1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606617 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-01-09
Härlig start.

Det kunde vara värre.

Exempelvis när TV4 Sport visar high Lights från första perioderna. Modos bidrag är att dom typ vann nedsläppet... Jobbigt värre.

Bojjan är fan the soul, eller hårdrock, of Timrå.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-01-09
Woody Jokinen: Wohoo! Ni vet ju vad som gäller när Boyce nätar!

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ja Hållander och Wedin funkar betydligt bättre än Hållander och Dahlen.

Hållander-Kapanen-Wedin
Hartman-Emil-Dahlen
Sen tung lina med Pääjärvi-Lander-Walli
Och fjärde med Lundmark-Bojan-Oliver

Hur som helst är det mycket viktig match där vi bör ha seger annars drar det ihop sig kring strecket och Skellefteå hemma på lördag blir ju ingen lätt match även om SAIK för tillfället inte går att känna igen riktigt.

3 POÄNG IKVÄLL NU!💪👍

Säga vad man vill om Jokinens svada, men den där vinnarskallen som brinner i ögonen, den är inte att leka med!

{10774}: Apropå Lindgren, så borde han vara redo för A-laget tämligen snart. Jag gillar det jag har sett av honom. Ge honom mer speltid!

Herreguu dä ä match i Jerusalem ikväll 🙏🙏🙏
Själv öppna ja hemmabaren kl 10 ida å ta mä int ur denn å kann ta mä till till Rosenlunns templet ikväll!!!
Ja sitt å lyssna på Lönnå somm vanligt på Grammofon å tänk "" Mer kärlek tä Folke "" istället för HAT ❤️
Nä låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar å Giv oss FRID å VINN ikväll 💪💪💪🥳🥳🥳
Dä va bäddre förr nä int allt va så förbannat komplicerat i live!!
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20250108120652instagram.jpg

Tom Topp: den kändes otroligt avslagen hemma i soffan med, länge sedan man hade den känslan 😖

Det vill man inte uppleva igen

Rip Kirby: bara tacka för vikariatet! Han har varit kul att se! Delat ut lite fina tacklingar gjort sitt första SHL mål och haft en fin rörelse på banan!

Det här var ett riktigt fint lån tycker jag!

Slötittar på SSK-DIF i brist på annat. Intervju med Anders Eldebrink i första pausen. Nostalgi. Skulle man sett Eldebrink i Rögle eller Färjestad? Aldrig i helvete! Som han sa: pengar försvinner men minnen blir kvar!

Finns ingen anledning att låna ut OJ. Han gör ju det mesta rätt utom mål just nu.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
SLÄPP DET SOM HÄNT OCH GÅ VIDARE!!

Aljd: jag gick in och kritiserade mailet som Wegar hade skickat, blev avstängd direkt!

pingvin: Idag hade man kunnat göra som i Njurunda, tagit en sittdyna och fixat sittplats på Västra Stå.

Zäta75: Sputnik1 och Montén Python är ju samma person så han har fler inlägg om man lägger ihop det :)

JanneH: Siktet kanske bli att Myrenberg ersätter Juel och Lidö tar över efter Jacke när hans kontrakt går ut om ytterligare ett år? Signa Lidö nu men låna tillbaka till Östersund. En säsong till i HA kan knappast skada?

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-12-30
Karlsson74: Till att börja med gör ju backparet Sudden-Nässen, förmodar jag, sin sämsta insats som duo. Hade dom gjort en helt ordinär insats igår, JJ varit på 90% av sin kapacitet(var väl på runt 60% typ) och om dessutom sheriffen varit på åtminstone 80-90% av hur han varit säsongerna 23/24/25 så hade vi vunnit riktigt, riktigt bekvämt igår UTAN Korsträsks Lidström.

Karlsson74: jag måste faktiskt göra en pudel! Jag dömde totalt ut Lilja för några veckor sedan. Tyckte att han mest åkte omkring och var ivägen. Men nu i dom senaste matcherna så har den kedjan nästan varit bäst i Timrå! Och fortsätter dom så här så känns det som att Nubben haft ett jäkla bra utslag på nyförvärven!

