1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598444 inlägg · 6213 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: nä . inte med speliden dumpa och jaga i varenda anfall i alla fall , lite variation får man nog ha . inte svårt att läsa då de ser lika dant ut jämt .

erathoo: Nä, ge mig en Monsterslutspurt Deluxe, en Säsongsavslutning Royal med extra allt, dvs minst ca 28 p till. Då k.a.n. det gå...Att fixa slutspel alltså. Då landar vi på 79 poäng vilket möjligen skulle göra oss konkurrenskraftiga i striden om 8:e platsen.

Men det scenariot känns som sagt inte särskilt troligt.

Simmalugnt: Ska göra ett försök att vara lite positiv i dessa mörkertider. Tror inte det är så många kor på isen om Timrå skulle hamna i kvalserien. Jag har årskort på Växjö Lakers matcher och tycker att standarden på allsvenskan är väldigt tveksam i år.

Jag är väldigt imponerad av Lakers som stabilt tuffat på utan några längre svackor. Men samtidigt är jag väldigt förvånad över att det är seriens bästa lag som huserar i Växjö Ishall. Med tanke på att truppen kostar någonstans runt 8-9 miljoner så måste man säga att Janne Karlsson lyckats få ut mycket per krona.
Men därifrån till att Lakers eller något annat av dom allsvenska lagen ska kunna hota Timrå i en serie över tio matcher känns ganska otänkbart. Jag tror faktiskt att skillnaden mellan elitserien och allsvenskan i år är större än den varit på många år. Och det finns inget riktigt bra lag som sticker ut i årets allsvenska.

Eller är det så att jag bara vill att det ska vara så...

erathoo:

Vår sammanlagda KS-statistik mellan 1977-2002

S V O F
51 26 6 19

Kvalserien 2002 - se länken.

Men, då hade vi Zäta, en Ny tränare i Molla och inte att förglömma, Kapanen kom in i truppen under vårsäsongen och spelade 18 matcher...

...och för att ytterligare vrida om kniven...vi hade bara 2st 0-poängare på de sista 17 omgångarna. dvs från omg 39 o framåt - de har vi redan förbrukat nu....

mikenomad: Ja så här såg det ut i slutet av förra säsongen, har väldigt svårt att se att vi får se nåt liknande i år.

2010-01-30    Timrå  -  Linköping    3 -  2                     
2010-02-04    HV71 -  Timrå       2 - 2    OT                   
2010-02-06    Rögle  - Timrå       3 - 4    OT                   
2010-02-08    Timrå -Södertälje    1 - 1    OT                   
2010-02-27    Skellefteå  -  Timrå    5 - 4    OT                   
2010-03-01    Timrå  -  MODO       5 - 4                      
2010-03-04    Färjestad  -  Timrå    1 - 3                      
2010-03-06    Timrå  -  Brynäs       2 - 2    OT                   
2010-03-09    Frölunda  -  Timrå    1 - 2                      
2010-03-11    Timrå  -  Djurgården    2 - 2    OT                   
2010-03-13    Luleå  -  Timrå       0 - 1                      

dvs 22p på de 11 sista matcherna...

Redigerad kommentar

Efter 42 omgångar i fjol låg vi 10:a med 50p. 3 poäng ner till kval, 6 p upp till slutspel.
Noterbart är att vi då låg 12 pinnar bakom Luleå, på vars bekostnad vi som bekant tog oss till slutspel.
Det var tider det!

Redigerad kommentar

mikenomad:

Förra säsongen så kändes det dessutom enligt mig som om vi skulle klara en KS utan problem. I år är jag inte lika säker.

Knylan: Jag orkar inte leta upp en gammal tabell för hur det såg ut vid den här tidpunkten för ett år sedan. Men känslan är att läget var lika prekärt, om inte sämre. Men precis som du skriver kunde man då känna hopp...något som inte existerar idag. Det var nåt med förra säsongen som gjorde allt mycket mer oförutsägbart, känslan av att vad som helst kunde hända. Lagen ovanför kändes inte lika homogena och vi hade under säsongen haft vinst-, eller iaf poängstreak på upp till 9 matcher vill jag minnas.

Den här säsongen känns det inte så...det finns absolut ingenting som talar för en längre vinst/poängstreak för vår del eller att något av lagen Frölunda, Modo, Brynäs eller DIF ska rasa ihop fullständigt. Dessutom bör ju två av dessa göra det om rimlig chans skall finnas. SSK och AIK finns det däremot ff hyfsade chanser att passera innan omgång 55.

mikenomad: Hynning är alltid tillbaka till slutspelet. Det betyder inte att han är i storform i slutspelet men han brukar komma tillbaks lagom till slutspelet. Nu har det väl egentligen hänt någon gång men det känns lite talande för han som spelare.

Tänk om det skulle bli slutspel ändå. Förra året vill jag ändå minnas att man kunde känna ett liiitet litet hopp. Nu kan man omöjligen göra det. Tänk då om det skulle bli så. Luleå och Djurgården rasar ihop totalt. Helt plötsligt så ligger vi fyra. Inte för att det finns något annat än en teoretisk chans men någonstans så vill man ju tänka att konstigare saker har hänt...

mikenomad: Det kan gå.

Skarin: Jadå, det ordnar sig det här. Frölunda i morgon och det är ju tre säkra, sen rullar det på av bara farten. Lagom till slutspelet är dessutom Hynning tillbaka, det har iaf Knylan (tror jag det var) lovat.

Sen kan vad som helst hända.

Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Då så... Nu blickar vi framåt grabbar. Det kommer, det kommer, det kommer. Det ordnar sig, det löser sig....eller nåt i den stilen.

Våra tränare tillsammans med hemsidan är i alla fall snabba när det gäller inför matcher. Där ageras det friskt och snabbt.

« · 1340425