1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580595 inlägg · 6216 ämnen

IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12

1767692 · » Till forumet


Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Olle: tror historierna fortfarande byggs på.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Smokey: haha fantastiska anekdoter! Det känns som att det är för lite sånt nu för tiden
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Olle: Jag har åkt på Timrå matcher regelbundet sedan mitten av 80-talet. 90% av gångerna på bortastå.

Ironi är helvetet på jorden.

Vet att jag i Nyköping myntade och ledde klacken i en jävligt högljudd:

- Domarn e dum jättedum!

Dommaren stirrade flinande upp på oss i klacken. Det hade inte fungerat utan att domaren stött på kiloton av "Domarjävel" och andra mer abstrakta tolkningar av vidhängande könsord.

Allt har sin tid.

Minns också att jag skämdes något grönjävligt i Tranås.

I pausen åkte en uppvisningskåt, eller vad heter det... Exebistisk... typ... trebarnsmorsa typ runt i konståkningsskriskor och rev av sig t-shirt efter t-shirt med reklambudskap som hon kastade ut till publiken. Hon hade alltså lager på lager... Nästan lite bisarrt i min värld...

Då vrålade jag plötsligt med hög stämma:

- VISA... INTE PATTARNA! Ordet Inte jätte jätte högt.

Damen avbröt sin märkliga stripteaseinspererade sponsoraktivitet.

Ironi? Jag vet inte?

Men ironiskt är det inte att Timrå IK kan framkalla svår ångest och långvariga svårmodstillstånd och djup. Detta kanske inte kräver åldersgräns... Men vad sägs om en liten varningstext som typ på ciggpaket?

Jag gillar inte folk som skriker könsord. Om det inte är i någon välorganiserad orgie med åldersgräns.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Plockepinn: jag skrev inte att det var fel, jag skrev att det var ödets ironi att vi blev sönderplockade av Björklöven samtidigt som klacken hånade motståndarna. Ramsorna du pratar om tycker jag inte alls var fel, det var mer det som skreks runtomkring jag reagerade på men det är lika bra att lämna det därhän, diskussioner kring vem som ska göra vad med vems mamma eller liknande tenderar inte att vara speciellt utvecklande.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Smokey: jag tycker att ni för ett konstigt resonemang i den här frågan. Jag utgår från att du i viss mån var ironisk när du skriver om åldersgräns eftersom vi ska vara glada över varenda käft som tar sig till matcherna.

Utöver detta så verkar den allmänna uppfattningen vara att omgivningen skall anpassa sig till hockeyn? Har hockeyn råd med det? Jag hävdar att förhållandet bör vara det motsatta. Att sitta och skrika könsord på sittplats tycker jag visar på en bristande förmåga att föra sig. Klarar man inte av att bete sig i en grupp av människor så kan man gott sitta och vråla hemma i tv-soffan. Sätter man sig precis bredvid klacken eller ställer sig mitt i den så håller jag dock med de flesta skribenter, då får man vara beredd på lite extra testosteron i luften. Jag har många bekanta i storstadsregionerna som har slutat gå på fotbollsmatcher eftersom det är en ogästvänlig och halvläskig miljö, jag säger inte att hockeymatcher behöver upplevas på samma sätt men jag tror inte det skulle vara till någon förenings fördel om barnfamiljer slutade gå på matcherna.

"Förfallet kommer ändå senare i livet?" Ja absolut lär den lille grabben lära sig innebörden av en hot cosby eller en dirty sanchez tids nog men personen som skrek dom här sakerna lär väl knappast bete sig på samma sätt på konferensen, på ett bröllop eller på släktmiddagen, varför är det ok på hockeymatchen?
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
El Maco: Jag lät mina barn välja själv redan från unga år.

- Timrå IK och mat. Annan klubb och ingen mat.

Frihet under ansvar;)
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
T T: Äh, alla minns väl snubben som först förde sig med glåpord i småskolan. Fick genast hög status.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Smokey: äh. Sätt ribban direkt. Mina barn har fått gå och kolla Timrå från fyra års ålder vilket effektivt vaccinerat dem mot Stockholmsklubbarna. Äldste sonen gjorde en del matcher på Hovet innan han fick kolla en hemmamatch. Samma kväll begick han surströmmingdebut och har sen dess aldrig ifrågasatt det heller. Man måste jobba med det där som hockey och surströmming tidigt. Det står i alla uppfostringsböcker sedan länge.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Smokey: Dagens föräldrar tänker bara på sig själv. Eller hur ska man annars förklara att de släpar med sig sina nyfödda på ett flygplan till USA? Så fort man har fått barn verkar man tro att hela världen ska anpassa sig till dem.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
T T: Märklig farsa om du frågar mig! Ta med en femåring på hockeymatch mellan Björklöven och Timrå IK!?

