1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2023-11-23

2602613 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Angående Erixons agerande på 3-3 målet så sa min kvinna, "Han är nog muslim och kom på att han måste be".
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
mikenomad: förklaringen till gårdagens konstiga coachning med 2 min kvar är ju troligen att spelarna som hoppade in var de som stod på tur när man bara rullar runt på kedjorna men i ett sånt läge måste man ju som coach vara lite mer vaken och coacha mer syniskt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
jå1: Klart det skulle varit mål, men sarghörnet, du får nog putsa glasögonen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
kulltorp: kompis, aldrig koka glöggen! :)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
mr_brasco: Olika förutsättningar så svårt med en jämförelse där. Väldigt imponerande att prestera som ni gör sett till att ni är nykomlingar.

Ja jag har inte gett upp än iaf. Någonting måste göras dock då våra spelare inte ens lyckas peta in puckjäveln när målvakten står vid sarghörnet.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
jå1: aha, ni är så hårda mot er själva. Ni tycker ni gör en skit säsong men är några poäng från toppen. Vi är i samma läge men är nöjda. Allt handlar om förväntningar och än finns det gott om tid för er!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
mr_brasco: Jag är ingen raketforskare men gissar att han syftar på tappa ledningar i slutet av matcher.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
bar mofftak: Vad menar du? Att ni också brukar vinna på övertid?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Andersson: Man vet i alla fall hur AIK-supportrarna känner sig nu.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Brynäs tog sepofan-tabletter och fixade oavgjort
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Andersson: "Enligt polisens hemsida stod det vid 22.00 klart att ett flertal anmälningar upprättats. Enligt hemsidan hade supportrar tänt pyroteknik inne på arenan vid flera tillfällen, och kastat en banger på isen under en matchpaus.

Polisen hade ett antal enheter på plats, och efter händelsen upprättades ett antal anmälningar om bland annat våldsamt upplopp, upplopp, misshandel och våld mot tjänsteman. Ingen person var misstänkt eller gripen, fortsatt utredning skulle ske."
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Nisse på Mon or: Brynäsboken kokar som glöggen efter Kalle på jul
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Trodde fyrverkerier var för utomhusbruk
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
TD: Kul att se en match utan att blodtrycket rusar iväg
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Hahl Bundy 2.0: mardrömsöppning men AIK är bättre
HA är kul
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Rip Kirby: En Lövenspelare kör över Västeråsmålvakten och får 5 min.
Löven publiken skriker: Filmare!
Ja jag säger då det 🙄
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Hahl Bundy 2.0: Lindbäck var ju ett rent monster back in the days, inte minst hos oss, säsongen innan han drog över till ännhåäll... 🫵😅
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Hahl Bundy 2.0:

Ja han är riktigt usel tyvärr, jag tror Brynäs har en ny målvakt efter jul
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Rip Kirby: Välkommen till HA, Brynäs.
F.ö är Lindbäck en spillra av sitt forna jag. Hela han utstrålar överkokt spaghetti.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Hahl Bundy 2.0: 3-1...Brynäs har problem.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Hahl Bundy 2.0: 3-1 Gnaget! Haha!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Hahl Bundy 2.0: Bara förnamnet! Men återigen är vi där - den så kallade "v i s i t a t i o n e n"..!? Hur går den till? Ser man inte på förhand detta som en övertydlig "riskmatch", med säkerligen frustrerade bortasupportrar, med hänsyn till DIF's minst sagt tveksamma start. Då borde man väl förihelvete ha ett mycket bättre och inte minst proffsigare arbete med visitationen!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
F.ö en rolig match mellan AIK - Brynäs. 2-1
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
falconuggla: Japp, HELA högen!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
falconuggla: Det tändes pyroteknik 2,3 gånger o då fick det var nog. Bra beslut.
Jag hade varit vansinnig om jag varit där på nötterna som ställt till det.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Rip Kirby: Ja, och det märks så tydligt senare när dom ska försöka få ut samtliga på ståplats. Det kastas soptunnar och bord mot polis/ordningsvakt och även några armar som vevades en sväng.. bara där för att störa och förstöra.. I D I O T E R
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
falconuggla: Men tänk om samma sak hänt exempelvis i en match mot Modo (utan att på något sätt anklaga dövikarna för att vara pyromaner👍). Det hade ju bokstavligt talat brunnit även för mig i de läget.

