1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606597 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-01-23
Så tråkigt att nävykä är en sån flopp hittills. Karl är ju helt viljelös. Skeppa iväg han innan fönstret stänger.

Otroligt mjuk och långsam.

Byt bort han till Luleå och ta hem Harde:)

Nä en back måste som sagt in. Så fort som möjligt.
Vad gör pokka?

Rico01: Frölunda känns som bästa laget vi mött på länge och vi är liite för blöta framför bägge kassarna som sheriffen nämnde efter match. Och ändå är vi nära ett kryss i slutet.

Han var väldigt kritisk till sin egen insats, den gode sheriffen.

Nya tag mot Luleå på lördag. Tuff match för Harde det.

Vargher85:

Lander kedjan? Den såg man inte så mycket av ikväll. Klart bästa formationen ikväll var ju den med Hartmann och EP. Ja för ikväll var dom bara två man i den kedjan.

The great one: Tror inte Oliver skriver på nytt kontrakt som 13 forward med 0min i istid, så bra är inte Bojan ändå när vi jagar kvittering.

BaraTikare: Habil, men lite mjuk ibland. Håller det i ett slutspel med många minuter. Njae jag är tveksam.

Näkyvä, nej där skall det absolut inte förlängas med optionsåret.

{10718}: Dahlén är ingen dålig spelare, tvärtom. Men han är en väldigt väldigt mjuk spelare, det är smärtsamt tydligt såna här matcher.

Bra med Kapanen junior in. Olli har koll.
Olli med kollen. Hoppas att han får göra ett inhopp också… Ilari alltså

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Har du sett några J20 matcher eller går du efter poäng? Värt att nämnas är ju att Kapanen har bäst +- av backarna i J20

Timrå IK - Frölunda HC 2025-01-23
Jag gissar att detta återigen blir en tajt tillställning lagen emellan. De tätt inpå varandra spelade matcherna nere i Götet i höstas var väldigt tajta, där vi hade större problem i det första mötet än det andra. Nyckeln blir väl att undvika fler backskador och att tillbringa så lite tid som möjligt i egen zon för de lär gå väldigt hårt åt just vår skadeskjutna backsida.

russkiy medved blyat: Jag skulle med glädje bidra med några tusenlappar till en swish kampanj. Det är nu eller kanske aldrig som chansen finns till ett långt slutspel till våren. Utan backförstärkning håller det inte.
Svälj stoltheten TIMRÅ och dra igång en kampanj nu......Backa Kimmo/Nubben.
Go-go-go!

Amir Miftakhov: Ja! Det är verkligen ett måste! Då kan vi värva en back av lite klass med om det skulle dyka upp.

Tror knappast det är några problem att få in en miljon snabbt på en Swish insamling. Dock så känns det som att Kimmo inte är den mannen som kommer initiera detta intiativ .

Kanske supporterklubben kan vara den aktören som startar upp den, så blir det inte att tigga om mer päningar utanför budget, utan ett supporterintiativ.
Har man ju sett förr.

Fram med mobilerna, in med cashen! Våga gå för det i år nu!

Olli Nomadinen : Kanske de om de finns någe bra att värva!😎🇺🇿

Nisse på Mon or: Dags för en insamling

Nisse på Mon or: Tycker man bör göra en insamling! Att gå långt i ett slutspel samt kanske hemmafördel bör ju kunna generera inkomster

In this world, nothing is certain, except Death, taxes..... and injured defencemen in Timrå IK /Benjamin Franklin + tillägg av kattgubben

Tom Topp: Absolut är vi ingen förhandsfavorit. Men allt kan hända. Bara kolla på Rögle, även om de inte vann guldet.. I ett slutspel skall lag få kämpa för att slå ut oss. Den attityden skall gå ända från läktarn till laget!

Desvärre är vårat back-skadekonto överbelastat..
Back måste in. Det kommer aldrig hålla med vår sköra backsida om vi skall gå långt.