FrOllik: fantastiskt att vakna upp till vinst, även om det känns surt att tappa en poäng när man bara har statistiken att gå på. Nu efter att ha sett highlightsen på Youtube såg Lilja väldigt aktiv ut, highlights är ju highlights men kul om han kan hitta något att bygga på under 2026!

När Hardy är tillbaka måste Sundin vara sjunde back efter dagens agerande.
Pilö var ju osianer bättre än Sundin.

Bragd-Birger: Huvuddomare Harnebring hatar Timrå IK, det är sen gammalt. 😡

Red Bulls: 4p upp till topp 6 och 3p ner till ingemansland om jag inte såg fel.

Nu väntar 2 viktiga hemmamatcher mot Djurgården och Örebro som ligger nära oss i tabellen

Efter dessa två matcher är junior VM över och dessa spelare tillbaka

Den där vill nog domaren ha tillbaka. Fina poäng av Hartmann ikväll dock 👌

Hahahaha, det är fan otroligt. Det här ska vara en 5-1 match nu.

bar mofftak: ja, gillar att man inte försöker passa pucken in i mål. Mer sånt!

Men mindre av EP:s trams. Vilken totalt meningslös utvisning.

Våga bänka Hartmann och Nässén. Båda tvä ställer till det i alla zoner.

Zäta75: Måste ändå göra mål tant Pettersson och Grågubben Hartman Måste höja sig flera gånger inte ens allsvensk nivå på de

Drygt 30 sittplatser kvar nu! Hoppas det blir bra tryck i hallen ikväll, finns inget annat än 3 poäng ikväll!!!

Alltså spelexperten på Expressen... "Spiken
Timrå

Det här är en match som Timrå måste vinna hemma mot jumbon om slutspelsdrömmarna ska leva vidare. Trots svag form har Timrå en bättre formkurva in till matchen och känslan är att det är en tidsfråga innan det lossnar offensivt för Dahlén och Pettersson. Spiken rekas!"

Samma kille som skrev att vi inte kunde vinna eftersom Wedin och Erixon saknades. Nåja, han fick ju rätt den gången. Hoppas han har rätt ikväll också!!!

Hypocrisy:

Ledningen och nubben måste bli bättre på att sälja in klubben. Vad sänder det för signaler att hela tiden säga att vi är sämst och inte har några pengar eller framtidsutsikter?

Även om Jokinen var en bluff tränarmässigt så sålde han in oss bra i all fall. Med Kapanen och Jokinen fanns det framtidstro.

Nu är det gammal skåpmat igen.

Tom Topp: timrås juniorvärvningar har fallit bra ut . Här måste man ge nubben och company creed...trots att han varit svag med nästan alla andra och förtjänar kritik.

Synct: Så du anser att om man inte är negativ till Timrå IK eller Nubben eller andra personer så kan man lämna forumet, förstår jag dig rätt? Hej här är ett forum för de som hatar allt som har med Timrå IK att göra.

Smörgåsen : apropå på det så bör man nog sätta Freij på point i PP, när han är tillbaka från jvm. Frondell bara slickar sig om munnen och nyper till när Freij levererar sådan pass

Smörgåsen : Måste rätta mig själv, skrev att snittet ifjol landade på 5174, men det var 5163.

Vi kan väl enas i att regionen behöver sluta upp bättre och klubben måste bli bättre på att marknadsföra sig själva med allt vad det innebär.

I somras.
”Höga målsättningen: ”Vi har ett lag för att gå ännu längre nu”
”Tror många blir överraskade”
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EyPlMP/kent-norberg-om-nya-timra-stor-intervju

28 december, samma år
”Visste att vi skulle få en tuff säsong”

www.st.nu/2025-12-28/visste-att-vi-skulle-fa-en-tuff-sasong/

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
HV tar tre pinnar, som lagen under plats 4, statistiskt ca en tredjedel av matcherna så de måste alltså på 22 matcher vinna fler än 7 matcher, troligen uppåt 10-12 matcher, vilket är fullt möjligt men inte troligt. Särskilt inte med spelare borta.

