bar mofftak: Fast jag hade nog helst sett att man startat med att byta plats med Alvarez och Värmhed och det enbart för att man troligen får jämnare kedjor. Jag tror det blir tufft för Boyse att eventuellt styra upp 4:e.
Tikarn97: Sorry jag trodde han var äldre men inser nu att detta är en J20 värvning som vid behov kan gå in och täcka upp för skador men att han är tänkt för A-laget nästa säsong kanske?
Villervalla: Varför tog vi in Forsmark om han ändå aldrig spelar? Jag säger inte att han ska ha en given plats eller så men varför ens värva honom? Han kom väl till oss för att han inte fick spela i Öret och nu spelar han inte här heller. Eller har jag missat något och han är utlånad till nåt HA-lag?
Villervalla: Jag är försiktigt positiv. Ante måste vara vaken och bänka 4:e om det inte fungerar för dom, annars kan det bli det många mål bakåt där. I övrigt en lovande uppställning.
Kuken Ballen Kempehallen! Sjöqvist å Westerman!! Kul att juniorerna får lir å in Karhelstiho i måle!! Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar å låt dä rinna lätt som Indalsälven i strupuslingen!!🥳🥳🥳 Dags att vinn på bortaplan mä!!💪💪💪 Halleluja 🙏🙏🙏
Tikarn97: Har på känn att Karolus står ikväll.. Ante slängde väl in Rautio mot Skellefteå i sin första match har jag för mig? Men kvittar för mig tror det kan bli bra i vilket fall som helst. Det som har ställt till det mest senaste tiden har varit slarvigt spel i egen zon och det går ju inte lasta målvakten för, så kan vi hålla oss ifrån det vore det bra.
Zäta75: Kan nog vara bra att Karolus gör debut ikväll, jag vill inte se Michael Lindqvist eller Daniel Viksten göra mål igen, händer tamejfan hela tiden, nästan så man ska betta ikväll på att Lindqvist gör mål på oss, han gör alltid mål när det är Timrå som står som motståndare på andra sidan.. 😅
Tallnäs: Färjestad har åkt ner på -1 i målskillnad. Vi står på fina +8
Som alltid ikväll gäller det att sätta chanserna och att JJ spelar bra. Om detta inträffar är vinstchanserna goda. Men krävs mycket hårt arbete för att vinna en hockeymatch. Och ibland lite tur
Pyrret: Alla matcher är viktiga nu och han måste förmodligen vila någon match denna vecka. Han kommer bli tillräckligt svettig mot Skellefteå på torsdag. Sen är det match på lördag igen.
Synct: EA var center för tredjekedjan förra matchen. Du menar alltså att EP ska ta hans plats i tredjekedjan. Jag tvivlar att det kommer att ske (inget är omöjligt ska dock sägas).
Tror det är troligare att någon som Mieho tar den platsen. Annars är även Värmhed (och Sjöholm) center också.
Sputnik: Ja bra fråga! Och då har det ju ändå varit rent logiskt klart ett tag med. Otroligt viktig säsong för klubben, men inte minst för mitt blodtryck 🥳
Första gången på typ 5 år (minus coronasäsong kanske) som man slipper gå runt med kronisk ångestsmärta i magen hela våren!
Inte för att det är dit vi ska titta, men vinner vi denna samtidigt som Brynäs torskar så är det teoretiskt omöjligt att få kvala. Bara en skön milstolpe även om det såklart inte kommer ske oavsett 😎
dr-nix: Nä men samtidigt känns det som perfekt läge att möta Färjestad då de verkar vara ur form. Det vänder förr eller senare, förhoppningsvis kommer de inte upp i sitt max i kväll.
tjobba: Ja vid seger full tid och om OINK vinner på övertid går vi t o m upp till plats 5 men 3p mot FBK garanterar att vi är minst 6a eftersom OINK och Fuskland möts.
Zäta75: Visst var det Wärmhed som var nära att pytsa mot VLH när Boyce spela in den framför mål? Typ centimeter från att få en klubba eller släpande skridsko på pucken.
Tror lätt han kommer näta snart om han får fortsatt förtroende.
Zäta75: Ja, visst tusan kliver vi väl upp på kvartsfinalplats i händelse av seger? Vi behöver passera två lag. Vi går om Färjestad vid vinst och IKO och Leksand möts ju så vid vinst går vi ju om någon av dem också.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer