1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601924 inlägg · 6212 ämnen
« · 2475673 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Vakna nu gubbar, alla matcher är viktiga. Sen finns det förstås matcher som betyder mer men det är fortfarande 52 matcher som ska vinnas till varje pris. JJ har varit fenomenal men det är dags att lufta lite. Bara det jag tycker! :)

Zäta75: Svårt att sia om målvakterna. Kan ju vara så att Karolus behöver komma in i spelsystemet också innan han får stå.

Wärmhed gillas. Stor, snabb och driver på bra. Är dessutom en av de bättre i corsistatistiken. Vet inte vilken kedja han lirat i, men om han inte varit med i toppformation så verkar han bidra rejält.

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Knylan: Nytt avsnitt av Domustrappan idag. Tack.

russkiy medved blyat: Jag är kluven om att vila JJ ikväll. Vi vill ju alla se Karolus och vad han går för. Men en vinst ikväll vore otroligt bra för oss då kliver vi upp på topp 6 igen och passerar FBK. Karolus kanske är mycket motiverad och kommer in och håller nollan. Vi får se vem som står.

Jag gillar att man spelar Wärmhed från start igen. Gillar honom skarpt. Storväxt och ger allt. Bra spelsinne. Mogen för sin ålder

Pyrret: Yes :)

eltifoso: Du är väl medveten om Timrås målsnålhet på sista tiden. Senast vi gjorde fler än 3 mål var 28/1. Lär ju inte klämma in 5 mål mot er då heller, om ni nu inte spelar BP mest hela matchen.

Tallnäs: En av säsongens viktigaste matcher. Då ska vi vila JJ?

Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Ja, vad säger vi? Färjestad är tunga, men är inne i en riktigt svag trend just nu. Fyra raka torskar, fem torskar på de sex senaste där de endast lyckas knipa en uddamålsvinst mot seriens rejäla sänke Brynäs.

Vi har lyckats stävja FBK bra den här säsongen, trots det har vi fortfarande inte lyckats vinna mot dem. Ytterligare ett kryss hade gjort åtminstone mig tillfreds.

{9908}: Jahaja. Då var det dags för match igen. Och en bortamatch dessutom. Det brukar vi ju göra bra. Men när vann vi borta mot FBK senast? Måste vara 8-10 år sedan ska kolla upp det. Även om Färjestad har 4 raka storförluster känns en vinst för oss långtifrån självklar.

Hoppas att man fortsätter att sära på Dahlen och EP. Både Wärmhed och Sjöholm ska spela från start alltså. Lander tillbaka. Läge att starta Karolus i mål för första gången? Tror knappast man vågar det i en sån här viktig match. Spännande värre blir det iaf.

Tallnäs: Håller med! Hade velat se nya muren ikväll. det är trots allt 4 matcher på 7 dagar.

{9908}: Exakt vad jag tänkte. 100% förlust ikväll. Dags att vila JJ ikväll tycker jag.

Tom Topp: Kan man undra, han har inte haft några skador när han spelade med oss vad jag kan minnas

Tik_timraik : Vad ska han där ågöra?

DenRöda: I meme-kommunikation hade jag förklarat det ungefär så här.
Uppladdat:

500x0-b6b0a6cb-c3f8-483b-b0e7-ce65a52aa13b.jpeg

{9908}: Trendbrytar IK kommer på besök i Karlstad. Då bryts FBK's förlustsvit. 4-1 är mitt tips.

eltifoso: varför har det gått så dåligt för er nu mot slutet? Är det bara pga skador eller finns det någon annan anledning?

Lodan skadad igen...överkroppsskada denna gång

{9908}: objektivt utgångstips, 1-5

Eftersom jag inte vill jinxa något, tänker jag inte -UTTRYCKLIGEN- dra på mig rollen som kvällens pessimist. Men bifogar bild över Färjestads 4 senaste matcher, så får ni själv dra trendbrottande slutsatser hur utsikterna ser ut ikväll.
Uppladdat:

500x0-2b1729a6-cbcd-4807-87f0-beec2bcff7ed.jpeg

Villervalla: OlliJanne: Värmhed startade tydligen förra matchen så fel av mig.

OlliJanne: Jag tror han startat som 13 eller 14:e bara.

{9386}: Nej, tyvärr inte sett Strimma live. Är född 1975. Men har sett videos och pratat med folk som sett honom live

Nu ha slip lien tills imon!
Dä funk sist för då vann rabbuslingarna!!
Nu låt vi dä rinn lätt till imon!
Älska Timmrååå IK i vått å torrt alltid 🥳🥳🎉🎉

Greven:

Till Brynäs " försvar " är det väl lite så att de har släppt in mest mål i SHL men självklart så kan Lindbäcks säsong sammanfattas som underkänd även om han spelat bra efter jul.

