Cobbel: Japp, Väldigt sansad och nykter Joel. Det enda man kan ifrågasätta är hur man kan besluta att ha honom som kommentator i en kvartsfinal som Frölunda spelar.
bar mofftak: Ser väldigt mycket bättre ut än vad jag trodde på förhand! Så oerhört mycket hockey kvar denna match dock och Frölunda är lite bättre på att hitta lägen i slottet denna period.
Men så viktigt att vi visar att vi kan spela nått sånär jämnt ändå. Mycket nerver i en sån här premiär och Frölunda kunde spela mer på rus tack vare hemmaplan etc.
Zäta75: En nyckel tror jag blir att vår 4:e kedja spelar 0-0, blir intressant och se om de stabiliserar upp den med Walli som de hade på träningen sist. Vår 4:e kedja kan inte bli överkörda den här serien. Då är det kört!
Här hoppas jag också man går på säkert kort med Bojan som center och spelar Eriksson sporadiskt. Vi behöver tyngden.
Detta blir nervigt! Jag tror inte vi blir överkörda ikväll. Jag tror på att vi kan växla upp.
Zäta75: Ja Brynäs får ju gälla som klar favorit mot Malmö och tror att de tar hem den.
Däremot kan nog skåningarna ställa till det en del så här början. Man är inne i ett bra flow och har ju inget att förlora direkt då all press är på Brynäs. Men i slutändan står nog Brynäs jävlarna som slutsegrare.
Vore ju gudomligt och slå ut Frölunda och sedan få Gävle pojkarna i semin!
Man får hoppas trenden håller i sig för Jokinens mannar nu efter ett uppehåll. Tror vi kommer få se ett otroligt fokuserat och taggat Timrå nu där spelare som ex Lander, Walli och Hartman kommer visa upp en sjujävla inställning och höja sig än mer än tidigare och gå i bräschen med sitt fysiska spel!💪
Blir oerhört intressant och spännande imorgon nu och en av dessa två matcher i Götet ska Timrå bara ha och då ges det ett riktigt bra fortsatt läge👍
Såhär denna onsdagskväll mitt i veckan brukar kännas ganska härlig men inte denna, just idag har min nervositet börjat kicka in, på fredag går vårt kära tik in i slutspelet och såklart är man på plats i Scandinavium och skriker skiten ur mig, må de bli vinst på fredag!❤️🤍
OlliJanne: Hoppas också att Lander höjer sig i slutspelet och man ser de brinnande ögonen. Det brukar dra med hela laget så vi spelar bättre. Hoppas att vi får se det.
Rip Kirby: I jämförelse är det väl Lakers som har kortast historia(2010?) av lite bredare publikintresse? Känns lite som Percy o Malmö runt 1990, man köper in ett intresse.
Trots mångas aggresion mot Sönnsvall hockey, man kan inte hålla på en hambugerkedja?
Rip Kirby: Madhawk sätter väl typ ord på hur vi supportrar tänker. Får vi ihop det så kan vi bli livsfarliga i ett slutspel. Jag tror först och främst att vi måste knipa en av matcherna i Scandinavium innan det bär hem till SCA, där vi är starka.
Men för den delen så kan det ju bli pyspunka och 4 raka torsk.
Hur som helst så kommer man att njuta för en gång skull!
Kvartingfinal förfest 🥳🥳🥳 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Full fart i hemmabaren ikväll mä Lönnå på högsta Grammofon å nattsudd på VHSen 💪💪💪 Nu ladd vi tusen tä Rönnlunns på freta 🏒🥅🏒🥅🏒🥅 HALLELUJA 🙏🙏🙏
{10884}: För att HV inte har nåt ledarskap. Tidigt att gratulera er redan men har ju oerhört svårt att se att vi inte ska behöva dras med er nästa säsong också
Jåkkinen: Synd att man inte är Modoit ändå. De har ju en del tunga kontrakt kvar även nästa säsong. True och Jasek bland annat. De har väldigt mycket att bygga vidare på från denna säsong!...
Zäta75: Nej, tvärtom så ser vi ju en närmast identisk kopia av förra säsongen.
* Rögle tappar sin plats i topp 6 i slutet av grundserien (vi var också JÄVLIGT nära att komma topp 6.)
* Rögle är på många sätt det bättre laget i åttondelsfinalmatcherna men lyckas inte hitta sätt att vinna. (vi PULVERISERADE verkligen Rögle i match 2 förra året.)
* Man förlorar sin åttondelsserie mot ett lag som blev klara för åttondel i SISTA omgången. (Rögle och Modo spelade mot varandra omgång 52, vinnaren till åttondel)
Kusligt likt verkligen. Saknas bara att Malmö också vinner 4-0 i matcher mot seriesegrande Brynäs så är det copy-paste fast med andra lag.
bar mofftak: HV71 känns ganska uddlösa, deras PP ja man förstår ju varför dom är i kval. Modo reder nog ut detta kval men när man kollar på vilka spelare dom har på kontrakt, hur ska dom kunna undvika att hamna här nästa säsong igen?