1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2009-10-03

« · 1182410 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Kakelmannen: ....eller inte....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Kakelmannen: oj, hockeygurun som förklarar reglerna.....välkommen!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
horribelt forum detta , Hv fick många konstiga utvisiningar men de ser ni väl inte lappjävlar.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Marcus: haha , inte sett på år och dag , Hv fick en liknande i en annan match denna säsongen , händer faktiskt i bland att lag drar på sig en utvisning när man redan har en avvaktande på sig , sen om de bortdömda målet , om de godkänts hade aldrig 2-3 kommit , för de kom i Powerplay efter en felaktig utvisning på Lance Ward , och när Timrå gjorde de bortdömda målet då var det avvaktande utvisning på Ward , alltså hade aldrig Ward åkt ut om de godkänts.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Challe är ju en mästercoach, han visar gång på gång att TIK kommer bli ett vinnande lag, det gäller att ha tålamod...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Ni har säkert diskuterat detta ämne tidigare :D Men vad fan var det med domaren idag. Hittade helt plötsligt två timråutvisningar av en slump. Tror inte jag sett någon liknande dubbelutvisning på år och dag. Dömde bort Timrås mål, för vadå? med mera... men bra match ändå av Timrå, med en schysst domare så hade vi haft 3 poäng eller åtminstone 1 poäng.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Vi blev rånade idag, Kubhelvetet var helt klart köpt, hur mycket pröjsade HV fanskapet?. Maken till sämre domarinsats har sällan skådats på en hockeyrink.

Gonatt/

Eller förresten, skicka fransosen dit han hör hemma, alltså hem till Frankrike.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Någon som vet om man kan se Nhl matchen live på nätet ?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
mikenomad: Precis! I och med Sonnenbergs intåg har vi även en härlig pådrivare som kommer att peppa grabbarna till stordåd. Då jävlar blir det åka av!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Mappe: Så ska man ha i åtanke att TIK har den i särklass tyngsta säsongsupptakten...närmast kriminellt jobbig. En hemma, två borta, en hemma och två borta....Varav tre av de fyra bortamatcherna är FBK, VF och HV71...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
mikenomad: Jag är beredd att hålla med. Sur som fan är jag över uteblivna poäng men jag tycker att laget som helhet gör en bra bortamatch. Jag tycker att trenden ser positiv ut, helt klart. Vi siktar på poäng mot ÄäorBeijjKeeooww i stället.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Per HApps: Ja man undrar ju när dom ska visa vad dom kan....om dom nu kan nåt...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03

zita:
Fan vad beskiven jag är på Mattias Karlsson, man kan ju undra om dom delar ut ass-poäng i AHL bara dom finns med ombytt på matcherna.

Och den där Anger, ett tryoutkontrakt kanske hade varit på sin plats, han är ju fan helt osynlig.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Det blir bra det här till slut....jag är stolt tikare.

Faktiskt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Bästa med dagens match att Skogs får göra mål.....Backe kom hem du behövs i mål :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
MB:

Ja de verkar ju göra ett riktigt bra jobb. hoppas de kan överraska i år.
Grattis till en fin skalp, riktigt kul att Leksand fick sig en läxa.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Suck....det vill sig inte riktigt, trodde faktiskt de skulle ha en chans, och den fanns ju också......

Nåja, kvällens byte gjorde ju ändå Skogs efter målet som blev bortdömt, när Karlsson och de andra höll på att sjabbla bort det, ger han Puistola dagens propp, vinner tillbaka pucken, åker i position, får passningen, sätter 2-3.

APPLÅD!!!, SÅ - ska vi spela i anfallszon.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
haggen: Ska Timrå ha någon ny tränarpar nästa år är det Rönnqvist/Robertsson som är i Uppsala AIS, de har fan trollat med laget med hjälp av sportchefen Öhrstedt. Laget med en av de lägsta budgetarna, sunkigaste arenan i fan hela Sverige, med kassa förutsättningar, krossade Leksand igår. De får hela laget att dra åt samma håll, och jävlar vad de åker skridsko, och de som inte gör det de ska sitter på bänken, spelar ingen roll hur länge du har varit i laget eller vad det står på tröjan.

