1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607792 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Domarjävlarna köpta och idioten Joel på det färgade svin

En riktig "skrika-på-domarna"-utvisning.
Fan va irriterande. Step it up.

Cobbel: Japp, Väldigt sansad och nykter Joel. Det enda man kan ifrågasätta är hur man kan besluta att ha honom som kommentator i en kvartsfinal som Frölunda spelar.

Hur var tanken med att sätta Joel Lundqvist som kommentator i denna match? han ser minst sagt besvärad ut nu när Timrå leder.

Jädra högt tempo ,de går fort
game plan, gå på kontring
De funkar bra, utan kladd i egen zon
dom e jobbiga,men de visste vi

bar mofftak: Ser väldigt mycket bättre ut än vad jag trodde på förhand! Så oerhört mycket hockey kvar denna match dock och Frölunda är lite bättre på att hitta lägen i slottet denna period.

Men så viktigt att vi visar att vi kan spela nått sånär jämnt ändå. Mycket nerver i en sån här premiär och Frölunda kunde spela mer på rus tack vare hemmaplan etc.

Nu har vi en period i benen. Det K A N gå. 🙏

Herminator: Juel otrolig dubbelräddning 😍😍😍

erathoo: Tur vi har Juel!!!

Herminator: GIV OSS FRID! VINN!

{10779}: Dagens uppställning.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250321-170050.png

{10779}: Jag kommer inte att vara nervös ikväll som annars faktiskt. Tror jag iaf :) Vi har allt att vinna glöm ej det :)

Detta vill vi se ikväll många ggr. Fast ännu mer röd i ansiktet.
Hallå Roger! Hallå Roger! Hallå Roger! Skall eka i Scandinavium.
Uppladdat:

500x0-roger-ronnberg-jvm.jpg

{10884}: Din jävla fjant! Dra dit du hör hemma. Modo hör inte hemma i SHL. Ni kommer med största sannolikhet att spela i hockeyallsvenskan nästa år.

Nu är det upp till bevis för grabbarna.
Grundserien kom aldrig riktigt upp i godkänd nivå - nu MÅSTE nivån sitta.

Många tycker att det vore en skräll om Timrå slår ut Frölunda.
Jag ska ärligt säga att jag inte förstår varför.

Vi har fått vårt "drömmotstånd" i en kvartsfinal där vi på riktigt har en fullt rimlig möjlighet och chans att vinna.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: En nyckel tror jag blir att vår 4:e kedja spelar 0-0, blir intressant och se om de stabiliserar upp den med Walli som de hade på träningen sist. Vår 4:e kedja kan inte bli överkörda den här serien. Då är det kört!

Här hoppas jag också man går på säkert kort med Bojan som center och spelar Eriksson sporadiskt. Vi behöver tyngden.

Detta blir nervigt! Jag tror inte vi blir överkörda ikväll. Jag tror på att vi kan växla upp.

Forza

Villervalla: Går klubban sönder är det bättre att ta några snabba skär och byta eller få en ny, jävla sopa att stå där som en kona.

Erre92: Jönsson är röd som ett stoppljus hela han

Modano: Vårt intro har en sjukt löjlig låt…låg nivå hos också tyvärr.

Henrik_Tikare: Lär inte bli målfester mellan Luleå-Växjö. Tror faan det händer mer spännande saker i den stora älgvandringen

JonteD: Vilken skillnad på Luleås intro och vårat Kalle Anka som är sämst i ligan hoppas på något nytt nu i slutspelet

MODOladetr: nyreggat konto, idag! Lycka till med grammatiken.

MODOladetr: Även om vi åker ur får vi ju spela SHL nästa år . Ni däremot får hyra bortabuss till Kalmar . Tar nog inte mer än 10-12 timmar dit

MODOladetr: Sweet Home Alabama!

MODOladetr: Känner du nicket Clay förresten?

Zäta75: Ja Brynäs får ju gälla som klar favorit mot Malmö och tror att de tar hem den.

Däremot kan nog skåningarna ställa till det en del så här början. Man är inne i ett bra flow och har ju inget att förlora direkt då all press är på Brynäs.
Men i slutändan står nog Brynäs jävlarna som slutsegrare.

Vore ju gudomligt och slå ut Frölunda och sedan få Gävle pojkarna i semin!

Man får hoppas trenden håller i sig för Jokinens mannar nu efter ett uppehåll. Tror vi kommer få se ett otroligt fokuserat och taggat Timrå nu där spelare som ex Lander, Walli och Hartman kommer visa upp en sjujävla inställning och höja sig än mer än tidigare och gå i bräschen med sitt fysiska spel!💪

Blir oerhört intressant och spännande imorgon nu och en av dessa två matcher i Götet ska Timrå bara ha och då ges det ett riktigt bra fortsatt läge👍

Kattgubben: Smålandslag , det är ju vad allsvenskan är till för

5-0 män mot pojkar......