Jag vill bara belysa att såna här idioter ALDRIG ska få beträda en arena där det pågår någon jävla verksamhet alls! Det måste ju fan bli slut på såna här sjuka grejer där dom skyldiga enbart är ute efter att förstöra!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Rip Kirby: jävligt starkt mot Lule borta. Fagemoeffekt?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Rip Kirby: Verkligen! Märkligt beslut att tömma hela hallen kan tyckas.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Nisse på Mon or: Luleå vinner matchen efter straffar.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
falconuggla: Hett derby och utsålt - 6000 pers. Jävlar vad jag hade varit vansinnig att bli utkastad för att några klappkassa idioter får för sig att sabba kvällen för alla andra!! 🤔😡
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Nisse på Mon or: Kvitterat, 2-2 nu!👍
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Nisse på Mon or: Tänd pyro hos DIF supportrar efter mål. Polisen tog beslut att samtliga åskådare ska ut ur arenan och matchen spelas klart inför tomma läktare.
Låst ämne


Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Avbrutet SSK- DIF pga upplopp. Någon som vet mer?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Positivt igen. J20 har 1-2 mot bästa laget i serien.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Bragd-Birger: Nog för att jag har ytterst svårt att föreställa mig hur det här laget/spelarna skulle kunna bli "hänsynslösa" ens i teorin så får Emil det att låta väldigt enkelt. mmm.. upp till bevis heter det ju!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
mikenomad: jag tycker att det är tydligt att laget saknar ledarskap, både på isen och i båset.
Ifjol hade vi Lander som härförare, och han dominerade dojon fullständigt. Ante hade därmed en ganska enkel roll, gissningsvis. Spelmässigt var fokus "sätta försvarsspelet!!1", vilket man får säga gjordes med bravur.

I år är Lander en skugga av sitt fjolårsjag, och kan rimligen inte ha samma impact vad gäller härförarskap. Ante "byggde vidare" spelmässigt, med ambitionen att lyfta den offensiv som fick stå tillbaka under fjolårets defensivsättning. Något som, så här långt, utan överdrifter kan sägas ha gått "sisådär".

Visst - vi h a r lyft offensiven betänkligt. Nu syns vilken otrolig skicklighet som den här forwardsbesättningen besitter. I spelet m e d puck. Att man inte lyckas göra mål ens när målvakten befinner sig bredvid buren kan vi lämna därhän. Det är närmast oförklarligt.
Men: spelet utan puck är fan riktigt jävla klent. Man forechechar bra när man ligger nära redan i pucktappsögonblicket, men i övrigt är man synbarligen vilse. Spelskickligare lag har autostrada genom mittzonen, även när Timrå hunnit ställa upp i organiserat försvar.

I egen zon är man, jämfört med ifjol, riktigt bedrövliga. Antingen är spelare som Erixon bara bra varannan säsong, eller så grejar inte den här backuppsättningen att spela det försvarszonsspel som Ante et al vill. Det ser ju helt sinnessjukt osynkat ut långa stunder. Och varför har man tenderat att falla tillbaka till det där passiva zonförsvaret (a k a "BP i 5-5") som jag trodde att vi skrotade efter 21/22?

Osv. Men sen är jag fruktansvärt, jävla megairriterad på coachningen. Jag fattar inte att man a) tokspelar Jonte trots att han har oerhörda problem i spelet 5-5, b) låter Juel agera Rautio 2.0 i båset, c) aldrig någonsin sätter någon av "topp 6" på bänken om spelaren varit iskall under matchen och lyft in någon ur "lägre 6" istället, d) sätter ihop och spelar så jävla konstiga 3:or i förlängningen...osv osv.

Det finns gott om frågetecken, och jag skulle gärna se att man börjar ta tag i det här nu. Tålamod, apselut. Upp till spelarna, sure. Men det måste fan snäppas upp på bänken.
Har varit synnerligen frågande till coachningen hela säsongen, men "fingertoppskänslan" (och signalerna den gav) sista 2 minuterna igår var bland det sjukaste jag sett. (Det tidigare rekordet hade beslutet att spela Rindell och Jonte tillsammans i 3-3...)

Vänder inte den här skutan snart är det ett gigantiskt misslyckande vi bevittnar. Hoppas Kapanen är redo att agera. Dom senaste 10 matcherna formligen skriker "bottenlagsbeteende". Och gårdagen...herremingud. Kan inte påminna mig om när jag såg ett lika handlingsförlamat Timrå, vare sig på isen eller i båset. Är förmodligen fortfarande i affekt, men den matchen gjorde mig livrädd på riktigt.

Jaja. Det är en dag i morrn å. Ingen skam att förlora i Scandinavium!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Labban: Jag inbillar mig att det här laget i synnerhet med så många inofficiella ledare även på isen kan vara rätt självgående när det gäller vilka som ska in och inte. Att de är inkörda på det och att det liksom "rullar på". Då kanske Ante inte är den som i stridens hetta med ett par minuter kvar stoppar de som är på väg in på isen och där och då tar beslut om helt andra eller t.o.m nya konstellationer. Men jag vet inte, jag har aldrig spelat hockey själv och vet inte hur mycket spelarna sitter i båset och tittar på tränarna och undrar "Så...vilka av oss ska in nu då?" från ett byte till ett annat.