De två är de som Timrå borde knyta till sig nästa år, då skulle jag jubla, de har en plan med allt runt laget, både offensivt och defensivt, inget jävla halvmessyr alá Challe i hans coachning speciellt i PP. Så javla förberedda på alla sitiuationer.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Knylan: Det är klart att det väcker ilska när man jobbar i uppförsbacke mot ett lag som har SÅ mycket mer pengar och SÅ mycket större bredd. Handlingsförlamat på något sätt. Personligen så känner jag mig rätt apatisk när det gäller HV. Dom har så mycket mer resurser att dom bara ska vinna. Kan vi skaka dom och plocka några pinnar så är det MVG. I övrigt är allt som sig bör...förutsatt att vi spöar lag som Luleå, DIF, Modo och SAIK
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Natti natti små sötingar, nu väntar lite soffläge, skellefteå match, sen kaffe med grannarna och lite depp över timrås tabell placering..
kram
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
John K:
Alltså är oddsen för en förlust större nu då! Vi vann ju sista matchen, har en sakta med säkert stadigare trend.. vinsten hade kunnat komma idag. Med chips, dipp, TV´n på och en dator med roliga kommenatrer så känns allt möjligt.. särskilt som Timrå ganska resolut tog ledningen..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
John K: Jo så kan man ju se det...
Men sett till hur matchen såg ut och domarnivån finns det anledning att tycka att detta skulle blivit en seger...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
timråhjärta: Hur kunde du tro det? HV, inte en förlust ännu. TIK, 1 poäng mot Brynäs med ett "nödrop" och 3 poäng mot SSK. Allt annat än förlust i dag hade varit en chock.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Knylan:
Skönt med lite ironi så härpå kvällskvisten... ;-) Fortsätt så, då blir det fart på bloggen här!
Ibland tror jag dock att de mer har kramkalas och vänliga veckan och ge bort puckar är det viktigaste som finns... :-D
ha det bäst t nästa match
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Glömde Challe som också ska ha en känga för sin coachning.
Hoppas de slantar upp för lill-kenta nästa år, där kan jag ta en förlust (även om det svider) för då vet man att det finns en tanke bakom coachingen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
timråhjärta: Okej, har alltid undrat över vad det egentligen är som händer där ute på isen. Nu förstår även jag.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Skarin: Det är en härlig kompott av djup besvikelse, ilska och ett allt mer tilltagande hat mot HV71. Detta rövgäng.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Knylan:
Ja jo visst... Hockey, liksom många andra sporter handlar ju om taktik.. vilken kille man sätter in, vilken kedja man ska toppa med, vilket lag man möter och när i serien, hemma och borta är viktiga kuggar...
Sedan med Timeout, ta ut målvakten... vilka matcher man kan ha"råd" att loosa i förmån för en annan match... osv
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Det här var ju kuken också! Nu ska jag hem och supa mig kanon.

eller nåt...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Anger o Karlsson kan de låna ut till Sundsvall, så jävla kass de är.
In med Stefan Andersson och Niklas Bröms, skulle göra ett bra mycket bättre jobb än dessa två. Fy faan vilka patetiska värvningar, såg redan i SCA-cupen vart det pekade åt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Olle: Exakt! Det gäller att vara bra mot bottenlagen ochså.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
timråhjärta: *håller med men kan samtidigt tycka att det finns lite brister i ditt resonemang*
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Knylan: Ligger en hel del i det du beskriver.

Ska man må så här?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Rooster23: hade det bara varit en utvisning hade hv bara fått ett mål i pp istället för två. Hade vårat mål blivit godkänt så hade det alltså i slutet av matchen stått 3-4 till oss. (räknar bort målet i tom bur då man vid ledning vanligtvis inte tar ut målvakten:) ) sedan görs det ju mål av svensson i slutet också.

5-3 till oss om herr zebra och video-zebran dömt rättvist????
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Olle:
Oavsett lag så måste du ju vinna matcher, hemma som borta! För att gå till slutspel och nå hela vägen så spelar det ingen större roll vilken motståndare du möter..
Trodde verkligen på vinst ikväll!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Det är lite otur att få möta dessa tre topplag borta i inledningen. Bättre att få möta dem mitt i serielunken.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
ut med timrå från es o in med nalle puh , ior nasse o alla andra djur! Match mot borås nästa
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Leffe:
mmm Timrå satte ju både första och sista målet.. lite skoj!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
timråhjärta: Vi kommer att torska matcher. Bättre att torska HV borta än Rögle eller SSK hemma.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Leffe: HV Borta är ju grymt svår match ockå får inte glömma de
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Rooster23:
Men hallååååå... vad i hela friden är hedersamt med en förlust? Sen att de ändå krigade på är ju ok.. men du..? Hedersam förlust?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Timrå gör en bra bortamatch igen. dock så tycker jag lindbäck kunnat ta nån av puckarna samt att chanserna skulle ha suttit bättre. Ny match på måndag mot rögle. kommer första vinsten då?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03

Rooster23: "Modo är helt under isen. Bara att hoppas det håller i sig till efter Derbyt."

Det är lugnt, du behöver inte vara orolig.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Rooster23: Andras mållösa förlängningar är också en tröst.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Bigthelin: Tre raka hederssamma förluster på bortaplan. Fan vad tungt. Dubbelutvisningen i första perioden blev avgörande.

Modo är helt under isen. Bara att hoppas det håller i sig till efter Derbyt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Bigthelin: ja viktigt eller hur?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
yeeey! tröstmål... lite finare siffror i alla fall...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
TACK TACK TACK ! Timrå viker sig inte, man bugar och bockar.. fast det skulle vart en vinst :-(
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
Att man hänger sig till den här jävla skiten blir mer och mer oförståeligt för varje säsong som går. Att man ska hålla på och äventyra sin hälsa för detta. Fy fan vad jag hatar mig själv.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-10-03
haggen:
konstikt tycker jag med.
Kommentera

« · 1182410 · »