1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612870 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: "Mycket gnäll om det ena och det andra här. Vad man bör skriva och inte."

Som sagt.

Montén Python: jag tror att det finns många goda rådgivare till Genborg, förutom Z. T ex Dahlen, Lander, Pääjärvi och Pettersson. Skulle bli mycket förvånad om han sticker redan till nästa säsong.

Angående Genborg.
Dels bör vi ge honom tid för att ställa sig om mentalt från JVM. Men sen så skulle han kanske aldrig kört igår heller..

"– Jag körde typ 40 minuter sen fick jag gå av för att det blev för jobbigt, säger Genborg om träningen dagen före match."

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
Mappe: Nej jag tycker det känns som ett långskott med. Kan inte riktigt se vad vinningen av att stressa över Genborg redan till nästa säsong. Lät han få ytterligare en säsong till i SHL med en stor roll. Och vara redo på riktigt när han åker över.

Söderöver: Vi skakar ju Frölunda iaf lite även om vi har sparkapital i Wedin och Lundmark mfl som snart är tillbaka. Med dom tillbaka och en frisk Genborg med full kraft tror jag att vi kan vinna mot Frölunda. Att slå ut dom i ett slutspel är ju ingen omöjlighet om stjärnorna står rätt. De vill nog inte ha oss i ett slutspel tippar jag på med tanke på förra året också.

Men det viktigaste i närtid är att vinna mot LHC och Färjestad. Det blir otroligt viktiga matcher. Jag hoppas att man fortsätter med Juel. Bara 2 insläppta igår är inte dåligt. Man måste inte byta målvakt bara för att man förlorar en match punkt.

Oroväckande tight tabell nu ändå, sedan möter vi vårt bogey team ”Clubben” på lördag, efter det FBK hemma som gått dåligt och ska bryta trenden mot oss. Helt plötsligt kan våra 3 raka segrar förvandlas till 3 raka torsk…

Färjestad är tia. När hände det senast? 1980?

Obegripligt att man kan prestera ett så menlöst 5-3 i ett sånt här läge. Helvete, så uselt.

Pääjärvi kan verkligen inte göra mål..

Känns som att domarna kommer stå i strålkastarljuset idag. Lasu är ett äckel, men hade blivit vansinnig om Wall-E gjort den där och åkt ut. Hardy är på handskarna, så...tja.

Blir nog svårt att plocka poäng ikväll. Jävlar, vad jobbiga Frölunda ser ut. Helt klart ett par snäpp upp jämfört med motståndet vi haft efter jul. Måste nog ha en hög effektivitet om vi ska hänga med målmässigt.

Riktigt dåligt att släppa den där passningen i BP. Där måste Wall-E stänga av.
Sen ser Hartmann ut att ha "en sån där" match igen där han är ovän med pucken. Verkligen weird hur han kan komma helt i osynk med sig själv.

Lander ser iaf grymt pepp ut. Bra och überviktigt att han växlat upp från dom nivåer han legat på sista två säsongerna. Han ska driva det här laget.

Förvånansvärt bra spel i egen zon med pucken, trots sjukt intensiv press. Klarar man hålla det? Vore ytterst förvånande men jävligt trevligt.

Hockeydynamit97: identisk med situationen som Walli fick matchstraff på förra matchen.

JonteD: Absolut! Två bra lag! Men domaren måste nog rycka upp sig. Nu hittade han en offside som bara fanns i hans fantasi.

Andersson: bara att önska han lycka till i schweiz..Rattie var ju en av namnen som nämndes Inför kommande säsongs. Varför och av vilken anledning vet jag inte. Så blir det alltså inte.

Zäta75: De gör Lilla farbrorn!!! Ont krut förgås inte så lätt har ja klarat fem vändor i Bosnien så e de här en räkmacka!!!🤣🤣🇱🇸 RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT IKVÄLL!!!!!😎🤣🇱🇸

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Jävlar va trevliga fans HV har!!!! Hoppas att dom får tag på dom som har terroriserat staben i HV säger BARA FY FAAAAN VILKA SVIN SOM GÖR SÅNT DÄR!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤬👎👎

Kulltorp: Va faan du som kan spotta ett ler-troll på milsvidds avstånd har alltså inte på snart ett år fattat att han bytte nick? 🤯

Som boende i Kalmar gillar jag tanken på en "hemmamatch" här, dessutom ett mycket trevligt lag att se. Men det händer inte denna säsong i alla fall, och SKA ju egentligen inte hända inte minst med tanke på minihallen Hatstore Arena (2650). Däremot bör vi sno coach Viktor Tuurula om inte TS blir kvar.

vonDöbeln: låter sinnessjukt. Man får liksom inte en sjukskrivning i flingpaketet. Skulle isf vara århundradets mest oseriösa agerande. Läge att kontakta myndigheter då.

bar mofftak: sedan så får vi hoppas att TS blir kvar som tränare. Jag tror att han har mycket att lära ut till dom här yngre!

Cobbel: Ja, fys-Sandra är grym. Mycket viktig pusselbit i Timrå.

En annan sak är om Tommy S kommer att förlänga eller inte. Besked väntas innan januari är slut. Timrå vill ju ha kvar honom. Men vad vill han själv? Domustrappan var inne på detta igår. Spekulationer om att Färjestad nu behöver ta in någon efter att Jönsson fick sparken. Cam Abbott nog bara en tillfällig lösning. Dahlen försvinner. Vill då TS vara kvar och långtifrån hemmet 66 år? Vi får snart veta

Jag hoppas han blir kvar. Visst finns det bättre tränare samt yngre och hungrigare. Men dels har TS erfarenhet och lugn som jag tycker Timrå behöver. Dels har vi bytt tränare ofta de senaste åren och behöver lite stabiltet. Så stanna Tommy!

