1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606577 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-02-01
vonDöbeln: Hade det här varit på ante karlssons tid så hade alla skanderat att han har ”tappat laget” och ”matchcoachar för dåligt”.

Nisse på Mon or: Johansson har inte någon bra dag. 3 billiga Byt..

Men sätt in Juel för h-vete

Byt mv

Inte en chans att Juel släppt båda dom målen. Tycker målvaktshanteringen är rätt hål i huvudet, faktiskt.

Annars en ok period. Lite snabbare tramp in i situationerna. Då både vinner man fler närkamper, och vinner fler puckar högt. Däremot borde man ha förvaltat chanserna bättre.

Bakåt är det fortsatt lite darrigt. Pilö gör bort sig på 0-1 när han ska tackla men lyckas ge fri gata in i anfallszon istället. Varför inte bara stå kvar och blockera vägen?

Jontes indianare, sånt som händer. Men tyder å andra sidan på lite nonchalans, vilket varit ett av lagets problem senaste tiden.

Måste spela rejälare i andra, både framåt och bakåt om det här ska hålla. JJ måste snäppa upp.
Snabbare, enklare spel i egen zon. Börjar vi få långa byten emot igen lär matchen rinna oss ur händerna.

Ska göra vad jag kan också. Blir den nyinköpta W/Ö-tröjan på i andra. Möjligen en tunga på vågen.

Vi hittar sätt att förlora = vila Juel när han uppenbart är bättre och kan vinna matcher åt laget.
Besviken på målvaktsvalen de pysslar med.

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Kan till viss del hålla med Lidén, men har samtidigt svårt att se att det skulle vara slut på krut. Vi lär helt enkelt vara nedtränade (lite för hårt) och då blir det tufft att hänga med.
Uppladdat:

500x0-image_Z7NadNHJS7hFwIZ.png

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-01-30
Fortsätt swisha SK:s tifokassa för att ge dom alla möjligheter att lyckas med tifon till stundande slutspel.
Uppladdat:

500x0-img9598.jpeg

Tung period absolut. Men samtidigt får vi nu chans att visa vad vi går för. Tar vi oss upp ur hålet och vänder detta så har vi nog fått oss en lärdom som kan stärka oss rejält!

Nu visar det sig om vi har riktigt ledare i gruppen eller om de bara är bra att prata.

Nu går vi samman igen och stöttar grabbarna och vågar tro på en vändning!

Jag tar mitt ansvar och åker ut imorgon och visar mitt stöd trots pågående sjukdom.

Nu hjälper vi laget att flyga igen.
Forza Timrå!

Spanskaryttarn: Frölunda har ju 5 förluster på de 6 senaste matcherna. Det är inte bara vi som är i en svacka. Lätt att stirra sig blind när det går troll i sitt egna lag.

Nu är fullt fokus på att stötta vårat lag.
Visa att ett RÖDVITT hjärta är det bästa av dom alla.❤️

Dags för kimmo el jokkinen
O lägga korten på bordet
o säga va som händer, el inte händer

Fattar inte varför man tar ut målvakten. Timrå var ju inte ens med i matchen. Bättre att markera och bara låta skiten rulla ut.

Patetisk insats, ånyo. Vi lyckas inte tävla, oavsett motstånd. Har aldrig längtat så mycket efter ett uppehåll. Vi skulle förmodligen ha svårt mot Västerås just nu.

Fy faen.

Jåkkinen:
Kan bara hålla med.

Emil är en skugga av vad han var förr.
Wedin är helt under isen.
Lander är en bra ledare men helt slut som toppspelare.
Pääjärvi är ju sin vana trogen en fjärdekedjespelare.
Dahlén är för ensidig för att vara en riktig stjärna.
Hållander är bra men orkar inte bära ett helt lag på sina axlar.

{10774}: Samma frågeställning kring offensiven som när Ante coachade.

Skulle ju faktiskt kunna vara så att våra tilltänkta spetsar är för dålig för att tävla mot toppen?

