1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581234 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2008-10-16

« · 1075742 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
mikenomad: Tror att du slår huvudet på spiken i ditt inlägg.

"Nu inser jag ju att detta inte alls är genomförbart och att vi måste dras med karln. Iom detta är jag inte sämre än att jag fr.o.m nu och till sista nedsläpp skall stötta honom och försöka att inte ge upp hoppet om "den gamle" Jonte."

Där är väl hela summeringen av diskussionen. Det är bara att inse att han inte kommer att bli lösköpt eller sticka. Därav är han värd varje förtroendeminut han kan få av Challe. Nån gång kanske det lossnar, då jublar jag.

Att han sedan inte gjort bort sig defensivt som center är väl bara bra? Offensivt finns det en hel uppsjö av önskemål från hans sida.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Janken:

Helt rätt. När Lander är tillbaka borde han få spela center. Flytta ut Hedström på kanten. Han har gjort sitt som center.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Janken:

Jonte har underpresterat, så är det. I en perfekt värld hade jag gärna sett att han omedelbart lösgjorts från sitt kontrakt och att det på så vis frigjorts pengar som i 1:a hand skulle kunnat lagts på en toppback. För precis som du konstaterar längre ner lider vi ingen brist på offensiva kvalitéer och den Jonte vi sett sedan ett par säsonger skulle inte vara saknad av mig iaf.

Nu inser jag ju att detta inte alls är genomförbart och att vi måste dras med karln. Iom detta är jag inte sämre än att jag fr.o.m nu och till sista nedsläpp skall stötta honom och försöka att inte ge upp hoppet om "den gamle" Jonte.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Janken: Lander var inte med idag då han är uttagen till U18 landslaget
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Kerstin_k: :-)))
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin:
Jag såg tyvärr inte hela matchen. (jobbade) men jag tycker nog att Jonte hittills har varit en OK center. Men samtidigt kan jag undra varför man inte låter Lander spela center. Han är riktigt vass. Dessutom kan han Teka!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
andyo: Hur många poäng har vår hyllade förstacenter gjort i år ???? 1 poäng på sju matcher !!! Jävligt bra måste jag säga.... Helt klart värd varenda krona :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Vissa av eleverna har nog ganska skarpsynta iakttagelser och åsikter kring ämnet. Undra vart dom får det ifrån? ;)

Men grabbarna här inne klarar ju lång och kort vokal ganska galant och i övrigt är ju språket ganska bra. Så det är nog någon äldre.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Per HApps: Förstår inte vad du syftar på? Jag har efterlyst en defensiv back till att börja med.
Jag har ingen kontakt med någon i laget och vad du har fått reda på är svårt för mig att veta.
Skriver efter vad jag ser, upplever och tycker.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: Ja, jag tycker faktiskt du visar prov på extrema icke-kritiskt tänkande i varenda avseende som finns förutom i vad beträffande Timrås spelare, ledare och styrelse =)

Vilka områden de är vill jag inte säga, känns för pinsamt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Herminator: Jag har anmält situationen, jag råder fler att göra samma sak.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Jonte gör en helt ok insats, defensivt sätt. Men framåt går det i slow-motion och som center gäller det att ha bra speluppfattning. Det får vi se om han har. Nu är han iaf tillbaka vilket känns mkt bra! Men han får gärna dela ut en tackling lite tidigare än när det gått 62 min.

Men jag håller med om att Hynning väger för lätt. Han har ingen fart och är för uddlös. Tenkrat gör en strålande insats under de första två perioderna. Kul att han är tillbaka. Hoppas han inte kommer sakna Regin bara.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo:

Påminner bara om att både LaXen och Luxgan egentligen bara glömt sina X ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
kidcox: Det är väl klart att man ska ha krav på karln. Jag försvara honom inte. Han har inte upplevt de krav och förväntningar som fansen, lagkamraterna och föreningen har på honom.

