1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606606 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Lassinantti tas ut spel. Har spelat med en skada länge. Luleå får nu förlita sig på Ward och en junior framöver.

Målvaktsligan i SHL
1) Tim Juel, Timrå, 92,83 procent

2) Jonas Arntzen, Örebro, 92,26 procent

3) Arvid Holm, Rögle, 91,63 procent

4) Lasse Johansson, Frölunda, 91,59 procent

5) Jakob Hellsten, Leksand, 90,80 procent

6) Matteus Ward, Luleå, 90,70 procent

7) Jacob Johansson, Timrå, 90,21 procent

8) Lassi Lehtinen, Modo, 89,99 procent

9) Linus Söderström, Skellefteå, 89,89 procent

10) Erik Källgren, Brynäs, 89,85 procent

28) Joel Lassinantti, Luleå, 88,50 procent

Juel fortsatt etta. Lär väl få stå mot Malmö eller vad tror ni andra? Tycker det är dags nu så han inte tappar den form har varit inne i.

sargad: Bara en dag kvar till match, hurra!
Gillade också i matchavsnittet att man startar med att visa tavlan där man skriver in resultatet i de senaste matcherna och en tabell på tavlan i omklädningsrummet. Det visar att man har ett tydligt mål. Att bli bättre och klättra i tabellen.

Hoppas att Linus Eriksson kommer bra in i gruppen nu och att de nya formationerna fungerar bra direkt mot Malmoe. Tror inte vi underskattar dom igen som vi har gjort i vissa matcher och förlorar.

solbacken: Men det skall ju mycket till att han ens landar i Timrå. Var ju mest en liten notis i hockeypuls att Timrå är ett av lagen som är aktuella.

Men utan att vara för partisk så tror jag att det skulle vara perfekt för honom att spela i Timrå med Jokinen som tränare.

Simmalugnt: dvs betalande medlemmar, och dom som kör drevet har nog ingen majoritet!

Åter igen nu går vi mot CHL!

Karlsson74: vilket jag tror dom kommer att göra, misslyckas alltså!

Per HApps: Bra sammanfattat👍

X-Län: Men händer det så får vi väl ändå säga att planeterna står i linje & sen köper jag en triss.

Som jag skrivit tidigare, lite mysfaktor av att Timrå börjar bli omnämnd såhär. Gillar det som fan. Trots att vi hatar Modo ❤️

Zäta75:

Ha ha Jokinen är på HS? Exakt samma formationer som någon skrev här. All cred till vem det nu var.

Galet intressant det kan bli.

0tto: Olli har varit inne och läst på hockeysnack. :)
Puckat hade väl ritat upp exakt dom linorna häromdagen ( förutom Eriksson)vi ser på träningen idag. Hyperintressant!!

Hoppas det faller väl ut.
Tyckte mig läsa att Svensson och didde är backpar bakom Lander Walli och Mange. Tuuung femma!

Olli Nomadinen : Är då inte den relevanta frågan VARFÖR har Jokinen låst sig vid den formationen istället för att ondgöra sig på den som gör mest poäng i laget?

Puckat: F.Hållander - O.Kapanen - A.Wedin
P.Svensson - S.Forsmark

J.Dahlén - E.Pettersson - S.Hartmann
L.Nässén - L.Pilö

M.Pääjärvi - A.Lander - E.Walli-Walterholm
K.Näkyvä - E.Eronen

O.Johansson - L.Eriksson - A.Lundmark

Extra:
D.Strömberg
J.Boyce

Utanför:
M.Eisenmenger

Ja, det är nog det bästa vi kan komponera våra kedjor just nu tror jag. Vi får se om vi får se detta. Möjligen att Boyce ska spela istället för OJ, men de kan väl skifta. Boyce har varit väldigt nyttig och gör t.om mål ibland.

Linus välkommen till Timrå ik ❤️

tekarn1968: Wiken är Timråit. Det är sen gammalt som sagt. 😎

Puckat: jag hart hört liknande om honom, så antingen spelar han med oss nästa säsong eller så är han ett försäkringsärende, tråkigt att det blivit som det blivit, han var riktigt bra där i början av säongen 22/23. Men det öppnar ju för Kapanen/nubben att kunna förändra mer inför nästa säsong.

Ahpl: Erixon ut! Harde in ! Önsketänkande iaf

Per HApps: Läge att köra den klassiska ramsan:

"Wiken lackar när Djurgår´n hackar" ;) ;) ;)

Tom Topp: Att kalla Eisenmenger medioker är ganska snällt, tycker inte han håller alls.

Vad har Linus gjort något fel då? När man söker nytt jobb brukar man vänta med att informera arbetsgivaren. Det kanske inte var helt klart med Timrå när ryktena började gå och det var därför han avvaktade med att informera DIF. Aja vi får väl tacka Wikegård för att han får chansen redan denna säsong.

