1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607585 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10718}: många tycker tydligen illa om Tornberg som expertkommentator, jag tycker han är helt okej!

Olli Nomadinen : exakt men kolla våra fb grupper så kan man se varför med. "varför ska man hata domarn älska laget" osv. titta på luleå de skriks fan i varje situation o kan man klandra dom? va fan ska hemma publiken sitta där för o mysigt klappa med när man kanske faktiskt kan göra skillnad. inte för att ja tänker ned värdera domare till att vara lättpåverkade men nog fan tänker man kanske till extra när man ska höja armen igen om man tagit 2 tveksamma på hemma laget o fått en skur av burop som blir värre för varje gågn

OlliJanne: På hemmaplan är det lite enklare att "få igång" sina bästa spelare då man har större möjlighet att välja vilka försvarare de får möta.

Rip Kirby: mm man skulle vara stolt som en nybliven förälder om laget skulle klara av att komma hem och kliva ut på isen och bara äga ytorna och vara frän som finkel i varandra läge!

Det vore underbart och med en publik och klack som går på knock skulle det bli buster minne av det hela!

Kattgubben: Finns det nån spelare i Modo som vi vill ha om de åker? Nej enligt mig. Vissa har nämnt Bernard men jag har ingen förståelse för det. Blir fortfarande lycklig över att vi slapp honom när Modo gick upp, inget jag sett ändrar det. Precis som Saik kan skatta sig lyckliga över att de slapp Woods av samma anledning.

Annars har jag gjort en helomvändning i HA-slutspelet. Åker Modo vill jag ha upp Löven. De kommer stjäla poäng av främst Saik men kanske även Luleå och när det gäller förutsättningar i SHL är de betydligt beskedligare än DIF. Samt att jag hatar dem. Fast inte på samma vis som LHC, de äcklas jag av

Skall man jämföra så har nog FBK mer att fundera över efter sin 4-1 förlust än vad vi har efter dagens förlust.
Våran var definitivt inte en 4-0 förlust.
Släpp matchen och nya tag på tisdag.
Jag tror att spelarna är otroligt revanschsugna. Framförallt så känner de absolut att de spelmässigt inte är sänre än Frölunda.

Olli Nomadinen : Ett sätt för den Onämnbare att ha skygglappar och att släta över alla sina gissningar som gått fel. Modo kommer inte alls vara samma gigant utan fallskärmen etc.

Jag har kollat en del HA matcher och det är inte ens samma sport. Hua vilken dålig hockey mellanåt.

Som att se en match mellan Luleå och Växjö men där spelarna har oslipade skridskor och kör med träklubbor.

Olli Nomadinen : Modo - Almtuna blir ju kioskvältare nästa år

The great one: Men lägg av. Matchstraff, 5+20, är helt solklart i det här fallet. Du kan göra en instruktionsvideo för crosschecking på just den här händelsen.

Modo Hockey utgår . Ersätts av Djurgårdens IF

jhnd91:

Har inte med att göra att han fått extra markering på sig. Det synts klart o tydligt att han inte har samma speed även i situationer när han inte har markeringen. Tog ofta närmsta vägen till båset. Åkte inte på egna nedlägg som han brukar göra. Han var nyss sjuk så måste bero på det och ingen har kritiserat Hållander mer än att han inte ser hundra procentig ut. Förhoppningsvis är han helt återställd tills tisdag. Vi behöver murbräckan Hållander.

Kattgubben: Solklart matchstraff, dessvärre för Modo.

EXPLORERSMÅLAND: Tycker inte riktigt om det här med att målvakter söker alla möjligheter för att få till målvaktsinterference…
Uppladdat:

500x0-img0463.jpeg

500x0-img0468.jpeg

500x0-img0464.jpeg

Karlsson74: Alltid surt att förlora och ha oflyt med domslut. Men bra att förhoppningsvis ha med oss lite flyt då på tisdag och vi har ju ändå 1-1 efter dessa matcher som ändå är ett bra utgångsläge!👍

Stor eloge till fjärde linan idag som var riktigt jobbiga att möta och skapade en del. Samt då Lander och Hartman som går i bräschen för det fysiska spelet.

Dahlen riktigt bra ikväll. Forsmark mindre bra och Hållander fick väl inte riktigt till det men tas ju väldigt hårt också.

Nä nu jävlar ska det fysiska fram mer på tisdag och farten så då ska de köras över!💪👊💣

Karlsson74: Till och med Joel tyckte att utvisningen som gav 5 mot 3 inte var något att blåsa för. Märklig nivå idag.

Varsegod frölunda
domarn vissla sönder 1.a period
bäddar för detta,frölunda kommer undan med
utvisningar,flera situationer han inte blåser på
-ska han blåsa för allt
gör de då för fa* åt båda hållen

Måste vara svårt efterbliven Westberg

sargad: Det är väl 54, 2 men framför allt Eriksson, Boyce och Walli som får godkänt.