Den närmaste parallel jag kan dra var när min kulturflummige och kollektivfostrade moster tog mig med på bio i början av min karriär. Det vill säga då mjölktänderna i min käft bara hade enstaka glugg.

Mina busprickpolare på lekis hade talat sig blå om Tjorven, Emil i Lönneberga och någon livsfarlig historia som hette Djungelboken.

Närå! Moster plockar med lilla mig på Ingmar Bergmans sköna svartmörka epos Ormens Ägg. En nevrotisk blyångest om svält och svårmod i ett mellankrigiskt mörksvart Berlin... Ett fåtal tyska fårade skådisar i svält och rök med självmord i blick.

Den här omskrivna farsan har nog missuppfattat det mesta i uppfostran och vägval till femåringar! Kan nog själv vara skadad av TV-klassikerna Vilse i pannkakan och typ Tååååårtan!

Hockey borde ha åldersgräns! Givetvis borde små känsliga barn endast skolas in till lallande Leksand. Förskolenivå och myspys rakt över. Lika ofarligt som kärlekstunneln på Gröna Lund.

Hockeyångest är allvarliga saker! Och föräldrar måste ta ansvar!

Förfallet kommer ändå senare i livet...
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Efter att ha bytt platser hamnade Jonas Edvardsson och hans son nära Timrå IK-klacken på ståplats i stället.
– De skötte sig skitbra. Vi satt bara på 20 meters avstånd från dem och de var riktigt imponerande. De älskade sitt eget lag mer än att hata moståndarna.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Olle: Kan du snälla förklara vad exakt som var fel med nidramsorna igår? Förstår verkligen inte varför det är så farligt att skrika "sämre klack än Sundsvall" när dom har stått tysta i 20 minuter. Förstår inte heller vad som skulle vara fel med "man ska va tyst i biblioteket" då Lövenfansen har stått och skanderat det på vår hemmaplan. Sedan sjöng vi dom gamla vanliga ramsorna resten av matchen, skulle ju mer säga att det var en liten bråkdel av matchen som vi sjöng någon nidramsa mot hemmafansen och i vilket fall så tycker jag att det ingår!

Så förklara gärna vad det var som var så hemskt.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Plockepinn: jag har alltid föredragit kreativa ramsor framför "tryck tio bärs i bilen på väg till match och vråla det första du tänker på när du ser Peter Siepen i stringtrosor", oavsett lagtillhörighet, men jag kanske är för gammal för "läktarkultur".
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Herregud.. Vad är det jag sitter och läser..
Domarnas fel att Timrå loosa..
Har dömt hockey i 28 år i gamla Div 1 och nu i de lägre divisioner pga åldern och tiden..
Lyth var bra igår..
Att han tar två stycken klockrena utvisningar två gånger om på Timrå i andra är helt rätt bedömning.
Vi var helt enkelt inte med i andra och tredje perioden igår. Björklövens målvakt var mycket bra och spelarna var mycket hetare än våra.
Vi kan inte gå igenom obesegrade i 52 omgångar.
Vi har vunnit 7 av 9 matcher..
Ska vi inte vara nöjda då?
Jag var dum mot Ohre igår..
Det ångrar jag djupt. Han gjorde sitt bästa. Men när inte spelarna gör det så blir det tyvärr förlust.
Nu glömmer vi gårdagen och ser fram emot lördagens hemmamatch mot Vita Hästen och hoppas på vinst då istället..!
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Olle: Men lugnase nu! Vadå står och hånar motståndarklacken i 50 minuter, man kan ju överdriva men du behöver ju inte ta i så att du bajsar på dig. Vi sjöng saker mot dom kanske 4-5 gånger under matchen och resterande tid sjöng vi för laget så lägg ner med överdrifterna nu!

