1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602062 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Sundh verkar bli en hit.. 4-2 nu!!

Belthor: nu är det 4-2

4-2 Johan Andersson

SMÅLAND: Yeah! 2-4 Johan Andersson. Roligt att ungtupparna fortsätter att imponera!

SMÅLAND: 4-2 weeeeeeeeeee

Lemmy: Vad tyst publiken blev efter 2-4! ;)

Strålman ut 2 min

Lemmy:heja Timrå..kör över skoter-raggarna!

Lemmy: Många valde väl att styra kosan hemåt som det lät. Ett klokt val ;-)

Lemmy: Inte så konstigt....dom har ju gått hem!!

Dream Team: haha...tycker dom ska stanna å se Timrå!

Långben: Det var väl en par-tre TIKare där som nog var rätt så utsatta före match och fram till 2-0 för SAIK. Sedan fick de ju goda skäl att väsnas tillbaka.. ;-)

Kerstin_k:Ja det här var skönt speciellt som du säger med ungtupparna 6miljonerskedjan spar vi tills det gäller lite mera.

Dream Team: Får hoppas att någon av de supportrarna kan ge oss en summering av matchen. Nån som vet av någon som skulle upp och titta?

Dream Team: Tikare mot resten!

Kerstin_k: Läs under Nyheter,där har de en bra analys av matchen..

Kerstin_k:ja det hördes inte mycket från dom eventuella timråsupportrar som var där iallafall på webradion som det förövrigt hördes jävligt bra ifrån inga avbrott eller andra störningar.hoppas man kan höra lika bra via webradion i vinter från alla matcher.timrås matcher alltså.

Någon som vet hur de gick i matchen idag?

Eaglegirl: 2-4

Kerstin_k: Herregud vad underbart - det är en glädjens dag i Herr Sjöstedts liv. En alldeles egen blogg min kelgris och favvotränare Wikegård på Expekt.

Skall bli ett sant nöje att ta del av min mentors tankvärda ord. Han är ju en ciceron och maestro uti i fingerspetsarna.

Man kan inte annat än älska karln för hans lidelsfulla engagemang och glöd.

Måndagskvällarna är heliga framöver - då ber jag till Wikegård innan jag somnar.

Störtskön blogg, sa Bill
Störtskönt var ordet, sa Bull

Tack för kaffet!

Amen.

ernie eagle: Då kan du passa på att njuta lite mer. För Wikegård skall berätta om säsongens värvning i Elitserien på sportnytt nu. En bild på Jonte skymtade förbi, kan det ha något samband? ;)

Kerstin_k: Kul beskrivning av Jonte iaf, felsågad. =)

Kerstin_k: Jag var skeptisk till de vita hjälmarna. Men av det lilla jag såg från SVT's bilder blev jag imponerad. Grymt snyggt och helt rätt! Den vita hjälmen tvättade bort "träningskläder-stämpeln" på bortastället enligt mitt tycke.

...OCH WIKEGÅRD ÖSER BERÖM ÖVER TIMRÅ I SPORTNYTT!!!

ernie eagle: Jag har alltid delat din uppfattning när det gäller Wikegård.
Den dagen när Kenta bestämmer sig för att sluta så finns det bara ett alternativ... ;-)

Laken: Kan faktiskt bara hålla med där.

Laken: Fick ju en smärre chock när Wikegård spydde ut beröm över Timrå och Jonte. Trevligt dock, men o så ovanligt och obekvämt med uppmärksamhet och beröm - vi ska ju vara en outsider!

Laken: Vill ni inte ha en med meriter, jo det har han ju eftersom han har spelat i Brynäs ;-)

Laken: Han var rätt ute för två år sedan när han Tippade Timrå topp 4 nere i Schweiz. Ifjol var han rätt ute när han tippade Timrå och i botten och jag tror banne mej karln är rätt ute nu också när han tippar oss att tillhöra toppkvartetten i ES.

Wikegård kan hockey och är rak och ärlig och vågar säga det som vi andra tänker.

ernie eagle: Håller med dig till 100%!!!
...Och jag älskar människor som vågar sticka ut hakan och ha åsikter!

Timrå kommer så klart att komma någonstans på plats 1-6, frågan är bara vart?

Laken: Nej nej huvaligen inte skrikegård för böveln.Han må tippa hyfsat och vara kunnig.Men därifrån är det långt till att vara en bra tränare att få ut sitt budskap till spelarna.Detta är min åsikt o den står jag för.saik fansen buade ut jonte tycker jag är jävligt dålig stil det är hans val o det är bara att köpa det.Egentligen så skulle timråfansen första hemmamatchen mot saik ha ett stort tifo för jonte.Men det är nästan lika lågt.