Domaren har alltså ändrat nivån helt och tar inte en enda utvisning när vi skulle haft 2 denna perioden med oss… kul

Manderville: In med OJ med, fan gör nått nu Olli

Jåkkinen: skilnaden är att jj gör dem nästan varje match.

När vi inte blir bortdömda så är det en jämn match

JonteD: Vi skulle haft minst oavgjort. Fortsätt spela såhär i 3e

Kapanen lär vara arg nu efter att ha blivit uttacklad i Frölundas bås av Lasu publiken jublade Han lär göra allt för att vi ska vinna ikväll. Hållander behöver steppa upp. Dahlen mycket bra idag

Får vi 1-1 vinner vi det är jag övertygad om

{469}: ja, helvete vilket PP han gör. Dominerar dojon fullständigt.

sargad: Nu kanske ja e partisk men jäääävvlar vilka pass Jonte lägger till sina kompisar!!!!!!!🇺🇿🇺🇿🤣🤣🤣🤣

Nisse på Mon or: Nu måste Pilö få göra några byten i stället för 37 .

Brynäsgubbe: Vi får en utvisning mot oss så fort vi kommer in i deras zon. Svårt.

Bragd-Birger: Svartvita laget dödar allt intresse.
Nu går jag ut och hugger ved.

Skandal att vi har domare i serien som bestämt sig att laget med störst plånbok SKA vinna

Det är inget snack. Det är en väldigt jämn match, sedan plockar zebror en utvisning sedan vänder allt...piss less...

Tornadomatador: Dom tänkte inte alls…

Extra tortyr att låta Joel sitta som kommentator.

Kommer Joel att sitta med i studion när serien vänder norrut, då hoppas jag det blir någon fyndig banderoll på bortastå mot detta övergrepp.

I nivå med fiolspelarna mot bortastå när isen gick sönder borta mot Leksand förra istiden ungefär.

Domarna fick i alla fall Timrå ur balans en stund i den här matchen... Fy fan.

Köpta domarsvin solklart SKANDAL när det gäller så mycket blir och sätta en jävla press på de på Tisdag äckliga jävlar

sargad: Tänk om en domare kunde ge fan i att påverka resultatet i EN match. Så jävla dåligt.

Smokey:
Vilka satans Kukdomare .

Tacka domarna

Tom Topp: Ett lyxproblem tack vare mig som gjorde århundradets kap i värvningen av Tim Juel.
Jag Kimmo förtjänar mer respekt av er!
Olli hit och Jokinen dit, glöm ej vem som tog hit Olli.

roger_sundsvall: Juel i kassen!

EXPLORERSMÅLAND: Skickar Timrå ner juniormålvakten så är det såklart på tapeten att Juel inte kommer vara ombytt i dag. Första tanken i går var FAN. Men jag har sovit på saken. Jacob är i grunden grym och han har gjort så mycket för oss under flera år. Får han stå i dag kommer det vara hans chans, jag är tämligen säker på att han tar den.

Tokig man hade varit på domarna om vi blivit bedömda som Växjö...

Zäta75: VÄXJÖ SKA UT . Det är det näst viktigaste i årets slutspe... jaha vi diskuterade annat , ok

Nytt matchavsnitt!

russkiy medved blyat: Lite försvar för Eronen/Nykävä är att dom utnyttjar ändå sin rutin och sitt lugn.
Tänk er om ett orutinerat backpar så ofta hamnat under sånt tryck och varit så underlägsna i kvickhet och bitvis fysisk styrka som E/N... Då hade det nog varit betydligt mer dräll, hårresande pucktapp och panikspel. Firma E/N är ändå lugna och kyliga mitt upp i att dom blir tillbakatryckta.

Inget skuldbeläggande eller så, jag fattar väl att folk har fullt upp och att det är dyrt att resa inrikes, men ändå lite anmärkningsvärt att vi inte verkar lyckas fylla bortastå, trots helg och 1 - 0 i matcher.
Tur vi har TIK 031 som lever om med tifo och trumma…

{469}: Jo Frölunda var duktiga på att neutralisera förstalinan så tur vi har flera som kan steppa upp sånna gånger.

{10779}: det är skillnad på att styra pucken i en ny riktning och att öka rörelseenergin.

sargad: Ja, det var en trevlig utveckling av matchen! Speciellt när vi denna säsong snarare hittat vägar att förlora när det varit tighta matcher.

Hoppas denna seger stärkte moralen i laget!

josha840: Är inte fysiker men att tillföra rörelse mot ett objekt måste ju vara en defination av att tillföra kraft.
Man ändrar kraften av objektet i rörelse i en annan riktning.
Hata Brome

{10779}: Glöm inte Bromé. Tror de föddes med en mycket ovanlig kromosom som påverkar balans och förmåga att kontrollera kroppen från att få spasmer vid beröring.