Sen är det ju inte så konstigt att vi sjunger saker mot dom då de brukar köra med samma mynt mot oss. Har nog aldrig varit med om tystare hemmafans än Lövenfansen under gårddagen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
+ulfberth+: Måste nog hålla med Bragd-Birger: om att det Zebran tog för var ok även om han missade saker åt båda hållen.. Han höll en bra standard för att vara en HA zebra tycker jag.. Nog om detta nu, nu ser vi fram emot nästa kamp..
Vi ska inte älta denna match som "vissa" gör på andra sidor... ;-D
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Duncan: Jepp jag vet.. Var ingen sågning av Matsson jag menande, men utan ett ramstarkt försvar som ni kanske inte hade igår så vet jag inte ens om han kunnat rädda er.. Tycker att er andre vakt ser även han bra ut i sitt agerande så ni har det mycket väl förspänt på vaktsidan.. Bara att gratulera :-)
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Jaca: Ta o släng ett jetöga på statistiken för målvakterna i allsvenskan. Han är helt överlägsen Mattsson. Finns absolut ingen i hans närhet. I matchen mot Pantern (seger med 7-1) släppte han in en pyts när Timrå spelade Power-play. Sedan släppte han in någon enda mot Mora. Han är som sagt överlägset bäst i serien.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
+ulfberth+: Tyckte inte någon av 3-5 situationerna var felbedömda av domarna. Spelarnas fel helt och hållet.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
JanneH: nä fy, väldigt otacksamma matcher Ohre får komma in i ! Verkligen, i egenzon hängde Persson på klubban några gånger.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Jaca: domarna var ju sämre en Timrå igår.!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Olle: Håller med dig i stora drag även om jag av förståerliga skäl inte har så stor koll på erat lag!! Men som vanligt blir det match i fart mellan oss och det finns inget annat lag som jag personligen respekterar så mycket i allsvenskan som just TIK, nu är ju iof MODO med i år.. Det jag kan tycka är att Ohre var en överraskning för mig att se, en mycket bra vakt med framtiden för sig, vilket man INTE kunde tro när man såg Matsson i DIF året innan han skrev på för oss!! Han var helt ok när han fick sina matcher hos oss!! Visst Kevin Lindskough hade sin säsong det året och stod på huvudet mest hela året!!
Resten är en historia som ni väl känner till och med våra ögon sett så skulle Matsson ha fått spela mer det året hos oss!!
Om det nu hade med det sätt som Kevin har och Waltin lät honom stå mesta delen för att hålla oron i laget i schack kan jag inte uttala mig om men klart är att Kevin har INTE kontrakt ännu med något lag!! Tycker att det var en klockren analys av tränare Roger när han sa ödmjukheten även om det såg ut som om vi mötte er på ett sätt som inte TIK spelarna riktigt väntat sig!!
Tycker att vi gjorde en bra match med tanke på vilka som var borta pga skador mm.. Men som sagt i mina ögon oavsett utgång blir det oftast bra matchen mellan dessa lag..

Måste säga att Zebran gjorde nått som få vågar göra och det var att ta 2st utvisningar i en och samma situation, hur ofta ser man inte att det släpps ännu en 2:a när det är en avvaktande på g??
Även om denna gynnade oss och huruvida han var en hemma domare låter jag vara osagt.. Vi är liksom inte så bortskämda i T3 att ha detta när en viss PS dömer och då släpps det, missas det en hel del!! Han (domaren) tycker jag i vart fall stod upp hyfsat även om det missades en del!!

Låt nu havre mopparna sota för detta på lördag för oavsett vad så vill jag se att ni vinner och tar 3 pinnar där och att vi går på denna inslagna linje som vi har..
Sjukt rolig serie i vart fall, vi ligger näst sist och har 3 pinnar upp till 6 platsen..
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Stridsberg90: Hoppas Ohre har starkt psyke för detta kan inte vara roligt för honom. Förutom i första perioden när Röven var uppe på läktaren och köpte korv så spelar vi väldigt nonchalant i denna matchen. Johan Persson med flera tog väldigt långa byten speciellt i andra perioden. Molinder var själv inne på detta i periodpausen när han blev intervjuad.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Nisse på Mon: jaha, nä det bytet gjorde timrå endast för att vinna tid så dem hinner få lite extra vila :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Stridsberg90: tänkte snarare på bytet i slutet...blev Ohre skadad? Annars får något orakel här förklara meningen med bytet.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Puckat: ja... hans tempo var inte godkänt idag. Blev fast i egna zonen för lätt...

Dahlrot hade det tungt ikväll med tycker jag...

