Zäta75: Jag var på plats igår, Timrå var snäppet vassare i matchen men ett X efter full tid var rättvist likaså att Timrå tog bonuspoängen.
Men vill inte klanka ner på spelare de gör så gott de kan men nu när Freij är tillbaka så får dom gärna sätta Nässén på läktarn, han är högst en allsvensk toppback. Pääjärvi är en vattendelare, han gör ett gott jobb men inte mycket mer än så. Hade gärna sett Genborg på hans plats.
Zäta75: Oflyt på Dahlén, han är ju ruskigt när att sätta en "foppa" med! Sen är väl de andra frilägena lite utav "halvfrilägen" där motståndare typ hinner ikapp och han måste ta tidigt avslut.
Vad gäller Pääjärvi så var han väl rätt bra på frilägen även under Ante. Det är 100% mentalt. Förhoppningsvis så har han sparat sina mål till upploppet av denna säsong. Det går ju inte ta ifrån honom att han gör jobbet i alla fall.
Sen får vi se hur det är med Levinsson med. Tror han avgick i slutet av andra perioden?🙏
Zäta75: Vill verkligen inte slänga JJ under bussen som en dålig målvakt. Men jag har alltid haft Juel som min 1:a. En nivå upp på att vara matchvinnarmålvakt. Särskilt visat det i slutspelssammanhang. Både i Oskars och i Timrå.
2 olika spelstilar. Men jag ger edgen till Juel som mer "aggressiv" på skytt och aktiv i målet.
JJ har sin zon och gör det bra, men lite mer "vet vad man får" på gott och ont ibland.
Jåkkinen: Men man måste ju kunna bryta med JJ finns nog klubbar som kan ta över hans ganska billiga kontrakt med tanke han har en del tre kronor erfarenheter..
Om Nässen inte har feber bör han ju ersätta Forsmark resten av matchen. Brutalt usel första period även exklusive det bristfälliga agerandet vid kvitteringspucken. Uppträder ungefär som att det var han och inte Eriksson som festat och rest i 3 dygn. Sirap i hjärnan, händerna och grillorna.
Jokipajka: Forsmark är ju bedrövlig. Kan någon ge honom lite ammoniak att sniffa. Jag vet, inte snällt men det är alldeles för ofta som han uppträder som en sömngångare. Jag berömmer honom när han är bra men det är tyvärr inte ofta🫣
Montén Python: Levinsson har en ovana att drälla med pucken både vid defensiv men oftast vid offensiv blå. Vilket resulterar i spelvändningar för motståndarna. Det där måste han arbeta bort innan jag rankar honom som en bättre center än Eriksson.
Jag gillar kedjorna du sätter upp här, Lundmark kan gott få fortsätta med EP+Dalle då vi ändå får poängen ur den kedjan. Genborg kommer att tillföra spets i kedjan med Lander och Hartmann. Han är dessutom jävligt jobbig att möta.
Heiki - Levin - Lilja vill jag inte att man rör, fasen vad bra de gör det stundtals under matcherna. Tänk om de bara kunde få med sig lite fler mål ur alla sina chanser som de skapar.
Pääjärvi på läktaren är en no-brainer för mig just nu, tycker inte att han presterar speciellt bra. Framförallt om det står mellan honom och Walli, där gör Walli ett mycket bättre arbete för stunden.
Ja trot på TZ... Ja trot på JUVELEN... Ja trot på SHERIFFEN... Ja trot på DALLAS... Ja trot på LAGE.. Ja tror på MIRAKEL.. Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 TIMRÅ IK I VÅTT OCH TORRT OCH I MED Å MOTGÅNG ALLTID ❤️❤️❤️ MOT SM-GULD 2025/2026 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
sikth: när vi är huvudmatch, vinner, samt Dalle i skytteligatopp..... chans till lite mer än obligatoriska 8 sekunder tevetid.... då är det minsann inget hockeykväll på svt
Djingiskahn: Men snälla vad har ledningen att göra med att grabbarna vinner står Backlund i mål elr Bara undrar är de ledningen som skrinnar in på isen o spöar Rögle eller va menar du Backlund skulle ha lagt ner för länge sen enl min mening de e ju inte dom som gör jobbet för fan!!! 🤬🤬🤬🤬
Bragd-Birger: Nja, tycker vi varit bra tidigare också men då har det varit fel på allt möjligt här inne. Tycker kedjan med Lilja Levinsson och Heikkinen imponerar fortfarande. Frågan är vilka man ska peta nu när JVM killarna är tillbaka
Bragd-Birger: Titta alla som påpekar om vissa spelare dom lyfter sig allihopa Lilja, Heikki, Forsmark tro mig de blir bättre o bättre va de lider!!!🤣🤣🇱🇸 O Levinsson!!!
{9742}: Huvudsaken är dock att öjebjo cementeras duktigt nere i botten. Ett fullständigt meningslöst och överskattat lag som äntligen parkerar där man hör hemma.
Cobbel: Han är bästa kompis med Lander, verkar räcka för att spela i 1:a. För inte fan är det på prestation, med hans poängproduktion borde han blivit skeppad till Danmark eller nåt.
Söderöver: Jag tyckte man såg detta spel från Linus redan i kvarten mot Frölunda, i våras. Hoppas alla tre kommer tillbaka taggade men finns väl en liten risk att de har svårt att tända till så här direkt efter guldet.
Men vill inte klanka ner på spelare de gör så gott de kan men nu när Freij är tillbaka så får dom gärna sätta Nässén på läktarn, han är högst en allsvensk toppback. Pääjärvi är en vattendelare, han gör ett gott jobb men inte mycket mer än så. Hade gärna sett Genborg på hans plats.