Att vända 0-2 på bortaplan till seger med 4-2 var starkt!
Längtar till premiären...

Laken: Blandade åsikter bland SAIK-fansen. Vissa ansåg att Timrå var flera klasser bättre och vissa ansåg att så inte var fallet. Andra framhävde att SAIK saknade för många spelare (Söderberg, Kristoffersson, Harkins, King mfl.) för att ens vara kapabel att ge Timrå en match. Men det är väl inget nytt, åsikterna går ju nästan alltid åt olika håll. Blir spännande att se hur det går i serien för både Timrå och SAIK. För faktum kvarstår; en träningsmatch är alltid en träningsmatch ;) Först till veckan får vi reda på om det verkligen var starkt att vända matchen, eller om det berodde på andra omständigheter.

Appropå matchen idag, måste bara kolla, visst tillsötte det inga skador inför premiären???? Eller blev någon skadad?

Kerstin_k: Måste hålla med om de vita bortaställen, de ser helgrymma ut ju.
 Shit vad jag längtar tills man får se dem live nu!

Många däribland Wikegård tror mycket på O.Sundh. Men jag tror nästan ännu mer på B.Svensson och/eller J.Andersson som årets utropstecken!

Laken: jag tror att Sundh och Svensson kommer att bli nyttiga tillskott till laget den här säsongen däremot så har jag ingen aning om hur bra dom kommer att vara.

Själv tror jag dock på Johan Andersson, får han chansen så kan detta bli årets överaskning i Elitserien (relativt sätt givetvis).

Taget från SAIKS hemsida: "För att det ska bli en riktigt trevlig debutmatch krävs det lite mer jobb framför allt från forwards i egen zon men också rejälare försvarsspel av samtliga spelare och fokus på rätt saker i försvarsarbetet för att kunna stoppa kreativt anfallsspel som Timrå stundtals bjöd på ikväll och som Brynäs säkerligen också kommer att bjuda på under matchen på måndag."

Det lät ju riktigt roligt.
För övrigt en mycket detaljrik och objektiv matchrapport av Magnus Nilsson, hehe.

Var det någon fler än mig som fick Timrå IKs nya magasin 'MagaZinet' idag? Varför fick man den, för att jag är medlen i Timrå IK eller i Timrå IK Supporterklubb?

Laken: Timrå IK.

Laken: Har den kommit ut nu. Läs då för bövelen mitt alster "Den rödvitan läran - ett sätt att leva"....en resa mellan himmel och helvete och lämna sedan din kommentar i denna tråd här på HS.

Igår var jag den enda Timrå IK supporterna på plats i Skellefteå Kraft Arena. En mäktig känsla efter matchen uppkom när laget tackade en.

iN OCH rösta nu när det är val.... på TIK

Är de nån som vet om Kenta å Micke ska köra me Hedström-Hahl-Pärssinen i forstättningen åxå?

De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!

Uddan: Dom har ju nyttjas så i de senaste träningsmatcherna så jag antar att tanken är att dom skall vara förstafemman. Helt klart en kompetent femma med mycket hockey i sig. Till och med Wikegård berömde Hedström och Pärssinen i går :) Vidare kan man också erinra sig att Nubben sade innan säsongen att han, och Timrå IK, sökte efter en producerande förstafemma. Med dessa herrar får man väl anse sig ha uppfyllt det kravet, så jag tror alldeles säkert att de huserar ihop. I alla fall till en början.

Uddan:

Alla femmor blir ruggiga OM dom kan producera, det är så sant det :)

Kerstin_k: Ahh men dåså då slipper man sitta å fundera på hur de ska se ut på tisdag då. :)

Gidde: Jo så klart de kommer att vara så.
Men de ser ju inte ut å bli nå problem me det ialla fall..De yngre spelarna visar ju att dom kan göra måål.

Fan va roligt att det är så många som anmält sig till tågresan, bara cirka 50 platser kvar nu! =) Jävlar va roligt det kommer bli! =)

Uddan:

Jag menade kedjor i hela elitserien överlag...

Om en kedja producerar så blir den ju ruggig för motståndarna, eller hur?

Gidde: Jojo men nu pratar vi om Timrås kedjeformationer.Sen hur dom andra ställer upp tar mig inte i ryggen.

« · 748951 · »