Men han har ju blivit ganska tacksam att hacka på, eller hur? Som det är nu ser man ju bara dåliga saker hos honom. Och jag antar att du/ni trots att ni sågar honom vill att han ska producera och leverera? Det vill jag och jag hyser förhoppningar inför varje match att det ska ske just i den matchen. Det kommer jag också att göra så länge han spelar i Timrå.

Visst fasiken är det befogat att ge honom kritik. Men den kan ju gärna vara lite nyanserad. Han gör faktiskt ganska mycket bra saker också, men dom förbises ganska konsekvent. Helt ärligt har han ju faktiskt skött centerrollen ganska hyffsat med tanke på förutsättningar. Det har ju inte lossnat offensivt för honom, men det kommer kanske med lite kontinuitet i kedjan han spelar. Och att han får spela ett gäng matcher hel och skadefri. Då först kan det vara värt att såga honom ordentligt.

Men visst fan har man rivit sig i håret ett antal gånger på grund av hans slappa spel eller taskiga inställning. Hur många gånger har man inte önskat att det är just nu allt ska släppa för honom? Otaliga.

Men att ge upp på honom? Hur är det nu klacken sjunger igen..? Vi är Timrå och..?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
andyo: Tänk, jag trodde man var naiv och icke-kritiskt tänkande om man är blåögd...

Men du kanske tycker att jag är icke-kritisk?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Janken: Tack! Det var allt jag ville veta.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken:
Fäll ner skrotum och landa, och ta en nitroglycerintablett.

Dina patetiska inlägg i agera Linkan-stil är bara löjeväckande, i alla fall nu när jag pratat med några med anknytning till laget.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Kerstin_k: Inte är det väl en av dina elever som jävlas lite med magistern? Eller förresten... En tio-elvaåring har väl mer att komma med i debatten.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: Exakt vad gör jonte fel idag?

När det gäller Skogs och Persson kan man i match efter match peka på avgörande misstag som renderar i baklängesmål, hade man haft video från alla matcher så skulle man kunna klippa ihop en 30 minuter lång sammanfattning.

Det enda som jonte inte gör idag är väl mål och det räcker tydligen för ganska många här inne. Skogs har skjutit bra många fler skott än jonte (17-12) och han har inte ens varit i närheten av varken målburen eller protokollet...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Det här är njutning för mig. Sitta på ett forum och se dess hjältar (Ambroo, Kerstin_K med flera) kämpa en till synes oändlig kamp mot blåögda troll (Laken, kidcox, etc)

Utan såna som er hade fan inte hockeysnack funnits!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo:
Jag syftar på alla med X som anser att man skall försöka lösa en av elitseriens bästa forwards från kontraktet, runt omgång 10-12 ungefär för att han är skadad. Innan man vet hur skadad han är.

Jag syftar på all X som anser att man skall byta ut 80-90% av truppen varje säsong. Trots att merparten av spelarna har framtiden för sig. (Läs, är unga)

Jag syftar på X som kräver att spelare som debuterar efter en skada skall dominera i sina byten.

Jag syftar på X som, mer eller mindre, kräver en spelartrupp där sjunde back skall vara, minst, NHL-meriterad.

Jag syftar på alla med X som vill att sportchefen skall gå in på hemlighuset och bajsa ut en toppcenter när marknaden är fullständigt tom på spelare.

Jag syftar på alla med x som tipsar om en ledig forward på eliteprospects när vi har en av elitseriens bästa målproduktion och desperat söker efter backar. Detta samtidigt som Tenkrat står vid gränsen med Porchen och bara väntar på att komma in i landet.

Det är dom jag syftar på.

Ingen nämnd, ingen glömd.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: Du är duktig du...

Man får klaga så länge det är befogat, men att bara försöka hitta fel är väl ändå ganska patetiskt? Man måste ju kunna se helheten också och idag gör han som sagt en helt igenom gedigen insats.

