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Labban: Det här med att bidra utanför isen är ju så extremt svårt för oss supportrar att uttala oss om. Det kan ju vara så att Liljewall är grym där, styr upp lagets aktiviteter, är en trygg pelare etc etc. Eller så är det raka motsatsen(vilket jag betvivlar, då blir man inte vald till kapten). Det enda vi egentligen kan ha synpunkter på är ju hans prestation på isen.
Och där kan jag hålla med dig om att en kapten kanske borde ha en lite mer framträdande roll.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Zäta75: Skägget och Westerlund ska nte delas på. De är det enda par som fungerar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Håkkybåkky: iofs jo..kanske är så
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
De assisterande lagkaptener vi har är Didrik Strömberg, Tim Erixon och Albin Lundin. Ser ingen av dessa som en hänförande. Strömberg borta dessutom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse1: Förhoppningsvis är Nubbens tystnad utåt ett tecken på att faxen går varm...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Håkkybåkky: Vi har ingen riktig ledare i laget. Till att börja med så ska en ledare själv vara med och producera det gör inte Liljewall och det går nog också ut över hans ledarskap. Han är en bra snubbe men känns inte som han är tillräckligt engagerad både på och utanför plan. Jag hatar säga det men en sån som Fredric Andersson i löven det är en bra kapten. Någon som vill mycket och även är med hyfsat och bidrar själv. Vem skulle de vara hos oss, Hartmann?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Håkkybåkky: Vore det inte lägligt att väcka liv i play kanalen och låta Nubben ge en kommentar. Tycker tystnaden är som ett slag i ansiktet!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
roger_sundsvall: Även fast det låter lockande med skägget som kapten tycker jag inte att han ska få större börda på sig nu. Det är trots allt hans första år i SHL, och det sista vi vill ska ske är att vår bäste back ska känna en ökad tyngd vilket potentiellt kan gå ut över hans spel.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
byt kapten
in med..generalen Svensson 👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: Oroväckande om man mellan raderna läser det som att spelarna inte pratar med varandra, alltså i den bemärkelsen att de inte kommit ihop som grupp. Det var ju något som det talades så väl om förra säsongen av både spelare och ledare och blev lite av ett signum men som det varit tyst om denna säsong.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: Har inte sagt att det finns någon sån regel. Det jag menar är att om man ska vara dålig är det i början av säsongen när det finns chans att rätta till problemen istället för att bli lurad av dåligt spel men att ändå få med sig resultat.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Labban: det finns väl ingen regel som säger att bara för att man är dålig i början så ska man avsluta bra? Tvärtom slänger vi bort dyrbara poäng varje vecka. Nubbens analys kring varför vi inte orkade ifjol var väl att vi hade en för smal trupp. Det har vi inte denna gång och omöjligt är det väl inte. Tror dock man måste få in en riktig ledare i laget, just nu verkar det inte finnas något samförstånd om vilken nivå som krävs av spelarna för att vinna hockeymatcher.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Zäta75: Blir ju inte klok på vad Freddan vill få ut av sitt spel. Detta är svaret angående att man skulle valt att separera på Zajja och Lalle.

"– Ja, tanken vara att sära på dem och testa andra konstellationer som vi gjorde på forwardssidan, för att få in lite ny energi och för att fler automatiskt ska prata med varandra. Nu blev det inte så fullt ut."

Så största felet är alltså att inte spelarna pratar med varandra på isen? Tränarna skall inte först och främst satt en tydlig spelide som backarna och forwards utgår ifrån alltså? Bara köra på känsla och prata lite med varandra så löser det sig.. Jaha så enkelt vare alltså..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: Värt att testa tycker jag också.
Det kan se ut som följer:
Svensson-Zajac
Laleggia-Didrik S
Westerlund-Erixon
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Zäta75: Med tanke på att Westerlund inte producerar jättemycket framåt så kan jag känna att nån av Zajac och LaLeggia går att få igång mer offensivt med Svensson brevid sig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: Vi behöver en härförare i offensiven och överlag helt klart. Försök att få in en sådan innan jul iaf anser jag. Sedan håller jag med om att testa Svensson med någon av kanadickerna. Men Svensson har ju fungerar väldigt bra med Westerlund hittills så kan vara dumt att sära på dem.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Perreman: Har dom verkligen visat klass dock? Tycker deras stats är dåliga i Växjö där båda spelat nyligen. Inte alls i klass med Melart, Häman aktell eller Koivisto
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Perreman: Erixon är en besvikelse ja. Nästan lika stor som Bohm. Det verkar inte finnas någon vilja eller klubbhjärta där tolkar jag det som. Att båda har kvaliteter vet vi ju sedan tidigare. Men de får inte alls ut det i Timrå IK. Hittills. Jag ger dem några omgångar till att bevisa att de hör hemma här annars bör de om möjligt bänkas eller lånas ut.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: Det bästa är om Nubben hittar spelare så fort som möjligt så spelare/spelarna hinner komma in och göra skillnad.

Tycker det är uppenbart att vi saknar en härförare i offensiven, tappet av Jonte som den naturliga ledaren har inte spridits ut på flertal spelare som en del spekulerade i.
Gärna en center och forward in,
Sen nån back in och ut med Bohm och eller Erixon..

För att ta backsidan så hade nog Didde varit det om han var hel, fast å andra sidan har vi Svensson som imponerat rejält på mig. Sen förstår jag att Svensson kanske är rätt ödmjuk och inte haft en rejäl säsong i SHL innan, rätt självklart att han inte kommer in och domderar över spelare som har varit på betydligt högre nivå.

Svensson dessutom den Enda som inför igår hade plus i statistisken? Det är väldigt starkt med tanke på hur övriga laget sett ut. Tycker man bör sätta Zajac eller LaLeggia ihop med honom faktiskt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Mr Nice:
BRA ide' 👍 ➡️värvningskampanj
i fjol gjordes några..borde funka nu oxå
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Det märkliga är ju att spelare som Tim Erixon och Oliver Bohm, som visat på klass tidigare i SHL, havererat totalt i Timrå. På papperet ska våran backsida vara hyfsad för SHL, men framåt är det tunnare. Jag tycker ändå att laget borde kunna prestera bättre än det gör men det material vi har och att vi skulle behöva ett annat spelsätt. Men absolut, vi lär behöva få in klart bättre lirare framåt också.

Sen är det ett under att en del spelare verkar gå på halvfart i backcheck och liknande, det måste vara 100 % som gäller i alla matcher. Det gäller framför allt för oss som nykomlingar och där verkar det vara problemt med ledarskapet i båset/på plan.

Det lär ju inte vara en enstaka lösning som gäller för att få ordning på laget den här säsongen...
Låst ämne

« · 2241280 · »