1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605710 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
Rip Kirby: Timrå tar betalt. Drömmer jag?

sargad: Levinsson! Det där var du fan skyldig oss!!!

erathoo: Levinsson-power!!

Bragd-Birger: Da'n såt'en igen YEEEEEZZZZZ Haaaardegåård!!!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸

The great one: helt ok perre, skulle jag säga. Motståndet klart överkomligt. Inte svårt att förstå hur dom kan ha förlorat 4 raka.

Klen fakturering på spelövertaget, vilket i vanlig ordning innebär att det betyder nästan ingenting. Tror inte att vi lär kunna hålla Karlkvist & co utanför protokollet.

Snygg pass från Lander! Där har vi Erik Anderssons största bidrag i timråtröjan.

Hypocrisy: Landers passning.. mumma!!

Sv: Apropå nånting...
P A: den där guldpojken Ivar snacket är jag trött på, snackats sjukt lite om genborg..

Hockeydynamit97: Klockan är ställd på 0230, guldet ska hem!

Hoppas verkligen Sverige löser detta. Den guldmedaljen kan rädda Timrå IK. Tre glada jävlar som kommer tillbaka med energi och inspiration.

Villervalla: Han är ju vass . En gång gjorde han 2 assist i samma div-4-match

Herrejävlar vilket sanslöst drama 😅

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-01-03
Montén Python: Vill haka på angående Pettersson. Jag håller med om att han får väl mycket kritik - fast kritiken kan i och för sig bero på vad man förväntar sig av honom. Jag ser en spelare som producerar strax över 30 poäng per säsong och som har en hel del offensiva kvalitéer. Prestationsmässigt har han varit jämn sett till de snart fyra säsongerna efter återkomsten.

Pettersson är en bra spelare, men ingen toppspelare. Det skulle behövas antingen en ännu bättre offensiv eller en förmåga att driva på laget för att han skulle kvalificera sig som en sådan.

Sedan vet jag inte om man skulle få något bättre för Petterssons lön. Jag ser två alternativ: Antingen skulle man hitta en fullträff, som stannar en eller max två säsonger och sedan drar vidare. Eller så skulle det bli "den nya tidens Timrå-värvning", dvs. ett rejält bromsspår i kalsongbotten med ett kontrakt på minst tre säsonger.

Jåkkinen: Det är inte den här men här hintas det ju i allafall om att Nubben varit stort delaktig i årets trupp.
Jennifer Engström i Expressen panelen när man diskuterade tappet av Kapanen.

"En klubb står inte och faller med en person, men faktum är att Kimmo är den främsta anledningen till att Timrå blivit så välrespekterad de senaste säsongerna. Jag pratar inte bara om lagbygget då, som ”Nubben” till stor del varit med och satt, utan om Kapanens sätt att leda. Kapanen är en tydlig och rak ledare som inte är rädd för förändring och det har varit nyttigt för Timrå, som länge körde på i samma hjulspår."

Stridhsyxa: Enbart Z behövs som scout. Ta bort 1 tjänst där på Emil. Sedan ser jag inte att Karlunden behövs räcker med Marklund och Madsen. En materialare bort dessutom så har vi minst 1 toppspelare in för dessa löner.

Agera!

Nu får vi snart tillbaka våra tre juniorer och det är naturligtvis välkommet. Men rätta mig om jag har fel, har en känsla av att de här ungtupparna brukar kunna vara rätt slitna efter en sån här turnering och att det visar sig rätt tydligt

X-Län: Tycker att Emil Pettersson kan bedömas lite för hårt av folk ibland.

Grejen är den att han vår vara vår förstacenter just nu, men det är ett ansvar han inte skall ha egentligen.
Däremot ser han ändå ut att landa på typ 36 poäng, sett till poängsnitt. Vilket vill säga ändå en bra andracenter.

Får man drömma så plockar vi in typ Borgström eller liknande till nästa säsong. Som kan dra ett offensivt lass som förstecenter.
Sen kan vi hitta en "Hudon" eller liknande som får typ 200k i Djurgården och ser ut att landa på en 35 poäng sett till snittet han hållt.

Säg typ 300k på en "Borgström"
Och 200-250k på en "Hudon".