Sakic: Juuso Pärssinen är väl att namna att titta på

JanneH: Lucas Brauer känns också intressant på förhand, likaså Annerstedt och Sörbrand såklart

Jadu: Ja Olle Därth verkar ju vara i fin form så kan vara bra läge att lufta honom lite i A-laget.

Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
Smörgåsen : I Timrå är nog J.J en 1a målis som duger gott och väl, men det är ingen målvakt som står på huvudet och blir lätt synad för sina brister i ett slutspel. Juel är dock en 1a för ett lag med ambitioner, som man kan gå långt med.

Jadu: Tack. Jag hade inte hittat den. Borgman, givetvis. Ett as.

Zäta75: Jag var på plats igår, Timrå var snäppet vassare i matchen men ett X efter full tid var rättvist likaså att Timrå tog bonuspoängen.

Men vill inte klanka ner på spelare de gör så gott de kan men nu när Freij är tillbaka så får dom gärna sätta Nässén på läktarn, han är högst en allsvensk toppback. Pääjärvi är en vattendelare, han gör ett gott jobb men inte mycket mer än så. Hade gärna sett Genborg på hans plats.

Zäta75: Oflyt på Dahlén, han är ju ruskigt när att sätta en "foppa" med! Sen är väl de andra frilägena lite utav "halvfrilägen" där motståndare typ hinner ikapp och han måste ta tidigt avslut.

Vad gäller Pääjärvi så var han väl rätt bra på frilägen även under Ante. Det är 100% mentalt.
Förhoppningsvis så har han sparat sina mål till upploppet av denna säsong.
Det går ju inte ta ifrån honom att han gör jobbet i alla fall.

Sen får vi se hur det är med Levinsson med. Tror han avgick i slutet av andra perioden?🙏

Zäta75: Vill verkligen inte slänga JJ under bussen som en dålig målvakt. Men jag har alltid haft Juel som min 1:a.
En nivå upp på att vara matchvinnarmålvakt.
Särskilt visat det i slutspelssammanhang. Både i Oskars och i Timrå.

2 olika spelstilar. Men jag ger edgen till Juel som mer "aggressiv" på skytt och aktiv i målet.

JJ har sin zon och gör det bra, men lite mer "vet vad man får" på gott och ont ibland.

Jåkkinen: Men man måste ju kunna bryta med JJ finns nog klubbar som kan ta över hans ganska billiga kontrakt med tanke han har en del tre kronor erfarenheter..

solbacken: "Walli blir nog borta 3 matcher, han kommer att bli avstängd en tydlig våldsam tackling."

Hahahaha, ja, full fart, tog sats ifrån egen zon.

McCool: Han är ju för dyr förmodligen, kan väl inte vara svårt att förstå?

{11149}: Nåja. Låt dom vila om det behövs. Vi får förhoppningsvis tillbaks det i det långa loppet!

En vinst. Om så 2 poängare.
Men det börjar på allvar bli snack om en Swishkampanj för att Sputnik skall kunna åka på resterande matcher.

Vinst 4 av 4 matcher live nu.. 👀

Vargher85: världens sämsta lag på straffar... vinner på straffar 😂

Tim Juvelen 3-0 på 3 match....Stabilt å underbart 🥰
RÄDDA KVAR HAN FÖR FAN NÄST SÄSONG 🙄🙄🙄
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Juel…

Yeeeees 2poäng ❤️❤️❤️

neutral: Suck, Lander var ju löjligt nära att avgöra med sitt handledsskott innan OT.

Helt ok försvarsspel men
forsmark är en säkerhetsrisk

Jaha? Var det inte en sån där tackling Hardegård åkte på i torsdags? Då vart det 2 minuter vill jag minnas.

Forsmark ska bort omg när Freij är åter på torsdag så fruktansvärt speldum mjuk långsam bänka fanskapet och gå ner på 5 backar

Isbjörnen2: Den slashingen på Dahlén efter skulle vara en femma

Om Nässen inte har feber bör han ju ersätta Forsmark resten av matchen. Brutalt usel första period även exklusive det bristfälliga agerandet vid kvitteringspucken. Uppträder ungefär som att det var han och inte Eriksson som festat och rest i 3 dygn. Sirap i hjärnan, händerna och grillorna.

neutral: freij får ta med sig luktsaltet!

{11149}: Forsmark är ju bedrövlig. Kan någon ge honom lite ammoniak att sniffa. Jag vet, inte snällt men det är alldeles för ofta som han uppträder som en sömngångare. Jag berömmer honom när han är bra men det är tyvärr inte ofta🫣

JonteD: Forsmark sölar i markeringsspelet framför kassen. Slött!

Forsmark slår som vanligt bort sin passning å vi blir kvar i egen zon

JonteD: ska vi vara litterära så känns ju spontant Goethes "den unge werthers lidanden" mer passande för en Tikare

Avskum: 35 min in i sändningen ungefär. Hoppas verkligen ST tar tag i han och frågar han lite mer ingående om att Timrå är lagets i hans hjärta!

Öndulat: jag tycker att farbror Dalton har nånting intressant på gång med det här laget. Det ska bli intressant att följa den här säsongen!

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2026-01-08
Montén Python: Levinsson har en ovana att drälla med pucken både vid defensiv men oftast vid offensiv blå. Vilket resulterar i spelvändningar för motståndarna. Det där måste han arbeta bort innan jag rankar honom som en bättre center än Eriksson.