{10884}: Det är synd att det inte är 15-års gräns här. Hur var det på skolan idag då?

{10884}: sjukt veka spelare i m0d0. Ser ut som ett innebandylag.

Sanyet: Rååååger Åååååågård, halllåååå ;-)

Aagard är en råtta och ett psykfall helt klart.

17-4 i skott till HV och m0d0liderna skyller på domarna 🤪😄😁

Såhär denna onsdagskväll mitt i veckan brukar kännas ganska härlig men inte denna, just idag har min nervositet börjat kicka in, på fredag går vårt kära tik in i slutspelet och såklart är man på plats i Scandinavium och skriker skiten ur mig, må de bli vinst på fredag!❤️🤍

Skandal att man inte ger Juel målvaktspriset i år

OlliJanne: Hoppas också att Lander höjer sig i slutspelet och man ser de brinnande ögonen. Det brukar dra med hela laget så vi spelar bättre. Hoppas att vi får se det.

Olli Nomadinen : Måste vara årets lägsta odds på att Filip Hållander skulle utses till säsongens forward (av ishockeyjournalisterna).

{10779}: Eller så flyttar vi arenan till Sundsvall och döper om laget till Sundsvall Dragons, allt för att locka marginalpubliken.

Drakar är ju coolt och vi skippar tallarna för en eldsprutande drake.
Där under spelarpresentionen flyger ut ur drakens käft.
Slå det Luleå!!

Rip Kirby: I jämförelse är det väl Lakers som har kortast historia(2010?) av lite bredare publikintresse?
Känns lite som Percy o Malmö runt 1990, man köper in ett intresse.

Trots mångas aggresion mot Sönnsvall hockey, man kan inte hålla på en hambugerkedja?

Andersson: Sundsvall vann 4-0

Andersson: heja Växjö. Då kan vi få Brynäs i finalen.

Rip Kirby: Madhawk sätter väl typ ord på hur vi supportrar tänker. Får vi ihop det så kan vi bli livsfarliga i ett slutspel.
Jag tror först och främst att vi måste knipa en av matcherna i Scandinavium innan det bär hem till SCA, där vi är starka.

Men för den delen så kan det ju bli pyspunka och 4 raka torsk.

Hur som helst så kommer man att njuta för en gång skull!

DenRöda: Snart får vi höra denna kommentator när vi spelar mot Frölunda. Det lär bli mycket skrik och inlevelse :)

"Men titta - vad är det för mål han gör?!" "Pang Boom Swish" m.m
Uppladdat:

500x0-f66eb38f-a86a-4305-8995-8188495a8bd2.jpeg

Kvartingfinal förfest 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Full fart i hemmabaren ikväll mä Lönnå på högsta Grammofon å nattsudd på VHSen 💪💪💪
Nu ladd vi tusen tä Rönnlunns på freta 🏒🥅🏒🥅🏒🥅
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1742169021425.jpg

{10884}: För att HV inte har nåt ledarskap. Tidigt att gratulera er redan men har ju oerhört svårt att se att vi inte ska behöva dras med er nästa säsong också

Jåkkinen: Synd att man inte är Modoit ändå. De har ju en del tunga kontrakt kvar även nästa säsong. True och Jasek bland annat.
De har väldigt mycket att bygga vidare på från denna säsong!...

Zäta75:
Nej, tvärtom så ser vi ju en närmast identisk kopia av förra säsongen.

* Rögle tappar sin plats i topp 6 i slutet av grundserien (vi var också JÄVLIGT nära att komma topp 6.)

* Rögle är på många sätt det bättre laget i åttondelsfinalmatcherna men lyckas inte hitta sätt att vinna. (vi PULVERISERADE verkligen Rögle i match 2 förra året.)

* Man förlorar sin åttondelsserie mot ett lag som blev klara för åttondel i SISTA omgången. (Rögle och Modo spelade mot varandra omgång 52, vinnaren till åttondel)

Kusligt likt verkligen. Saknas bara att Malmö också vinner 4-0 i matcher mot seriesegrande Brynäs så är det copy-paste fast med andra lag.

Synct: Tänk om Timråspelarna kunde vara lika jävla bestämda i avsluten som miffona.

Krossa Rögle 👊🏒💯

Ja vad säger man? Känner någon här den här idioten eller är du möjligen medlem här?
Uppladdat:

500x0-screenshot20250315-002926.png

bar mofftak: HV71 känns ganska uddlösa, deras PP ja man förstår ju varför dom är i kval. Modo reder nog ut detta kval men när man kollar på vilka spelare dom har på kontrakt, hur ska dom kunna undvika att hamna här nästa säsong igen?

Villervalla: O jag som känner mig gammal, 38