En målvakt presterar ju statistiskt sämre med ett sämre försvar.

Fö så tippade deras orakel i Brynäs Gästbok Pettis att Armalis och Lindholm skulle floppa för Leksand. De har varit våra 2 genomgående bästa spelare under hela säsongen.

Försöker påminna honom om att han har fel men vet inte vilket nick han använder ;)

Nisse på Mon or: Brynäs mv-par var lika uppskrivna men bevisat lika mycket värdelös propaganda som Maginot-linjen

OlliJanne: Visst fan var han med redan i första sist, höll ju på styra in Boyce inspel efter 8-10 min

Villervalla: "två juniorer som får debutera från start". Har inte Värmhed varit med från start tidigare eller har han suttit på bänken och sedan kommit in?

Villervalla: Sjöholm?
Blankt papper för övertecknad.
Kan någon med insikt beskriva spelartyp, ålder, potential et c.

Nisse på Mon or: Så här blir det när inte bocken får brinna. Frustration i hela Gävletrakten. Att deras bock brinner är ett årligt Prozacpiller för en gävlebo.
Nä, bränn bockeländet så ordnar sig allt.

Kan bara hoppas att J.J och T.J har klara papper inför nästa säsong. Repris på Brynäs "norraeuropasbästamvpar"gate vill vi ju inte se.
A.Lindbäck, V.Vevileinen, O.Håkansson, T.Karhunen, J. Olkinuora har halkat in och ut i laget. G.Karnatz och I. Grönhagen har också varit ombytta.

Villervalla: jag cappar mellan Timrå- och Brynäsboken...😎👍🥅🏒

Tigerhjärta: Jaja, jag binder upp mig, for life!! Tar ni swish??

Olli Hahl: Puh!! Sannerligen en rätt mastig del av kvalificerat skitsnack man plöjt igenom där! I'm in true awe of some of the Brownass fans, for life!
Hur jävla skruvat kan det bli? Vad som de facto är sant kommer förmodligen aldrig komma ut. Och det är nog på riktigt bäst för alla som älskar konspirationsteorier att det förblir så.

För egen del minns jag med glädje Anders Lindbäck i de röd-vita färgerna säsongen 2009-10.

Tigerhjärta: Ligger kvar kvalångest i väggarna härinne, tror ingen är så sugen.

DJ Hemp: Helt klart😂 Däremot får någon gärna ta min plats i ämnet, nu orkar jag inte längre.

Tigerhjärta:

Värt varje krona 👍

Villervalla: Appappapp 20:- inträde till våran cirkus!;)

Villervalla: Helt sjukt roligt. Bulten… brorsa till Finkel. 😂

Nisse på Mon or: Är ni popcornsugna så är det bara att poppa en bunke och gå in i Brynäsboken men fixa en ordentlig bunke.

{297}: helt riktigt, men dock är det skumt...

{297}: Nja, kolla vad han själv säger:

hockeynews.se/articles/27833/

Herminator: Enligt Ante så spelar Värmhed och Sjöholm från start imorgon.

fb.watch/iPgK-7X4-C/

{9386}: Fick en signalgul Toronto 2000 av Lill-Strimma en gång i tiden.
Det var stort, första färgade klubban tror jag.

Nisse på Mon or: var det inte så att Lindbäck hade en serie riktigt bra matcher innan Brynäs går och värvar en OS-målvakt som tilltänkt förstemålvakt? Inte konstigt att han är förbannad på Brynäs.

Zäta75: fick du se Lill-Strimma live nån gång 🤔

Nisse på Mon or: bara att det blir en diskussion om saken är lite skumt, och en förlust för Brynäs som förening!

Nån som fattar detta med Lindbäcksgate i senaste Lekismatchen? Efter 3-0 till Lekis rusar och rasar A.Lindbäck ut från isen, direkt in i omkl.rummet. ingen visste varför. Nu i efterhand påstås det, med benäget bistånd av Brynäs, att han blev skadad tidigare i matchen. Men bytte inte ut sig själv då, trots en "världsmålvakt" på bänken. Är det 6 målvakter Brynäs har knäckt eller håller på att knäcka? Starkt jobbat PG? Jag minns hellre A.Lindbäck HV borta med 50 skott mot sig och TIKvinst 2-0 med kort om folk.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Tunga avbräck i FBK också, bl.a Lennström

Zäta75: om vi vinner mot FBK så kommer vi även att gå om endera OINK eller Fuskland, då dessa lag möts imorgon. Och OM vi tar 3p och OINK vinner i OT/staffar så är vi helt plötsligt 5a istället för 8a.

Jag gissar att det blir plattmatch med hängläpp å motorsåg som följd

Zäta75: Ja Hartmann har blivit bättre men är likt %¤W#% kvar och fast i kedja 3 . Hoppas han kan spela i slutet av veckan istället

« · 2475673 · »