1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: O jag som känner mig gammal, 38

Rip Kirby: så jävla sjukt, har killen inte fattat att de är i KVAL och att de inte är serielunk längre? Dessutom slår han en gång innan så de är helt sjukt onödigt med de rappet

roger_sundsvall: Vad äre för målis hv har 😂

Enligt Donald Sandström på Jönköpingsposten

"Vi ser ju också att Oscar Engsund saknas i laget och nu bekräftar HV att Frederik Dichow också är borta liksom Henrik Borgström och Ignberg Nilsson. Där kan man lägga till Herman Träff också som är skadad. Så visst är det mycket som grinar emot HV till den här första kvalmatchen."

Låter som MoDo har en riktigt bra chans.

KulltorpsOlli: Min grannes kusins kompis har brevväxlat med någon som eventuellt såg Heikenen på Midlanda. Kan dock lika gärna varit Pavel Brendl. Men Heineken är nog klar tror jag

Tom Topp: Och har vi tur så förlorar modo och kvällen blir riktigt bra!!

OlliOlla: Kommer inte att vara ångerfull!! Gillar inte när ngn trackar ngn som skriver här inne som nån gjorde mot Zäta 75 bara för han inte hade hunnit läsa ikapp vad som hade blivit avhandlat i boken då behövs de inte va dryg elr någe!🤣🇺🇿

{469}: Tydligen är Anton Heikkinen på väg in från Skellefteå 🇧🇭🏒 Tror att det kan bli bra 👍🏻

Rico01: Litar inte allt för mycket på Aftonbladet. De har svamlat på rätt mycket förr. Jonte kan säkert dra, men har svårt att se att han skall åka nu när han skall få sitt första barn och allt.

Bragd-Birger: Nä…….modo ska ut…punkt! Plågas ja…sen ut..

OlliJanne: Timrå har å andra sidan allt att vinna nu. Visst man vill ta guld och allt det där, men även om man åker ut mot Frölunda är det ingen skam och säsongen får godkänt. Tror detta faktum kan få oss att slappna av och spela bra och inte hålla så hårt i klubborna som vi gjorde under våra långa förluststreak under säsongen. Dessutom utvilade. Jag ser fram emot detta vi kommer att ge Frölunda en rejäl match det känner jag mig övertygad om. Tror faktiskt vinstchanserna är goda.

Någon mer än jag som tror att Strömberg är tillbaka till matchserien? Jag känner mig rätt övertygad och tror att han kommer att bli viktig för den fysiska kampen i slutspelet och som pådrivare.

Från det ena till det andra…

Mini EP i Vancouver nitade Kadri igår kväll med en fin tackling.
Som tack för det fick han en armbåge i huvudet av en dåre…

Nu blev dåren avstängd.

Det är ju fint.

2 matcher och typ 100000 i ersättning han ska sätta in på fond för stöd till spelare i utsatta livssituationer.

Tänk om vi kunde höja böterna för filmning till 30000!

Det vore fint!
Lite transatlantiskt.

Olli Hahl: Dommarnivån i SHL lämnar en hel del övrigt att önska..Det som är utvisning och två eller fem.minuter ena gången kan frias helt nästa gång.

Jugge: Du borde få löneförhöjning efter din senaste fångst. Inget av dina svåraste fångster kan jag tänka mig....

Puckat: Mycket spännande värvning. Känns som att detta påverkar OJs vara eller icke vara.
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-03-13-125405.png

Olli Nomadinen : så menlös bestraffning med böter.
Speciellt när det är växelpengar för dem.
Gör om regelverket och stäng av dom så det blir kännbart för dom och laget.

Fan Luleå hade ju haft ett jävla manfall om det vore så.
Nu jävlar är jag hockeyarg igen efter dagar av glädje.

Nått jävla fel i den klubben är ju systematisk filmning i den klubben.

Moviestar syndromet i Luleå

Först var det en gnällspik klubb nu är det en filmar klubb.
Så jävla trött på dessa filmningar, förstör bara för allt och alla.
Jävla hockeymördare på riktigt.
Fyndigt inlägg av dig men jag är arg!

Sv: U20
Rip Kirby: Hoppas och tror att J-20 kan göra en bra avslutning igen. Om alla får vara friska.
Många har spelat matcher i A-laget och har kapacitet.