SPOODI: Ja, det låter rimligt. Den här typen av värvningar som kan stärka våra juniorlag och, som potentiellt, snart kan tillföra a-laget något tror jag är en klok väg att gå. Det ser ju inte direkt ljust ut resultatmässigt varken för J18 och J20.

En tidigare tappad Timråjunior verkar klara sig skapligt bra i Nordamerika. När han blir draftad kan väl Timrå hålla sig framme och stå för ett lån i SHL.

tekarn1968: På pappret möjliggör han åtminstone att vi kan rucka lite på nuvarande centerlina i topp tre, sen ska man ta ordentlig höjd för hans låga ålder. Men glädjekalkylerar vi med att han dansar in på centerposition på SHL-nivå redan nu så måste exempelvis inte EP vara så låst till att ta en egen kedja själv. Är han inte redo så får vi åtminstone in ytterligare ett potent forwardsalternativ.

Väldigt bra lösning, även om vi lär få skörda de finaste frukterna under kommande säsonger.

KulltorpsOlli: Enligt Aftonbladet har den blivande flytten orsakat ramaskri i Djurgården.

Sportchefen Niklas Wikegård ska därför valt att sparka 18-åringen, som kommer att byta klubb omgående.

Eriksson, som slog igenom stort förra säsongen, har varit av intresse för flera SHL-klubbar. En dragkamp Timrå nu har vunnit.

Centertalangen draftades till NHL-klubben Florida Panthers som nummer 58 i andrarundan förra sommaren.

I Timrå ses han som en ersättare för Oliver Kapanen, som i sin tur ska spela NHL-hockey för Montreal Canadiens

Wikegård kör på hårt. Tror knappast han kan ersätta Kapanen 1p per match, men vi får se.

Hoppas på en lugn dag härinne idag. Och inga fler skriverier om ja ni vet vad utan hockey istället.

Malmoe hemma på torsdag. De flesta tycker att det ska vara en enkel 3:a, men kom ihåg att vi har förlorat hemma mot dom rätt nyligt. Får ej underskatta Malmö.

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Tyckare: Läser i forumet? Du går alltså på vad en person på HS har skrivit om rykten angående Backlund? En person som knappt är aktiv här ens?
Rykten som folk härinne dessutom ifrågasatt.

Men men. Detta var mitt sista inlägg kring det här. Hoppas att det blir ett sakligt möte där man kan enas, nått sånär.

Vi är i behov av en kompetent och LYHÖRD ledning, likt att vi är oerhört beroende av Västra stå och andra supportrar som lägger ner din tid och själ.

Utan hängivna supportrar så kommer intresset för Timrå IK dö ut.

Tyckare: Det om hot på sms och riktat till specifika personer i ledningen är långt över alla gränser givetvis.

Vad gäller Backlund så är det väl "bara" att rösta bort honom, då vi är en medlemsstyrd klubb. Efter säsongen vill säga.

Vilket kravet verkar vara, att Backlund inte skall ställa upp för omval?

The great one: om Backlund tvingas bort på tisdag är risken väldigt stor att det kommer storma stort i Timrå närmaste tiden!

Vägen att Backlund kliver av omgående är inte något optimalt, sedan att han inte ska bli omvald är en fråga för årsmötet.

Det smarta att göra är att få Backlund att inte ställa upp på omval. Då vaskar vi inte denna säsong och alla får ett värdigt avslut

Tyckare: Timrå Ik består av 3 områden. Ekonomi(styrelse), A laget och supportrarna. Tar man bort en av dessa 3 så har vi ingen elitklubb längre. Ingen av dessa områden är viktigare än den andra, men alla 3 måste finnas.

Men om vi inte längre har en elitklubb spelar ingen roll för mig. Jag kommer alltid att supporta Timrå IK. Stolthet och passion - oavsett division

Henrik_Tikare: Ingen hjärnskakning på Kapanen. Skön..t

"Jag har ingen huvudvärk eller yrsel utan känner mig som vanligt, så det känns bra. Just nu ser jag ingen anledning att missa matchen mot Malmö på torsdag, men vi får se hur det känns framöver."

{469}: Dahlen får all uppbackning han kan få, men likförbannat slår han inte en passning rätt idag och är helt osynlig. Eisenmenger är ju bra i jämförelse.

Jag gillar INTE denna frånvaro av herr Dahlén!!!

FrOllik: Tycker fortsatt det hänger för mycket på Dahlén. Inte ens med Hållander och Lander hittade han ju rätt..

Men helt klart bör man köra EP med Dahlén. De gick rätt bra ihop i början av säsongen.