Leksand måste ta tre pinnar även de i 10-12 matcher, dvs från 30 till närmare 40-50 procent, för att ha en möjlighet.

Så länge Timrå tar ca 6-7 vinster, kanske någon vinst till för play in, på återstående matcher så är det lugnt.

Finns naturligtvis olika scenario och allt kan hända förstås.

Nu har vi 4 raka hemmamatcher uppföljt av HV borta i match 5.
Dom här 5 omgångarna kommer vara helt avgörande för hur detta spektakel kommer att sluta!

Det är faktiskt väldigt tacksamt motstånd i alla dessa matcher förutom Rögle då.
Jag har krav på minst 9 av 15p... men som inbiten Timråit så grejar vi ju självklart 15 av 15!

Sen vore det intressant att veta vad Z och Emil B gör rent konkret. Jobbas det med förstärkningar denna säsong eller bara framåt. Och om det inte finns några pengar varför finns sportrådet ö.h.t? Jobbar de idéellt?

Hypocrisy: Jag är orolig att vi förlorar mot Leksand om inte Dahlen är frisk då mirakulöst på 2 dagar. Och att endera HV eller Leksand går om oss så det blir kvar.

Nu måste vi kriga ännu hårdare och lösa en målskytt istället för Wedin som är borta i 2 månader till. Kom igen Nubben och Z, kunde Kapanen fixa in bra spelare kan ni. Swish om det krävs vi får lätt in pengar. Klubbens existens i SHL är på spel.

Östersunds Videll Öhrn Sagranden hade inte gjort bort sig ikväll.

Varför kör de inte igång en insamling? SMS-lån? Man tappar ju fan intresset för varje skott som inte ens är nära att bli ett mål.. var enda lag kan vinna med 3-4-5 gjorda mål.. men vi kan inte ens göra 2 för fan..

Värva in målgörare innan man självdör helt.

Sanyet: JJ eller Juel måste hålla nollan för att Timrå ska kunna vinna. De gör ju ett max två mål varje match. De skulle kunna spela PP i tre perioder och ändå bara göra 2 mål.

Nisse på Mon or: Kan man inte göra ett jävla mål på 6 PP ska man fan inte ha några poäng värva en spets Forward vinner håller inte att göra max 1-2 mål varje match spy på skiten mjuka snälla skolpojkar

Sanyet: Jag tycker kritiken här inne är en smula överdriven. Med tanke på vilka spelare som saknas gör vi det spelmässigt ganska bra. Det som saknas, och har saknats hela säsongen, är målskyttar och lite mer attackpsyke framför mål.

Walli ska helt klart spela högre upp i hierarkin

Jadu: Kan vi komma överens om att inte lägga ut ngt om JVM ikväll tror vi är många som tänker kika i efterhand på våra grabbar!!😎🤣🇱🇸

Söderöver: Alla våra grabbar i ÖIK har spelat förnämligt bra hela säsongen o jag firade med en xtra stor virre o en good öle!!🇱🇸🇱🇸🇱🇸🤣🤣

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-12-26
Bra jobbat ikväll. Det är nästan så att jag börjar tro på er.

Men bara nästan…

Rip Kirby: Få lag som förtjänar att åka ur lika mycket som Brynäs. Deras vidriga och högfärdiga fans som inte lärt sig något sen deras senaste vistelse där nere.

She: jag tycker det beror främst på att vi täcker skott igen vilket statistiken säger att vi är bland de sämsta i liga på.

Vi håller kamperna i slottet minst 50-50 eller till vår fördel.

Vi gör mål med våra spelare som måste kunna göra någon balja.

Känner igen spelet som ändå kan ge oss chansen att vinna.

Det här måste vara våran lägsta nivå.

Lander säger rätt saker i sin intervju!

Bra jobbat!

Vi. Är. Rätt. Bra.