Nisse på Mon or: Filander? Han har haft 3 jobb som HC på seniornivå, fått sparken från två och lämnat ett efter degradering. Inget vidare tracking record.
Vill ha T. Samuelsson kvar en säsong till men annars som följer;
Vad hindar Timrå från att plocka in Fillander redan nu och jobba bredvid T.S? efter säsong kan Fillander ta över, T.S åka hem och en ass. coach inte förlängas med.
M. Karlin, nej tack. Håll distans mot MoDo.
K.Östman, nej tack. Känns old scool.
M.Fillander, 3eval kanske störst chans av top 3.
A. Karlsson, Timrå ville ha nåt nytt förra gången. Räcker så. Tror inte att han skulle vara intresserad heller.
V. Stråle, fick inte ordning på Björklöven trots stark trupp år efter år.
H.Stridh, 1aval. Följer säkert med Bulan.
V. Tuurala, 2aval. Kan vilja följa Kalmar upp denna eller nästa säsong.
T. Montén, ett fiasko i Timrå räcker. Även fiaskon i DIF och HV.
Wedin – Målet är att jag ska vara tillbaka efter uppehållet i februari och kan spela från start då. Jag har också en personlig målsättning att jag ska kunna ta mig tillbaka snabbare än så. Vi får se hur det känns.
Gällande kontraktssituationen på våra forwards kommande säsong så blir jag inte värst orolig. I dagens hockey är kontrakt knappt värt någonting ändå. Man kan byta spelare hejvilt samt riva kontrakt utan problem.
En opopulär åsikt som jag har är att jag vill ha kvar Pääjärvi en säsong till. Nästa säsong blir nog hans sista innan han lägger skridskorna på hyllan och det kan betyda extremt mycket för laget i hur han då kommer försöka avsluta på topp. Lite samma för Skägget också. Ett önsketänkande och ett "happy-ending" som man vill se.
Boyce kan jag ändå tänka mig skulle kunna gå in i en roll som assisterande sportchef kommande säsong, och där tror jag han är klippt och skuren för den rollen.
Dahlén försvinner trots kontrakt, men det kan även andra göra. Lever man inte upp till den förväntning man haft så kan man vara på en tunn tråd och man kan bli entledigad och ombedd att söka nytt. Även Nubben kan sånt. Jag tänker då på Westfält och Lilja främst där. Levinsson tycker jag ändå ligger lite på gränsen till flopp, men hos han ser man ändå lite potential att kunna växa ut mer. Det är just det fysiska han behöver utveckla.
Vi behöver minst två "superspets" efter Dahléns exit där vi realistiskt kan räkna in minst 0,85p per match. Jag tänker då: Nyförvärv 1: 44p Nyförvärv 2: 39p Wedin (hoppas): 37p Pettersson: 34p Genborg: 34p
Det är liksom toppen av våran poängliga kommande säsong om jag själv får vara realistisk. Dessa nyförvärv får gärna vara Henrik Borgström (center) och nån från AHL som faktiskt varit väldigt nära på att slå sig in i NHL, men som behöver ett nytt omtag.
Andersson: Jag har öjebjo som solklar etta bland mina kandidater. Eller ja, dom eller Clöbben spelar ingen roll, man skulle gapskratta sig t.o.m hesare än när modo åkte ur nu senast för vilken gång i ordningen..
Bobby Hahl: Äh, ge han lite tid. Kan ju säkert känna rejäl revanschlusta gentemot HåVää efter behandlingen där. De verkar ju ha 4 målvakter på kontakt förutom Dichow.
Rallarn: Vore ju max flyt i s f att Dalle åker på en lättare skada och vi inte har match förrän lördag så han hinner repa sig. Vilket jävla konstigt spelschema förresten
Rico01: någonstans hoppas man ju att Dahléns frånvaro ska bli som en väckarklocka för de andra och att någon inspireras att kliva fram... eller så får det bli som du säger att JJ/Juel får spika igen och vi får vinna med 1-0 eller 2-1
Andersson: Och 8 poäng säsongen innan det i Luleå. Nej nån topp 6 spelare kommer han aldrig bli. Inte tillräckligt edge för en 3:e kedja heller i min bok.
Visst han har gjort ett gäng hyfsade matcher spelmässigt på slutet. Men njae. Totalt sett så känns det sådär att vi har 2 säsonger till med honom.
Smörgåsen : Om ryktet från MrMadhawk stämmer så hoppas jag att någon kan få Timrå att tänka om. Ifall jag inte är helt felinformerad har lönerna för spelare i mellanskiktet stigit mycket de senaste åren. 100k för Lilja, 150k för Lundmark - ja, det är vad man får för de pengarna.