BaraTikare: Hade ju varit kul om Timrå faktiskt kunde anfalla nån gång och inte bara dumpa puck för att byta. 🤷🏻‍♂️

bgs: Samt Wedda med Lander och Pääjärvi. Bra!

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28
{10718}: Att ha ett kontrakt och att äga rättigheterna till en spelare är två helt olika saker. Filip har inget kontrakt med Pittsburgh och dom kan inte kalla över honom. Filip har ett kontrakt med Timrå, med en klausul för NHL spel.

Jag måste faktiskt också säga att det inte alls ser bra ut just nu.

Det som är mest förvånande är att inte ens Hållander är nära sin högsta nivå. Tappar mest puck och fastnar i motståndare.

Viljan finns där men Inget i laget stämmer nu.

Dahlen har sin sämsta period på väldigt länge.

Wedin är totalt osynlig.

Kapanen vinner knappt en tekning längre.

Nånting är det, att man skulle känna sig "nöjda" I laget är ren bullshit. Det köper ja inte in en sekund på.

Jag tror att grabbarna är trött helt enkelt.
Passningarna sitter inte där dom ska, krispigheten i avsluten finns inte. Tajmingarna på tacklingar å forechek sitter inte.

Men dom som påstå att grabbarna är nöjda kan väl slå en signal till Lander, Hållander, Wedin osv.
Det är grabbar som aldrig är nöjd...

Söderöver:

Publiken var kanon hela matchen fram till min 60. Det är TV4:as usla ljudupptagningar.

erathoo: in your face måste syfta på hur de pissar oss fans i ansiktet med 4 raka torskar

vonDöbeln: Fy faan vad dåligt. Vi är nog det vekaste laget i serien. 95% av passningarna går till fel adress.

Ett av de största utropstecken denna match är att vi har fått tillbaka en kämpande Dahlen, synd att han verkat stulit den viljan och styrkan av över halva laget.

Lomond: JJ släpper en något billig retur på plockhanden och deras målis tar allt. Suck.

vonDöbeln: Tror laget driver detta tills Ollis topplock går. Då säljer föreningen mer youtubeklipp.
Pengarna ska in.

Usel period, det håller inte att varje spelare ska hålla i pucken 4-5 sek innan nästa passning kommer. Det är 3 sek för mycket.

3 poäng idag som gäller oavsett.

Om powerplay inte fungerar kan man väl kanske pröva att ställa SHL:s vassaste direktskott i vänster backposition och låta honom skjuta om och om igen tills den sitter?

Smokey: SKJUUUT PÅ MÅÅL FÖR FAAAAN!!!! Passa inte runt!!!🇺🇿🇺🇿🤬

BaraTikare: Väljer att vara lite kylig. Näkyvä såg riktigt intressant ut när han gick på rus sin första match med. 😅🙈

Jag orkar fan inte.

Slängde för säkerhets skull ut tv:n från balkongen redan nu.

Ångesten upplevs ändå bäst här på HS:)

EXPLORERSMÅLAND: Vi går för guld i år. Ingen kan påstå något annat efter värvningen av Koivisto. Vill man ta guld ska man vinna mot Rögle hemna. Upp till bevis ikväll.

{469}: Lill-Kentas evigt aktuella:
Våga + Ödmjuka = VINNA!

Perreman: EU-spelare, betydligt lättare då.

SebastianH: Ser på Aftonbladets 60 min om Timrå. Synd de inte gjorde det efter Koivistovärvningen. Rätt bra pokerface på Kimmo Kapanen 😃 Han borde ha vetat om Koivisto till 99.9%

{469}: man kan väl se resten av den här säsongen som ett provspel! Nu får ju KK verkligen chansen att bygga upp en bra backsida till nästa säsong!

bar mofftak: Option med förlängning alltså.
Måste väl nästan betyda att Näkyvä ryker?..

