1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Nu ha ja skrammla ihop 5 st så nu ge vi Timrå stöd på plats å riv Jönssons mann 💪💪💪

Rip Kirby: Han har också 6 fingrar per hand, säger ju en del.

VA Ä JOKKIS ANNALYS ÖVER FÖRFALLE???
Stå upp för fan el AVGÅ!!!
Spring å göm sä å nu ska ni tä mina hemtrakt!!
Dags att vakna för helvete!!

Söderöver: Peta hellre Dahlén och Pettersson i sista matchen.

Andersson: I play in tar vi naturligtvis Leksand alla dar i veckan före Örebro

X-Län: Precis så. Den dag spelare blir heliga och ej får kritiseras, då är vi ute på tunn is. Då kommer vi aldrig bli en klubb med vinnarkultur.

{469}: Det tar emot för jag gillar verkligen Dahlen men givetvis har du rätt.
Drar Dahlen efter säsongen utöver Hållander och O.Kapanen så har vi iallafall pengar att försöka ersätta 2 av 3, kanske tillochmed att vi kan lyckas ordentligt och ersätta alla 3 men det är inte troligt.

Jag hoppas att "sveriges gladaste hockeylirare" Lundmark tar rygg på Svensson och bara fortsätter utvecklas för han är verkligen underhållande att se på isen!

Legat topp 6 nästintill hela säsongen. Nu tappar vi det igen.. är så jävla less. Vad fan är problemet?! Visa lite jävla stake för fan. Vart är vinnarmentaliteten? Ta er i kragen för fan och våga spela hockey. Jävla loosers. Jag lackar ur!!

Men kan vi sluta skylla på målvakten för en gångs skull? Även de mest inbitna Juel-dyrkarna borde väl se att han inte gjorde sin bästa match. Borde han bytts ut? kanske inte. Är allt JJs fel? ja givetvis(ironi).

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2025-03-08
Zource: ni är klara för kval mot HV71 😀 Ni kommer åka ur 😄 tack o hej inavelshelvete 😁 inga fler derbyn på måååååånga år. Riktiga derbyn är mot Brynäs och efter det mot Sundsvall.

Fyfan va kul att Hållander fick slå rekordet och visa hur överjävla bra han är.
Synd att han förmodligen inte ens fått nära den lön han spelat för men han får iallafall en ny chans i NHL och bli upplärd av Crosby.

Jag sörjer verkligen att vi förmodligen inte får se Hållander på många år i våran tröja.

bar mofftak: Finns ingen grabb med så stort hjärta för TIK som den grabben. Säg vad fan ni vill. Men titta på hur han spelar match efter match efter match.

Hade resten av det där säckgänget till lag haft samma vilja och skalle som honom hade vi varit bästa laget i serien, utan tvekan.

SebastianH: Timrå IK är SHL's svar på Toronto Maple Leafs. En bra höst följt av en klappkass vår och ut i första rundan.

{469}: hela jövla laget står och tittar på som om vi lirar en trött försäsongsmatch i Finland. Hållander är den enda som visar vilja. Helt jövla otroligt

Bragd-Birger: Seriöst. Är det nån som tror att vi har nått i ett slutspel att göra? Nej vi syns till nästa säsong. Sen får folk kalla mig medgångssupporter eller nått.

Ge upp och ge upp. Det har större delen av detta lag gjort sen förra säsongen.

Sen är det ett gäng spelare som skall kolla sig själva i spegeln, som ville bli av med Ante för att han tydligen skulle vara deras sänke. Steppa fram själva då.

roger_sundsvall: Utklassning tyvärr. De vinner samtliga kamper om puck och vi ligger på utsidan.

JonteD: Undrar om han uppskattar att du läcker information online om hans kontrakt, om han nu sagt att han ska lämna till dig.

Erre92: (Håll)er helt med angående Hållander. Om man inte har samma skills som honom så kan man visa samma fighting spirit åtminstone. Asså...kolla Hållander hur hårt han jobbar över hela banan och i egen zon är det han som verkligen försöker bryta medans många andra är mer avvaktande och tvekar. Kanske orättvist att jämföra med Hållander då klasskillnaden är så stor.

Storstrimma: Koivisto är stora besvikelsen hittills. Noll skills någonstans.

Maktankan: Jag tror fortfarande på Jokinen! Inte hans fel att det kärvar!

pingvin: ja inte fan är vi baktunga…

Sjukt mjuka Timrå…

Fy fan vilka sunkiga fans vi är.

Alltid trott att vi står och faller tillsammans.

Men maken till leta syndabockar har jag aldrig sett nån annanstans. Skärp för fan till oss!

{469}: Man önskar ju att Hållander får vända och vinna den här matchen. Han är fan värd det.

Henrik_Tikare: Ja nog kunde han tagit den nog.

Nu förväntar jag mig att Jokinen kör med bästa laget, dvs en fjärde femma med Bojjan center och Oliver och Pääjärvi! Ericsson kan komma in och avlasta ibland. Han är alldeles för lätt och har en del för att förbättra för att vara SHL spelare nu men framöver så men måste se till nuet!