Marttinen var en pina för alla i och omkring laget och med tillräckligt mycket inblick i det hela så anser jag att det var högst befogat att såga honom, men beskyllde jag honom för i stort sett allt? Icke då!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: Finns det inte till och med en skriven regel om att man bara får visa reprisen en gång på jumbotronen. I Hönköping ikväll gick den runt som ett jävla positiv. Anmäl di frireligiöse amatörera!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
The great one: Om man tycker det är "befriande" att se en av de spelare som ska vara stjärna i laget ta en korkad utvisning under en förlängning så säger det också ganska mycket om hans tidigare prestationer...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: Vad händer sen då? om han inte tar den chansen han får av dig ;) jag är ganska övertygad att Jonte stannar säsongen ut och 50/50 på opinionsåret. Vi får se, han har mycket att bevisa iaf
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Kerstin_k: Men snälla du det är ingen junior vi pratar om utan den i särklass bäst betalde spelaren i Timrås historia.
Man måste kunna ha lite merkrav på honom än många andra.
Han är slut som spelare!!! i alla fall i Timrå
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Jag förstår mer än vad du gör!
Ja just det, Hedström får man ju inte klaga på... Men förra säsongen skyllde du så gott som alla problem på Marttinen - då gick den minsann bra att klaga på en enskild spelare.
Man får dessutom hänga ut Skogs, Persson m.fl. men inte Jonte heller.
Som sagt, han har en sista chans ifrån mig denna säsong men som det känns just för närvarande så skulle vi kunna få mycket mer för de pengar han kostar.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Tycker laget Timrå IK börjar få ordning på det defensiva mer och mer. Hoppas trenden håller i sig och att alla jobbar 60 minuter + ev. förlängning.
Precis som Ambroo säger var det lite si och så med Hynning idag, han verkar ha fått en svacka sen Timo vart skadad.
Åkerlund är en gigant, han är en matchvinnarmålis nu. Lite osäker utanför målet bara.

Minimera misstagen ännu mer och vinn mot Rögle nu!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
kidcox: Och där skulle han verkligen få chansen att hitta sig själv och komma igång på allvar? Nej, han måste få vara skadefri ett par matcher och spela mycket. Sedan kan vi börja snacka om honom på allvar.

Det är nog ingen lösning att bänka eller flytta honom i kedjorna. Ge spelarna lite kontinuitet som omväxling. Låt Hynning, Hedström och Tenkrat växa in i kedjan och inte byta spelkamrater inför varje match.

Tror ändå på något sätt att det kan vara rätt att ha lite överseende och tålamod med Jonte tills vidare. Visserligen har vi haft det med honom jättelänge. Men visst fasiken finns kvalitéerna hos honom bara det vill släppa.

Förövrigt anser jag att han absolut inte gjorde bort sig idag och inte de tidigare matcher han har spelat center heller.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Janken: Eller var det storsjön du syftade på?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken:

Tycker det var befriande att se Hedström ta den tacklingen. Kanske är inte hoppet helt ute för Jonte. Han ska spela brutalt och aggresivt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Janken: Vilken av de båda x:en syftar du på? Förresten så är det ganska spännande att se att det verkar inne bland fjortisar att använda bokstaven x i sina nick...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: värva backar tjalalalala värva backar tjalalalalalala värva backar tjalalalala VÄRVA BACKAR tjalalalaLAAAAAAAA!!!11
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo:

Det är ingen idé att diskutera det med en person som tycker att man skall föröka lösa spelare från kontraktet så fort dom skadas.
Har du inte förstått att han har tagit över RR2:s plats som världsmästare i onyanserat tyckande!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
nixXz: Hur många gånger har folk inte sagt att nu nu jä... är Jonte på gång???
Fjärdekedjan med nr 75 skulle passa bra enligt mitt tycke
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Försvarsspelet ser nu mycket bättre ut och Åkerlund spelar bra samt att Wandell fortsätter göra mål, dags att vi slår Rögle på lördag nu.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: Du förstår ingenting va? Titta på det han gör bra istället för att spy galla över honom så fort det ges tillfälle. Vi förlorar matchen på den tvåan, det är sant, men den främsta orsaken är att vi går på kort med backar och framförallt pga att vi drar på oss 24 utvisningsminuter.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Självklart är det utvisning. På Christian Sjögrens dagar hade det där regelbrottet kunnat gett ett par matchers avstängning till och med.