Men helt klart är att det igår blev väldigt tydligt att just vilka som befann sig på isen med stor sannolikhet fällde avgörandet för matchutgången. Precis som vid andra tillfällen
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
JanneH: eller så kör vi bara gamla klassiska "vi är Timrå och vi ger aldrig upp"
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Det där med tränarna är svåranalyserat för en utomstående kan jag tycka. Det vi ser eller bristen på matchcoachning är ju en grej som är uppenbar. Men hade någon tränare gjort det bättre? Har ni några exempel på en proaktiv matchcoach som fattar aktiva och medvetna beslut i 60 min? Jag är osäker på om denna människa finns för det jag tycker mig ha sett är att alla coacher är mer eller mindre dåliga allihop på att coacha aktivt. Sen finns det kanske de som har riktig fingertoppskänsla gällande detta, men är sämre på att bygga en grupp. Att bygga gruppen och ta obekväma beslut från avbytarbåset kanske borde vara två helt separata personers uppgift. Att vara helt befriad från eventuella hierarkier inom gruppen när man fattar beslut borde vara en självklarhet, men samtidigt gäller det att få med alla spelare på resan och att spelarna köper tränarens spelidé.

Sen så kanske det ligger något i att det är lite för "mysigt" i tränarstaben. Vi ser liksom inga tuggummituggande hotshots med öronsnäckor och taktiktavlor i högsta hugg som assisterande som i andra klubbar. I Timrå är det lite mer familjär stämning i båset som råder av det jag sett. Kanske på gott och ont. För vem vet, återkommer hela tiden till det här med att analysera en tränares prestation är vanskligt då så många parametrar spelar in. Själv har jag länge velat ha en tränare utifrån som tar sig an uppgiften helhjärtat och kan se på laget utan förutfattade meningar. Dock inte riktigt sett någon självklar som kan axla denna roll. För mig landar det någonstans att Ante kanske inte är så illa ändå, men att jag gärna hade sett mer transparens i vad Marklund och Molinder gör under matchen. Finns det en dialog mellan dessa herrar kring vilka spelare man spelar och när?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Patrick Polly: Förlorar man enstaka matcher på att inte "ta betalt" kan det klassas som oflyt eller otur... Förlorar man merparten av matcherna pga att man inte "tar betalt" är det inte otur. Då är det ett klart fall av oskicklighet, att inte vara tillräckligt bra.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Patrick Polly: Apropå citat så tycker jag vi gör om Churchills berömda "we will fight them on the beaches..." till ett nytt motto
we will fight them in the offensive zone
we will fight them in the defensive zone
we will fight them in the mid zone
we will never surrender
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Fyboda: säger alla som mött Timrå och upplevt att dom var bättre än laget som vann och ändå blev det som det blev…

75% av säsongens matcher…

Domedagsbajsandet är det sammantagna resultatet…

Vänder det så släpper även domedagandet…

Upp till bevis…

Fortsätter det så övergår det i sanningssägande…
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Starostenko: Herregud. Hur kan det vara domedagsprofetia redan med det laget ni har? Ni kommer ligga minst topp 6 när vi summerar säsongen. Ni skulle vunnit igår, men era ledande spelar kommer snart att trumma på!

Det jag hoppades på var att Nubbens väskor var packade i spelarbussen igår, tyvärr så är Nubben kvar ytterligare en dag.

Bra match igår, stort underhållningsvärde!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Zäta75: Om inte om hade varit så hade vi legat etta och tagit guld förra året.
Det är små marginaler i de flesta sporter. Förlorar man varje match med uddamålet så blir det 0 poäng in på kontot och tabellplaceringen blir därefter.

Jag tycker via alla inklusive Ante kan droppa snacket om att vi spelar bra men inte får betalt. Bullshit! Spelar man tillräckligt bra vinner man matcherna. Gör man mål på sina chanser så vinner man matcherna.

Att vi "mirakulöst" ska vinna matcher "bara för att" tror jag inte ett dugg på.Något måste ändras.

Och för att vetenskapligt förankra detta avslutar jag med ett citat av Alfred Einstein:
"Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat."
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Synct: Vem är inte det? med all rätt dessutom. Men man kan väl hoppas att vi sitter här om 10 dagar med 3x3 poäng och hyllar Antas geniala mediastrategi istället och skriker på förlänging. Imorrn är jag oavsett på plats i Götet. Detsamma.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Starostenko: Nej då blir det supertydligt, och det låter inte som om du konstaterar fakta. Jag är väl fortfarande gubbsur efter matchen igår bara. Trevlig helg på dig!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
JanneH: Tommy S kan säkert tänka sig en flytt från Nybro
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Synct: all är vi mer eller mindre duktiga på att utrycka oss i skrift. Hjälp mig - hur ska jag formulera mig så att det framstår att det är rykten jag hört som jag "sammanfattar" och skriver här? Jag gör ett försök: "enligt vad JAG snappat upp och hört så gillar gruppen Ante men är inte jätteglada över hur han utrycker sig i media. " Är det tydligare eller är det fortfarande språkrör?
Låst ämne

2602613 · »