Zäta75: Kul att ni är ett topplag. Bara fjantigt om vi inte kan hylla ett annat lag från Västernorrland. Sen kan vi hata och smälla på varann om vi möts i semi ;-)

{469}: Ojojoj skriv inte så!! Då tar det hus i helvete, de har ju superstjärnan Djoos skadad. De är hårdast drabbade av alla lag iom det vilket gör deras säsong till en ännu större bragd. Typ så har nån johannes från deras bok berättat det för mig

Olli Nomadinen : Med en relativt begränsad ekonomi har vi antagligen inte råd med att 2 av våra tänkta topp 6-7 backar lika ofta är på skadelistan som i matchtrupp.
Det är en nöt för KimmoNubbs att knäcka.

Smärtar extra med Didde då jag tycker han sett bättre ut än någonsin i spelet med puck de matcher han gjorde nu i januari. Inte alls så mycket taffligt pucktapp som jag tycker präglat senaste säsongerna.
I defensiven och utan puck som vanligt av högsta SHL-nivå.

Peja: Clubbens supportrar är definitionen av white trash. Huliganwannabes med sjukt osympatisk attityd. I HA har vi motsvarigheten hos Västerås supportrar och går vi ytterligare ett snäpp ner och tittar i närområdet kan jag nämna IFSH:s supportrar. De är tack och lov inte särskilt många nu för tiden. Jag tror nånstans att det handlar om nåt jävla storstadskomplex, man kommer från mellanstora svenska städer och håller på lag som i första hand inte har en jättestor framgångsrik sportslig tradition att luta sig mot. Då vill man vara lite a la tuffa Stockholmssupportrar och hävda sig så ist. Jag menar, Gävle som ju storleksmässigt är exakt jämförbart med dessa städer har ju en helt annan supporteranda. Men där är hockeytraditionen så självklar att man inte behöver ta till andra hävdelsemetoder.

För att undvika onödiga diskussioner, ja jag generaliserar självklart

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
Karlsson74: Pissdåligt om han blir utbuad på lineup, sånt sätter spår, jag har nog aldrig hört att någon blivit det, möjligen mindre jubel och applåder men egentligen förvånar det inte mig att det händer i Luleå.

{469}: Sen tycker jag att folk förbiser Nässén i snacket om Timrås bästa backar. Bättre poängproduktion och plus minus än Eronen. Håller honom före Eronen.

Nisse på Mon or: Åtta (8) raka torsk för öjebjo är det nu va? Stabilt eller nåt...

På örebroläktarn. "Prestera eller dra". Publiken buar.

{469}: Känns förövrigt rätt bortkastat att dissikera halva laget efter en torsk. Men sett till helheten så tycker jag varken vi förlänger med Eronen eller Näkyvä, gärna att vi lyckas fixa oss ur Erixons kontrakt med. Hardegård in och 2 mer spelskickliga backar på det så kommer nivån höjas rätt betänkligt på backsidan. Näkyvä börjar ärligt talat vara en större besvikelse än Erixon, sett till förväntningar alltså.

Tycker väl heller inte numerären är för tunn, som. Vissa vill få det till. när alla är alla är hela och friska så har vi väl 8 backar. Grejen är den att vi till slut blev 4 ursprungliga ordinarie backar korta under matchens gång. Det skulle påverka vilket lag som helst.

Grejen är ju också den att vi måste få ett tillräckligt bra J20 att vi kan plocka mer en 1 back som håller måttet för nån enstaka match!

Nisse på Mon or: JAG tycker att LHC och Öret ska kvala denna säsong

Karlsson74: Skojar du?? Eronen är ju toppklass.
På riktigt!!??

Kan vara att han kostar för mycket, men det är en annan sak. I år ser man varför Timrå värvade honom.
Rakt igenom klass!!!

Banal:

Hård bedömning. Ingen dålig insats överlag. Deras flyt plus vår tunna backsida avgjorde.

Nisse på Mon or: Kommentatorn så jävla glad att LHC vann. Nu ska han gå ut och fira med pissljummen öl på Olearys med grabbarna och ge Kovacs ett bj på toan

Gnälligare publik än i Linköping får man leta efter..

