Hoppas Timrås nästa nyförvärvsvideo är på tre män som bilar ner från norrbotten. Sen släpps de en efter en med Hardegård i baksätet, Lilja i fram och sist Stridh bakom ratten.
Niikeliito: Kanske populäre Mika Tarvainen kommer tillbaka som MV-coach? När Timrå nu gått ut med att Hyvärinen ska ersättas så fnular jag på om det ändå inte skulle vara så att Stridh kommer tillbaka som ass. Inbillar mig att Timrå har en långsiktig plan att han ska få mjukstarta och sedan ta över som head coach när TS är klar, eftersom han bara skrev 1+1.
DenRöda: Det som är överoptimistisk i din kalkyl är att forwards som står utanför 4 kedjor när alla är skadefria skulle göra 18 mål tillsammans. Det går bara om många andra forwards har skador i ganska stor omfattning och då skulle ju deras målskördar kapas rejält.
Smörgåsen : som vanligt åker vi Tikare jojo mellan känslorna. Ena dagen går inte matematiken ihop hur vi ska ersätta poängen och nästa dag känner man att juniorerna kommer ta steg och Gath kommer in och styr upp det tråk-Tommy tappade
Montén Python: Hallam gott öga till Dahlén? Vad har du nu haft för trevliga drömmar? Antingen ej uttagen eller i en 3:e och ingen PP-tid typ. Varit så 95% av Hallams tid.
Hallam är så speldum så han använde inte ens Hållander korrekt.
F.ö var det några som sa att Dahlén skulle operera axeln direkt efter säsongen. Har han gjort det? Det hade ökat min längtan om en återkomst med en sisådär 500% om Dahlén har en axel som klarar närkamper i framtiden. Längtar redan men det vore som att vinna på lotto.
Zäta75: I dagens ST intervjuade man Kapanen om Otto. Kimmo trodde att man måste ha en vass leftare som skytt i samma pp som Otto. Reid är rightare. Vill man para ihop Otto med Wedin eller Heikkinen i pp månntro. Hur tänker man i 5 mot 5 spel då.
Blir spännande att se hur laget formeras när det är dags.
Vi har 7 backar, och vi skulle in med en ytter till. Får vi in en riktigt bra back och en sniper eller liknande typ Gardiner på det så tycker jag det ser riktigt intressant ut!
NEJ vi åker inte ut och blir då av med drös spelare (om inte innan) inför 27/28 så ser det ännu mer intressant ut...
Knylan: Grymt med 3 år!! Hoppas på en kurva som går rakt upp, undrar hur Skellefteå känner av att tappa han. Som kuriosa verkar han vara lite av en ”Freij-typ” när det gäller personlighet så kan bli kul detta :)
Mappe: och jag tror att det är det som kommer bli Boyce framtid i föreningen. Att få framför allt yngre men även äldre nyförvärv att komma in i staden och klubben och känna sig välkomna och som "hemma"! En gissning från min sida, men jag tycker att det borde vara en viktig grej!
Det vimlar inte av lediga målskyttar som är goda för 35+ poäng. Linus Weissbach är en och Reid Gardiner är en annan. Vad tror ni, kan någon av dom fylla en plats i en förstalina i Timrå? Ganska säker på att sportrådet har dessa bägge på en lista över möjliga spelare som kan fylla sista luckan.
Smörgåsen : Jag kan bara hålla med. Var helt häpen i soffan. Även lite småmysigt hur Westberg matchen innan i Frölunda hade målat upp Scandinaviums stämning som världsbäst.
Sen hur häpen han var matchen efter när hela hallen bara vibrerade i Timrå redan innan matchstart.
Jag må vara bitter. Men spelar vi våra kort rätt så tror jag absolut att vi kan vara en klubb som kan vara med och utmana i toppen om några år.
Gath som skriker på varenda spelare att dom behöver kriga mer och viskar i Wallis öron om att han ska sänka motståndarna. Kittlar lite i pungen ändå.
Det som går obemärkt förbi senaste veckorna och som jag ej sett hittills i detta forum är konstellationen Karlunden/Molinder bakom Gath. Molinder tror jag kan vara väldigt nyttig, för det visade han med Ante. Men Karlunden.. BP och backcoachen. Sämsta resultatet där på extremt länge. Man förlängde med honom för att han är en skön typ bara? Kittlandet i pungen försvann där nu...