Så nu hoppas jag Jokinen agerar i NHL stil framöver vad gäller coachande och laguppställning.

Lander ser ut som en katastrof.

Karlsson74: Da'n såt'en YEEEZZZZZZ Håållaander!!!!!🤣🤣🤣🇺🇿

Zource: Fast jag klarar inte kaxiga oförskämda kommentarer från MoDoidioter. Jag hoppas HV71 spöar skiten ur er och att det blir Vimmerby borta nästa år!!

Zource: Nope, kryp tillbaka till din kvalbok ist nu.

Vi kan lägga ner den här säsongen. Precis som förra året slutade vi att spela efter nyår.

Ridå.

Hypocrisy: Det hoppas jag verkligen inte

Slår vi inte Modo förtjänar vi att åka ut i åttondelen. Då har vi inget i ett slutspel att göra

Blir spännande att se hur de nya formationerna dungerar

Nu kör vi!

ANTE 🙏🙏🙏🙏💪💪💪💪
MODOLIDERNA TÄ PLAYBOYOUT 👌👌👌

Kattgubben: kollar man livetabellen just nu så kan det bli så att sista omgången avgör om vi får Örebro eller LHC i play-in.....
Snacka om pest eller kolera

Hoppas verkligen vi behåller 6e platsen

The great one: Timrå har fullsatt och _bra_ tryck när folk kommer in från 10+mils avstånd. Hemvändarfolk. Majoriteten i närområdet är lata och kassa. Måste vara något med mentaliteten, gnäller så fort man får chansen. Så en flytt till Sundsvall kommer hjälpa noll.

{469}: Drar till med 30% chans till vinst i afton.
Modo får ju ändå gå till andra chansen med HV, Kicki Danielsson, Forbes, Jan Johansen, Afro-dite, Östen Warnebring och hela den biten....

Här är för övrigt några siffror som är en delförklaring till att det inte hela säsongen gått som man hoppats på. Kan ni klä dessa siffror med namn?
34 0 6 6 16 -5
49 0 11 11 14 1

Olli Nomadinen : Olli kommer inte få sparken, glöm det.
Han är den mest VIRALA tränaren vi haft.
Tänk alla sköna finska pengar vi får.
Så att vi kan kontraktera fler unga lovande skadefria finska backar i sin prime.

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
SnabelA: Det Timrå behöver till nästa år är en Sonnenberg eller Mandervill. Någon som kan driva laget framåt och inte på ett svenskt lagom utan med jävlar anamma.

Rip Kirby: Det här visar att jag haft fel nästan hela säsongen. Felet ligger inte hos Jokinen, och att han inte eldar på spelarna. Skitsnack jag dragits med rent utav, så där pudlar jag direkt. Han gör allt han kan, och han har känslor, och försöker elda på spelarna.

Men spelledande karaktärer hänger med huvudena. Pääjärvi är tyst, Lander är gammal och trött och verkar inte palla med. Dahlèn har redan huvudet i schweiz och har gjort sitt definitiva avtryck i våra historieböcker redan. Hartmann har precis fått långkontrakt. Ingen i det där omklädningsrummet höjer rösten och raljerar och taggar till längre. Man sitter tyst, rätar till utrustningen, dricker vatten och går ut igen. Inget mer.

Jag är tämligen säker på att vi ligger i den nedre halvan av tabellen nästa säsong men att vi spelar desto mer engagerat och att vi har en något mer sammanhållen grupp utan individuella divor som tar all uppmärksamhet och några som bara rakt av är för gamla. Tiden går. Klart man blir trött.

Peta upp ett par juniorer in i A-laget som vill skapa en karriär, håll hårt i Juel, drafta ett par namnstarka tydliga offensiva pjäser och en stabil lekkamrat till svensson så är vi nog ett bättre lag på isen nästa säsong, även om vi inte utmanar om topp-placeringen på samma sätt.

Framtiden kan fortfarande vara mycket ljus för oss.

Olli Nomadinen : Man visste ju direkt efter vinsten mot Frölunda att det skulle vända. Enorma skriverier i tidningarna om hur bra Timrå spelade, vilket man gjorde såklart.
Men det är ju det bästa motmedlet mot Timrå som finns.

Zäta75:
"1. Sätt ihop Pääjärvi, Lander och Lundmark igen.
2. Bänka Linus Eriksson. Spela Walli, Boyce, OJ i 4:e.
3. Nässen måste vara tillbaka. Han är viktig med sina passningar och sitt kämpande."

Verkar som rimliga justeringar. Punkt 2 kan jag tänka mig att modifiera så att i stället för bänka Linus, rulla på 4a spelare i fjärde. Tycker det sett bra ut med fin energi när Walli är ordinarie och övriga 3 rullar.

Men som övertecknad och flera andra noterat känns problematiken med att bryta dåliga mönster och nån form av kollektiv mental skörhet som största frågetecken inför slutspelet. Här kan kanske en återkommande Didde vara en injektion som gör att vi blir lite mentalt bättre rustade?