Men det intressantaste i hela situationen var inte tacklingen eller att HV's spelare blev liggande (hade varit konstigt om han klarat av tacklingen) - utan det är alla repriser som hetsar publiken, kanske med vilje och i hopp om att påverka domarna.

Förklaringen till utvisningen kan ju (och SKA ha varit) vara att en av linjenissarna berättade för den stora nissen om händelsen. Men jag är rätt osäker på den biten.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
kidcox: ja han är KASS! men detta kanske kan tända honom?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Härligt Jonte Hedström ,på dom asen och visa vad du kan,äntligen
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Det var inte så att en linjedomare fick sista ordet då?

Hur som helst så ser iaf jag hellre en heltaggad jonte när resten av laget har jobbet bakdelen av sig och har slut på ork. Mycket till fysiskt spel i övrigt ställer ju inte timrå upp med ikväll, Mäkiaho kan nog ta och plocka fram den sidan av sitt spel nu när det offensiva verkar ha stagnerat...och vadå "sabbar målchans"?

Menar ni den hypotetiska målchansen som brukar uppstå efter att man spelat något som ser ut som boxplay i 15 minuter i sträck, har 41 skott emot sig och sedan kontrar in den vinnande pucken med 2 minuter kvar av förlängningen? Ledningspucken var ett mirakel, det vinnande målet i röven kallas karma.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ähh nu kan vi sova gott inatt,en pinne är godkänt med tanke på förutsättningarna.
Rögle borta på lördag kan bli en kul fight,men dom får kriga om det ska bli
poäng.
frölunda fick stryk och då njuter jag väldigt.

Nej gonatt på er tik lovers.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Vidrigt viktig match på lördag nu. Torsk och vi kommer minst ha sex pinnar upp till slutspel. Vinner vi är vi med, förlorar vi så får vi slåss bland de fyra sista.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
kidcox: Är du både blicklös och speldum? Han gör en helt ok match och tar stort defensivt ansvar. Synd bara att Hynning går på tomgång och drar ner helhetsbetyget för kedjan, där för övrigt Tenkrat är mycket bra så länge man huserar i anfallszon.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
kidcox: ja han är KASS! men detta kanske kan tända honom?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Inte det minsta! Jag ser bara till Timrå IK's bästa!
Men det är klart, tycker du att de är smart att hoppa in en tackling i ANFALLSzonen under en förlängning så får det stå för dig...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Härligt Jonte Hedström ,på dom asen och visa vad du kan,äntligen
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Hittar du något han gjorde bra då eller
Jote bör sättas i fjärdekedjan alternativt spel som ytterforward.
Han är ju så dålig så man vill spyyyyyy.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Laken: En gissning är att KRIGET!!1 mellan Hedström och Challe trappas upp ytterligare efter den där tacklingen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Det var makalöst dåligt av domarna. Visserligen var det en otroligt ful tackling och inget ursäktar den. Men domarna får INTE döma efter bilderna på jumbotronen.

I övrigt kan man ju vara riktigt glad över en poäng borta mot HV. Spelet var väl inte bländande. Men borta mot HV är alltid en poäng godkänt. 3:e perioden var framför allt urusel. Sköt vi 2 skott på hela perioden?

Åkerlund stabil. Han lär ju starta mot Rögle också. Kan nästan tacka honom och HV's ineffektivitet för poängen.

Vad hände med Styf och varför spelade inte Lotvonen?
Kommentera

« · 1075742 · »