Tom Topp: Ett lyxproblem tack vare mig som gjorde århundradets kap i värvningen av Tim Juel. Jag Kimmo förtjänar mer respekt av er! Olli hit och Jokinen dit, glöm ej vem som tog hit Olli.
EXPLORERSMÅLAND: Skickar Timrå ner juniormålvakten så är det såklart på tapeten att Juel inte kommer vara ombytt i dag. Första tanken i går var FAN. Men jag har sovit på saken. Jacob är i grunden grym och han har gjort så mycket för oss under flera år. Får han stå i dag kommer det vara hans chans, jag är tämligen säker på att han tar den.
russkiy medved blyat: Lite försvar för Eronen/Nykävä är att dom utnyttjar ändå sin rutin och sitt lugn. Tänk er om ett orutinerat backpar så ofta hamnat under sånt tryck och varit så underlägsna i kvickhet och bitvis fysisk styrka som E/N... Då hade det nog varit betydligt mer dräll, hårresande pucktapp och panikspel. Firma E/N är ändå lugna och kyliga mitt upp i att dom blir tillbakatryckta.
Inget skuldbeläggande eller så, jag fattar väl att folk har fullt upp och att det är dyrt att resa inrikes, men ändå lite anmärkningsvärt att vi inte verkar lyckas fylla bortastå, trots helg och 1 - 0 i matcher. Tur vi har TIK 031 som lever om med tifo och trumma…
josha840: Är inte fysiker men att tillföra rörelse mot ett objekt måste ju vara en defination av att tillföra kraft. Man ändrar kraften av objektet i rörelse i en annan riktning. Hata Brome
{10779}: Glöm inte Bromé. Tror de föddes med en mycket ovanlig kromosom som påverkar balans och förmåga att kontrollera kroppen från att få spasmer vid beröring.
Joaqino88: Ja, vi måste lyfta upp "bredden" igår. Vår förstakedja blev rätt bortplockad mellanåt.
Men jag tycker alla kedjor bidrog på sitt sätt. Nuvarande konstellationer har bra balans. Sen vill jag lyfta upp Walli. Det var precis det här drivet jag saknade i kvarten mot Örebro. Där han var nästintill osynlig.
Har tänkt innan kvartingen drog igång att den här matchserien kan man avnjuta lätt tillbakalutad, det är ju inte ett nervigt kval för upp/nedflyttning liksom. Jag hade fel. Spänningshuvudvärken kom som ett brev på posten(ja, som posten fungerade på 1900-talet alltså). Den underbara utgången av matchen gjorde dock att Ipren-mannen med hela släkten kom på besök och allt lättade så man kunde avsluta med något gott rödvitt, vin och ost helt enkelt.
Spela tillknäppt, med marginaler och säkerheten först är något både Råååger och Olli predikat, helt klart. Tycker både lagen är väldigt bra på det över 60 m. För Timrås del är det 2 saker som man, om möjligt, gärna vill se mindre av i kommande matcher: - Frölundas bitvis långa tryck. Förr eller senare ringer det när ett lag har så mycket offensiv zontid. Om det andra laget har en Sheriff som firar Juel blir det tack och lov ofta senare. - Friberg och gallerpojkarna satte vår defensiv på prov med snabba fötter och de var hala att fånga in. Kan vi dämpa deras framfart något utan att dra på oss utvisningar är mycket vunnet. Misstänker också att deras offensivt skickliga backar kommer ställa lite mer frågor i kommande matcher. Igår var det också en väldigt ren match för att vara slutspel. Vi får räkna med lite mer tjyv o fulspel.
Hos oss får givetvis alla beröm för dedikerad kamp och riskminimering. Vi bjöd inte på något hårresande under hela matchen. Viktigt. Men nog vore det skönt och möjligen avgörande med en Didde att slänga in BP för att avlasta sheriffen lite och även i 5 mot 5 för att låta Eronen/Nykävä vila lite när vi blir nedtryckta längre perioder runt egen kasse. Och visst borde Olli rulla lite mellan LinusE/Boyce/OliverJ bredvid Walli i fjärde för att ge energikickar?
De jag vill hylla extra förutom supergivna Juel, Sheriffen och Hartmann är Walli och Wedda som jag tycker på egen med bra skridskoåkning i stunder kunde hålla pucken från Frölunda. Återhämtning, vilodag och recharge.
Olli Nomadinen : ”hat” är ett starkt ord. Då gillar jag ”rivalitet” mer. Jag är inte från bygden så jag skiter i Sundsvall hockey, det är en parentes i vår historia. Ungefär som en Modoit skulle hata ÖSK. Med Modo har vi kvarten då dom vann 4-3 och året efter då vi pissade på dom. Vi hade rivalitet i HA när vi var där nere och nu har vi en begynnelse till samma rivalitet i SHL. Den ska vi värna om. Sundsvall hockey har vi hunsat, dom är ett farmarlag om dom skulle gå upp en serie.
Villervalla: Inte alla. Jag är en Ångermanlänning från Sollefteå som håller på Timrå. Sen att det finns en stor irritation i Ångermanland över att Sollefteå sjukhus ska slaktas, och drivs på av Sundsvall politiker förstår jag helt och hållet. Men den diskussionen kan vi ju skippa här och hålla oss till hockeyn 👍.
Andersson: länge sen jag såg en timråback skjuta i pp...minns inte ens när det var ..🙄 Visserligen gjorde skägget mål i kväll ... Men det var varken i PP eller ett riktigt skott ..fast det visar ju på en sak som fler backar borde ta lärdom av.även om du inte kan skjuta ordentligt ..Lägg den på mål oftare .
Fy faaaasan vad fint. Det här hade jag inte trott. Och Joel tycker Timrå varit lite för bra ikväll för att Frölunda ska göra två på 1m30s. Jävligt nyanserat. Expert-aura.
Rico01: Sanny har ju med tidens gång distanserat sig från Timrå IK och det kan man ju förstå i den tv-karriär han har nu. Joel Lundqvist är ju ingen jävla kommentator, han spelade i Frölunda för vadå, 1-2 säsonger sedan? Han är ju en Frölundaikon! Vafan sätt in Jonte Hedström i kommentatorsbåset i våra hemmamatcher så ska ni få se på lite rödare kommentering.
mattias - 74: ja men Westberg skriker lika högt oavsett vilket lag som gör mål. Edlund skrek när HV gjorde mål och viskade ointresserad när Modo kvitterade. Hatar den sura jävla västerbottningen HELA Västernorrland eller?
Grymt skönt med 2-1:an efter en period som domarna lär lämna med göteborssaliv mellan skinkorna.
En jobbig förstahalva av perren annars. Sjunker ner, svårt att spela oss ur, ännu svårare att komma loss från sargerna i anfallszon.
Irriterande: att samtliga i PP2 vägrar ta avslut i kanonlägen och söker Jonte istället. Som i sin tur söker pass när han får pucken. Lite mer killer-instinkt där. Gillar dock dimensionen Jonte ger. PP2 gick från "i princip ofarligt" till "står ni på hälarna smäller det".
Jobbig tredje att vänta. Timrå lär behöva göra sin bästa perre för att ge sig själva chansen.