Stridhsyxa: lycka till att hitta billiga hållander/kapanen! Kan gå,även en blind höna hittar..... Heter det ju! Nä fixa nån liknande person som minecraftmiljardären som sponsrat Luleå,det är nog enda lösningen till framgång i närtid! Och inte ens det var enkelt nästan 30 år mellan deras sm-guld...

Att vi är en miniklubb i shl är bara att acceptera, kolla fakta och kom med realistiska lösningar istället för att fantisera! Eller ta plats i klubben och styr upp verksamheten, verkar ju så enkelt....

Joslan00:
Vi spelar ut DIF i två perioder, fram till att vi gör 2-0 i tredje. Hur kan motståndarna bli så mycket bättre när vi tar en sån ledning att vi inte kan ta oss ur egen zon resten av matchen. Samma mot Leksand smat flera andra matcher.
Jag inbillar mig att det är en taktik coacherna vill ha, men det håller inte i 15, 16 minuter. Kanske om man leder med 2 och det är ca 4 min kvar. Nu ger vi bort poäng i varje match.
Någon måste agera och få slut på detta spektakel.

Både Djurgården borta och hemma så klarar inte JJ pressen. Två badbollar från blå…

cloon:
Folk är ju direkt framme och kallar en idiot för att man kritiserar vår målvakt.

Fakta är ju tyvärr dock att Johansson helt på egen hand har förlorat 5 poäng åt laget bara den senaste månaden - samt att han var så pass dålig mot Växjö att vi inte fick någon chans att ens tävla om det.

Det här laget har GIGANTISKA andra problem också, men på de senaste 7 matcherna har Jacob Johanssons målvaktsspel defacto snuvat oss på 5 poäng, och även helt slängt bort ytterligare 3.

Kerstin_k: patenterat Dahlen PP-mål in i minsta detalj.
Han är sjukt bra just nu

direktskott från blå?prova de

Rip Kirby: 5604 är vi som stampar plywood ikväll..

Kerstin_k: Da'n såt'en Yeeeeezzzzz HEIKKINEN!!!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸🍻

Vi VINN ikväll mot Viken 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20251015075510photos_KIVa1FodjmbfrG1.jpg

Andersson: Skulle bli otroligt besviken om vi värvar Rattie eller Åberg. Helst nån transatlant vi inte har på listan. Nån Manderville/Sonnenberg typ!

Zäta75: Sputnik1 och Montén Python är ju samma person så han har fler inlägg om man lägger ihop det :)

JanneH: Siktet kanske bli att Myrenberg ersätter Juel och Lidö tar över efter Jacke när hans kontrakt går ut om ytterligare ett år? Signa Lidö nu men låna tillbaka till Östersund. En säsong till i HA kan knappast skada?

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-12-30
Karlsson74: Till att börja med gör ju backparet Sudden-Nässen, förmodar jag, sin sämsta insats som duo. Hade dom gjort en helt ordinär insats igår, JJ varit på 90% av sin kapacitet(var väl på runt 60% typ) och om dessutom sheriffen varit på åtminstone 80-90% av hur han varit säsongerna 23/24/25 så hade vi vunnit riktigt, riktigt bekvämt igår UTAN Korsträsks Lidström.

Karlsson74: jag måste faktiskt göra en pudel! Jag dömde totalt ut Lilja för några veckor sedan. Tyckte att han mest åkte omkring och var ivägen. Men nu i dom senaste matcherna så har den kedjan nästan varit bäst i Timrå! Och fortsätter dom så här så känns det som att Nubben haft ett jäkla bra utslag på nyförvärven!

FrOllik: fantastiskt att vakna upp till vinst, även om det känns surt att tappa en poäng när man bara har statistiken att gå på. Nu efter att ha sett highlightsen på Youtube såg Lilja väldigt aktiv ut, highlights är ju highlights men kul om han kan hitta något att bygga på under 2026!

När Hardy är tillbaka måste Sundin vara sjunde back efter dagens agerande.
Pilö var ju osianer bättre än Sundin.

Bragd-Birger: Huvuddomare Harnebring hatar Timrå IK, det är sen gammalt. 😡

Red Bulls: 4p upp till topp 6 och 3p ner till ingemansland om jag inte såg fel.

