FrOllik: Ja, det här vänder inte BIK. Och ärligt talat känns det som om de aldrig riktigt hade chansen i den här finalserien.
Snart är den tristaste hockeysäsongen på mycket länge över. Timrå på en menlös 12:e-plats. Florida missade slutspelet. Sverige blev utan medalj i OS. Enda ljusglimten var JVM-guldet.
Hockey-VM då? Turneringen som ingen riktigt bryr sig om. Silly season känns mer intressant.
Gathlopp: Det resonemanget kan jag köpa om spelare som ”varit här” fortfarande håller hög nivå, och det vettefan om jag kan påstå att han gör. Ibland låter det som att det är så himla jobbigt att göra ett gediget scoutingarbete och hitta spelare som aldrig varit här. Sportrådet med Zäta i spetsen måste väl kunna hitta nåt bra i AHL eller liknande.
Gathlopp: Snart blir det nog inte bättre än att SHL-lagen kommer att börja säga nej till sina spelare att åka till JVM. Som NHL-organisationerna ändå gör emellanåt.
Varför ska inte vi kunna vara lika professionella här? Det står ju betydligt mer på spel i SHL än i showbiz NHL och AHL.
Snälla gode gud, kan alla lära sig att hålla sig till rätt ämne? Man tror ju att det har hänt något på sillyn varje gång man öppnar hemsidan, men istället så är det diskussioner om allt annat än just sillyn..
Zäta75: Tror ingen kommer att lämna förrän vi närmar oss försäsong/seriestart. Och nyförvärv kan ju dröja ett tag. Vad får dig att tro att det kommer inom två veckor?
JanneH: Haha! Men intressant med den där Victor som tar över ansvaret för juniorverksamheten hos oss. Växjö har ju uppenbarligen något bra på g med tanke på att de tog dubbla SM-guld på junis nivå i år (u16+18).
Victor har väl varit HC senaste två sässarna i deras u16 så där har han väl ett finger med i spelet sett till framgångarna.
DIFFEN: "många vill läsa om gamla djurgårdare"... funny you should mention it Antar att du tycker den om Kenta Nilsson är suuuuper intressant och väldans hockey relaterad också?
Villervalla: Hela den här grejen att droppa Bosmanfallet. Är som att börja skriva H2O om vatten. Vad var poängen förutom att försöka framstå som lite skarp? Händer ju 50 ggr om dagen i hockeyn nu.
Nä, ST har en del att jobba på. F.ö är det roligt att det kommer ut mer saker nu under säsongsuppehåll när dom kan sitta på kontoret och kopiera och rapportera än under säsong där man bör följa laget på plats. Skittidning.
Montén Python: Nu tycker jag vi bestämmer en gång för alla att BIK spöar Blötröven och går upp i SHL men de får klara sig utan Barken eftersom han är stenklar för oss
Rip Kirby: Hinken hade nog en behaglig förstatid i den där rollen när det rullade på och han fick sitta och pussla i godan ro. Sen börjar det gå lite tyngre och då börjar de dyka upp där på kontoret: De Riktiga Experterna, de som varit med förr. Sen är det igång.
Montén Python: Hörde att de tackade nej till mer bucklor i skåpet. Nä men det är inte synd om dem. Det börjar uppifrån, och Hinken är totalt inkompetent som sportchef. Så länge han är kvar så är Modo där de är.
Jadu: Barkemo känns otroligt spännande, Skellefteåfostrad är ju inte dumt heller för dom brukar ju ändå lyckas producera några juniorer per år och är det här en som dom missade får vi jubla lite!
Sedan1928: Jag kan ju inte hockey lika bra som en del i MoDo boken men de jag sett av Kivenmäki o det han presterat i matcher mot Ässät o det är riktigt jävla toppbetyg från Lilla farbrorn!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸
Smörgåsen : Att Nubben säger att 4 forwards (lite svävande om det var 3 eller 4, men det lät som att det landar i 4 st) är bra iaf. Det innebär att två st till ska in på topp6 utöver Kivenmäki. Forsell in på topp 9/12.
Nubben nämner att det inte går att hitta spelare som kommer göra samma poängskörd som Dahlén, fine, det kan jag köpa, men det måste gå att hitta spelare som är uppe och nosar på 40 strecket iaf. Dom pengarna har vi. Sen får vi hoppas på att spelare som Genborg, Eriksson, Heikkinen höjer sin poängskörd några snäpp. Det kommer vara ett måste även om vi får träff på toppspelarna.
Söderöver: Men vart är hockeyn på väg. Hakningar, fasthållningar, filmningar, det blir inte roligt att se på, när det inte blir rent spel. Lag som vill spela ren hockey är helt chanslösa, när det inte döms på detta. Men antagligen ändrar dom regelboken till nästa säsong så domarna bara behöver döma på felaktig tekning. Det borde de i alla fall klara av.
Dundee: I detta slutspel så har ni tagit filmningarna till nya nivåer. Grattis!! Man har fått sig några goda skratt kan jag säga. Shinnemin, du är nästan förlåten. Ni kanske ska komplettera museet med en teaterscen….? Pinsamt sa Bull!!
Nisse på Mon or: Det är en fråga att bita i. Men Walli gör sina ca 15 poäng, får vi in Forsell i 4:e så tror jag han gör fler än vad Westfält och Lilja gjorde iaf. Sen handlar det såklart mycket om vad vi får in för spets. Vi slipper ju förhoppningsvis se Pääjärvi uppställd i en ”2:a” kedja om vi ska ha 16 forwards. Men istället bortkastade pengar att ha en spelare som kostar 100k i månaden som 16:e forward. Man har satts sig i en dålig sits rent kontraktsmässigt kan man påstå.
Snart är den tristaste hockeysäsongen på mycket länge över. Timrå på en menlös 12:e-plats. Florida missade slutspelet. Sverige blev utan medalj i OS. Enda ljusglimten var JVM-guldet.
Hockey-VM då? Turneringen som ingen riktigt bryr sig om. Silly season känns mer intressant.