Niklas Edin: Härliga nyheter Niklas! Då ser vi fram emot ytterligare en härlig låt att ladda upp till! Underbart med engagerade personer som skapar nya alster till laget!
JanneH: tror inte man ska ta Nubben 100% på orden heller. Varför skulle han visa alla kort just nu? Både spelare och tränare kan vara klara i detta nu. Han har ju vetat att T.S ville sluta redan i november.
Smörgåsen : Mkt bra fråga!!! Istället för att låta tränaren styra spelsättet så kanske man ska värva tränare som kan anamma det spelsätt klubben stakat ut. Jag tror t ex inte tränaren i SAIK kan ändra totalt på det spelsättet klubben har.
Tror klubben man kan spela gladporrshockey och nå framgång så gärna det men krävs det att man kör på tråk-Växjö spåret och når framgång så är det också helt OK, huvudsaken klubben får fira framgång.
Gathlopp: Ju mer jag tänker på det, så tror jag att det blir Klas Östman. Såg att han dessutom är född i Härnösand. Inte mitt favoritnamn, men när man tittar igenom hans CV så är han välmeriterad. Men och det är ett stort men. Är han huvudcoach? Eller passar han bättre som assisterande?
Hockeydynamit97: Behöver man spara pengar kan man väl ta bort en av alla assisterande coacher samt samt minst en av alla materialare. Kan ju inte välja en ur-Modoit för att han är billigast. Herregud... har klubben INGA ambitioner annat än att bara försöka hålla sig kvar?.... om ens det med tanke vilket namn som verkar aktuellt.
Dyker Karlin upp… så vet jag inte om det blir nån mer match för min del. Det måste jag allvarligt överväga isf. Trodde aldrig att det skulle kunna hamna på den nivån för min del… men man har haft fel förr.
Jag vill lyfta en annan sak som jag är lite sen på bollen med. Kikade på lite statistik ifrån lördagsmatchen och slogs över hur xG-grafen ser ut för FBK enligt hockeysiffror.se. De är egentligen TOTALT nedstängda efter första målet. Sett till hur platt deras röda xG-linje är så är det riktigt imponerande av Timrå hur defensiven sköttes resterande del av matchen.
Villervalla: 1985-86 möter Timrå Hammarby i forna Allsvenskan (föregångare till nutidens Hockeyallsvenskan egentligen). Den spelades efter jul och bestod av de två främsta lagen i varje division 1-grupp (norra, östra, västra och södra). Hemma- och bortamöten följdes av en radda halvkomplicerade playoffrundor innan lagen till dels kvalserien utkristalliserade sig, men även "direktkvalet" mellan lag 1 och 2 i tabellen. Vinnaren i bäst av fem direkt till Elitserien.
Och i den serien möter Timrå IK då Hammarby och jag är på plats. Man spelar helt värdelöst och hamnar också i underläge 0-5, men lyckas ändå vända och vinna med 7-6.
Säsongen 2000-01 möter Timrå HV71 på hemmaplan och ligger under med 0-4 efter första perioden. Men spelarna lyckas hitta krafter att vinna och det är INTE Sanny Lindström som gör det avgörande målet till 6-5. Osäker på målskytten. Det kan ha varit Per Styf.
Vargher85: Jag är nöjd. Lundmark är en kille vi kan bygga på länge. Har redan klubbhjärta och står framför mål, stark i sargspelet. Så värdefull! Fortsätt spela nu i tredje och var beredd på ännu mer fulspel.
Skrev att "det var också en start " efter första 10 i första perioden...;-(
Må ju då nu i rättvisans namn skriva att det där var ju ett sätt att ro i land en andraperre :-)
Såg att Linus Eriksson fick assist på 4-2 men det var väl Didde som slängde sig och räddade kvar pucken i o-zone? Men Linus hade gjort ett monsterbyte strax innan så inte fel i sak att han fick en assist.
Söderöver: otroligt synd att när vi äääääntligen får vara huvudmatch på "vanliga" fyran så blir det såhär. Hoppas verkligen vi kan steppa upp och vända det här när vi nu möter ett av fyrans favoritlag på bästa sändningstid.