The great one: Det var det ända jag tänkte på när publiken ställer sig upp, torsken mot fbk med 6 sek kvar. Mycket riktigt!
Otroligt tung förlust idag kommer besvikelsen som en tung filt över en, but at the same time, en rejäl revanschlusta. Dahlén har vuxit ut till vår mentala ledare i slutspelet (igen), nu kör vi ännu hårdare och tror på det här.
Vår högsta nivå är högre än Frölundas . Får vi utdelning och deras målman inte står på huvudet vinner vi.
Vi kan ta det här !
Jag tror inte alls pendeln behöver svänga över till Rödlunda,tror denna förlust kommer tänder laget!
Snälla Timrå klacken inte köra några mer nid ramsor om att Modo åkte ur, efter varje gång ramsan rullat…karma baklängesmål i arslet! Fokus på Timrå nu!
X-Län: Roger är rutinerad och försöker sätta press på domarna, det hade varit tjänstefel av honom att inte göra det. Han gnällde på dem när de fick en massa utvisningar också.
Vi måste fokusera på vårat och släppa Roger Rönberg. Vi har mycket större problem än honom. Vi har våran bästa offensiva spelare som inte verkar kunna göra mål om så hans liv hängde på det, istället ger han Frölunda 2 mål. Vi kan inte komma in och skapa trafik framför deras mål samtidigt som varje insinglad puck ifrån dem skapar enorma problem trots att deras forwards är 1,60 lång och väger 75kg. Vi har sånna lägen att matchen ska vara död efter första 20. PP är helt bedrövligt, lika så BP. Vi har skapat ett monster i deras målvakt då vi väljer att i princip skjuta han i plocken varje gång HELA målet va tomt. Vi kan inte ha 3e och 4e kedjan som leading lines i sånna här matcher, de spelar över sin förmåga samtidigt som 1-2 linorna är helt under isen förutom Dahlén igår. Hans passning till Petterssons mål som han ändå höll på att missa, utan hjälp av LJ hade det inte blivit mål.
Jag börjar förstå varför Penguins inte ger Hållander ett envägskontrakt, kan man bli så utraderad av en Lasu i SHL med de ytor som ges på en stor rink, ja då kanske man inte har i NHL att göra.
Imorgon gäller det att visa psyke och karraktär, något som tyvärr inte är Timrås signum.
Kerstin_k: Det är väl ganska så enkelt. Om du ska vinna en SM-kvartsfinal och du får ett friläge från mer än halva plan i overtime måste pucken sitta. Skillnaden såg vi när Västra Frölunda avgör. Stenhårt, rätt upp i klykan.
BoyceBoyceBoyce: verkligen. Att förlora en match med 10-0 och vara helt utskåpade från minut 1 till 60 hade jag tagit alla dagar i veckan än denna. Vi ska ha 3 eller 4-0 efter första perioden. Matchen ska vara över där. Så satans jävla tom på ord nu…
roger_sundsvall: grym match. Kunde lätt varit 5-0 om det funnits lite rättvisa. Dahlen har varit totalt grym ikväll. Att Lander prova en Foppa-fint på friläge såg man inte komma heller.... slutspelmode på Lander
Pääjärvi är verkligen Kung i BP. Var det inte någon här på forumet som visade nån statistik att det i princip aldrig blir baklängesmål när han är på isen i boxplay?
{10779}: det enda jag kan säga är att det finns olika grader av helvetet! Modo är precis ikväll där det är som varmast! Medans vi Timrå supportrar borde kunna få njuta liiite grann iallafall!
0tto: Äh, låt han vara va. Vill han fylla vår gästbok med 80 inlägg om dagen där 95% är kvalificerat bajs eller spegling av vad någon annan skrivit så måste ju han får göra det.
sargad: "- Oliver J kanske på väg bort som det tyltas här och att det skulle vara en anledning till 0 speltid. Hoppas både ledningen o Oliver är så pass professionella att vi vid varje givet tillfälle i ett slutspel spelar med starkaste laget. Allt annat vore ju genant och då skulle vi i praktiken bara ha 12 forwards.. ja 13 med Värmhed då."
Olli är professionell, han hade spelat OJ om han hade tyckt att laget blir bättre utav det. Han tog bort Dalle från PP1, det bevisar på att han inte är rädd att ta "tuffa" beslut som han anser är bäst för LAGET. Men OJ petar inte någon i det här laget så som han har spelat när han fått chansen, så är det. Han är väldigt naiv och lite osmart i sitt sätt att spela, det är som att han inte riktigt har kommit bort ifrån juniorhockeyn. Blir ofta dragningar på egen och offensiva blå som sällan går hem. Rätt svag i egen zon, får sällan ut puckarna om dom kommer i runden osv. Sen är han ju otroligt ineffektiv när han väl får chanser. En sådan spelare tycker jag inte att Timrå har råd med, om än mer i ett slutspel där man vill ha spelare som man kan lita på att dom följer gameplanen.