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
TD: Blir lite nyfiken på vad experten menar?
Wedins första mål mot Växjö där han skjuter ett slagskott direkt på passning utan att lägga pucken till rätta. Har du något namn på det eller.......

Zäta75: fattar att alla vill ha hårdskjutande backar som pangar upp puckarna i krysset men Svensson är ett bra exempel på varför man INTE ska skjuta hejvilt från blå, trots att han gjorde mål igår. Han skjuter extremt ofta i täcket, det är svårt att få igenom puckar och just Svensson är en av dom som borde spela pucken istället för att ta avslut. Tyvärr gäller detsamma för alla våra backar, ingen är tillräckligt rörlig för att skapa sig en fri skottlinje på mål, vi har ingen Pudas i Timrå.

Joaqino88: Vem gillar Giffarna? Jag är IFK:are.
Synd att dom harvar nånstans i div 3 😂

Söderöver: Inte ens Luleå gör mig arg idag.
Vi ska spela kvartsfinal.

And dont you feel good?

0tto: Det blir förövrigt förjävla roligt att få höra Timråklacken sjunga Roger Hallå! Roger Hallå! Roger Hallå! igen. Det är 100% att det kommer att ske. Vill se hans röda ansikte rödare än någonsin!

Hockeysnack verkar ha legat nere hela förmiddagen. Inga inlägg och inga inloggade. Det kommer väl igång med många inlägg under dagen. Många är nog i eufori som undertecknad fortfarande :)

Ska ta och lyssna på Domustrappan nu blir spännande. Det kom ett avsnitt igår natt som jag förutspådde. Bra jobbat.

Allt känns mycket lättare idag har ni märkt det :)

Nytt avsnitt ute av Domustrappan

Rindell och Lyytinen fick ingen mysig resa i SHL i år.

Risky guys! Rindell var ju lite farlig hos oss med MEN fasen vad jag saknar backar som rör på benen medans dom håller pucken.

Beklagar tomheten i Leksand men så kan det gå…

Tight jävla liga alltså!

Villervalla: Poängligan i SHL slutade som följer:
Hållander 2:a på 53p (26+27). Dahlen 6:a på 46p (17+29). Wedin 12:a på 40p (16+24). Kapanen 24:a på 35p (15+20 på enbart 36 matcher).

Rätt imponerande facit tycker iaf jag.

{10779}: Nu är det ok med Hybris. Kör så det ryker. Kvartsfinal är godkänt i min bok. Men play in hade känts som "ett misslyckande". Framförallt ett betydligt större vågspel.

Zäta75: ja inte fan ska Edlund å Rönnqvist få ta nån TIK match i a f

Roger Hallååå,Roger Hallåå

pingvin: Jag är så jävla glad nu. Vilken energi detta ger till laget hörde ni jublen efter matchen i spelarkorridoren?! Vi tar Luleå tror jag de vill inte nöta oss lovar.. De har Omark skadad. Vi får tillbaka Strömberg och vilar över 1 v nu. Halleluja Malmö älskar er nu 😃

Firar ikväll! Nu vände det

Sååååååå jääääääävla bra MIF 🫡🥳🥳🥳

Mif kvittera

Lägger denna på Näkyvä

Hade han bara trampat och fått med sig den där jävla icingen så hade inte Hållander suttit

erathoo: Han är på isen de är luugnt

Hypocrisy: Tycker vi kör på Wedin som skytt i pp även när Dahlen kommit tillbaka. Någon som inte håller med? 😎

roger_sundsvall: På plats, känns mer som man är i ett vardagsrum mer än en hockey arena.
Orange myspys belysning överallt.

Men såg nyss Lander och de andra typ 6 meter ifrån

Villervalla: Otroligt att 1 av plastklubbens 14 supportrar har hittat hit.

Olli Nomadinen : Timrå måste gå hårt in för vinst ikväll.
Vinner man tar man med sig en positiv boost in i slutspelet vilket lag vi än må möta.
Då kan vi glömma förlustraden.
MAL NER PLAST-SJÖ!! 🏒🥅

OlliJanne: Om Eronen får nytt kontrakt så byter jag lag till Sundsvall Bobcats. Å dä ä sant dä!1!1

Ahpl: Läser på annat håll att det snackas om att det florerat ganska mycket sjukdom i laget senaste tiden. Vilket kan förklara en del i att det varit så blekt den senaste tiden.