Nu väntar 2 viktiga hemmamatcher mot Djurgården och Örebro som ligger nära oss i tabellen

Efter dessa två matcher är junior VM över och dessa spelare tillbaka

Den där vill nog domaren ha tillbaka. Fina poäng av Hartmann ikväll dock 👌

Hahahaha, det är fan otroligt. Det här ska vara en 5-1 match nu.

bar mofftak: ja, gillar att man inte försöker passa pucken in i mål. Mer sånt!

Men mindre av EP:s trams. Vilken totalt meningslös utvisning.

Våga bänka Hartmann och Nässén. Båda tvä ställer till det i alla zoner.

Zäta75: Måste ändå göra mål tant Pettersson och Grågubben Hartman Måste höja sig flera gånger inte ens allsvensk nivå på de

Drygt 30 sittplatser kvar nu! Hoppas det blir bra tryck i hallen ikväll, finns inget annat än 3 poäng ikväll!!!

Alltså spelexperten på Expressen... "Spiken
Timrå

Det här är en match som Timrå måste vinna hemma mot jumbon om slutspelsdrömmarna ska leva vidare. Trots svag form har Timrå en bättre formkurva in till matchen och känslan är att det är en tidsfråga innan det lossnar offensivt för Dahlén och Pettersson. Spiken rekas!"

Samma kille som skrev att vi inte kunde vinna eftersom Wedin och Erixon saknades. Nåja, han fick ju rätt den gången. Hoppas han har rätt ikväll också!!!

Hypocrisy:

Ledningen och nubben måste bli bättre på att sälja in klubben. Vad sänder det för signaler att hela tiden säga att vi är sämst och inte har några pengar eller framtidsutsikter?

Även om Jokinen var en bluff tränarmässigt så sålde han in oss bra i all fall. Med Kapanen och Jokinen fanns det framtidstro.

Nu är det gammal skåpmat igen.

Tom Topp: timrås juniorvärvningar har fallit bra ut . Här måste man ge nubben och company creed...trots att han varit svag med nästan alla andra och förtjänar kritik.

Synct: Så du anser att om man inte är negativ till Timrå IK eller Nubben eller andra personer så kan man lämna forumet, förstår jag dig rätt? Hej här är ett forum för de som hatar allt som har med Timrå IK att göra.

Smörgåsen : apropå på det så bör man nog sätta Freij på point i PP, när han är tillbaka från jvm. Frondell bara slickar sig om munnen och nyper till när Freij levererar sådan pass

Smörgåsen : Måste rätta mig själv, skrev att snittet ifjol landade på 5174, men det var 5163.

Vi kan väl enas i att regionen behöver sluta upp bättre och klubben måste bli bättre på att marknadsföra sig själva med allt vad det innebär.

I somras.
”Höga målsättningen: ”Vi har ett lag för att gå ännu längre nu”
”Tror många blir överraskade”
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyPlMP/kent-norberg-om-nya-timra-stor-intervju

28 december, samma år
”Visste att vi skulle få en tuff säsong”

www.st.nu/2025-12-28/visste-att-vi-skulle-fa-en-tuff-sasong/

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
HV tar tre pinnar, som lagen under plats 4, statistiskt ca en tredjedel av matcherna så de måste alltså på 22 matcher vinna fler än 7 matcher, troligen uppåt 10-12 matcher, vilket är fullt möjligt men inte troligt. Särskilt inte med spelare borta.

Leksand måste ta tre pinnar även de i 10-12 matcher, dvs från 30 till närmare 40-50 procent, för att ha en möjlighet.

Så länge Timrå tar ca 6-7 vinster, kanske någon vinst till för play in, på återstående matcher så är det lugnt.

Finns naturligtvis olika scenario och allt kan hända förstås.

Nu har vi 4 raka hemmamatcher uppföljt av HV borta i match 5.
Dom här 5 omgångarna kommer vara helt avgörande för hur detta spektakel kommer att sluta!

Det är faktiskt väldigt tacksamt motstånd i alla dessa matcher förutom Rögle då.
Jag har krav på minst 9 av 15p... men som inbiten Timråit så grejar vi ju självklart 15 av 15!

Sen vore det intressant att veta vad Z och Emil B gör rent konkret. Jobbas det med förstärkningar denna säsong eller bara framåt. Och om det inte finns några pengar varför finns sportrådet ö.h.t? Jobbar de idéellt?