Ska man ersätta Dahlén med en lite dyrare spelare och en lite billigare så kan man likaväl skita i den lite billigare. Det kommer ändå landa i en rollspelare som producerar sådär 10 poäng på en säsong, och sådana spelare har vi så det räcker till och blir över.
Saken är att det inte skiljer några enorma summor mellan en rollspelare och en spelare som faktiskt kan bidra med offensiv spets. 200k istället för 150k kan innebära stor skillnad. Jag vet inte hur Timrå ska skaka fram de pengarna. Hoppas att Lilja vill bryta sitt kontrakt? Uppmana Pääjärvi att gå i pension? Ersätta någon back som lämnar med en billigare? Säga upp en av de 793 assisterande tränarna?
Hur som helst: Inte en rollspelare till på forwardsplats. En blind kan se att det inte är vad Timrå behöver. Inte den här säsongen, och definitivt inte nästa.
JonteD: Tråkigt om det är så, då är denna säsong helt körd utan honom. Ett tydligt bevis att det är väldigt farligt att vara så beroende av en spelare. Nu gäller det att överleva bara.
Återkommer till ledarstaben som känns i största laget. Alla coachkontrakt går ut efter denna säsong. Samuelsson kan gott vara kvar om han får ett vettigt lag att jobba med. En ass. coach måste bort och en materialare. Om inte annat för stt visa att det prioriteras på spelartruppen. Mängd är tydligen inte kvalité vad gäller 1 coach och 3 ass.
{11149}: Genborg var värd varenda promille i kroppen. Klart han skulle få festa på riktigt. Då kan man bli sjuk, shit happens. Det svaga är att Timrå slänger in honom alldeles för tidigt. Allt hängde inte på Genborg, vi hade i lugn och ro kunnat vilat honom. Fruktansvärt svagt av tränarna.
Andersson: vem orkar bryr sig, idag känns de som man själv hatar Timrå.. Man blir så jävla less på tränarbänken. Hur kan man sätta Juel på sidan inför den här matchen. När gjorde JJ en bra match där nere?
Montén Python: problemet är att vi inte har någon form av spelidé med puck. Utan den har vi. Då ligger vi (ofta) rätt, markerar, täcker och skär av. Men utan är det helt strukturlöst. I egen zon, ut ifrån densamma, in i offensiv zon, mot avsluten.
Man måste ta nytag. I spelartruppen (avsluta några kontrakt), i båset. Det här är fan pinsamt att bevittna. Vi är tråkigare än den tristaste upplagan av Plastsjö.
Villervalla: JJ har ett år till på kontraktet så han måste vara bra även när han inte är det, vi har inte råd att ha honom på bänken, så han får spela med förhoppningen om att han slutar släppa in puckar från blå. Juel har skrivit på för en annan klubb så han ska straffas. Sunk cost fallacy.
Om någon undrar vad "spela på utsidan" innebär, titta på Timrås förstaperiod. Det här ser inte alls roligt ut. Mjukt, segt, bekvämt. Rycker vi inte upp oss ordentligt kommer det att krävas en LHC-genomklappning om det ska finnas chans på poäng.
Blir fan ledsen över Svensson. Har känts lite på gång, men bara agerandet på målet...herregud. Sen spelet i övrigt. Frågan är om han kan komma tillbaka och göra sig själv rättvisa eller om det här är en karriärsavslutning i brant nerförsbacke vi bevittnar. Sorgligt.
40 minuter kvar. Nu får vi se om det finns någon karaktär. Om man vågar luta sig framåt trots jätteläbbig bortaplan, eller om man ska fortsätta mysspela framåt och sjunka ner bakåt.
RunarUp: håller med, målvakterna är sällan problemet när laget förlorar, även om båda kan göra mindre bra insatser ibland. Dock gör ju ineffektiviteten framåt att de ofta får skulden för tappade poäng...
solbacken: det är väl Timrå som tar in pucken i zonen igen, då hävs offsiden. Tror att den tar på en skridsko från Timrå. Typiskt megatur att den dyker in i zonen igen.
Hank: Tack för rekommendationen! Ja det är en fantastisk serie med storlag som Troja tex. Alltid en alltför stor munsbit för lillebror. JFK är ju en stor vurmare för denna enormt intressanta bakgårdaserie.
Själv valde jag avsnitt 12341 av hem till gården istället.
Montén Python: jag tror att det finns många goda rådgivare till Genborg, förutom Z. T ex Dahlen, Lander, Pääjärvi och Pettersson. Skulle bli mycket förvånad om han sticker redan till nästa säsong.