Så surt att vi förmdoligen tappat topp 6 platsen bara.

Play in är en betydligt vanskligare väg att gå.

Förlust i första matchen och vi kommer ryka.
Tror till och med det finns nån statistik på att det laget som förlorat första matchen i play in serien, aldrig lyckats gå vidare.

Vilket är ännu ett exempel på hur hål i huvudet det är att låta det bäst placerade öaget få inleda på bortais.

Olli Nomadinen : Glöm inte oss 4978 (minst) läktarcoacher också! Vi är inte att förringa…

Ja prat mä SHERIFFENs far nu å flunsan ha härj i lage...
Lage åk ner tä Väkschö igår å träna där ida ..
Nåra stann kvar å åk ner unn morgondagen...
ALLA TÄ ISLADA I VÄKSCHÖ IMORGON 💪💪💪🥳🥳🥳
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR O GE OSS FRID Å VINN 💪💪💪🏒🥅🏒🥅🏒🥅
IN FACKING FASE HOKKY LAS KETCHUP 🔥🔥🔥
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1741515498331.jpg

OlliJanne: Innan var jag säker på att Modo skulle klara kvalet, men nu vet jag inte. Men man hoppas ju att "Sixfinger-Sekt-Hinken" skriver långt kontrakt med han.

Fira göra jag när modo åker ut. REJÄLT!!

Rip Kirby: Freddan till Modo... KulltorpsOlli hur ska du fira?

Andersson: Malmö passar oss inget bra. Hellre Leksand då. Örebro passar oss sämst

Karlsson74: såg mål igår som berodde på att backen inte tog nån som helst kamp framför mål.
Där behöver vi Didrik, begränsad spelare men med inställning och attityd.
Visar de andra vad som krävs.

Struntar just nu hur vi bygger om backsidan nästa år.
Vi har sett att det finns potential i detta lag under säsongen.
Måste bara fram och där tror jag Didriks hårdhet och kompromislöshet är väldigt viktig.

Sen verkar han vara en ödmjuk och skön person. .

Morrn!
Nu glömmer vi den här skitmatchen och blickar fram mot tisdag istället,

Det är väl inte otänkbart att MIF som har chans på play-in kan slå ärkefienden i en fullsatt Malmö Arena.
Mindre troligt att Modo tar full pott i Skellefteå, men konstigare saker har hänt.

En förutsättning är såklart vi kliver ur förhuden och börjar spela som ett lag igen. Men inte fan är det omöjligt.

Växjö har en handfull spelare skadade och har absolut nada att spela för, dom kommer åtta oavsett vad som händer. Dom lär inte gå all in.

Så länge det finns liv, finns det hopp!

PS. Får vi se SMÅLAND på bortastå på tisdag? Eller bli det sittplats igen?DS

Hela laget kommer ransaka sig själva inför slutspel/ play in.

Motgång föder framgång!
( hoppas jag)

{469}: Alltså inte en tränarfråga? Utan helt enkelt ett överskattat lag, eller iaf överskattade stjärnor? Ja kanske det. En kombo åtminstone, helt klart. Jag hade på förhand stora tvivel kring Jokkinens hockeyfilosofi, hur den skulle funka i SHL. In your face. Och jag tycker tvivlen var befogade. Men jag är mest besviken över att hans bidrag där jag ändå trodde han skulle tillföra uteblivit helt eller kanske t.o.m backat. Dvs införandet av tidigare nämnda vinnarmentalitet. Kravställan. Bring something to the table. Bara tomma ord i stort sett hittills

Olli Hahl: Ganska less på hemvändarprimadonnorna (undantaget Hållander, han ingår inte i primadonnegruppen) nu. Vad ska de skylla på i år när de inte har Ante? Hyfsad upprättelse för honom det här, hans taktiska hockeykunnande utklassar Jokkinens

Nu ha ja skrammla ihop 5 st så nu ge vi Timrå stöd på plats å riv Jönssons mann 💪💪💪