{10779}: ”Timrå IK” och ”guld” ska inte nämnas i samma mening. I samma stund som vi blir uppsnackade så skiter vi ner oss och dyker i tabellen, det har den här säsongen visat på ett smärtsamt sätt.

Olli Nomadinen : ja vi är ju för faan sämre på att vända underläge under Olli än under Ante. Analysera det den som kan 🤔

{10779}: Ja precis. Det ska ju a n a l y s e r a s så in helvete härinne. Det kan vi som sagt spara till när säsongen är slutförd. Sanningen är att vi spelar i världens jämnaste elitserie oavsett lagsport. Det är ohyggligt små marginaler mestadels, även när lag 1 möter lag 14. Det som oroar mig mest kring Timrå är det mentala. Trodde faktiskt att Olli skulle gjort mer avtryck där men det faktum att vi, som många konstaterat, är helt oförmögna att vända ett underläge i år är väldigt bekymmersamt

The great one: fukking twin peaks beteende på att bänka dom spelare förutom OK, Hållander Hartmann och Wedin som vill ha fart!

Varför går vi tillbaka till en dysfunktionell formation när en annan har gett bättre utdelning? Både i produktion och i spelet! För ärligt talat, Linus E’s 4 Lina spelade bättre med Walli än med Lundmark!

OJ har öppenbarligen gjort något dumt som inte läckt ut. Nu ska säsongen ta slut och han ska bort.

Lura i mig något annat… kämpa…

Han har inte gjort så många mål… mm nä men det har Päjärvi? Det har Walli? Hartmann?

OJ skapar grejer med sin intensitet! Han hittar banor på isen där han kommer rakt mot mål.

Väger lite lätt i närkamperna, missar en del i hemarbetet ibland… men det är han inte ensam om! Inte grund att bänka för det!

Men då kanske han inte är bänka då?
Så trots att man ser Päjärvi mysa omkring med utsträckt klubba, Walli utan fart, Hartmann utan fart så finns det inte anledning att lasta in OJ på byten för att vila andra spelare som måste ha fart på rören för att få ut något av sitt spel?

OJ har gjort något dumt och får inte istid.
Annars är någon ledare helt jäkla vrickad!

Känns 8-del och respass mot typ Örebro nu....

Karlsson74: En fråga man bör ställa sig är varför Timrå viker ned sig totalt när de släpper in första målet eller hamnar i underläge? Vi har inte lyckats vinna en match i år när vi hamnat i underläge (ja kanske nån då från början av säsongen som jag har förträngt).

Använder sig laget av psykolog? Om inte är det inte försent än att koppla in en om man vill ha någon chans att gå långt i ett slutspel.

vi har för mesiga backar
våran bästa back är per svensson
ja ni hör ju själv,
skulle aldrig byta han mot nån annan
3 finnar , ni ryker

Samanfattning av kvällen . Juel gör allt för att vinna. Hur kan framtunga Timrå vara så sjukt uddlösa. Super coachen hur kan han inte våga visa missnöje å ex vis flytta på stjärnor som inte presterar,lundmark borde överlag ha mer speltid en walli johansson borde ha fått fler chanser. Pettersson eller Dahlen borde ha fått ge plats för ngn annan i pp1. Lander är han kapten eller ? Ser ut å tappat glöden. Ja många frågor ?

Kerstin_k: Håller med dej på i princip allt du skriver.

Är såååå besviken på detta lag.

I år var ju säsongen vi skulle ta nästa steg med ett ännu bättre lag än i fjol samt en coach som skulle få in lite vinnarmentalitet I laget.

Det blev fet jädra pyspunka på allt.

Vet inte vad jag är mest besviken på just nu...
Lagets brist på vinnarmentalitet och brist på förmåga att stämpla in på jobbet eller besvikelsen över vår överhajpade coach som inte gjort nån skillnad alls förutom att få spelarna att trivas bättre på träningen.

FrOllik: Som jag har sagt hela tiden. Skönt att vissa andra ser det också

Eriksson är en talang, men är tyvärr inte mogen än att bära en 4e kedja som center i SHL. Vi blir som du skriver nedpressade varje gång 4e kedjan är inne nu. Det håller inte.

Om vi vill ha några som helst ambitioner och chanser att gå långt i år bör man bänka Eriksson och spela Boyce som center och in med Oliver Johansson i 4e samt Walli

Spela Lundmark med Pääjärvi och Lander. Då har vi som störst chans

Mycket att anmärka på idag såklart. Men tycker det är felbyggt i 4:kedjan. Hur kan man spela Eriksson som center och lämna Oliver J utanför laget. Killen är ett barn ännu, saknar tyngd. Vi blir uppätna när dom är inne. En fungerande 4:e är väldigt viktigt.

Rädslan att förlora verkar tyvärr vara större än att vinna, och våga!

Ut med loosermentalitet och in med vinnarmentalitet i laget!
Ta två raka nu!
Det kan gå.

Forza