Röda Tallen: Helt rätt om han inte kommer vara kvar, varför ge honom slutspels rutin om han är klar för en konkurent nästa säsong. Är inget dagis detta.
{469}: ST har kommit ut med en liten Trupp-analys till nästa säsong. Hoppas Westfält är bortskriven. Alternativt det absolut sista valet.
"Truppen ska kompletteras med framförallt en vass ersättare till Oliver Kapanen som center. Här har Expressen berättat om intresset för Färjestads Marcus Westfält. Intresset kvarstår, men Timrå har fler spår enligt våra uppgifter. Klubben vill även ha in ytterligare en ytterforward, klassen på den spelaren hänger på hur mycket pengar som finns kvar."
För vass ersättare och Westfält går inte ihop i min bok. Då kan vi lika gärna värva en producernade center från HA.
Westfält skulle bli en riktig flopp om han anses som en topp 2 center. Lander är ju 100 gånger bättre.
Olli Nomadinen : exakt men kolla våra fb grupper så kan man se varför med. "varför ska man hata domarn älska laget" osv. titta på luleå de skriks fan i varje situation o kan man klandra dom? va fan ska hemma publiken sitta där för o mysigt klappa med när man kanske faktiskt kan göra skillnad. inte för att ja tänker ned värdera domare till att vara lättpåverkade men nog fan tänker man kanske till extra när man ska höja armen igen om man tagit 2 tveksamma på hemma laget o fått en skur av burop som blir värre för varje gågn
Rip Kirby: mm man skulle vara stolt som en nybliven förälder om laget skulle klara av att komma hem och kliva ut på isen och bara äga ytorna och vara frän som finkel i varandra läge!
Det vore underbart och med en publik och klack som går på knock skulle det bli buster minne av det hela!
Kattgubben: Finns det nån spelare i Modo som vi vill ha om de åker? Nej enligt mig. Vissa har nämnt Bernard men jag har ingen förståelse för det. Blir fortfarande lycklig över att vi slapp honom när Modo gick upp, inget jag sett ändrar det. Precis som Saik kan skatta sig lyckliga över att de slapp Woods av samma anledning.
Annars har jag gjort en helomvändning i HA-slutspelet. Åker Modo vill jag ha upp Löven. De kommer stjäla poäng av främst Saik men kanske även Luleå och när det gäller förutsättningar i SHL är de betydligt beskedligare än DIF. Samt att jag hatar dem. Fast inte på samma vis som LHC, de äcklas jag av
Skall man jämföra så har nog FBK mer att fundera över efter sin 4-1 förlust än vad vi har efter dagens förlust. Våran var definitivt inte en 4-0 förlust. Släpp matchen och nya tag på tisdag. Jag tror att spelarna är otroligt revanschsugna. Framförallt så känner de absolut att de spelmässigt inte är sänre än Frölunda.
Olli Nomadinen : Ett sätt för den Onämnbare att ha skygglappar och att släta över alla sina gissningar som gått fel. Modo kommer inte alls vara samma gigant utan fallskärmen etc.
Jag har kollat en del HA matcher och det är inte ens samma sport. Hua vilken dålig hockey mellanåt.
Som att se en match mellan Luleå och Växjö men där spelarna har oslipade skridskor och kör med träklubbor.
The great one: Men lägg av. Matchstraff, 5+20, är helt solklart i det här fallet. Du kan göra en instruktionsvideo för crosschecking på just den här händelsen.
Har inte med att göra att han fått extra markering på sig. Det synts klart o tydligt att han inte har samma speed även i situationer när han inte har markeringen. Tog ofta närmsta vägen till båset. Åkte inte på egna nedlägg som han brukar göra. Han var nyss sjuk så måste bero på det och ingen har kritiserat Hållander mer än att han inte ser hundra procentig ut. Förhoppningsvis är han helt återställd tills tisdag. Vi behöver murbräckan Hållander.
Karlsson74: Alltid surt att förlora och ha oflyt med domslut. Men bra att förhoppningsvis ha med oss lite flyt då på tisdag och vi har ju ändå 1-1 efter dessa matcher som ändå är ett bra utgångsläge!👍
Stor eloge till fjärde linan idag som var riktigt jobbiga att möta och skapade en del. Samt då Lander och Hartman som går i bräschen för det fysiska spelet.
Dahlen riktigt bra ikväll. Forsmark mindre bra och Hållander fick väl inte riktigt till det men tas ju väldigt hårt också.
Nä nu jävlar ska det fysiska fram mer på tisdag och farten så då ska de köras över!💪👊💣
Varsegod frölunda domarn vissla sönder 1.a period bäddar för detta,frölunda kommer undan med utvisningar,flera situationer han inte blåser på -ska han blåsa för allt gör de då för fa* åt båda hållen