Maktankan: jag vet inte om du lyssnade på podcasten, men det var hon reportern som tog upp Rattie. Nubben mötte direkt med att han såklart finns på en lista (annat vore tjänstefel) men ingen man tagit kontakt med.
Tycker även det är talande att Nubben tar upp hans sjunkande produktion och att man inte vill chansa. 21 - 13 - 5 (8.6) är helt klart en illavarslande trend på någon som är närmare 35 än 30.
JanneH: Saipa spelar match 4 i semifinalen mot KooKoo ikväll i Finland: Kivenmäki lär presenteras när Saipa åker ut. Han gör bra med poäng i Finland iaf. Hoppas det går lika bra i SHL. Har en bra känsla gällande Kivenmäki. Lär bli nyttig speciellt i PP kommande säsong.
Utöver presentationer av Barkemo och Kivenmäki till veckan (?) så lär det nog kunna dröja innan nästa, om man nu inte går för Gardiner då (Rattie skulle förvåna). Jag tippar på att man sneglar åt Nordamerika. Det är dags för Zäta nu och i Grand Rapids finns den här:
Vargher85: det finns gott om hycklare. Tjeckien, Schweiz, Tyskland kan nog ta in en sån. Glad att veta till 110% att Timrå aldrig någonsin hade gjort det. Det är våran klubb det!
TIK_TIK: Något man beundrar och i stora drag känner kraftig avund inför är den organisation Skellefteå byggt upp och den kravställan som råder i klubben som gjort att man under ett par decennier kunnat hålla en väldigt hög nivå och att man därigenom varit ett framgångsrikt lag i Elitserien och SHL.
En sak som jag tyvärr tycker missades fullständigt är när Lars Marklund var i Timrå som tränare. Lasse som varit en stor del i SAIK:s juniorsatsning, var aldrig tanken att han skulle införliva det tänket hos oss? Nej, jag menar såklart inte att man ska rippa hela systemet och tro att det ska ge framgångar. Men förebilder och inspiration är riktigt bra som strävansmål och här är Skellefteå överlägset bäst i klassen.
Sakic: Det påverkar förstås av den speltid han får. Som jag skrev nedan så spelade han mest i andra och tredjekedjorna, men om han får förtroende i förstakedjan lär han göra fler poäng. Förstakedja lär innebära mer speltid och bättre lekkamrater.
Gathlopp: han har spelat i deras första kedja denna säsong som var. vilka menar du är bättre ? kossila blev då också släppt med andra ord? för isf får de gärna släppa många fler vi kan fiska upp som rejects
SKRIDSKOSKENAN: Med tanke på det som hittills kommit fram gällande nyförvärv, så känns detta helt ok. T.o.m. bra. Och otippat. Ser inte heller att 1:e centern måste vara en målspruta. Behövs nog en till Kivenmäkityp. Enligt Nubbs behövs 16 forwards. Då finns plats för 1 till.
Rallarn: Nu måste jag undra lite har du intagit samma tobak som jag eftersom du svävar på lite rosa moln o önskar lite roliga saker för de brukar jag göra när jag självmedicinerat mot min värk i lederna med weed! Jag kommer inte att heja på Mordor ngn gång iaf! O bobbarna har lika stor chans som en snöboll i helvetet!! Men......🤣😎🇱🇸
JanneH: Det behöver inte vara helt sant heller i och med att man inte vet hur gammal den C/LW/RW-uppgiften är. T.ex så är Knivens nuvarande parhäst Antti Kalapudas listad som enbart center, men just nu lirar han vinge i den kedjan med Kniven och Nikkanen. Många C/LW-ligger nog också kvar från tiden när många spelare värvades nästan uteslutande på EP-profiler då det var ett sätt för agenter att sälja in spelare.
JonteD: suttit och studerat Kivenmäki igen, och han är faan för bra för det där laget! Det är klass när han lägger upp spelet! Det ska bli riktigt intressant att se hur han är i SHL!
FrOllik: Ja, det här vänder inte BIK. Och ärligt talat känns det som om de aldrig riktigt hade chansen i den här finalserien.
Snart är den tristaste hockeysäsongen på mycket länge över. Timrå på en menlös 12:e-plats. Florida missade slutspelet. Sverige blev utan medalj i OS. Enda ljusglimten var JVM-guldet.
Hockey-VM då? Turneringen som ingen riktigt bryr sig om. Silly season känns mer intressant.