Nä... upp med tempot i benen igen...
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Nisse på Mon: Man kan väl inte riktigt klandra han för något av målen men Mattsson hade nog tagit någon av puckarna, det tror jag. Han tar det han ska men inte mer. Sedan får man väl ha med i tanken att han är matchovan också. Ohre känns inte heller lika rätt placerad i mål som Mattsson, och får därför göra fler "panik räddningar" än Mattsson. Han släpper också lite väl mycket returer för min smak.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
sargad: Läser att Roger är besviken på ödmjukhet och inställning. Bra. Hoppas att 'liljeholmarna' går rakt upp i mentala nervbanorna.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Heisenberg: Ursäkta, den kommentaren om Ohre var inte riktad till dig utan ett allmänt inlägg i matchtråden.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
The great one: spelar man bara 30 min hockey så är det svårt att vinna matcher. Frustrerande att se att vi inte kommer upp i normal standard samtidigt som nådastöten kommer i andra perioden, när vi spelar som sämst i egen zon, då vi får en billig dubbelutvisning mot oss. Domaren var ruggigt svag åt båda håll idag tyvärr tappar vi tempo i andra på grund av alla utvisningar. I tredje spelar vi upp oss något men vi sätter inte puckarna. Tror jag räknade till 7-8 solklara målchanser i slottet där man tar för svaga avslut. Löven släpper markering på den släpande spelaren hela tiden och nog borde vi gjort ett par mål till. Jag tror det saknades ödmjukhet på isen idag och det var väl ungefär vad som återspeglades i dom tappra som tagit sig till bortaklacken i Umeå i afton. Spenderar man 50 minuter åt att håna motståndarklacken (som inte svarade med samma mynt) så är det lite ödets ironi att man får det i röven på isen istället. Starkt att höras mer än hemmaklacken dock.

Tyvärr blir det tydligt att Ohre bara ska stå när det är absolut nödvändigt. Precis som mot AIK backar man ner i knät på målvakten och spelar sjukt osäkert i egen zon och det brukar se ut så när man inte litar på sin målvakt. Nä spelar vi på denna nivå så kan man förlora mot vilket motstånd som helst i denna liga, till och med Modo. Hoppas på ett revanschsuget Timrå till nästa match.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Nisse på Mon: Första målet såg inte otagbart ut . Dom andra är de för illa av försvaret . Varför blir det plattmatch av övriga laget bara för vi byter mv ?
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Ikväll hade vi tyvärr inte alla chips i påsen...
Men...på lördag hoppas jag på hästslakt...!!!
Kommentera


Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Nää, timrå får inte till det idag, en eloge till löven som spelar riktigt bra och gör det svårt för timrå. Timrå är inte helt påslagna och vinner alldeles för få tekningar och 50/50 puckar för att kunna vinna. Timrå fick aldrig den där farten dom brukar ha genom mittzonen heller, blev mycket solokörningar eller fick man pucken stillastående, osynkat helt enkelt. Nya tag på lördag !
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Omdömen från period 1 och framåt
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Se vad som händer när man spelar Mattsson till sist. Magic.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Du halvidiot på bortastå som efter slutsignalen ville slåss för att jag tyckte det var bättre att älska Timrå än att skrika hata löven. Förlåt. Det var mitt fel, du kommer gå långt i livet. Älskar kämparglöden men lägg frustrationen på nått annat, förlåt.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Nyttig läxa ikväll. Blir ingen "walk in the park" det här, om nu någon trodde det.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Idag känns en avhyvling från Modano rimlig och befogad. Fy fan.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Att Molinder spelade 26 minuter är för mig helt sjukt
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
mikenomad: Med det inte sagt att det var där vi tappade matchen, pga målvaktsbytet. För det var det inte....men en reflektion över hur jävla tight det är. Och hur viktigt det är med en målvakt som står på huvudet när övriga laget har en sämre kväll, vilket Mattsson har kapacitet att göra.
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Heisenberg: Marginalerna är små och även om Ohre inte på nåt vis gör bort sig tror jag att vi hade haft minst en poäng med Mattsson i målet. Tror inte han släppt 1:an till att börja med...
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
IF Björklöven - Timrå IK 4-3
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Bragd-Birger: Får dra lärdom av denna match. Är man inte påslagen så får man stryk mot samtliga lag i serien. Hoppas på bättring nästa!
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Att vi gör en så jävla dålig match och ändå på något vis får chans till poäng där i slutet är ju iaf något, nu vill jag se skärpa och ödmjukhet nästa match på lördag då jävlar vinner vi!
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Timrå var inte preppade för det här alls. Såg verkligen ut som toppen mot botten, men då omvänt mot vad tabellen visar. Riktigt, riktigt uselt.
Och riktigt taskigt mot Ohre. Backarna blir osäkra med honom i mål säger vissa, jag säger att även en i zonen varande Mattsson skulle darra med det här försvaret.

Tänker således inte såga ohre utifrån den här matchen. Lika lite som jag sågar utespelarna. Dom kan ju. Men idag ville/orkade dom inte.
Rejäl tillbakastuds nästa omgång förväntas.

Oj. Mål.
Kommentera


Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Årets sämsta match...
Vi tar nya tag på lördag...
Lillördag gick åt h-e..
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Smart drag av ohre haha
Kommentera

Sv: IF Björklöven – Timrå IK 2016-10-12
Jag tror vi studsar tillbaka nästa match ändå. En skitmatch kommer alltid förr eller senare. Däremot extremt typiskt att det är i just denna match..
Kommentera

1767692 · »