Bragd-Birger: LHC alltså. Två möten den här säsongen. Alla poäng till LHC och förkrossande 11-3 i målskillnad.

Allt talar för Timråseger i eftermiddag.

Om alla lag håller samma poängsnitt som senaste 10
Uppladdat:

500x0-image-2.jpg

TIK_TIK: Hoppas de missar avancemang ...utav flera anledningar.

Scoutresa i grannskapet. Få se om det finns något intressant till laget.
Uppladdat:

500x0-pxl20250117174926712.jpg

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
jhnd91: Tror det var Småland som praoade på trumman…

Bragd-Birger: Vi ska också komma ihåg att Pilö just nu har färre matcher spelade för Timrå IK än Viggo Gustafsson.

Linnus bli änn bra tillgång i lage 💪💪💪
Ge hann ti så sitt snart första i Klyka 🏒🥅🏒🥅🏒🥅
Kansk redan imorron i Myggans Kryss???
Nä nu ladd vi tusen tä imorron i SaAben👊👊👊
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1734074137696.jpg

OlliJanne: Från ST. Lander om mötet med Ante i LHC och om Erikssons debut:

"När Timrå IK åker ner till Linköping inför lördagens match väntar ett speciellt möte, där antingen far eller son kommer att stå som vinnare.

På plats i båset är inte bara Ante Karlsson, tidigare tränare i Timrå IK, utan också Ante Karlsson, pappa till lagkaptenen Anton Lander.

– Det blir väl lite speciellt innan och efter, men när matchen väl är i gång är det fullt fokus på det man ska göra på isen, säger Anton Lander.

Själv tycker han bara att det ska bli roligt.

– Det ska bli kul. Jag ser det som roligt och som lite extra energi.

Något han tror kan bli svårare, det är vilket lag hans egna barn ska välja att heja på.

– Ja, jag tror att det blir svårare för mina grabbar, om de ska hålla på farfar eller pappa, men det ska bara bli kul.

I matchen mot Malmö Redhawks under torsdagen gjorde nyförvärvet, 18-årige centern Linus Eriksson, debut. Lagkaptenen imponeras av honom.

– Han har mycket hockey i sig. Han tänker smart och är stark på pucken. Jag tycker att han gjorde en väldigt bra SHL-debut."

Timrå Isstadion: 2002/2003 låg vi väl högt upp i tabellen typ hela säsongen och slutade 3:a va?

Kattgubben: Kan inte påpeka tillräckligt hur fruktansvärt tajt det är iår, skiljer alltså endast 7 poäng från sjuan Örebro och trettonde HV71. Fortfarande 18 matcher kvar och väldigt många poäng att spela om. Ska mycket till såklart men med tanke på Örebros senaste förluststreakar hade jag varit jävulskt skitnödig i Örebrolägret.

Rico01: Yes, jag ville mest flika in att jag höll med dig! Blev riktigt positivt överraskad över Linus insats. Trodde ärligt att han skulle ha svårt att färga direkt så här. 👍

Kanonmatch av mina 2 favoriter , JJ och Hartmann =)
Gött gör slut på LHC - spöket i övermorrn =)

Rip Kirby: Vi är minst en klass bättre än Malmö ikväll. Skotten 29-14. De känns inte farliga alls. Vi kan gå väldigt långt i år om vi slipper skador

Hockey är en undetbar sport!!!!

Kattgubben: Ge pucken till Hållander!!

{469}: Bättre än Eisenmenger. Men det är ju vad jag tycker.

Andersson: Örebro är i fritt fall.

Söderöver: Lever du i föregående säsong fortfarande du?? Timrå har väl vunnit 11 av 12 eller något sådant när vi leder inför 3e.

KulltorpsOlli: Måste berömma Eronen. Han löser situationer snabbt och bra i egen zon. Malmö inte ett enda skott period 2

nila: Ja man såg att Malmö ligger sist i BP i SHL, uselt.

Förresten Eronen!! Gör han ngt misstag alls??
Förläng!!

Söderöver: Tycker det släpps en del utvisningar idag, redan varit några jag tycker kännt solklara