Zäta75: Haha, ja 2 raka förluster och vi skulle få läsa att vi är på väg mot kval från en del här inne.

Zäta75: JJ var verkligen stabil idag. Men mot LHC vill jag se Juel i kassen. Speciellt då JJ historiskt haft svårt just mot LHC!

Omvända roller.
Precis tvärtom brukar det vara mot Skelet/FBK/Läjkers. Vi som kämpar hårdare, gnuggar och sliter så för basket för ett mål och så glider motståndaren på en skridsko å gör mål.
Nu tvärtom, underbart storlagskänsla.
JJ var Ok.

Zäta75: Hoppas det bara var en säkerhetsåtgärd att sätta Kapanen åt sidan. Vill verkligen se han i action när jag åker till Linköping på lördag!

Söderöver: Har för mig jag såg statistik härom matchen. Har vi ledning inför 3:e perioden så har vi bara tappat det till förlust en gång denna säsong! Vi är bra på att spela på ledning när det drar ihop sig!

Vi är rätt bra nu. Inte ens nära för SAIK och 10 poäng ner till 6e plats. Inget jag räknat med innan säsongen direkt.

Jävligt bra jobbat Olli och laget.

NDR: Det är ett rejält överfall av Skellefteå på Kapanen. 4 mot 1 drar ner honom. Mycket fegt borde bli avstängning

Zäta75: Härligt!👊🏒👍

Pettersson är riktigt bra. Inte bara för förarbetet här utan håller riktigt bra nivå nu måste jag säga.

Fortsätt nu bara så här!😄💪

Rip Kirby: Vi hade en målvakt i korplaget som var fördjävlig att stå kvar. Sedan kom det fram att han hade ledgångsreumatism.

Andersson: Slötittar på matcherna och kan se att Rögle är ett duktigt dysfunktionellt lag just nu. Precis som för ett år sedan.
Tror däremot inte dom fixar samma metamorfos som ifjol.

Måste säga att jag gillar det. Att en dyr trupp inte alltid är likhetstecken med ett bra LAG.

OlliJanne: det kan bli förlust ikväll, men då måste Skellefte vara riktigt bra. Jag tror inte vi behöver se ett Timrå som mot Växjö!

X-Län: Agard i Timrå, nej tack! Tycker man ska vara extremt noga med vilka spelartyper man tar in i ett lag som i övrigt fungerar bra. Filmare och spelare som hänger med huvudet riskerar att förpesta stämningen för alla.

Aljd: Vad jag vet är inte hon blind iaf och det här är vad hon vaknar till varje morgon ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-pxl202501102249258773.jpg

Nisse på Mon or:Hoppas kan man ju, om Hardegård blir överflödig i och med Engsunds intåg kanske, annars tror jag det är en högoddsare att vi skulle vi kommer se han här redan den här säsongen.

Dock hade det varit ett härligt tillskott.

Olli Nomadinen : måste säga att jag gillar hela miniken, älskade när han pratade om bubbelbad, vin och cigarrer! Och framför allt när han tappar om det är vin eller cigarr han ska mimika

Zäta75: Hade varit grymt med DET tifot inför en väldigt viktig match ( exempelvis Skellefteå imorgon).......
"Bring something to the fuckin table'

Tycho: Hoppas man släppt på "avgå alla" kraven i allafall. Det gynnar ingen just nu.

Rösta bort styrelsemedlemmar kan man göra efter säsongen i så fall.

Olli Nomadinen : Alltså, jag har varit med när det stals flaggor i Gärde etc, men det blev ju ytterst sällan handgemäng om det inte var extremt befogat.

Det här idag med diverse pyroteknik inomhus är ju bara hål i huvudet.

Ahh, ni ville visa ert stöd och fick matchen avbruten på köpet. Ärthjärnor.

Bara för att det ser coolt och effektfullt ut på en öppen fotbollsarena betyder inte det att det blir lika bra i en hockeyarena, det behöver man liksom inte vara raketforskare för att fatta.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-01-09
{469}: Eriksson är en duktig spelare men inte den som har samma höga tak/golv som de som går högre upp i draften. Jag tycker det här är en spännande värvning och det ska bli kul att se hur den faller ut. Tror inte han är nöjd med valet att stanna i DIF som 12-13 forward när han hade SHL-bud i våras.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-01-09
{469}: Garanterat är det så, det senaste virala klippen med hårtorken lär inte minska dragningskraften att få spela under honom. För en ung kille med NHL-drömmar måste ju chansen att få spela under en NHL-legend som dessutom är en erkänt mkt duktig tränare vara en våt dröm. En tränare i SHL som har en ledarstil som är det närmaste du kan komma hur det kan vara i NHL