Tycho:
” – Sista matchen var benet som gelé. Jag kunde inte åka på det alls, säger Erixon.
Testa gratis i en vecka. Efter det 99kr i månaden”

Synd med tidningsartiklar som bara är 4 rader långa 😔

OCH VEM I HELVETE VILL BETALA 99kr I MÅNADEN FÖR ATT BENET SKA VARA SOM GELÉ

Rip Kirby: Härligt! Kapanen visar nya färdigheter när han visst är en fena på att snoka upp sura sportchefer och hugga där 👌

{10779}: "Finska föreningen" is back, and I fucking love it!

Andersson: Bra med poäng och stor erfarenhet. Tror det var bland de bättre backar vi kunde få för tillfället

Villervalla: Kommer till 99.9 procents chans att ett backförvärv enligt Kimmo. Kan kryptiskt handla om Timmar, dagar eller vecka.. Kommer inte bli från Finland förmodligen då det kostar skjortan. Att köpa lös tex Läppenen resten av säsongen skulle kosta 1.5 miljon bara att köpa ut. Sen månadslönerna på det.

Har kommit en bit på vägen redan med nästa års trupp
Har en del "klara" kontrakt. Räknar dock bort Hållander.

Kommer till nästa år enligt Jokinens önskan att byggas mer brett.

En backsida med 9-10 backar på kontrakt
Och 14-15 forwards. För att ha en riktig konkurrenssituation

Hade haft en het diskution med Jokinen bara en timme innan inslaget om att förbättra kring kosten i truppen. Att det förmodat då är lite slappt bland vissa spelare kanske?..

OlliJanne: Jag har kanske jinxat det här lite hårt. Jag nöjer mig med att konstatera att en seger till och risken för kval bör vara undanröjd

Sv: U20
Rip Kirby: Skönt för J20 att det börjar äntligen rulla in lite segrar

vonDöbeln: jävla skönt att vi råkar tillhöra top 5 skiktet då... men vi ska inte vara nöjda med "fuckin 5th pleeeejz" ☺️

The great one: Finns bara en grej jag vill ändra på, och det är en sak jag tjatat om länge. Kapanens direktskott. Förstår verkligen inte varför han inte står på Rattie-position i PP. För direktskott. Vill inte ha honom i mitten framför mål. Tycker inte han blir involverad. Vi ser ju gång på gång att han har bra direktskott.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-01-25
Dagen efter, känner mig ändå lugn trots 3 raka förluster.

Tror anledningen till energitappet stavas sjukdom.
Vi har haft rätt många matcher med 1- 2 spelare borta med sjukdom.
Ett par av de med längre tids frånvaro trots unga vältränade personer.
Nog många i truppen som kanske inte är sjuka för att visa symptom.
Men kanske inte har de sista 5 % av energi.

Har inte sett något annat lag med spelare borta pga sjukdom som Timrå.
Ändå är vi där uppe fortsatt och ändå i matcher fightas.
Fruktansvärt mycket spets i detta lag.

Kattgubben: Grabbarna spelade ( någorlunda) bra enda tills Luleå satt 1-2 målet. Därefter tappade dem det egna spelet totalt. Tyvärr blir det lätt så när man saknar självförtroende helt. Jag var övertygad att dem skulle vinna med 3 min kvar, men man klantade till det vid 2-2 målet. Det känns så totalt onödigt enligt mig.

Labban: Dahlen ska bara spela pp. I det övriga spelet håller han inte. Tråkigt men sant!
Sen spelet generellt i egen zon...HORIBELT DÅLIGT!

roger_sundsvall: Att Dahlén fortfarande soelar 3v3 är ett mysterium ja. Var ju samma under Antes tid. Trodde det skulle vara mer öppen konkurrens nu med OJ

vonDöbeln: Kalmera dig.
Nu får det faan räcka(för att tala klarspråk)
Det är så många som ska hacka på Jonte när
L A G E T är dåligt.
SKÄRPNING!!!